Tässä..

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

..on vinkkiä kastajaisia suunnitteleville.
Ajattelin muuten vain tämän kirjoittaa..en siis tarkoita että tämä kaikkista parhain idea on..kaikilla on
omat mieltymykset =)

Ruoka: Keitto (15-20 litraa)
Leipä :päälle: juustoa,kurkkua,tomaattia
Kotikalja,mehu,maito
Meillä tehdään näin ruuan kanssa,koska se on helppo ja halpa..tulee maksamaan n.60e. Pienet suolaiset ja muut siihen päälle tulisivat maksamaan n.20-40e enemmän.

Kahvitus: Kermakakku (itsetehty)
keksit (itsetehtyjä)
pullat (itsetehtyjä)
kahvi,tee,mehu
Tulee maksamaan n.15-20e.

Vieraita meille tulee n.40.Vieras määrä on iso, koska meidän perheessä on paljon porukkaa =).
Kastajais sapuskojen hinnaksi tulee siis yhteensä n.80-100e.Kun se voisi tulla (kuten eräällä ystävälläni jonka lapsen kastajaisissa oli vain 20henk.) maksamaan jopa 250e! siis pelkkä ruoka ja kahvitus! Jos siis ottaa jonkun palvelun tekemään ruuat yms. Ja sitten vielä päälle se "palkka" niille tekijöille.

2

600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukin tavallaan

      millainen keitto? Kasviskeitto, lihakeitto, kalakeitto vai mikä? Varmastikin kasviskeitto jotta kaikki voivat sitä syödä.
      Miksi ihmeessä pitäisi pihistellä muutaman kymmenen euron takia? Itse en sitä ymmärrä.

      • rrrrrrrrrrrrr

        ..eikö ole vain hyvä että joku kertoo esimerkin mitä voi tehdä.Ja luultavasti keiton voi tehdä kukin ihan minkälaisen haluaa.Ja yleensä siitä ilmoitetaan ajoissa juhlien järjestäjälle että onko erikoisruokavaliota.
        Minä ainakin lasken tarkasti (etenkin näin laman aikana, kun meilläkin kummatkin työttömänä ja 2lasta elätettävänä) mikä tulee halvemmaksi.Meillä 10euron säästö tuntuu jo jossain,vaikka vaikea sitä on tietysti käsittää jos siitä rahasta ei ole pulaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe