Valtio laittaa pakkomaksettavaksi TV-maksun niillekin, jotka ovat työttömiä ja joilla ei ole tähänkään asti ollut mahdollisuutta maksaa TV-maksua tai hommata sitä hemmetin digiboxia, eivätkä sen vuoksi näe TV-ohjelmia. Kai he ovat ottaneet huomioon sen, että työttömyyskorvauksen ja muiden tukien on nyt sitten noustava tuon pakkomaksun verran - muuten nousee kyllä melkoinen älämölö aiheeseen liittyen!
Työttömyyskorvaus nousee, niinhän???
3
395
Vastaukset
- ...
TV-lupa ei ole ollut pakollinen maksu, koska kenenkään ei tarvitse tv:tä (digiboksia) omistaa. Täten tv-maksu ei ole toimeentulotukeen kuulunut. Mutta: tuleva ylevero tulee olemaan kaikille pakollinen, omistaa sitten tv:n tahi ei. Kaiken järjen mukaan siis maksu on mm. jätemaksuun verrattava maksu, joka on siis toimeentulotukeen kuuluva. Jos näin ei tule olemaan, on minun oikeustajussani jotain vakavasti vialla...
Tulevaisuudessa kunnat joutuvat siis kustantamaan ylemaksun jokaiselle työttömälle toimeentulotukeen kuuluvana osana... ei halpa paukku, mutta pari koulua tai terveyskeskusta kun suljetaan niin eiköhän se siitä...- 6+14
Tässä olisi taas yksi hyvä syy rahoittaa peruskanavat suoraan budjetista. Se että olet työtön ei aina tarkoita sitä ettei sulla olisi rahaa. Toisaalta taas TV-maksun kustantaminen kaikille loisille jotka eivät aio koskaan mitään tehdäkään on taas väärin pienipalkkaisia työssäkäyviä kohtaan. Tämän tyyppisiä vertailuja voisi heti keksiä toistakymmentä kappaletta. Entäs sitten ne jotka eivät ole koskaan maksaneet mitään TV-maksua. Koko ylen rahoitus on niin anuksesta kuin voi vaan olla. Ja tulee olemaankin niin kauan kuin yleä "valvoo" eduskunta.
- loinen on aina
Sossu ilmeisesti "joutuu" nostamaan mamujen lois korvausta, mutta nostaakoa se korvauksen YLI mediamaksun, et jää handuun vaikka 200 e vuodessa lisään. Panisvat loiset lakasee teitä, jos ei oo muuta hommaa. Viikko lakasua per mamu korvaukseksi ilmasesta luvasta!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk863368Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921909Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871733- 1441601
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651458- 1621453
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur961395Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671371Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001314- 861267