Viha-rakkaus-suhde

-gelato-

italiaan..
Olin Roomassa töissä mutama vuosi sitten noin puolen vuoden ajan, siis lyhyehkö aika mutta ei todellakaan kylmäksi jättänyt!
Niin vaikuttava kokemus nuorelle maaseudun kasvatille että! Itse kaupunki sai suuni loksahtamaan auki sinne mennessäni, kertakaikkiaan vaikuttavia paikkoja täynnä, ihania puistoja, mielettömiä nähtävyyksiä, tunnelmallisia kahviloita ja suihkulähteitä sekä muita paikkoja joissa vain istuskella ja katsella ihmisä.
Jäätelö oli ihanaa, pizza kamalaa yllätyksekseni, pasta-annokset jumalaisia, kahvi karmeaa.
Tapailin yhtä hurmuria jonkin aikaa, olin kuin Audrey Hebburn istuessani skootterin takana :D
Kerran yritti romanilapsi käsilaukkuni varastaa terminin lähellä, kerjäläiset, köyhät kaupustelijat, puistossa asuva romani nainen pienen lapsensa kanssa, mustaihoinen mies joka oli rakentanut hökkelin ojan pentareelle keitellen purkkiruokaa spriikeittimellä, huumeneula joka oli jätetty kiviadan reunalle, öisin vatikaanin lähellä kadulla nukkuvat ihmiset ja ilmeisesti mafian törkeästi pahimnpitelemä/kidutettu kadulle autosta heitetty mies saivat miettimään elämää...
Rikkaita italialaisa hienoissa muotivaatteissaan, loistoautoja..
Ihmisiä kaikkialta maailmasta, sitä turistien määrää!! Sietämätön helle joka sekoittui saasteisiin heinäkuussa.
Kulkukissat rauniolla, kaskaiden ääni öisin ja ohi hurisutteleva skootterin ääni.
Päivän vilinä ja vilske, illan tunnelma, taitelija joka piirsi minut kehuen kauniiksi. Metro jolla menin uimarannalle, ihmettelin kuinka vesi oli lämmintä. Mukava mies jolta ostin aina uimarantapäiviksi jumalaisen herkullisen täytetyn patongin kauppahallista.
Joskus pelotti, kun melkein myöhästyin muutaman kerran bussista illan hämärtäessä, kuitenkin Rooman keskusta oli öisin turvallinen siellä joskus juhliessani. Ihmiset oli joskus kamalan italialaisa: äänekkäitä, koppavia... Joskus miehet ahdisteli, käveli kadulla perässä kysellen.
Kävelin, kävelin, kävelin, koskaan en ole eläessäni kävellyt niin paljon kuin Roomassa ollessani, se on vain kaupunki jossa tempautuu mukaan, on pakko kurkistaa aina vain seuraavankin kulman taa, nähdä tuokin katu ja joka paikasta löytyy yllätyksiä, ihanaa vanhaa, suikuikulähteitä, kukkia.
Tammi-helmikuussa oli koleaa, yllätyin kylmyydestä.
Työelämän kovuus..kuinka uuvuttavaa...palkatkin on mitä on..
En tiedä mitä ajatella, tästä on jo vuosia mutta sydämmeni ei unohda, joskus ajattelen mennä käymään mutta mutta...pelkään, rakastan liikaa ja sitten..sitten ne huonot puolet...
Italia on suurten tunteiden maa, se ei todellakaan jätä kylmäksi sitä joka sinne hieman pidemmäksi aikaa jää varsinkin jos sattuu olemaan sellainen nuori ja viaton kuten minä olin..

1

344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jovain-

      Taalla on yksi nuori ja viaton. Muutin pari viikkoa sitten italiaan ja asustelen Milanon, Rhossa. En juuri pida milanosta mutta kaikki sanovat etta parhaat tyomahdollisuudet on taalla.. Itse 3-vuotta sitten rakastuin Brahan ja Albaan. Pienet Italian kaupungit on uskomattoman kauniita.

      Kuinka tulit tanne? Mita teit taalla? :) Kerro minulle vinkkeja matkani onnistumista varten. Etsin toita ja opiskelen kielta.. Olen ammatiltani baarimikko/tarjoilija..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1286
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1185
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      896
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      51
      852
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      73
      753
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      29
      742
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      734
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      60
      730
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      58
      727
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      665
    Aihe