Miten se on mielestänne toiminut? oletteko saaneet lain määräämän 10 avustajatuntia viikossa, vai onko avustajahomma koetettu hoitaa omaishoidontuella
vammaispalvelulaista
4
302
Vastaukset
Sitkeästi laitan uuden hakemuksen.
Teen niinkuin se sammakko kermaastiassa.- chistsu
Tottakait haet uudelleen.Toivottavasti saat avustajan.Kehitysvammaiset ovat nyt saman lain piiris ja kunnilla on tiukkaa,niin kaikki vammaispalvelutkin ovat laman takia tiukassa.
- Gripled
chistsu kirjoitti:
Tottakait haet uudelleen.Toivottavasti saat avustajan.Kehitysvammaiset ovat nyt saman lain piiris ja kunnilla on tiukkaa,niin kaikki vammaispalvelutkin ovat laman takia tiukassa.
Siis 10 tuntia kuukaudessa on minimi ja tarkoitettu harrastus ym.
kodin ulkopuoliseen toimintaan. Jos sinulla on palveluasumispäätös
käytännössä itse määrität avuntarpeesi eli tuntimäärän esim. viikossa.
Itsellä on esim. 40 tuntia viikossa ja se subjektiivinen oikeus, elikkä
ei ole sidottu kunnan budjettiin, koska minulla on edellämainittu
palveluasumispäätös. Päätös haetaan/anotaan kunnan vammaispalvelun
viranhaltijalta, lääkärintodistuksen kera. Gripled kirjoitti:
Siis 10 tuntia kuukaudessa on minimi ja tarkoitettu harrastus ym.
kodin ulkopuoliseen toimintaan. Jos sinulla on palveluasumispäätös
käytännössä itse määrität avuntarpeesi eli tuntimäärän esim. viikossa.
Itsellä on esim. 40 tuntia viikossa ja se subjektiivinen oikeus, elikkä
ei ole sidottu kunnan budjettiin, koska minulla on edellämainittu
palveluasumispäätös. Päätös haetaan/anotaan kunnan vammaispalvelun
viranhaltijalta, lääkärintodistuksen kera.se 10 tuntia kuukaudessa on nimenomaan minimi (vähimmäismäärä) eikä maksimi (enimmäismäärä)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v1942635Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki462545- 1162234
Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from702212Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276712085Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen402070Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)
Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la701507- 1391356
Poistettuun aloitukseen
Ei se mulle ollut varmastikaan. En usko vaik sille tuntuukin että oisit voinut olla eräs. Mut niin mäkin pelkään. Ei241167- 641105