Miten saan tavarani takaisin?

.............

Olin useita vuosia yhdessä ex-kumppanini kanssa, emme olleet naimisissa tai kihloissa... Eron jälkeen emme olleet vähään aikaan missään yhteydessä, mutta nyt kysymys kuuluu: Miten saisin kaikki loputkin tavarani takaisin hänen asunnostaan? Hän ei vastaa puheluihin ja vaikka hakkaisin oven takana, niin hän ei avaa ovea. Tahdon vain kamani takaisin, mutta ei taida tässä tilanteessa voida enää mitään?

4

642

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Boixx

Pitäisi varmaankin ottaa yhteys virkavaltaan? Kai sinulla on oikeus saada omaisuutesi takaisin. Ei muuta, kuin soitat poliisille, ja kysyt sieltä neuvoa.

• ...........

Tuskin tuo virka-apu onnistuu. Poliisi ei lähde selvittelemään riidanalaista omaisuutta. Kyse on hallinnan loukkaus nimisestä rikoksesta. Siitä voi kyllä tehdä poliisille rikosilmoituksen, jonka jälkeen juttu menee käräjille. Lainvoimaisen oikeuden päätöksen panee toimeen ulosotonhaltija, ei poliisi.

• Olin paikalla
        ........... kirjoitti:

Tuskin tuo virka-apu onnistuu. Poliisi ei lähde selvittelemään riidanalaista omaisuutta. Kyse on hallinnan loukkaus nimisestä rikoksesta. Siitä voi kyllä tehdä poliisille rikosilmoituksen, jonka jälkeen juttu menee käräjille. Lainvoimaisen oikeuden päätöksen panee toimeen ulosotonhaltija, ei poliisi.

Tuttavallani oli sama tilanne. Hän soitti poliisille ja he sopivat ajan milloin tavaroita mennään hakemaan. Poliisit olivat paikalla niin kauan, että nainen oli omaisuutensa kerännyt. Eli kannattaa ainakin kysyä sieltä suunnalta apua.

• Helmunt Schwein
        Olin paikalla kirjoitti:

Tuttavallani oli sama tilanne. Hän soitti poliisille ja he sopivat ajan milloin tavaroita mennään hakemaan. Poliisit olivat paikalla niin kauan, että nainen oli omaisuutensa kerännyt. Eli kannattaa ainakin kysyä sieltä suunnalta apua.

Häh, voi yksinkertaista. Poliisithan tekivät juuri niin kuin lain mukaan tuleekin tehdä. Poliisi turvaa loukatun oikeutta saada omaisuutensa takaisin, mutta ei puutu omaisuuteen millään lailla.
        Esimerkkitapauksessa loukattu sai ilmeisesti tavaransa suosiolla takaisin. Jos niistä olisi tullut riitaa, niin poliisi ei siihen puuttuisi silloinkaan muulla lailla, kuin suorittamalla esitutkinnan hallinnan loukkauksesta.
        Sen jälkeen riitapukarit riitelevät tavaroistaan ja kenelle mikin kuuluu käräjäoikeudessa. Lainvoimaisen käräjäoikeuden päätöksen laittaa toimeen ulosoton haltija, ei poliisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      76
      5900
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      276
      4783
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2598
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      28
      2503
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      88
      1542
    6. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      14
      1430
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      105
      1367
    8. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      128
      1316
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      108
      1264
    10. Rötösherra käräjillä

Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu
      Ähtäri
      19
      1221
    Aihe