myyntiassistentin työ

anonymous2424

hei

haluaisin kuulla ihmisten kokemuksista myyntiassistenttina työskentelystä. työnkuvasta, palkkauksesta, ja kokemuksista. varsinkin tampereella gnt finlandilla myyntiassistenttina olleilta kaivataan kokemuksia. ja ei, yrityksestä en tarvitse en negatiivisia enkä positiivisia kokemuksia koska sen olen vuosien aikana oppinut etten omaa mielipidettäni muiden mielipiteiden perustelella päätä. mutta kokemuksia olisi kiva kuulla myyntiassarina olleilta! Kiiiitoooos!

1

1468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myyntiassari

      Myyntiassarin nimikkeellä monesti tarkoitetaan puhtaasti asiakashankintaa eli sitä, että puhelimitse kontaktoidaan ihmisiä ja sovitaan tapaaminen edustajan kanssa. Itse olen työskennellyt usean vuoden ajan myyntiassarina ja olen tykännyt hommasta jossa saa myyntikokemusta rutkasti sekä oppii luomaan asiakassuhteita ja myös hoitamaan niitä. Itse olen saanut paljon myyntiassarin työstä juuri em. asioita sekä myös olen oppinut paljon puhelintyöskentelystä ja en enää pelkää puhelinta kuten ennen kun työt aloitin. Jotain työtä oli sillon pakko saada ja hain myyntiassarin paikkaa vaikka pelkäsin puhelinta. Kun aloitin työt sain harjoitusta puhelimessa esiintymiseen niin puhelinkammo katosi. Kaikenkaikkiaan työskentely myyntiassarina on ollut minulle pelkästään positiivinen kokemus ja kasvattanut minua ihmisenä sekä antanut nimenomaan hyvää myyntikokemusta mitä arvostetaan kyllä.

      Asia mikä ei välttämättä kaikille sovi myyntiassarin hommassa on hyvin yleisesti käytössä oleva puhdas provikkapalkkaus, jossa on erinomaiset ansiomahdollisuudet mutta myös riski että ei saa palkkaa. Hyvällä asenteella ja ahkeruudella sekä jos on supliikkityyppi on hyvät mahdollisuudet pelkällä provikallakin päästä kiinni hyviin ansioihin - toisinaan parempiin kuin kiinteällä palkalla. Kaikki eivät pääse ja siksi vaihtuvuus on myyntiassarin työssä (ja myös muissa myyntitehtävissä joissa on provikkapalkkaus) suurta. Lisäksi kannattaa myös suhtautua kriittisesti kirjoituksiin joissa mollataan tiettyjä myyntifirmoja koska monet kirjoittajista ovat epäonnistuneet myyntityössä ja hakevat syytä muualta vaikka se usein löytyy katsomalla peiliin. Paras tapa testata sopiiko provikkapalkkaus ja myyntiassarin duuni itselle on ottaa haaste vastaan ja alkaa tekemään duunia. Siinä melko pian näkee onko itsestä hommaan ja kun koeaika on voi lopettaa koska tahansa ilman työvoimaviranomaisten karensseja kun vetoaa että ansiot jäivät vähäisiksi provisiopalkasta johtuen (mikä on pätevä syy selvitykseen työvoimalautakunnalle). Hyvä puoli myyntiassarin työssä (ja provikkapalkkaisissa muissa myyntitöissä) on myös että työn saanti on helppoa koska kenestäkään ei voi etukäteen tietää onko hyvä myyjä vai ei. Vasta tulokset sen näyttävät. Jos suomenkieli on hallussa ja asenne kunnossa saa työn lähes varmasti. Lisäksi hyviä puolia ovat myös usein joustavat työajat (koska työajasta ei makseta vaan tuloksista), erilaiset kilpailut ja itsenäinen työ sekä - ainakin niissä firmoissa missä olen työskennellyt - erinomaiset työkaverit. Huonoja puolia ovat usein erittäin kova tulospaine (pomot vaativat enemmän ja enemmän koska ovat itsekin provikalla, kovat vaatimukset eivät sinänsä ole huono asia mutta rajansa kaikella) ja provisiopalkkauksesta johtuva jatkuva stressi sekä ajanvaraus työssä asiakkaiden tekemät peruutukset tai oharit (jotka joutuu itse maksamaan siten että peruneista/ohareista tapaamisista ei makseta provikkaa). Huonoista puolistakin huolimatta suosittelen ainakin kokeilemaan hommaa. Itse olen viihtynyt ja työn huonojenkin puolien kanssa oppii elämään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      334
      3330
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      226
      2063
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1642
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1477
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1356
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      286
      1257
    7. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1091
    8. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1091
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      83
      1043
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      149
      915
    Aihe