auraus taksat

urakoottijaaaaa

paljoko ootte ottanu. ite ajan pihat kerta taksalla 5-10e kerta. tietä oon aurannu 35e tunti.

70

23866

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • urakoottijaaaaa

      vielä auraako joku kilsa taksalla paljoko ootte ottanu kilsalta.

      • Elää jos pyytää

        50€ alv 0 on sopivampi.


      • likaisentyöntekijä

        paljoko ootte ottanu. ite ajan pihat kerta taksalla 5-10e kerta. tietä oon aurannu 35e tunti.

        noin paljon alihinnoitellaan ja sitten sellin baarissa itketään kun taksat huonot... noo hulluin mitä oon kuullut nin vielä renki ajaa tuohon 35e/h ja ainakin minusta tuntuu jotta isännällä pitäs olla parempi taksa kuin duunarilla vaikka sen eron ei ulospäin hinnoissa pitäskään näkyä..


    • kjglkhuf

      olet ajanut, itse olen urakoitsijalle maksanut pihan linkouksesta 20 euroa kerrasta. Piha on aamulla kuuden aikaan puhdas, oli arki tai pyhä. Alueeseen kuuluu laaja piha ja yks.tietä n 100 m.

    • Ynjämi Ylipaine

      Kökkähommia teet tuolla taksalla. Kyllä 50e alv /tunti on kohdillaan. Et sitten ole ilman ajatellut tehdä "goodvilliä"? Tai jotta annat rahaa kun vain pääset hommiin.

      • frfrhftyhfbyfdhbgtfb

        että jotku auraa 28e tunti ei mitään järkeä.


      • Massey Ferguson
        frfrhftyhfbyfdhbgtfb kirjoitti:

        että jotku auraa 28e tunti ei mitään järkeä.

        Onhan se 160 mk tunti vanhoissa markoissa ennen kynnettiin 20 mk tunti ja sekin tuntui kovalta hinnalta.

        Varo vaan ettei tule auraamaan joka kerta kun tulee lunta 2 senttiä.
        Niin tapahtuu minun sukulaiselleni naapuri ottaa joka kerrasta 20 euroa.
        Aikaa kuluu noin 15 minuttia.
        Eikä kuittia koskaan.
        On niin kusipää traktorikuski ettei tajua puhetta , että ajaa sitten vasta kun tulee lunta kunnolla.
        Ja tekee tätä vanhemmille ihmisille mitkä eivät kehtaa sanoa naapurilleen.
        Maksavat vaan ettei mene välit poikki.


    • lumen-e

      Ei siitä kyllä jää kun tekemisen suru.Mul on pienimmät pihat 40e ja siitä aina 300e asti/kerta.

      • sgtrdfghytfbnjuytfcv

        pihassa menee noin 5 min kerta


      • 111
        sgtrdfghytfbnjuytfcv kirjoitti:

        pihassa menee noin 5 min kerta

        Jos menee 5min pihan auraukseen niin kannattaako sitä koneellisesti tehdä? Mutta tosiasia vain on ettei sitä isoa konetta kannata 5min takia ajaa yhtään mihinkään, eikä kovin naurettavalla hinnalla.

        50 €/h on itsellä halvin ja 65€/h pyydän isoimmalta ja hankalimmalta pihalta. Lumihommat niin pieni kustannuserä isommalla firmalla, etteivät yleensä jaksa niitä hirveästi kilpailuttaa. Riittää että työt tehdään ajallaan ja kunnolla. Alle 5cm en auramaan lähde, ellei asiakas velvoita (jos trukkia täytyy pihalla pyöritellä ei kestä montaa senttiä lunta).


      • nääs...
        111 kirjoitti:

        Jos menee 5min pihan auraukseen niin kannattaako sitä koneellisesti tehdä? Mutta tosiasia vain on ettei sitä isoa konetta kannata 5min takia ajaa yhtään mihinkään, eikä kovin naurettavalla hinnalla.

        50 €/h on itsellä halvin ja 65€/h pyydän isoimmalta ja hankalimmalta pihalta. Lumihommat niin pieni kustannuserä isommalla firmalla, etteivät yleensä jaksa niitä hirveästi kilpailuttaa. Riittää että työt tehdään ajallaan ja kunnolla. Alle 5cm en auramaan lähde, ellei asiakas velvoita (jos trukkia täytyy pihalla pyöritellä ei kestä montaa senttiä lunta).

        Ihmisiä on joka lähtöön. On niitä joiden terveys, ikä ja kunto ei anna periksi pienenkään pihan kolaamista ja sitten niitä ei kaiken persaukisimpia jotka teetättää jollain toisella ja mieluummin maksaa siitä kuin että hikoilisi itse tai sotkisi omat näpit. Itse kyä pitäny noita lumihommia vähän sellasena täyte työnä muun homman lomassa joskus kun oli talvet hiljasempaa aikaa niin täyte työnä. Eihän niitä silti ilman eestä voi tehdä... Tahtoo tosiaan olla jos tarttee kauas lähtee yhden pihan takia niin nousee hintakin kannattamattomaksi. Tilanne on toinen jos useempi paikka lähellä toisiaan... Joskus jopa hyväkin. Ei ole enää huono tuntihinta traktori perälevy yhdistelmälle jos kerkee tunnissa 3 kpl 20 euron paikkoja.


      • wille12345

        Traktori nykykokoiset haukkaa deiseliä tunnissa 20euron edestä,jos kuudella kympillä tunnin ajelee arvonlisävero on 14.40 eur ja dieselit 20 eur ja muut koneen huoltoon liittyvät kulut noin 6eur ei palkkaa jää kuin19.90 eur.tuostakin koneen osto ja arvon vähennykset pois ei kannattavaa 60 eurolla.Pääosin lumihommat menee talkoilla,kun koneella ei ole muuta tärkeämpää käyttöä.


    • en ollut anhe...

      jätin niin hyvää hommaa toisillekin ja lopetin. Siis näissä lumenaurauksissa ei ole mitään tolkkua, jotkut vissiin maksaa, että pääsee auraamaan. Mullakin tuo naurettavan halpa taksa oli omalle tiekunnalle, kun muutenkin joudun lähtemään auraamaan muita teitä aamulla aikaisin, vaan oli mukamas liian kallista auraamista, vaikka en aurannut joutavia härmiä, vaan ihan oikeeseen tarpeeseen. Nyt sitten tiekunta maksaa toiselle 35€ tunnista ja alvit päälle, kaveri hiulaa nyt ihan suojatyöpaikkana tuota tietä, kyllä nyt kelpaa!

      • kolkytjarisat

        tiehoitokunnan kuulumisia urakoitsijan vaihduttua? Vai kehtaako pj enää jutulle tullakaan :)


      • en ollut ahne...
        kolkytjarisat kirjoitti:

        tiehoitokunnan kuulumisia urakoitsijan vaihduttua? Vai kehtaako pj enää jutulle tullakaan :)

        No sen verran soitteli ja pyysi mua hoitamaan tiekunnan kirjanpitoa, kun on kustannukset nousseet niin paljon, että pitää säästää kaikessa mahdollisessa, heheeee. Tein nimittäin samalle tiekunnalle kirjanpidonkin , mutta kyllästyin siihenkin samalla kertaa aurausten kalleuden myötä, kun tilintarkastus maksoi enemmän, mitä minun hommani. Nyt minulla ei ole enään mitään annettavaa ko. tiekunnalle, kerroin sen myös soittajalle


    • karmokas

      Hinta on 45 €/h, ei alvia koska en ole alvivelvollinen. Kello lähtee käymään kun kohteeseen linko laskeutuu. Ja loppuu kun luminökö pusketaan penkalle. Koneena takaveto traktori vm. 1974 ja runni linko.

      • aura-jussi

        juu-u.


    • -

      40 e alv on asiallinen MINIMI jos kohde on helppo. Kaikki ylimääräinen hankaluus korottaa hintaa.

      Työaikaan kuuluu siirtymä lähtöpaikasta/edellisestä kohteesta työ kohteessa siirtymä takaisin/seuraavan kohteeseen.
      Minimi aikayksikkö 1h tai 0.5h, alle tuon kestävästä hommasta lähtee minimi lasku mahdollinen laskutuslisä. Kulut per lasku on kuitenkin lähes 5e nykyään, pankillekin pitää maksaa(per tilitapahtuma) kun joku maksaa tilille laskun...
      Parempi laskuttaa sopivan pienin aikavälein että voi lopettaa kohteen hoidon jos laskuja ei makseta eräpäivänä. Laskun kun maksaa myöhässä niin turha odottaa että lumikaan lähtee mihinkään kovin pian.

      Käsipelin voi aina lumikolalla hoitaa hommat jos maksajalle liian kallis.

      • peku.91

        aurattiin 50€-65€/h väliin.. ja ite renkinä sain kirjallisesti 10€/h ja ei kirjallisena 8€/h... ei oikein tunnu kohtuulliselta


      • 111
        peku.91 kirjoitti:

        aurattiin 50€-65€/h väliin.. ja ite renkinä sain kirjallisesti 10€/h ja ei kirjallisena 8€/h... ei oikein tunnu kohtuulliselta

        Jos lähdetään siitä, että renkinä maksat työnantajalle noin tuplana sen, mitä saat palkaksi, eli n. 20€. Pitäähän työnantajallekin jotain jäädä, ja koneet huoltoineen ja maksaa jonkin pennin niin eipä tuossa palkassasi kauheasti korottamisen varaa ole. Lisäksi jos alvikin sisältyy hintaan niin...


      • Säästäjä

        Vaiha Keuruun Paikallisosuuspankkiin! Ei ole palvelumaksuja lainkaan, usko pois. Syntyy iso säästö vuodesa kun meilkii yli 600 kuittia tilikaudessa. Kannattaa ainaski kysyä, sekään ei maksa mittää. :)


    • sivusta seurannu

      toiset auraavat 35 alv ja nohevammat pyytävät yli 40 alv mikä on täällä vähä sinnepäin kun luntakin tulee reilummin kuin muualla,ei jää kyllä 35 alv ni mitään käteen nyky koneilla..mut tyhmä kuka ei pyydä enempää niin ja kateus toisia kohtaan sitä täällä riittää..

      • Kolaa itte sit...

        ...17e/km alv 0... Yksityistiet, jotka saa edestakaisella ajolla puhtaaksi. Taksa mitoitettu siten, että jää vähintään 45e alv /tunti. Ei mitään järkeä tehdä ilmaiseksi. Pienet "viiden minuutin kohteet" kertamaksulla 12-20 e/kerta, alv 0.


      • snöman
        Kolaa itte sit... kirjoitti:

        ...17e/km alv 0... Yksityistiet, jotka saa edestakaisella ajolla puhtaaksi. Taksa mitoitettu siten, että jää vähintään 45e alv /tunti. Ei mitään järkeä tehdä ilmaiseksi. Pienet "viiden minuutin kohteet" kertamaksulla 12-20 e/kerta, alv 0.

        On ollut aurattavana eräs sellainen 10-15min. piha ja tehnyt sen miltei kiitoskaupalla yli 20 vuotta. Nyt hakivat tarjouksia ja jätin vastaamatta tarjouspyyntöön. Luulisin, että nyt saavat työn todella halvalla! Heh!


    • Viis euroa

      Viis euroa kertaan pihan lumihommista maksettiin. Tuli vaan niin kalliiks että ei kannattanu. Tyyppi ei osaa pysyä pois nurmilta ja istutuksilta. Ei osaa korjata ajosuuntaansa esim peruuttamalla vaan ajaa mielummin kaiken ylitse.

    • maajussi.

      50€ alv tunnilta oon pyytänyt ja pienin veloitus on 0,5h, vaikka hommassa menisi 10 min. Toistaiseksi on töitä riittäny. Täällä päin on vähemmän auraajia, niin se varmaan auttaa.

    • maaseutuyrittäjä

      Tien auraus 6€/ ajokilometri. Tuntihinnaks jää keskimäärin silloin 80-90 € Ja pihat siten että aina jää vähintään 60 egee tunnille alv0. Yleensä yötyötä ja renki ajaa, joten en ala halvemmalla tekemään. Lenkin pituus 10h ja lisää tarjotaan, mut ei voi enempää ottaa ettei laatu kärsi.

    • miehet ja taksat

      Mitä nää rattorimiehet muka aura a eihän ny oo luntakaa LAKAKKAA NY, MENEE MURSKEET OJIIN

    • lumiukko vuodest -88

      l60 ekee alv 0

      • lumiukko vuodet -88

        tuli vahikos eteen ykkönen liikaa


    • Ynjämi Ylipaine

      Joo , nyt on likillä totuutta, kun otetaan inflaation laukkaaminen huomioon alkuperäisviestistä tähän päivään.

    • iuu8ijoå

      10e alv auraus taksa,mitteepä sitä enenmpätä kun on tukirahoella ostetus konneettii

    • Mashaassimo

      Kyllä jos alle 40 e/ h alv 0 auraa niin perseelleen menee. Ja kun työläiselle maksan palkan, 10 euroa tunnissa maksaa firmalle vähintään 20e, ja siinä ei ole vielä katetta....
      Kun riittää Tyelliä ja telliä mutta ei aina velliä! :-)

    • 30 vuotta aurausta

      63 euroa tunti ilman alvia ja homma pelaa. Taksa on vuodelta 2013.
      Nyt pitää jo korottaa noin 5 %
      Älkää myykö työtänne liian halpaan hintaan.

    • EX traktoristi

      Muistakkos mitä taksat oli mummon markkaaikaan.Minä muistan ne oli 85% tosta sun 63 eurosestas ja alv 0. Että persiilleen menee joka tapauksessa.

    • mummu3

      Ei rattorimiehelle tarvi maksaa paljo mitää, kossupullolla 5:n rivitalon pihat, aikaa menee 45 min, on ne niin yksinkertasta porukkaa, vähä ku vie kehuu sen kalustoo niin lähes saappaat nuolee

    • pohjammanmän

      Taas se kohta alkaa se hintojen polkeminen,rattorimies saa haukut ja kulut, muut hyödyn, pitikö syntyä tyhmäx

      • 10€ kilometri + alv

        Kuka tai ketä niitä taksoja polkee, onko valaistus oikea, ääri ja huomio valot, jälkeenjääneen jälkeläinen voi olla ihan mitä vain?


    • 920

      Ei oo lunta aurattavaksi.

    • Torkeätä

      Kylläpähän isännät joutaisi aurata imaiseksi, kun ovat kuitenkin meidän verorahoilla koneensa ostaneet. Hulluja hintoja pyydetään, vaikka auraukset on maksetu tukiaisina jo moneen kertaan.

      • 920

        Lakkaisit sinäkin syömästä kun tuollaisia puhut.


      • Torkeätä

        Kaikki tuen saajat varmaan tuottavat jotain maataloustuotetta? Peltoja ahkerasti niitetään ja paalataan, sitten paalit seisoo pellon reunalla aikansa ja lopuksi ne paalit ajetaan metsään. Näennäisviljelyä se on, eikä sillä ole mitään tekemistä ruuantuotannon kanssa. Pieniä peltotilkkuja ei edes nykyään kannata metsittää, koska niistä saa tuen kunhan niitä kerran vuoteen käy niittämässä.


      • 920
        Torkeätä kirjoitti:

        Kaikki tuen saajat varmaan tuottavat jotain maataloustuotetta? Peltoja ahkerasti niitetään ja paalataan, sitten paalit seisoo pellon reunalla aikansa ja lopuksi ne paalit ajetaan metsään. Näennäisviljelyä se on, eikä sillä ole mitään tekemistä ruuantuotannon kanssa. Pieniä peltotilkkuja ei edes nykyään kannata metsittää, koska niistä saa tuen kunhan niitä kerran vuoteen käy niittämässä.

        Itteppä te ootta EUhin halunneet, emme me. EU keksintöjä kaikki näennäisviljely.
        Syttäää saatte vain itseänne.


      • Eitäsmää
        920 kirjoitti:

        Itteppä te ootta EUhin halunneet, emme me. EU keksintöjä kaikki näennäisviljely.
        Syttäää saatte vain itseänne.

        Kun olisikin samalla mallilla kuin muuallakin.
        Muualla EUssa tuet ovat keskimäärin 16 prosenttia maataloustuotannon arvosta.
        Mutta Suomessa 59 prosennttia?


      • Pula-aho_Pasi

        Noo täälä on puolta pienemmät sadot. Täälä ei saa laittaa lannoitteita siihen malliin kuin keski-euroopas. Nämä viherkommunistit, punakommunistit ja sosdemoonit on ajanu tämän tähän. Sen takiakin sadot on mitä on.


      • ipw

        Niin ja kaikki auramiehet on viljelijöitä? On kuule aika moni lumitraktori sellaisella yrityksellä jolla ei ole aariakaan peltoa.


      • Anonyymi

        Eii poiijat tukirahat ei riitä kuin käsirahaan...ja siitäkin on 3/4 tuloveroveron osuus 25% poiston jälkeen...


    • runni

      Auraa mökkitiesi kolalla jos 50 egee linkouksesta tunti ei kiinnosta...tunnin jälkeen voin tulla kysymään mikä sällillä meininki?

      • runni

        Koneet,hankinta,ylläpito muodostaa hinnan...työnnä mökkitie 3 metriä leveellä alueauralla jos pystyt?
        Vittu haloo millä saat sen tiesi muuten aurattua...jos jupille ei ole ravintolassa sitä lohikeittoa saatavilla...
        Tekkee se kokki sen sinulle kun ootat ja maksat,ja aukee tiekin kun kuorma-auto ja alueaura ei sinne pääse sinun haluamalla 25 euroo tunti...
        Miettikää sitä kaikki ennen kun huutelette että tien avaus kallista.
        Ihan saatana.


    • laes

      Kyllä ainakii munkkikahvit on saatava.

      • runni

        Kunhan kolaat 2km tietä auki niin tarjoon kahvit.


    • lumessakahlaaja

      Kyllä oikealle taidoillaan tyhjästä ponnistaneelle koneyrittäjälle maksaa ilomielin hyvän hinnan tehdyistä töistä.

      • laes

        Kuinka hyvän maksat,sanoppa esimerrkki.


      • Anonyymi
        laes kirjoitti:

        Kuinka hyvän maksat,sanoppa esimerrkki.

        Viime kesältä 1600 € päivä sisältäen kaluston siirron tontille.


    • Nicome02

      Pystyykö auraajan hommiin päästä vaikka alaikäsenä ja mitä ne hommat olisi jos pääsisi auraajan hommiin

    • Näin_meillä

      Minä olen päässyt auraajan hommiin yli-ikäisenä, kun en ole keneltäkään lupaa kysynyt eikä kukaan ole pyytänytkään. Tuota ikää minulla on 67 vuotta. Pidän puhtaana leveää pihakäytävää useamman kymmenen metrin matkan ja noin tusinan auton P-alueen. Koko taloyhtiön aluetta en sentään viitsi putsata; huoltoyhtiö tulee paikalle koneineen joskus myöhemmin ja hoitaa loput miten hoitaneekin. Itse en ilkeäisi niin huonoa jälkeä jättää.

      Taksa? Ei mitään, teen aivan ilmaiseksi. Toisaalta minun ei tarvitse maksaa mitään millekään kuntosaleillekaan. Kun toissapäivänä ei tullut lunta, kävin hiihtämässä 20 km.

      Kalusto? Masi-lumikola mallia Iso-Talkkari. Menossa toinen yksilö ensimmäisen puhkikolatun jälkeen.

      • Snowmanni

        Se on oikeaa meininkiä, tulee kuntokin samalla hoidettua ja saa happea. Vaikka itse aurailen tr. kalustolla, niin aina näitä reippaita kolaajia näkee pihoissa, jota ovat kolanneet autojen sivut puhtaiksi parkkipaikoilla. Ja se on sellaista positiivista katsella, kun jelpitään samalla auramiestä.


    • Anonyymi

      Tekisikö joku pientalon lumityöt 20 e per viikko?

      • Anonyymi

        Eihän tuo paljon ole tekijälle, mutta kesäaikaan saattaisin harkita.


    • Anonyymi

      Noita hommiahan ei pimeänä kukaan tee?

      • Anonyymi

        Mikähän hinta olisi pimeänä sopiva, jos oletetaan, että joku pimeänä tekisi? Eli siis täysin teoreettinen kysymys, mutta saataisiin jotain referenssiä suhteessa laillisesti toimiviin linkoajiin yms.


    • Anonyymi

      Osa tekee kyllä 10 eur kilometri taksa

    • Anonyymi

      Polttoaineiden hinnannousu tuo huimasti lisäkustannuksia auraukseen. Toivottavasti urakoitsijat ovat ottaneet tämän huomioon sopimuksissa, sillä muuten ei kohta ole tekijöitä.

    • Anonyymi

      Minulla on 250e tunti ja asiakkaita riittää , ajattelin tulevaisuudessa nostaa 300e koska tasaraha on oikea raha!

      • Anonyymi

        Minulla on aurattava muutaman eronneen rouvan pihat. Rouvat maksavat luonnossa, se riittää minulle kahvin lisäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on aurattava muutaman eronneen rouvan pihat. Rouvat maksavat luonnossa, se riittää minulle kahvin lisäksi.

        Minun ei tarte lingotakkaan kun puottelen ne akat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on aurattava muutaman eronneen rouvan pihat. Rouvat maksavat luonnossa, se riittää minulle kahvin lisäksi.

        Oliko nisua ja kermaa? Sun pitäisi myös veloitaa sisäisestä aurauksesta, ihme hyvän tekijä.


    • Anonyymi

      Tien auraus traktorin takalanalla 63 eur/h (sis. alv) alueella Länsi-Palokka, Vesanka ja Jyväskylän seutu. Pienetkin lumityöt hoidetaan. Soita lumityönjohtalle: 045 783 745 78 / Kimmo

    • Anonyymi

      49€ KERTA. NÄIN KOTITALOUSVÄHENNYKSEN JÄLKEEN ASIAKAALLE JÄÄ OMAVASTUU 19€

    • Anonyymi

      100 eruoa tunti verolla. Eli ALV on tuosta 18.03 euroa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1545
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1374
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1277
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1156
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe