perinnön suojaus

tyhmä77

Riittääkö sellainen paperi suojaamaan tulevan omaisuuteni, jossa lukee, että eron tapahduttua ex-miehelläni ei ol oikeutta esim minun avioliiton aikana perimääni omaisuuteen esim. rahaan, osakesalkkuun ja asuntoon?

7

887

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maake60

      Teet paperin ja siihen puolison suostumus ja käyt rekisteröimässä sen maistraattiin muuten jos toinen käy hankaksi eron tullessa niin pitää´mennä oikeuteen ja se maksaa. Ei muuta kun avioehdon tekoon ja rajaat ssen siten että vain yhdessä hankituu omaisuus kuuluu avio-oikeuden piiriin ja muu omaisuus ei kuulu.

      • nasse-setä.

        ...kuin antaa vääriä tai puutteellisia neuvoja.

        Et kertonut mitään avioehdon todistajista. Avioehto on mitätön ilman todistajia.

        "Paperiin" siis tarvitaan kahden esteettömän (ei kumpaisenkaan asianosaisen sukulaisia tai sukulaisten puolisoita) todistajan allekirjoitukset.


      • Kyllästynyt.
        nasse-setä. kirjoitti:

        ...kuin antaa vääriä tai puutteellisia neuvoja.

        Et kertonut mitään avioehdon todistajista. Avioehto on mitätön ilman todistajia.

        "Paperiin" siis tarvitaan kahden esteettömän (ei kumpaisenkaan asianosaisen sukulaisia tai sukulaisten puolisoita) todistajan allekirjoitukset.

        Tuo "maake60" vastailee täällä erittäin usein, ja poikkeuksetta täysin perseestä olevia vastauksia. Puolitotuuksia, väärinkäsityksiä ja täysiä valheita. Tyyppi pitäisi laittaa holhouksen alle; selkeästi ei ole täysjärkinen.


      • maake60
        nasse-setä. kirjoitti:

        ...kuin antaa vääriä tai puutteellisia neuvoja.

        Et kertonut mitään avioehdon todistajista. Avioehto on mitätön ilman todistajia.

        "Paperiin" siis tarvitaan kahden esteettömän (ei kumpaisenkaan asianosaisen sukulaisia tai sukulaisten puolisoita) todistajan allekirjoitukset.

        Vaikka siinä olisi sata todistajaa jos sitä ei rekisteröidä maistraattiin. Täällä puututaan aina pikkuseikkoihin jotka ovat itsestäänselvyyksiä ja avioehtopaperilla ei ole lain voimaa jos sitä ei maistraattiin viedä.
        Tämän takia ei kannata mennä naimisiin koska ei tartte huolehtia tuommoisista koska jos on avoliitossa niin mahdollisen eron sattuessa omaisuus on sen kenen nimissä se on. Muut täällä on niin tyhmää porukkaa että hevosetkin nauraa pellolla.


      • nasse-setä.
        maake60 kirjoitti:

        Vaikka siinä olisi sata todistajaa jos sitä ei rekisteröidä maistraattiin. Täällä puututaan aina pikkuseikkoihin jotka ovat itsestäänselvyyksiä ja avioehtopaperilla ei ole lain voimaa jos sitä ei maistraattiin viedä.
        Tämän takia ei kannata mennä naimisiin koska ei tartte huolehtia tuommoisista koska jos on avoliitossa niin mahdollisen eron sattuessa omaisuus on sen kenen nimissä se on. Muut täällä on niin tyhmää porukkaa että hevosetkin nauraa pellolla.

        >>Avioehto on mitätön Vaikka siinä olisi sata todistajaa jos sitä ei rekisteröidä maistraattiin.


    • maake60

      Sellianen avioehto että se omaisuus mikä on vain toisen puolison nimissä on aeron tullessa myös hänen ja vain yhteinen omaisuus kuuluu avio-oikeuden piiriin.

      • rgd

        jos jättävät sinulle perintöä, voivat myös määrätä testamentissaan ettei puolisollasi ole oikeutta sinun perintöösi.
        Tämä on vaihtoehto avioehdolle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe