Onko Rooman reissua ajattelevalle ihan turha mennä tammikuussa sinne katselemaan kulttuuria ja nähtävyyksiä? vai onko tammikuu huonoa aikaa onko kaikki nähtävyydet loistossaan vain kesä-aikaan???
Tammikuussa Roomaan?
5
671
Vastaukset
- Italyfriikki
... on hyvä kuukausi matkata Roomaan. Eipä juurikaan jonoja nähtävyyksille ja kun on viileämpää jaksaa paremmin kulkea. Olen aina käynyt tammikuun lopussa ja säät ovat suosineet.
- Käynyt tammikuussa
...kannattaa. Jonoja ei mihinkään. Alennusmyynnit, kirkoissa ja Vatikaanin aukiolla vielä kauniit jouluseimet, jne, jne....Mukavaa matkaa!
- Toinen nonno
Tammikuussa sataa usein paljon. Jos silloin menee Roomaan, kannattaa koluta museoita ja muita sisäilmatilaisuuksia, esimerkiksi oopperaa tms.
Toisaalta säätiedotus lupasi Roomaan 15 astetta ja meillä kotona (ulkona) on nyt - 22 astetta, niin onhan siinä eroa.
Ei kai Rooman reissu koskaan turha ole, pitää vaan sopeuttaa omat mieliteot paikallisiin olosuhteisiin. Mielestäni mukavinta Roomassa on seurata paikallisten ihmisten elämää ja parhaiten sen näet kun kelit ovat huonoja. - Kokemusta on
Tulimme juuri Roomasta viikon matkalta ja Tammikuu on loistava kuukausi matkustaa sinne,en kuuna päivänä jaksaisi kiertää nähtävyyksiä siellä kuumalla säällä siinä ihmismäärässä.
- looute
"en kuuna päivänä jaksaisi kiertää nähtävyyksiä siellä kuumalla säällä siinä ihmismäärässä. "
Täysin samaa mieltä. Siksi olenkin lähdössä 1½ viikon kuluttua Roomaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1763266Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732131Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii452003- 411941
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321461Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931231- 541193
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul3851075Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles114993- 42827