perinnön suojaus

tyhmä77

Riittääkö sellainen paperi suojaamaan tulevan omaisuuteni, jossa lukee, että eron tapahduttua ex-miehelläni ei ol oikeutta esim minun avioliiton aikana perimääni omaisuuteen esim. rahaan, osakesalkkuun ja asuntoon?

7

887

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maake60

      Teet paperin ja siihen puolison suostumus ja käyt rekisteröimässä sen maistraattiin muuten jos toinen käy hankaksi eron tullessa niin pitää´mennä oikeuteen ja se maksaa. Ei muuta kun avioehdon tekoon ja rajaat ssen siten että vain yhdessä hankituu omaisuus kuuluu avio-oikeuden piiriin ja muu omaisuus ei kuulu.

      • nasse-setä.

        ...kuin antaa vääriä tai puutteellisia neuvoja.

        Et kertonut mitään avioehdon todistajista. Avioehto on mitätön ilman todistajia.

        "Paperiin" siis tarvitaan kahden esteettömän (ei kumpaisenkaan asianosaisen sukulaisia tai sukulaisten puolisoita) todistajan allekirjoitukset.


      • Kyllästynyt.
        nasse-setä. kirjoitti:

        ...kuin antaa vääriä tai puutteellisia neuvoja.

        Et kertonut mitään avioehdon todistajista. Avioehto on mitätön ilman todistajia.

        "Paperiin" siis tarvitaan kahden esteettömän (ei kumpaisenkaan asianosaisen sukulaisia tai sukulaisten puolisoita) todistajan allekirjoitukset.

        Tuo "maake60" vastailee täällä erittäin usein, ja poikkeuksetta täysin perseestä olevia vastauksia. Puolitotuuksia, väärinkäsityksiä ja täysiä valheita. Tyyppi pitäisi laittaa holhouksen alle; selkeästi ei ole täysjärkinen.


      • maake60
        nasse-setä. kirjoitti:

        ...kuin antaa vääriä tai puutteellisia neuvoja.

        Et kertonut mitään avioehdon todistajista. Avioehto on mitätön ilman todistajia.

        "Paperiin" siis tarvitaan kahden esteettömän (ei kumpaisenkaan asianosaisen sukulaisia tai sukulaisten puolisoita) todistajan allekirjoitukset.

        Vaikka siinä olisi sata todistajaa jos sitä ei rekisteröidä maistraattiin. Täällä puututaan aina pikkuseikkoihin jotka ovat itsestäänselvyyksiä ja avioehtopaperilla ei ole lain voimaa jos sitä ei maistraattiin viedä.
        Tämän takia ei kannata mennä naimisiin koska ei tartte huolehtia tuommoisista koska jos on avoliitossa niin mahdollisen eron sattuessa omaisuus on sen kenen nimissä se on. Muut täällä on niin tyhmää porukkaa että hevosetkin nauraa pellolla.


      • nasse-setä.
        maake60 kirjoitti:

        Vaikka siinä olisi sata todistajaa jos sitä ei rekisteröidä maistraattiin. Täällä puututaan aina pikkuseikkoihin jotka ovat itsestäänselvyyksiä ja avioehtopaperilla ei ole lain voimaa jos sitä ei maistraattiin viedä.
        Tämän takia ei kannata mennä naimisiin koska ei tartte huolehtia tuommoisista koska jos on avoliitossa niin mahdollisen eron sattuessa omaisuus on sen kenen nimissä se on. Muut täällä on niin tyhmää porukkaa että hevosetkin nauraa pellolla.

        >>Avioehto on mitätön Vaikka siinä olisi sata todistajaa jos sitä ei rekisteröidä maistraattiin.


    • maake60

      Sellianen avioehto että se omaisuus mikä on vain toisen puolison nimissä on aeron tullessa myös hänen ja vain yhteinen omaisuus kuuluu avio-oikeuden piiriin.

      • rgd

        jos jättävät sinulle perintöä, voivat myös määrätä testamentissaan ettei puolisollasi ole oikeutta sinun perintöösi.
        Tämä on vaihtoehto avioehdolle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      173
      1621
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1206
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      59
      1092
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      187
      898
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      41
      807
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      740
    7. 67
      728
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      33
      671
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      644
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      78
      598
    Aihe