karvaakarvaakarvaa!

bebak

meidän perheen bernillä lähtee aivan kamalasti karvaa joka päivä, saa olla imuroimassa päivittäin, ellei päivässä jopa kaksi kertaa :/ koiru taitaa talviturkkia vaihtaa, milloin karvanlähtö loppuu tai vähenee?

4

289

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • collien omistaja

Muutamie keinoja, millä olemme onnistuneet ongelmaa vähentämään; Pesu sopivassa vaiheessa auttaa kovasti, eli pohjavilla irtoaa sitten nopeammin, jonka jälkeen sen saa harjattua kivasti talteen. Toinen keinomme on se, että imuroimme koiran välillä. Sopii niille, joiden koirat siitä nauttivat, meillä se on koirastakin kovin hauskaa, joten imurointi (ei täydellä teholla). Kolmas keinomme on se, että meille on lasta, jossa on sellaiset hapsut, sekä korotetut sohvanjalat. Tuolle nivelletyllä lastalla saa ihana nopeasti koko kämpän vetäistyä, ja sitten suoraan vaan keskuspölkkärin rikkaluulusta alas... Itse imurin kaivamisen tarve vähenee huomattavasti, ja toimenpide on nopea tehdä vaikka kymmenen kertaa päivässä.

Karvanlähtö loppuu aikanaan, jos se on normaalia karvanlähtöä. Meillä on pk.collieistä se kokemus, että kyllä se kestää viikkokausia, jos ei sitä nopeuta esimerkisi juuri pesun (ja föönaus viileällä) avulla.

• Maiskutus

osta Furminaattori :) Meillä ainakin väheni se karvojen tiputtelu sisällä kun pari kertaa viikossa (joskus useamminkin) harjattii koira tolla furminaattorilla :)

• Furmis

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      91
      1497
    2. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      83
      1032
    3. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      67
      927
    4. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      361
      871
    5. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      176
      864
    6. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      92
      783
    7. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      61
      605
    8. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      63
      576
    9. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      36
      531
    10. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      128
      517
    Aihe