Imagon rakennus - valehtelu

Teotwawki

Olen monesti pohtinut, että mitä se imagonrakennus oikeastaan on. Sitähän käyttävät poliitikot ja yritysjohtajat sekä itsensä, että yrityksensä tarpeisiin. Ajatellaan vaikka alansa tunnetuinta siivousalan yritystä. Siellä taitavasti rakennettu imago antaa sellaisen kuvan, että siivoaja on oman alueensa vastuuhenkilö ja kantaa osan yrittäjävastuusta näin ollen ja aurinko paistaa ja kaikki on hienosti. Tosiasiassa siivoajan työ samaa työtä, jota se on aina ennenkin ollut ja palkka on suorastaan törkeän surkea.

Taitavalla imagon rakennuksella se on saatu näyttämään joltain muulta, mitä se todellisuudessa on. Onko tämä rehellistä?

Politiikassa peli on aivan samanlaista. Siellä taitava imagonrakentaja saa puheissaan takeltelevan ja epävarman poliitikon hiljalleen rakennettua sellaiseksi, että tämä on ns. salonkikelpoinen. Onko kukaan huomannut, kuinka pääministerimme käytös on muuttunut muutaman vuoden aikana? Aivan, hän ei änkytä, eikä ole epävarma. Hän puhuu aika hyvin ja itsevarmasti nykyään.

Jos tätä imagonrakennustyötä olisi harrastettu aikoinaan, kun Pertti Paasio oli SDP:n puheenjohtaja, hän olisi istunut sillä pallilla paljon pitempään. Kun Pertti oli änkyttäjä, sinne haluttiin istuttaa sulavasanainen ja edustava Ulf Sundqvist, joka olikin jo pian sitten käräjillä syytettynä ties mistä talousrikoksista.
Paasio olisi ollut tiedoiltaan ja taidoiltaan huomattavasti parempi puheenjohtaja SDP:lle kuin Sundqvist, mutta imago oli väärä.

Imagonrakennus on siis mielikuvan rakentamista, joka ei aina vastaa todellisuutta. Siivoajan työ on edelleen huonosti palkattua paskaduunia ja poliitikko on edelleen sama paskapuhuja kuin ennenkin, vaikka imagoa olisi kuinka rakennettu.

Kokonaan eri maailma on sitten tuotteiden ja palvelusten mainostaminen, joka on oman kolumninsa arvoinen.

87

1040

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paapuuri

imagossakin, valehteluksi menee, jos yrittää muuta esittää kuin mitä oikeasti on.
      Luulen, että ihmiset huomaavat imagon kohentelun kuitenkin ja toivon, ettei Suomessa mennä
      amerikkalaistyyliseen imagon rakenteluun ainakaan tämän pitemmälle.
      Sitten kun paljastuu, on maine ja muutakin mennyt.

Minäkin olen täällä ylläpitänyt samaa rehellistä imagoa koko ajan, eli olen
      syvästi uskossa oleva kristitty, vakavahenkinen enkä mikään tyhjännauraja.
      Olen myös hyvin koulutettu ja erittäin varakas henkilö.
      En usko, että kenelläkään on mitään epäilyksiä sen suhteen, etteikö tämä olisi totta.

• Meriläinen

:D))))))))))))))

• paapuuri
        Meriläinen kirjoitti:

:D))))))))))))))

Iskitkö varpaasi jumppapatjaan vai puraisko kala?
        Terkkuja kummipojalle!

• Meriläinen
        paapuuri kirjoitti:

Iskitkö varpaasi jumppapatjaan vai puraisko kala?
        Terkkuja kummipojalle!

naurultani kirjoitettua mitään, jostain syystä... en kyllä ymmärrä miksi olihan asiasi ja kertomasi vakavaa.
        Kummipoikasi voi hyvin se vai tykkää syödä kaikki monnisen eväät, vaikka kuinka yritän estää. Ahne on.

• ja se on kyllä huomattu:-D)))) Minäkin olen vakavasti otettava miljoonakirjailija oikeassa elämässä; odotan juuri, että saan kirjallisuuden Pulizer palkinnon ensi vuonna vuonna parhaana ulkomaisena kirjailijana:-)

• paapuuri
        Meriläinen kirjoitti:

naurultani kirjoitettua mitään, jostain syystä... en kyllä ymmärrä miksi olihan asiasi ja kertomasi vakavaa.
        Kummipoikasi voi hyvin se vai tykkää syödä kaikki monnisen eväät, vaikka kuinka yritän estää. Ahne on.

:))))

• Meriläinen
        Teotwawki kirjoitti:

ja se on kyllä huomattu:-D)))) Minäkin olen vakavasti otettava miljoonakirjailija oikeassa elämässä; odotan juuri, että saan kirjallisuuden Pulizer palkinnon ensi vuonna vuonna parhaana ulkomaisena kirjailijana:-)

Mie oon pitänyt sinua ihan kotimaisena :D)))))
        Sitä se imagon muokkaus teettää ;))))

• paapuuri
        Teotwawki kirjoitti:

ja se on kyllä huomattu:-D)))) Minäkin olen vakavasti otettava miljoonakirjailija oikeassa elämässä; odotan juuri, että saan kirjallisuuden Pulizer palkinnon ensi vuonna vuonna parhaana ulkomaisena kirjailijana:-)

muutenkin solakkaa ja viehättävää varttani, muista nimmari kirjaan sitten
        ja pistät tulemaan tänne.

• viivi-amald.

ripsivärit korjuuseen ja parturiin lähtö.... :)))

• &:-))
        viivi-amald. kirjoitti:

ripsivärit korjuuseen ja parturiin lähtö.... :)))

kaikenlaisia levottomia kirjoituksia ;)

• Meriläinen kirjoitti:

Mie oon pitänyt sinua ihan kotimaisena :D)))))
        Sitä se imagon muokkaus teettää ;))))

Pulizer on amerikkalainen palkinto, joka jaetaan vuosittain useille kirjallisuuden lajeille ja yksi niistä on ulkomainen kirjallisuus, siis amerikkalaisesta näkökulmasta.

• Meriläinen
        Teotwawki kirjoitti:

Pulizer on amerikkalainen palkinto, joka jaetaan vuosittain useille kirjallisuuden lajeille ja yksi niistä on ulkomainen kirjallisuus, siis amerikkalaisesta näkökulmasta.

huomasit kai ;))))

• paapuuri kirjoitti:

muutenkin solakkaa ja viehättävää varttani, muista nimmari kirjaan sitten
        ja pistät tulemaan tänne.

tulee ja näemmehän sitten kirjamessuilla ensi syksynä. Tulet vain vetämään hihasta, että tässä minä nyt olen:-)

• Meriläinen kirjoitti:

huomasit kai ;))))

Yes, I did:-)))))))

• paapuuri
        Teotwawki kirjoitti:

tulee ja näemmehän sitten kirjamessuilla ensi syksynä. Tulet vain vetämään hihasta, että tässä minä nyt olen:-)

minäkin laitoin kuvan näkyviin, että tunnistat, jos itse olet kovin "muuttunut" :-))
        Huomaa, en sanonut vanhentunut, vaikka mieli teki ;-)

• mutta en saanut siihen vastausta.. Oletko itse joskus ollut halvaantunut ja siitä kenties toipunut käveleväksi.. Voitko kertoa minulle miten raajat jotka on olleet toimimattomana 1½ vuotta saadaan uudelleen toimivaksi ja liikkumaan kuten ne liikku ennen sairastumista..

• siivoojan imagoa pikkuisen kohennetaan he tekevät arvokasta työtä ja ainakin mua aina pikkuisen sieppaa kun heidän työnsä luokitellaan paskaduuniksi...ikäänkuin ei arvostettaisi laisinkaan. Jospa se palkkauskin alkaisi nousta sitämukaa kun kansalle saataisiin taottua kalloihin pikkuisen arvostusta siivoojia kohtaan :)

Imagonrakentamista käsityövaltaisia ammatteja arvostavampaan suuntaan pidän erittäin hyvänä ja tärkeänä, onhan suuntaus ollut jo pidemmän aikaa se että vain korkeasti koulutettuja "tyhjäntoimittajia", papereidenpyörittäjiä ja kaikenmaailman pikkupomoja pidetään arvossa vaikka kansakunnan rattaat pyörivät pitkälle tavallisten duunareitten konkreettisilla työpanoksilla.

Puuh *seisoo kädet puuskassa ja tuijottaa ruutua* :)))

• jos metrokuilu jäisi siivoamatta vaikkapa aluksi kuukaudeksi, niin mitenkähän Helsingin minkkiturkkimuijat murisivat kaupungin suuntaan?

Tämä käsityöasia on erittäin lähellä sydäntäni, sillä elän tavallaan sen sisällä. Asun nimittäin yhteisössä, jossa on suoranainen käsityöläisten ja taiteilijoiden suma. Se ei ole Fiskars, mutta vähän sinne päin. Olen luovana kirjoittajana osa tätä yhteisöä. Tämä ei nyt ole imagonrakennusta, vaan taivahan tosi.

• ???
        Teotwawki kirjoitti:

jos metrokuilu jäisi siivoamatta vaikkapa aluksi kuukaudeksi, niin mitenkähän Helsingin minkkiturkkimuijat murisivat kaupungin suuntaan?

Tämä käsityöasia on erittäin lähellä sydäntäni, sillä elän tavallaan sen sisällä. Asun nimittäin yhteisössä, jossa on suoranainen käsityöläisten ja taiteilijoiden suma. Se ei ole Fiskars, mutta vähän sinne päin. Olen luovana kirjoittajana osa tätä yhteisöä. Tämä ei nyt ole imagonrakennusta, vaan taivahan tosi.

eli hoitelet lumityöt?

• syntyi siitä, että minulla on eräs ystävä, joka siivosi junia monta vuotta täysin epäinhimillisissä olosuhteissa öisin. Työ piti tehdä vielä niin, että juoppojuniin pääsi jo räkäiset ja nurkkiin kusevat vittuilijat sisään, ennen kuin työ oli valmis. Palkka oli 1500 €/kk.

Onneksi hän sai ammattiaan vastaavan floristin paikan eräästä kukkakaupasta, vaikka olikin jo 50 .

• ??? kirjoitti:

eli hoitelet lumityöt?

vain omilta portailtani, huoltoyhtiö hoitaa onneksi auraamisen. Mitä tulee siihen kirjoittamiseen, olisin kyllä tyytyväinen vähän suuremmasta määrästä toimeksiantoja:-D))))

• Teotwawki kirjoitti:

syntyi siitä, että minulla on eräs ystävä, joka siivosi junia monta vuotta täysin epäinhimillisissä olosuhteissa öisin. Työ piti tehdä vielä niin, että juoppojuniin pääsi jo räkäiset ja nurkkiin kusevat vittuilijat sisään, ennen kuin työ oli valmis. Palkka oli 1500 €/kk.

Onneksi hän sai ammattiaan vastaavan floristin paikan eräästä kukkakaupasta, vaikka olikin jo 50 .

on sitä näkymätöntä työtä, joka näkyy vasta jos se on jäänyt tekemättä. johtuneeko sitten arvostuksen vähyys ko ammattia kohtaan siitäkin , että se on perinteisesti ollut naisten työtä. Mutta nykyisin toki jo näkee joissakin hotellesissa esmes miespuolisia siivoojiakin. Mutta tämä tästä aiheesta, imagonrakennuksesta senverran vielä että yksi imagonrekennuspaikka on tuo Suomi 24:n Galleria :)

• TaikisN kirjoitti:

on sitä näkymätöntä työtä, joka näkyy vasta jos se on jäänyt tekemättä. johtuneeko sitten arvostuksen vähyys ko ammattia kohtaan siitäkin , että se on perinteisesti ollut naisten työtä. Mutta nykyisin toki jo näkee joissakin hotellesissa esmes miespuolisia siivoojiakin. Mutta tämä tästä aiheesta, imagonrakennuksesta senverran vielä että yksi imagonrekennuspaikka on tuo Suomi 24:n Galleria :)

voi valehdella suut silmät täyteen ihan niin paljon kuin kehtaa. Eri asia sitten on, että mitä minä siitä saisin itselleni, jos valehtelisin. Illuusion siitä, että olen parempi kuin olen. Mitä minä sillä illuusiolla teen, kun kukaan ei kuitenkaan tiedä kuka olen?

• Teotwawki kirjoitti:

voi valehdella suut silmät täyteen ihan niin paljon kuin kehtaa. Eri asia sitten on, että mitä minä siitä saisin itselleni, jos valehtelisin. Illuusion siitä, että olen parempi kuin olen. Mitä minä sillä illuusiolla teen, kun kukaan ei kuitenkaan tiedä kuka olen?

olettamuksesta että imagon rakentaminen olisi aina valhtelemista :)) Galleriasivuiilahan voi esitellä itsestään niitä seikkoja joita haluaa kertoa toisille, joita itse pitää tärkeinä itsessään, sillätavoin rakentaa imagoaan. Ei niiden tarvitse valheita olla. Ne voivat olla mielipiteitä, valokuvia, mietelauseita, mutta kyllä ne rakentavat imagoamme, mun mielestäni.

En mä millään muotoa tarkoittanut edes mitenkään henkilökohtaisesti sinua, vaan meitä kaikkia galleriasivunsa täyttäneitä.

Mä näet en näe imagon rakentamista yksyhteen valehtelun kanssa.

• TaikisN kirjoitti:

olettamuksesta että imagon rakentaminen olisi aina valhtelemista :)) Galleriasivuiilahan voi esitellä itsestään niitä seikkoja joita haluaa kertoa toisille, joita itse pitää tärkeinä itsessään, sillätavoin rakentaa imagoaan. Ei niiden tarvitse valheita olla. Ne voivat olla mielipiteitä, valokuvia, mietelauseita, mutta kyllä ne rakentavat imagoamme, mun mielestäni.

En mä millään muotoa tarkoittanut edes mitenkään henkilökohtaisesti sinua, vaan meitä kaikkia galleriasivunsa täyttäneitä.

Mä näet en näe imagon rakentamista yksyhteen valehtelun kanssa.

enkä suoranaisesti tarkoittanut itseäni tuossa asiassa. Tarkoitus oli vain pohtia asiaa filosofiselta kannalta. Enkö muuten ole vielä kertonut, että ajan vuoden 1995 mallisella Peugeut 405 autolla? :-D))))))))))))))))))))))))))))))))))))

• Teotwawki kirjoitti:

enkä suoranaisesti tarkoittanut itseäni tuossa asiassa. Tarkoitus oli vain pohtia asiaa filosofiselta kannalta. Enkö muuten ole vielä kertonut, että ajan vuoden 1995 mallisella Peugeut 405 autolla? :-D))))))))))))))))))))))))))))))))))))

mainitsematta että pukeudun toisinaan maastopukuun :))

Mutta nyt kutsuvat muut harrastukset, kirjoittelemisiin.:)

• TaikisN kirjoitti:

mainitsematta että pukeudun toisinaan maastopukuun :))

Mutta nyt kutsuvat muut harrastukset, kirjoittelemisiin.:)

minäpä voin tehdä työtä ja välillä vilkaista palstalle samaan aikaan. lälläälläälää:-D))))))))))))))))))))

• sohvi siivooja
        TaikisN kirjoitti:

Voi kun lämmitti, että joku arvostaa minunkin työtä. Sillä olen jo elatukseni saanu viimeset kymmenen vuotta, mutta kukaan ei ole vielä sanonut, että se on myös arvokasta.
        Palkka sais tosiaan olla parempi, mutta ruokani ja katon päälleni olen sillä tienannut.
        Että hymyillään kun nähdään ja heilutan moppia teille

• jannu-huoleton
        sohvi siivooja kirjoitti:

Voi kun lämmitti, että joku arvostaa minunkin työtä. Sillä olen jo elatukseni saanu viimeset kymmenen vuotta, mutta kukaan ei ole vielä sanonut, että se on myös arvokasta.
        Palkka sais tosiaan olla parempi, mutta ruokani ja katon päälleni olen sillä tienannut.
        Että hymyillään kun nähdään ja heilutan moppia teille

Siivoojan,eli laitoshuoltajan työstä tietämätön näkee ainosataan puhtaat kohteet,ja sanomista tulee vasta sitten kun työ on jätetty tkemättä,tai siihen on varattu liian vähän aikaa,eikä työtä ehdi tehdä perusteellisesti.
        Palkkakuopasta nouseminen on todella vaikeaa,koska sadistiset siivousfirmat pitävät työntekijöitään herran pelossa ja nuhteessa,jopa kyseenalaisin keinoin.
        Tarkoitan kaikkia tunnettuja siivousfirmoja.Kaikilla on samat kujeet,aivan kuin ne olisivat kartellissa työntekijödensä suhteen.
        Sinulla pon käynyt todella huono tuuri jos kukaan ei ole sanonut sinulle että teet tärkeää ja arvokasta työtä.
        Tiettystikkään kaikille siivoojille tätä tunnustusta ei voi antaa,sillä jokaiseen ammattiin mahtuu niin hyviä kuin myös huonoja työntekijöitä,mutta olettaisin että kymmenen vuoden kokemuksella saa sanan kiitos!

Oma työni ei liity mitenkään siivousalaan,mutta olen tutustunut alan ongelmiin näkemäni perusteella.

• Adria

Noin se on. Monasti epäolennaisen ponnekkaalla argumentoinnilla saadaan kokonaisuudesta vääristynyt kuva, tai juuri sellainen mikä sen halutaan olevan.

Jos ei nyt suoranaista kusetusta, mutta vähintään mielen manipulaatiota edustaa esmes tutut Anttilan hinnat. 29,95€ tuntuu kohtuulliselta, mutta kolmekymppiä menee jo kalliin puolelle.

Jotenkin musta tuntuu, että asioilla 'Hypettely' ei mee enää läpi. Harvassa ovat ihmiset jotka asiakaspalvelutehtävässä osaavat, ehtivät ja haluavat antaa oikeata tuotetietoa ja katsoa asiaa myös kuluttajan näkökannalta.

Mielikuvamanipuloinnin mestari oli/on kokoomus joka sai käännettyä monen duunarin pään.

• monen sairaanhoitajan ja monen kirjastonhoitajan jne.... Huomasitko, kuinka Jyrki Katainen otti heti käyttöönsä Barak Obaman tyylin? :-D)))))))))))))) Ei vakuuttanut minua, kun se oli niin päälle liimattua kuin ikinä voi olla.

• Adria
        Teotwawki kirjoitti:

monen sairaanhoitajan ja monen kirjastonhoitajan jne.... Huomasitko, kuinka Jyrki Katainen otti heti käyttöönsä Barak Obaman tyylin? :-D)))))))))))))) Ei vakuuttanut minua, kun se oli niin päälle liimattua kuin ikinä voi olla.

Samoin kun ei istunut Kallasvuolle vuosikatsauksessa esiintyminen.

• Adria kirjoitti:

Samoin kun ei istunut Kallasvuolle vuosikatsauksessa esiintyminen.

karisma on laji jota ei voi opetella; sitä joko on tai ei ole.

• Dorodea

Hienot kulissit, sisällä voi sitten olla ties mitä sontaa. Rakennetaan imagoa, täydestä menee, kenelle menee :)

• kommentissa oli hyvä pointti. Paras paikka imagonrakentamiseen on suomi24 palsta.:-) Mitä hyötyä on valehdella anonyymillä palstalla, kun kukaan ei kuitenkaan tiedä kuka olet?

• pitänyt otsikoida: Imagon valehtelu vai rakennus?

• Dorodea
        Teotwawki kirjoitti:

kommentissa oli hyvä pointti. Paras paikka imagonrakentamiseen on suomi24 palsta.:-) Mitä hyötyä on valehdella anonyymillä palstalla, kun kukaan ei kuitenkaan tiedä kuka olet?

No joo, mä lähinnä noiden poliitikkojen ja muiden naamareiden imagoihin otin kantaa, en niinkään palstalla olijoihin. Harva kai täällä viitsii valehdella ja jos, niin miksi tosiaan? Parisuhteissa sitten voi olla kulissit, ihana perhe ulospäin ja silkkoa sisältä. Noo, menee offtopic :)

• Dorodea
        Teotwawki kirjoitti:

pitänyt otsikoida: Imagon valehtelu vai rakennus?

Ihan hyvä noin, mulle kumminkin sama asia, valehtelemaan joutuu rakentaessaan :)

• --

Imagon rakentaminen on sitkeää hommaa, se vie vuosikymmeniä. Siis kun puhutaan henkilöistä. Tuotteita, firmoja, puolueita jne brändätään, sekin vie aikaa.

Ei imagoa saa väsätyksi pikaisesti ennen vaaleja. Eikä sitä voi ulkoistaa, millekkään konsulttifirmalle tai mainosbyroolle, niistä tokikin apua, mutta ihminen itse rakentaa imagonsa. Politiikka osasto meillä nyt on mitä on. Joku keksii, että silmälasit antavat älykästä lookkia, tai joku Ulpu Iiivari käy kampaajalla, ostaa uusia kledjuaja ja, yllätys, yllätys, ostaa uudet "nuorekkaat" silmälasit. Siis vaalimainoskuvauksiin :C Noh, Johannes Virolaisen pressanvaali juliste kuva on kyllä klassikko, se pitäisikin joskus kaivaa jostain esille..

Surkuhupaisaksi havaitsin Paula Lehtomäen juuri aloittaman puolueen johtajuuskampanjan imagonrakenteluhommellin. Tyyppi lauloi jossain puoluekokouksessa karaokea ja koittaa muuntua kiltistä hymyilevätä rivipolitiikosta räväkäksi ja dynaamiseksi jyräksi. Se kyllä joutaisi käymään kampaajallakin. Epäilen, että ei se mene läpi, demarit just on antaneet varoittavan esimerkin, mitä saa aikaan hymyilevä plondiluokanope.

On niitä hyviäkin esimerkkejä, Niinistö, Soini, Uosukainenkin. Ne kuitenkin ovat itse rakennettuja ja perustuvat mitä ilmeisimminkin po. henkilöön, ei markkinatutkimuksiin.

Musapuolihan se selkein on näissä imagohommissa. Levy-yhtiö tekee melkein kaiken. Valitsee esiintyjän, piisit sille. Kohderyhmät on mietitty ja sen mukaan sitten laitellaan ulkolookit, valitaan lehdet, minne annetaan haastattelut, junaillaan oikeisiin telkkariohjelmiin jne. Siellä koneisto toimii. Politiikassa ei toimi, onneksi.

=DW=

• Adria

Joku onnistunu slogan josta tulee jatkumo kansan suissa voi tuntua tosta vaan vedetyltä, mutta taitaa niidenkin rustaaminen käydä työstä.

• että poliitikot käyttävät imagonrakennuksen ammattilaisia apunaan. Psst! Minulla on sisäpiirin tietoa:-)

• ------
        Teotwawki kirjoitti:

että poliitikot käyttävät imagonrakennuksen ammattilaisia apunaan. Psst! Minulla on sisäpiirin tietoa:-)

Koitin haeskella videota, missä Suvi Linden tanssii tiputanssia. Ei sattunut löytymään.

Mutta tämä löytyi:

http://www.youtube.com/watch?v=--_e9aAIOSU

Voisi sanoa, että Linden on päässyt ministeriksi imagon rakentamisestaan ja golf-osaikkeistaan huolimatta. Nykyisin tosin aivan eriluokan mainosbyrookin hommissa.

=DW=

• ------ kirjoitti:

Koitin haeskella videota, missä Suvi Linden tanssii tiputanssia. Ei sattunut löytymään.

Mutta tämä löytyi:

http://www.youtube.com/watch?v=--_e9aAIOSU

Voisi sanoa, että Linden on päässyt ministeriksi imagon rakentamisestaan ja golf-osaikkeistaan huolimatta. Nykyisin tosin aivan eriluokan mainosbyrookin hommissa.

=DW=

Se OLI oikea Linden, eikä näyttelijä:-D))))))))))))))))))))))))) Ministeri:-D)))))))))))))))))))) Tällaisten henkilöiden johtamana maamme on????

• verditti

Imagon rakentamisen ammattilainen puhuu. Aivan ilmeisesti.
      Olen ollut muutaman viikon pelkästään todellisen maailman kanssa tekemisissä
      ja kontrasti on melkoinen kurkistaessani tänne.
      Avattuani muutaman aloittamistasi ketjuista, huomasin sinut erittäin avoimeksi henkilöksi.
      Suorastaan lörpöksi.
      -Olet kolumnisti.
      -Olet kasvoiltasi kaunis (käyttämäsi adjektiivi).
      -Olet toimittaja (miksi joudut raahaamaan itse kuvauskalustoa?)-
      -Vihjailet Mensan jäsenyydestä ja tietenkin lapsesi ovat sinuakin älykkäämpiä.
      -Olet uhkaillut itsemurhalla (ei sentään kaikkea mitä sylki suuhun tuo).
      Tässä muutamia poimintoja pikakatsauksen tuloksena tutustuessani uuteen kirjoittajaan.
      Väitän sinua tyhjäntoimittajaksi ja ahkeraksi imagonrakentajaksi joka menet mummuikäiselle,
      mummutautiselle kuin häkä päähän.
      Ps. pelkään että jää kolumnit kirjoittamatta tuhlatessasi energiaasi ja aikaasi
      kokopäiväisesti täällä.
      Ei pahalla! V

• -----------

varmaankin hieno vastaus aloitukseen. EVVK-

Mutta toimittajat ottavat kylläkin nykyisin itse suurimman osan kuvista. Lehtikuvaajilla huonosti töitä. Sitäpaitsi kun kännykkäkamerat tulivat, jonkin ilmaisjakelun etusivun kuvasta saa satasen ja sisäsivun pikkukuvasta leffalipun palkkioksi. Koita siinä sitten elättää itsesi kuvaamalla, harva enää elättää.

=DW=

• mutta jatka sinä valitsemallasi tiellä, niin minä jatkan omallani. Se, mitä teen työkseni ei ole kiinni työajoista, joten kun muut menevät nukkumaan ja esim. tämä palsta hiljenee, minä aloitan työt. Se on kokonaan oma asiasi uskotko vai et. Siihen en ota kantaa, mutta enimmäkseen pyrin kirjoittamaan juttuja, jotka viihdyttävät ihmisiä tässä pimenevässä syksyssä. Osaan minä ihan vakavakin olla.

• ----------- kirjoitti:

varmaankin hieno vastaus aloitukseen. EVVK-

Mutta toimittajat ottavat kylläkin nykyisin itse suurimman osan kuvista. Lehtikuvaajilla huonosti töitä. Sitäpaitsi kun kännykkäkamerat tulivat, jonkin ilmaisjakelun etusivun kuvasta saa satasen ja sisäsivun pikkukuvasta leffalipun palkkioksi. Koita siinä sitten elättää itsesi kuvaamalla, harva enää elättää.

=DW=

maksaa minulle 10 €/kuva, kun kuvaan itse. Jos ajatellaan juttua, jonka palkkio on 100 € ja siinä on neljä kuvaa, on siis kuvien osuus 40 €. Tällaisella kuvauspalkkiolla ei yksikään kuvaaja suostu töitä tekemään, siksi me vapaat toimittajat kuvaamme aina itse.

• ------
        Teotwawki kirjoitti:

maksaa minulle 10 €/kuva, kun kuvaan itse. Jos ajatellaan juttua, jonka palkkio on 100 € ja siinä on neljä kuvaa, on siis kuvien osuus 40 €. Tällaisella kuvauspalkkiolla ei yksikään kuvaaja suostu töitä tekemään, siksi me vapaat toimittajat kuvaamme aina itse.

valitettavasti se näkyy usein myös jäljestä.

=DW=

• ------ kirjoitti:

=DW=

mutta jos se työnantajalle kelpaa, niin minkäs voit. En todellakaan ole mikään valokuvaaja, mutta kyllä ne tähän mennessä ovat kelvanneet. Kerran keskustelin asiasta toimitussihteerimme kanssa, niin hän vain totesi, että ei hänkään osaa kuvata, mutta kyllä ne lehteen ovat kelvanneet.

• ------ kirjoitti:

=DW=

unohtui sanoa, on minulle kerran lähetetty ammattikuvaaja kuvaamaan, kun sanoin toimitussihteerille, että nyt pitäisi kuvata historiallisia rakennuksia ja jutusta oli tulossa iso, monisivuinen reportaasi eräästä valtavasta kiinteistökaupasta.

• handek
        Teotwawki kirjoitti:

mutta jatka sinä valitsemallasi tiellä, niin minä jatkan omallani. Se, mitä teen työkseni ei ole kiinni työajoista, joten kun muut menevät nukkumaan ja esim. tämä palsta hiljenee, minä aloitan työt. Se on kokonaan oma asiasi uskotko vai et. Siihen en ota kantaa, mutta enimmäkseen pyrin kirjoittamaan juttuja, jotka viihdyttävät ihmisiä tässä pimenevässä syksyssä. Osaan minä ihan vakavakin olla.

Vaikuttaa vain vastaanottavaiseen mieleen, kun se todetaan, siitä tieto helposti leviää.
        Vaikka olet kylän suurin juoruhenkilö, olet nimenomaan imagonrakentaja.
        Juoruttaja laittaa vain viestejä...

• ....
        Teotwawki kirjoitti:

unohtui sanoa, on minulle kerran lähetetty ammattikuvaaja kuvaamaan, kun sanoin toimitussihteerille, että nyt pitäisi kuvata historiallisia rakennuksia ja jutusta oli tulossa iso, monisivuinen reportaasi eräästä valtavasta kiinteistökaupasta.

Nykyään kamerat on halpoja. Tonnilla saa ihan toimivan järkkärin. Viime kuussa multa julkaistiin yhessä kilpailussa juliste, jossa oli 69 eken pokkarilla otettu kuva.

Ennen kalusto oli järkyttävän kallista ja sen päälle filmi- ja reprokulut. Ammattikalustoon nyt ei yksinkertaisesti ollut varaa kuin ammattilaisilla. Digivehkeet ja kuvankäsittely söi monen kuvaajan leivän. Vaan niinhän se maailma muuttuu.

Maailma hukkuu kuvaan. Ja siinä just se, että määrä tahtoo korvata laatua. Mutta digillä kun ottaa tuhat kuvaa, väkiselläkin siellä muutama hyvä on seassa, kehnollakin kuvaajalla.

Ei se mua haittaa. Kuvaan kyllä ihan työksenikin jne. Mutta se on sitten vähän erijuttu, yhdenmiehen orkesterissa kun muutenkin pitää kaikki tehdä itse.

=DW=

• verditti
        .... kirjoitti:

Nykyään kamerat on halpoja. Tonnilla saa ihan toimivan järkkärin. Viime kuussa multa julkaistiin yhessä kilpailussa juliste, jossa oli 69 eken pokkarilla otettu kuva.

Ennen kalusto oli järkyttävän kallista ja sen päälle filmi- ja reprokulut. Ammattikalustoon nyt ei yksinkertaisesti ollut varaa kuin ammattilaisilla. Digivehkeet ja kuvankäsittely söi monen kuvaajan leivän. Vaan niinhän se maailma muuttuu.

Maailma hukkuu kuvaan. Ja siinä just se, että määrä tahtoo korvata laatua. Mutta digillä kun ottaa tuhat kuvaa, väkiselläkin siellä muutama hyvä on seassa, kehnollakin kuvaajalla.

Ei se mua haittaa. Kuvaan kyllä ihan työksenikin jne. Mutta se on sitten vähän erijuttu, yhdenmiehen orkesterissa kun muutenkin pitää kaikki tehdä itse.

=DW=

Tehän puhutte näpertelystä.
        Kun menet haastatteleman ihmistä, aiot siis laskea kynän ja
        lehtiön kädestäsi kun kun siirryt räpsimään kuvia kodakillasi.
        Vähän on tietoa, paljon puhetta.

• verditti
        Teotwawki kirjoitti:

mutta jatka sinä valitsemallasi tiellä, niin minä jatkan omallani. Se, mitä teen työkseni ei ole kiinni työajoista, joten kun muut menevät nukkumaan ja esim. tämä palsta hiljenee, minä aloitan työt. Se on kokonaan oma asiasi uskotko vai et. Siihen en ota kantaa, mutta enimmäkseen pyrin kirjoittamaan juttuja, jotka viihdyttävät ihmisiä tässä pimenevässä syksyssä. Osaan minä ihan vakavakin olla.

Mitä minä tiedä kirjoittamisesta tässä päivässä on kurinalaista, ei huuruisissa
        kammioissa yöaikaan tehtävää, "mystistä luomista"
        Runollisuus ja mystiikka ovat kaukana tämän ajan kirjoittamisesta.
        Siitä maksetann kohtuullisen hyvin , jos tuotat kieliopillisesti puhdasta tekstiä
        ja pystyt noudattamaan, muilta kiireiltäsi, sovittuja aikatauluja.
        Ainoa ihminen joka. palstalaisista pystyisi mielestäni elämäån kirjoittamalla, on valitettavasti
        hande
        t- V

• .... kirjoitti:

=DW=

arvostaa hyvää valokuvaajaa ja tiedän, että lehdistössä nämä asiat ovat rempallaan. Se näkyy mm. siinä, että niinkin suuri talo, kuin Sanoma Oy, jolle teen suurimman osan töistäni, suhtautuu kuvaamiseen ja sen laatuun niin välinpitämättömästi.

• handek kirjoitti:

Vaikuttaa vain vastaanottavaiseen mieleen, kun se todetaan, siitä tieto helposti leviää.
        Vaikka olet kylän suurin juoruhenkilö, olet nimenomaan imagonrakentaja.
        Juoruttaja laittaa vain viestejä...

vaan pane ne alulle:-)

• ....
        verditti kirjoitti:

Tehän puhutte näpertelystä.
        Kun menet haastatteleman ihmistä, aiot siis laskea kynän ja
        lehtiön kädestäsi kun kun siirryt räpsimään kuvia kodakillasi.
        Vähän on tietoa, paljon puhetta.

Mä en tee lehtijuttuja, mutta kaikenlaista muuta mediahommaa, kauan. Tiedä sitten mikä on näpertelyä ja mikä ei, onhan tuolla enimmäkseen leipä tullut. Mutta kyllä toimittajat ottaa kuvat melkein kokonaan itse, ottaneet jo pitkään. Toisekseen, oletko muuten huomannut, että lehdissä ei ole paljoakaan haastatteluja? TV on sitten aivan eri asia.

Jaa kynä? Ikinä kuullut sellaisita ihmeellisistä laitteista, että kun puhuu jotakin, sen saman voi sitten joskus myähemmin kuunnella sellaisesta laatikosta?

=DW=

• verditti kirjoitti:

Siitä maksetann kohtuullisen hyvin , jos tuotat kieliopillisesti puhdasta tekstiä
        Ainoa ihminen joka. palstalaisista pystyisi mielestäni elämäån kirjoittamalla, on valitettavasti
        hande
        t- V

olevan niin kova tarve arvostella muiden tekemisiä palstalla, niin katsopa oma tekstisi uudelleen, korjaa virheet ja tule sitten opettamaan muita.

• verditti
        .... kirjoitti:

Mä en tee lehtijuttuja, mutta kaikenlaista muuta mediahommaa, kauan. Tiedä sitten mikä on näpertelyä ja mikä ei, onhan tuolla enimmäkseen leipä tullut. Mutta kyllä toimittajat ottaa kuvat melkein kokonaan itse, ottaneet jo pitkään. Toisekseen, oletko muuten huomannut, että lehdissä ei ole paljoakaan haastatteluja? TV on sitten aivan eri asia.

Jaa kynä? Ikinä kuullut sellaisita ihmeellisistä laitteista, että kun puhuu jotakin, sen saman voi sitten joskus myähemmin kuunnella sellaisesta laatikosta?

=DW=

Me puhumme ilmeisestiki eri asiasta. Kun ilmaisjakelulehden "Reportteri" haastattelee
        paikallista asukasta tämän nähtyä oravan hiuksenhienon pelastumisen varmalta kuolemalta
        nuoren kaaharin... jne.
        Ota ja kirjoita ja tehköön sen tämä tomahwkikin.

• ....
        verditti kirjoitti:

Me puhumme ilmeisestiki eri asiasta. Kun ilmaisjakelulehden "Reportteri" haastattelee
        paikallista asukasta tämän nähtyä oravan hiuksenhienon pelastumisen varmalta kuolemalta
        nuoren kaaharin... jne.

Sinä olet nyt kylläkin ainoa, joka puhuu eriasiasta.

=DW=

• 12
        verditti kirjoitti:

hande
        t- V

Sillälailla. Eläisi työttömyyskorvauksella. Onneksi.

• verditti kirjoitti:

nuoren kaaharin... jne.

vilkaisun tuottamiisi teksteihin. Löysin 503 osumaa. Otanta tosin ei ollut suuri, mutta sen verran voin kuitenkin arvioida, että et ole ainakaan henkilö, joka elättää itsensä kirjoittamalla:-D))))))))))))))))

• HTZA

ovat jo ajat sitten oppineet että toisto on imagon perusta.
      Sama henkilö toistaa itseään, sopivilla aloitteilla/aloituksilla, käyttäen aiheena enemmistön hellimiä ajatusmaailmoita. Nuo ajatusmaailmat ovat yrityksille/henkilöille kullanarvoisia, se on tärkein syy miksi käyttäytymistapojen keräämistä harrastetaan, bonuskorteilla tai nettikyselyillä tai lukemalla ensin tarkkaan mistä maailmalla puhutaan/kirjoitetaan.
      Tuolla periaatteella saa aina imagon, mutta aika helposti negatiivisen, jos ei pidä varaansa.
      Spontaanisuuden puute huomataan helposti keinotekoiseksi lässytykseksi.
      Tälläkin palstalla on helposti huomattavissa tuo kuvio.

• tyyliä, jos yksi toimii. Pelataan niillä korteilla, jotka on jaettu. Jos peli ei maistu, niin vaihdetaan peliä tai pelipaikkaa.

• HTZA
        Teotwawki kirjoitti:

tyyliä, jos yksi toimii. Pelataan niillä korteilla, jotka on jaettu. Jos peli ei maistu, niin vaihdetaan peliä tai pelipaikkaa.

monessakin paikassa.
        Joissain paikoissa vaan ei pelata vaan ollaan ihmisten kanssa.
        Monenlaisten ihmisten kanssa.
        Hauraidenkin.

• HTZA kirjoitti:

monessakin paikassa.
        Joissain paikoissa vaan ei pelata vaan ollaan ihmisten kanssa.
        Monenlaisten ihmisten kanssa.
        Hauraidenkin.

joten saatoin olla ehkä vähän tahditon kirjoittaessani kuvakielistä tekstiä pelistä.

• HTZA
        Teotwawki kirjoitti:

joten saatoin olla ehkä vähän tahditon kirjoittaessani kuvakielistä tekstiä pelistä.

tällaista haluavat useimmat kuulla.

Ihmisille kirjoittaminen ei ole koulussa opittu taito, eikä ihmisten kanssa oleminenkaan.
        Perusasiaan synnytään, ympäristö sitten saa aikaan persoonallisuuden muuttumisen, ja sitä muutosta on vaikea itse havaita. useimmat ihmiset luulevat että he ovat aikuistenoikeassa.
        Valitettavan harvoin käy niin että ihminen murtaa toisen ja toteaa että minussa, MINUSSA! taitaa olla joku vika.
        On huomattu että ensiavussa ja ambulanssitoiminnassa on usein "machoja", jotka sitten sortuvat kyyneliin kun pelastavat ensimmäisen naisensa tai lapsen.
        Sen jälkeen he ovat maailman parhaita "machoja".
        Naisten kannalta kyllä pilalla.
        Tällä palstalla on ihania naisia, kaikki oikeastaan, jätä romanttiset minulle.
        Sinulle jää yksi, eikä hän usein palstalla poikkea.
        H.

• HTZA kirjoitti:

tällaista haluavat useimmat kuulla.

Ihmisille kirjoittaminen ei ole koulussa opittu taito, eikä ihmisten kanssa oleminenkaan.
        Perusasiaan synnytään, ympäristö sitten saa aikaan persoonallisuuden muuttumisen, ja sitä muutosta on vaikea itse havaita. useimmat ihmiset luulevat että he ovat aikuistenoikeassa.
        Valitettavan harvoin käy niin että ihminen murtaa toisen ja toteaa että minussa, MINUSSA! taitaa olla joku vika.
        On huomattu että ensiavussa ja ambulanssitoiminnassa on usein "machoja", jotka sitten sortuvat kyyneliin kun pelastavat ensimmäisen naisensa tai lapsen.
        Sen jälkeen he ovat maailman parhaita "machoja".
        Naisten kannalta kyllä pilalla.
        Tällä palstalla on ihania naisia, kaikki oikeastaan, jätä romanttiset minulle.
        Sinulle jää yksi, eikä hän usein palstalla poikkea.
        H.

naisesi. En ole metsästysretkellä, mutta kun juttua alkaa pulputa, en mahda sille mitään, että joitakin se huvittaa. Olisi epärehellistä väittää, että en nauttisi siitä kun jutuilleni nauretaan. Se on inhimillistä ja kutkuttaa narsistia minussa. Meissä kaikissa on narsistisia piirteitä, toisissa vähemmän, toisissa enemmän. Mutta minulla on muutakin elämää kuin tämä netissä roikkuminen, vaikka se ei siltä ehkä tunnu. Teen työni tällä samalla koneella ja kun se ei ole sidottu työaikoihin, voin hyvinkin viettää tovin silloin tällöin lärpättämällä ihmisten kanssa palstalla. Provosoitumaan en suostu, joten yritän pitää välini kunnossa joka suuntaan. Täällä on kuitenkin muutama hyökkäys tehty ja niihin kyllä vastaan samalla mitalla. En ole palstalla loukkaamassa ketään, mutta joitakin ihmisiä selvästikin ärsytän. Kaikki eivät pidä kaikista.:-)

• HTZA
        Teotwawki kirjoitti:

naisesi. En ole metsästysretkellä, mutta kun juttua alkaa pulputa, en mahda sille mitään, että joitakin se huvittaa. Olisi epärehellistä väittää, että en nauttisi siitä kun jutuilleni nauretaan. Se on inhimillistä ja kutkuttaa narsistia minussa. Meissä kaikissa on narsistisia piirteitä, toisissa vähemmän, toisissa enemmän. Mutta minulla on muutakin elämää kuin tämä netissä roikkuminen, vaikka se ei siltä ehkä tunnu. Teen työni tällä samalla koneella ja kun se ei ole sidottu työaikoihin, voin hyvinkin viettää tovin silloin tällöin lärpättämällä ihmisten kanssa palstalla. Provosoitumaan en suostu, joten yritän pitää välini kunnossa joka suuntaan. Täällä on kuitenkin muutama hyökkäys tehty ja niihin kyllä vastaan samalla mitalla. En ole palstalla loukkaamassa ketään, mutta joitakin ihmisiä selvästikin ärsytän. Kaikki eivät pidä kaikista.:-)

olen taipuvainen uskomaan sinua,
        Mutta olet seurannan alla.
        :)
        H.

Ps. Saat Taikiksen lanaksi, kohtele häntä hyvin.
        Jouluviikolta sitten annat takaisin.

• Adria
        HTZA kirjoitti:

H.

Päivän paras nauru. Joka täällä joutuu seurannan alle on oltava erityisen tarkkana ja mieluummin vaikka kusi sukassa. Tolle Taikiksen hyvänäpitokehotukselle en yhtään naura, vakava asia. Aivan pokkana.

• HTZA kirjoitti:

H.

että en sitten ota muita:-D)))))))))))))))))))

• Adria kirjoitti:

Päivän paras nauru. Joka täällä joutuu seurannan alle on oltava erityisen tarkkana ja mieluummin vaikka kusi sukassa. Tolle Taikiksen hyvänäpitokehotukselle en yhtään naura, vakava asia. Aivan pokkana.

kuulen ajatuksesi:-D))))))))))))))))))))

• HTZA
        Teotwawki kirjoitti:

että en sitten ota muita:-D)))))))))))))))))))

Viittaavat naiseen...

• HTZA kirjoitti:

H.

tässä oksassa. Kuulkaapas hyvät herrat, tähän asiaan on kyllä minullakin painava sanani sanottavana.

*tirpasee HZTA:aa kaulimella ohimoon*

• TaikisN kirjoitti:

tässä oksassa. Kuulkaapas hyvät herrat, tähän asiaan on kyllä minullakin painava sanani sanottavana.

*tirpasee HZTA:aa kaulimella ohimoon*

kun me miehet ihan viattomasti teimme diilin:-)

• HTZA kirjoitti:

Viittaavat naiseen...

niin fiksu kun luulen, sillä edellistä en tajunnut.

• HTZA
        Teotwawki kirjoitti:

kun me miehet ihan viattomasti teimme diilin:-)

Taikis on kesytettävä nainen.

• Adria kirjoitti:

että sun suupielet nykii. No, ehkei mun romanttisuus ole vielä kaikille auennut, jotkut SAATTAVAT luulla minua ikävän puisevaksi ihmiseksi :/// Mutta se on TÄYSIN väärä harhaluulo, romanttisuus suorastaan läikkyy salaisissa syömmeni sopukoissa.

• HTZA kirjoitti:

Taikis on kesytettävä nainen.

että ei suostu tulemaan, ja nyt ei yhtään erikoismerkkiä.

• Adria
        TaikisN kirjoitti:

että sun suupielet nykii. No, ehkei mun romanttisuus ole vielä kaikille auennut, jotkut SAATTAVAT luulla minua ikävän puisevaksi ihmiseksi :/// Mutta se on TÄYSIN väärä harhaluulo, romanttisuus suorastaan läikkyy salaisissa syömmeni sopukoissa.

Vaistosi on lähes pettämätön. Kyseessä oli hyvin sitkeä elohiiri joka nyki poskissani. Dee dee.

Ja väärässä ovat harhaluulot. Läikkyy läikkyy, varmaankin.

• Vaan viiltävän rehellistä kuvausta omasta arjesta jonka sankari yritän olla.
      Pehmeyteni ja myötäelämisen kykyni on ärsyttänyt joitakin kirjoittajia.
      Silti vaikka totuuden puhujat kivitetään seison omalla vaatimattomalla paikallani oikeuksiani puolustaen.
      Teen aloittajan mainitsemaa paskaduunia mutta en koe siitä alemmuuden tuntoja,olen talkkari ja monen tuki ja turva.
      Siksi en hyväksy siivous työn sanomista paskaduuniksi,jonninjoutava paperien pyöritys on sellaista

• vähän eteen päin huomaat, että minä niitä siivoajia täällä nimenomaan puolustan. Olen itsekin tehnyt monia vähemmän hohdokkaita hommia ja aina pää pystyssä.

• Teotwawki kirjoitti:

vähän eteen päin huomaat, että minä niitä siivoajia täällä nimenomaan puolustan. Olen itsekin tehnyt monia vähemmän hohdokkaita hommia ja aina pää pystyssä.

Köyhän ääni kun ei tunnu kauas kantavan.

• jassumarketta
        koti-kiusattu kirjoitti:

Köyhän ääni kun ei tunnu kauas kantavan.

Joko ne imagot rakennettin valmiiksi asti ? Yksi sai jo kaulimesta kalloonsa kun meni jakoa tekemään. Meitä naisia on joskus syytä vähän pelätä. En jää tänne kuitenkaan roikkumaan, heitinpä väliin kun aikani kuluksi lueskelin. Lähden tästä miettimään miten parantelisin ennestään jo hyvää imagoani johon olen ihan tyytyväinen kyllä. Nyt taisi tulla jo valhekin mutta suonette anteeksi, pienen sellaisen.

• jassumarketta kirjoitti:

Joko ne imagot rakennettin valmiiksi asti ? Yksi sai jo kaulimesta kalloonsa kun meni jakoa tekemään. Meitä naisia on joskus syytä vähän pelätä. En jää tänne kuitenkaan roikkumaan, heitinpä väliin kun aikani kuluksi lueskelin. Lähden tästä miettimään miten parantelisin ennestään jo hyvää imagoani johon olen ihan tyytyväinen kyllä. Nyt taisi tulla jo valhekin mutta suonette anteeksi, pienen sellaisen.

pää ihan kumpuilla jo, vaikka H:ta lyödään:-)

• Teotwawki kirjoitti:

pää ihan kumpuilla jo, vaikka H:ta lyödään:-)

mutta olet tarkkailun alla :))

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      61
      2518
    2. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      12
      1555
    3. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      21
      1513
    4. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1377
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      122
      1212
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      83
      1119
    7. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      12
      988
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      21
      969
    9. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      22
      960
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      58
      907
    Aihe