Tunteeton olo?

Buster

Olen 17 vuotias poika.

Onko kukaan muu huomannut näin murrosiän aikana, että on vaikeampi tuntea ihastumisen, ikävän tai rakkauden tunnetta? Itse olen huomannut, että sen jälkeen kun masennus iski noin vuosi sitten; on ollut hankalampi kokea näitä tunteita. Esimerkiksi olen huomannut, että vaikka kuinka kivan tytön tapaan ja minulla on hauskaa hänen kanssaan, en silti ihastu saati tunne ikävää häntä kohtaan. Olin pitkässä suhteessa ja tunsin ikävää kyllä ja rakkauttakin, mutta sitten yhtä-äkkiä kaikki katosi masennuksen myötä, siinä sitten suhdekin kusi.

Onko samanlaista?

8

1967

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Buster

Mitenhän tuollaisen ihastumisen tunteen saisi aikaiseksi? Meinaan, kun ärsyttää kun on tavannut hitsin mukavan naisen muttei vain tunne ihastumista!

• fdhrtytyrtyrtye

Mulla oli jossain vaiheessa sellanen vaihe että olin umpilätkässä yhteen tyttöön. Sain siltä pakit ja jotenkin kuoletin sitten vähän kaikki tunteeni... Ja nyt vituttaa :D

Mulla oli kans nuorempana sellanen jännä, kun ei mikään tuntunu miltään. Sitä sitten alko olla vaan passiivinen ja masentava, kun ei mikään kiinostanu. No, sitten lähti kaverit ja koulu alko mennä huonosti. Mahtavaa. Sitten ku tunteet palas nii se oli yhtä masennusta: ei ollu kavereita eikä osannu koulussa mitään...

• Anonyymi
        fdhrtytyrtyrtye kirjoitti:

Mulla oli jossain vaiheessa sellanen vaihe että olin umpilätkässä yhteen tyttöön. Sain siltä pakit ja jotenkin kuoletin sitten vähän kaikki tunteeni... Ja nyt vituttaa :D

Mulla oli kans nuorempana sellanen jännä, kun ei mikään tuntunu miltään. Sitä sitten alko olla vaan passiivinen ja masentava, kun ei mikään kiinostanu. No, sitten lähti kaverit ja koulu alko mennä huonosti. Mahtavaa. Sitten ku tunteet palas nii se oli yhtä masennusta: ei ollu kavereita eikä osannu koulussa mitään...

Vaikkakin tähän viestiin kun vastaan 12 vuotta myöhemmin, niin oikeesti I can relate!!

Just nyt tällä hetkellä opiskelen lukiossa ja kaikki rulaa silleen tylsästi, mut kun ei oo saanu vastauksia mieltä painaviin kysymyksiin :/ ni aika tyhmä juttu..

Ja kaikkee muuta ylimääräistä on tapahtunut vuoden aikana, niin tää lause on pyörinyt päässä:
        "Jos on tunteeton olo."

Toisaalta psykologi kerran sano kun kerroin, että se voi johtua just alakuloisuudesta ja et kun ettii itteensä ja kun ei tiedä mitä tekee asioiden parantamiseks, ni se aiheuttaa ylimääräistä stressii. On kyllä ihan perseestä..

Ja vaik onkin korona, niin on pikkuhiljaa jaksanu enemmän ja enemmän miettii, et mikä on itelleen hyväks ja harmaista päivistä huolimatta jaksanu enemmän oleen ilosempi itelleen.

• GirlZizi

En ole puoleen vuoteen, viimeisimmän eron jälkeen, tuntenut kunnon ihastusta yms. Monta mukavaa tyyppiä olen tavannut, ja onhan minulle ottajia jos haluaisin seurustella, mutta en halua seurustella ilman kunnon tunnetta vaikka tyyppi olisikin "ihan kiva".

Harmittaa tosiaan tämä "tunteettomuus". Haluan tunteeni takaisin.

• höhlä

mulla masis lääkkeet tappo tehokkaasti tunteet ja nyt jouduin alottaa uudestaan:/ haluisin mieluummin vaikka sen kunnon masiksen takas kun olla tälläne tunnevammanen.

• pulipoika<3

Oon 14v. Itsellänikin on masennusta. En osaa tuntea rakakutta, iloa, surua, ikävää, empatiaa, sympatiaa enkä muuten kaan osaa paskaakaa välittää muista. En ole koskaan siis seurustellut joten tää ei oo kariuttanu niit. Mut siis....masennukseni alkoi, kun tajusin et oon tosi narsistine persoona...tai mä vaan luulen niin. Lääkkeitä masennuskee en ota, koska jos mun tunnetasapaino on lääkeide varas, en ehk enää sit osaa elää ilman lääkettä ;(

• trityy

narsistinen ja muutenkin vähän typerän olonen taavi. runkkaaminen auttaa itsesääliin aika hyvin.

• tietokone54321

joku harrastus niin saat ajatukset muualle ja sitten masennuskin katoo ja jatkat sit taas isku repliikeillä 8)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      141
      4165
    2. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      21
      2132
    3. Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"

Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos
      Maailman menoa
      50
      1760
    4. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      350
      1628
    5. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      21
      1444
    6. Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä

Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi
      Maailman menoa
      47
      1415
    7. Kapiainen siviiliesimies, Herra suuri Herra

Sotilaana kyvytön, johtajana munaton ja kotona tossun alla. Se on upseerin uran tuen pää, seinään ajo. Mutta aina löytyy
      Sodankylä
      80
      1324
    8. Tuntuuko sinusta mies

että olet jossain, mutta sydämessäsi haluat olla muualla. Suunnittelet kaikkea kivaa ja olet innolla mukana, mutta silti
      Ikävä
      21
      1106
    9. Väärä pää tutustumiseen

Mikä ihme on, että miehet haluavat ensimmäisenä sänkyyn? Onko nykyään niin helppo saada nainen peittojensa alle.. tai pä
      Ikävä
      144
      1092
    10. ILOTULITUS VS ILMANSAASTEET

Mämmellä ilmastoystävällinen maksullinen ilotulitus.
      Äänekoski
      60
      1036
    Aihe