Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

kumilusikka kiertämään..täh ??

tuore äippä

onko normaalia että kummi anta oman vanhan kummilusikkansa lapselle että sitä voi "kierrättää" suvussa?
Kummi on lapsen serkku. Siihen voi kuulemma kaiverruttaa lapsen tiedot sitten lisäksi. Lisäksi kyseisestä perheestä tuli 4 muuta henkilöä eivätkä tuoneet muuta lahjaa. Onko kukaan kuullut käytännöstä että ristiäisiin ei tuo lahjoja muut kuin kummit? Kyse on sisarukseni perheestä ja ihmetyttää kun itse olen ostellut aina hyviä lahjoja niiden lapsille.

13

949

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miiuu

      Tuosta lusikan kierrättämisestä en tiedä, mutta kyllä todellakin riittää yksi lahja perheeltä. Pitäisikö synttäri- ja joululahjaksikin sitten erikseen saada lahja kummilta ja muulta perheltä?

      • mielestäni

        pitäisi. Onhan heidänkin monelle pennulleen pitänyt ostaa lahjat erikseen ja sitten vielä kehdataan oikein arvostella että keltä sai parhaan lahjan. Minulta ei tule enää yhtään lahjaa tuolle porukalle. Säästyypähän taas veronpalautukset eikä tarvii ottaa huonoo omatuntoo ollenkaan ;) taitaa ollakkin enemmän positiivinen juttu


    • hekoheko!

      perheeseen se viimevuotinen tyhjä mehupullo " saatte sitten laittaa ens kesänä mehua siihen"
      Kyl ottas muakin pattiin moinen saituus!
      Siellä ne käppyrässä nauravat että "Vitt* miten hyvä källi, vietiin vanaha kummilusikka sitte skitsolle"

      • dfsdfdf2

        nappula, laita siitä viesti jolleki tutulle, että katoppa kun on sdamanlainen juttu ku meillä!
        vaikka äidilles, äiti kyllä kertoo niille...
        pari valittua sanaa!


    • puulusikan

      Ja itse kaivertaneet... Itse kyllästyin sukulaisten jatkuviin ristiäisiin. Kenellä on varaa jatkuviin ristiäisiin, synttäreihin, häihin ym.????

    • miemie^^

      Mielenkiintoinen ajatus mun mielestä kierrättää lusikka, jopa kekseliästä! Todella turhaa kulutusjuhlaa näkee koko ajan muutenkin. Mikäli tämä ei vielä ole perinne, niin todellakin siitä sellanen pitäis tulla!!

      Ja eikö ole normaalia, että yksi lahja yhdeltä perheeltä tulee?? Ihmeellistä edes olettaa muuta! Ja jos itse haluat kerran ostaa enemmän lahjoja, on se oma asiasi. Itse en ainakaan tykkää "pakkolahjanostoista", joulukin älytöntä kulutusjuhlaa! Etenkin kun kaikilla ei todellakaan ole rahaa ihan miten vaan käytettävissä.

      • lahjojen osto

        lahjojen osto heille. Minusta tuo on ihan halventavaa antaa tuollainen lahja ensimmäiselle uudelle serkulle. Kyllä ollaan säästölinjalla koko loppuelämä. Hyvä kun nyt tajusin miten paljon mua on kusetettu kun varsinkin nämä lapset ovat jääneet kiinni varastamisesta kotonani..
        Ja kyllä se on normaalia että yksi lahja tulee yhdeltä perheeltä, mutta kyllä kummin lahja on minusta häneltä.
        ja kastemekko on se jota kierrätetään suvussa mutta lusikka ei. Minulle olisi ihan sama jos olisi ostanu jotain muuta järkevää vaikka edullisempaa koska ei tuolla lusikalla edes tee mitään.. Mutta ihan sama minulle, ei lahjoilla ole edes niin väliä mutta tässä on ihan kysymys periaatteesta.

        Ehkä nämä kaikki vastaajat ei nyt ihan tajunnu tätä asiaa.


      • kummitätiiii
        lahjojen osto kirjoitti:

        lahjojen osto heille. Minusta tuo on ihan halventavaa antaa tuollainen lahja ensimmäiselle uudelle serkulle. Kyllä ollaan säästölinjalla koko loppuelämä. Hyvä kun nyt tajusin miten paljon mua on kusetettu kun varsinkin nämä lapset ovat jääneet kiinni varastamisesta kotonani..
        Ja kyllä se on normaalia että yksi lahja tulee yhdeltä perheeltä, mutta kyllä kummin lahja on minusta häneltä.
        ja kastemekko on se jota kierrätetään suvussa mutta lusikka ei. Minulle olisi ihan sama jos olisi ostanu jotain muuta järkevää vaikka edullisempaa koska ei tuolla lusikalla edes tee mitään.. Mutta ihan sama minulle, ei lahjoilla ole edes niin väliä mutta tässä on ihan kysymys periaatteesta.

        Ehkä nämä kaikki vastaajat ei nyt ihan tajunnu tätä asiaa.

        Ymmärrän kyllä hyvin että tollanen ottaa päähän. Niin ottaisi muakin samassa tilanteessa. Eihän tollasella lusikalla mitään tee. Varmaan itse harkitsisin ostaa itse lapselle jonkun kastemuiston. Tai onhan toiset kummit voineet sellaisen antaakkin.
        Mun esikoisella oli ihan sama kuvio, sisaren lapsi kummina. Kummi antoi kummilahjan ja siskokin oli ostanut lahjan.
        Silloin kun asuin vielä kotona niin ostin kummilapselle itse omat pienet(halvat) lahjat. Vain yhdelle kummilapselle vituttaa ostaa lahjaa kun vanhemmat ilmoittivat että siksi pyytävät niin monta kummia että lapsi saa ainakin paljon lahjoja.


      • r7kmf
        kummitätiiii kirjoitti:

        Ymmärrän kyllä hyvin että tollanen ottaa päähän. Niin ottaisi muakin samassa tilanteessa. Eihän tollasella lusikalla mitään tee. Varmaan itse harkitsisin ostaa itse lapselle jonkun kastemuiston. Tai onhan toiset kummit voineet sellaisen antaakkin.
        Mun esikoisella oli ihan sama kuvio, sisaren lapsi kummina. Kummi antoi kummilahjan ja siskokin oli ostanut lahjan.
        Silloin kun asuin vielä kotona niin ostin kummilapselle itse omat pienet(halvat) lahjat. Vain yhdelle kummilapselle vituttaa ostaa lahjaa kun vanhemmat ilmoittivat että siksi pyytävät niin monta kummia että lapsi saa ainakin paljon lahjoja.

        kummilusikka mikä on itsellä, mun pojalla ja sisaruksillani, kaikilla tietenkin erilaiset- niin ei niihin kyllä ole tarkotus laittaa kun yhden lapsen tiedot, mun lusikassakin on vaan yhdelle lapselle kellotaulu, kivahan se olis siihen kaivertaa toisenkin tiedot, ei ymmärtäis kukaan koko kellosta mitään=)
        eli erittäin outoa on, enkä ole ikinä moisesta lahjaideasta kuullutkaan, pihejä taitavat olla. ja onhan se itsekin mukava säilyttää se ihan oma lusikka niin voi sitten vanhoilla päivillä ihastella=)

        jos perheellä tarkoitetaan äitiä, isää ja heidän alaikäisiä lapsia, niin yksi lahja.. mutta jos on samasta perheestä aikuisia sisaruksia juhlissa niin mielestäni heiltä pitäisi olla omat lahjansa. sai munkin poika mun kaikilta siskoilta ihan omat lahjat, ei mitän suurta mutta kuitenkin. toki jos lahja on kallis niin silloinhan sopii se yhdessä ostaa


      • edellinenvastaaja
        r7kmf kirjoitti:

        kummilusikka mikä on itsellä, mun pojalla ja sisaruksillani, kaikilla tietenkin erilaiset- niin ei niihin kyllä ole tarkotus laittaa kun yhden lapsen tiedot, mun lusikassakin on vaan yhdelle lapselle kellotaulu, kivahan se olis siihen kaivertaa toisenkin tiedot, ei ymmärtäis kukaan koko kellosta mitään=)
        eli erittäin outoa on, enkä ole ikinä moisesta lahjaideasta kuullutkaan, pihejä taitavat olla. ja onhan se itsekin mukava säilyttää se ihan oma lusikka niin voi sitten vanhoilla päivillä ihastella=)

        jos perheellä tarkoitetaan äitiä, isää ja heidän alaikäisiä lapsia, niin yksi lahja.. mutta jos on samasta perheestä aikuisia sisaruksia juhlissa niin mielestäni heiltä pitäisi olla omat lahjansa. sai munkin poika mun kaikilta siskoilta ihan omat lahjat, ei mitän suurta mutta kuitenkin. toki jos lahja on kallis niin silloinhan sopii se yhdessä ostaa

        ainiin, kai se kummi maksaa sen kaiverruksen kuitenkin?eikö se yleensä kuulu hyviin tapoihin, kun uusissa jutuissahan monesti on joko ilmanen kaiverrus tai sitten ostaja sen siihen maksaa


      • zui
        edellinenvastaaja kirjoitti:

        ainiin, kai se kummi maksaa sen kaiverruksen kuitenkin?eikö se yleensä kuulu hyviin tapoihin, kun uusissa jutuissahan monesti on joko ilmanen kaiverrus tai sitten ostaja sen siihen maksaa

        Yleensä kyllä, mutta jos nimeä ei ole ennalta voitu paljastaa olen lahjoihin kaiverrettanut vain syntymäajan muut tiedot. Vanhemmat saavat sitten kaiverruttaa nimen itse. En ole katsonut olevani velvollinen antamaan lahjan lisäksi enää erikseen rahaa kaiveruksiin.


    • ...

      Kaksipiippuinen juttu: jos kummin tuoma (oma) kummilusikka olisi aivan uuden veroinen, olisin otettu että lapseni on saanut "perintökalleuden". Jos katson omaa kummilusikkaani, jota olen saanut käyttää ihan käyttölusikkana, en ikinä antaisi sitä lahjaksi kenellekään vaikka olisi kultalusikka.

      Sitten tuosta lahjojen ostamisesta koko suvulle ja kaikille lapsille: teet niin kuin hyvältä tuntuu ja ota huomioon myös vastapuolen tapa. Jos sieltä suunnasta ei ole lahjoja tullut/tulossa, älä lahjo itsekään. Sulla on kotona nyt uusi vauva, jolle voit ostaa omilla rahoillasi mitä haluat. Voithan aina siunailla sitä kuinka kalliiksi vauvan tarvikkeet tulevat ja vedota siitä aiheutuvaan rahapulaan, jolleivat muuten ymmärrä.

    • senjorita89

      Mistäs sitten kummi löytää lisää lusikoita? :D
      Meilläkin oli vuosi sitten sama tilanne miehen puolelta,miehen isoveli oli kummina ja toi lusikan.
      Hänen äitinsä ja muut kolme veljeä eivät tuoneet mitään meidän kaksosille.Olettivat että se on kaikilta,olisisivat edes korstin antaneet tytöille.
      Toinen mummokin (Äitini) toi lahjat ja veljeni toi toiselle kummilusikan erikseen.
      Minunkin kummi toi molemmille kaiverrettuna tähkäsarjaa olevat kakkulapiot,sekä toinen kummini osti myös tähkäsarjaa kuuluvat lusikat.Heiltä en kovinkaan arvokkaita lahjoja odottanut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2047
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1440
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1374
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1311
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      75
      1282
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe