Otatteko päivätorkut, te jotka olette jo töistä vapaana?
Itse taas heräsin juuri. Lehti vieressä, prillit nokalla.
Herään aamulla varhain, joten usein lounaan jälkeen pääsee näin tapahtumaan :(
Vai, valvotteko, aamusta aikaisin, iltaan asti? Vai nukutteko myöhään sitten.
Koko syksyn tätä tapahtunut, haukotus.
Päikkärit
82
813
Vastaukset
- mimmi ""
ei jouda päikkäreille..
- 63v,
nukutko sitten pitkään aamuisin, tai pitkän yöunen, kuitenkin?
- raahaaaaaaaaa!!!!
63v, kirjoitti:
nukutko sitten pitkään aamuisin, tai pitkän yöunen, kuitenkin?
Nyt tehdään töitä,tänäänkin yöksi töihin. Eikä olla nukuttu pätkääkään. Ne löysilisät,rakastan niitä varsinkin ennen joulua kun kolahtavat tilille.
- 63v,
raahaaaaaaaaa!!!! kirjoitti:
Nyt tehdään töitä,tänäänkin yöksi töihin. Eikä olla nukuttu pätkääkään. Ne löysilisät,rakastan niitä varsinkin ennen joulua kun kolahtavat tilille.
tuo liki 70v, jolle vastasin?
Ihmetellä täytyy, jos jaksat valvoa vuorokauden ympäri? Eikö se ole jo työssäkin riski? - elämä pelissä
63v, kirjoitti:
tuo liki 70v, jolle vastasin?
Ihmetellä täytyy, jos jaksat valvoa vuorokauden ympäri? Eikö se ole jo työssäkin riski?Sama heppu.Mikä riski se on jos on ohjelmoinut elimistönsä niin että jaksaa. Vapaapäivinä nukun joskus jopa 12-tuntia putkeen. Kalaöljyt ja ennenkaikkea ravintolisänä Calcia 800 kuviossa mukana.
- 63v,
elämä pelissä kirjoitti:
Sama heppu.Mikä riski se on jos on ohjelmoinut elimistönsä niin että jaksaa. Vapaapäivinä nukun joskus jopa 12-tuntia putkeen. Kalaöljyt ja ennenkaikkea ravintolisänä Calcia 800 kuviossa mukana.
no itse en olisi kyennyt virkeänä töitä tekemään, ilman lepoa vuorokauden aikana. Metsään olisin ajanut, nukahtanut rattiin. Mulla oli pitkiä ajoja, sen työn lisäksi.
Sinulla erittäin hyvä kunto, hienoa, kun jaksat, silti, kyllähän ikä jo jonkin verran yleensä pillereistä huolimatta, jaksamista rajoittaa.
Toivotan hyvää työyötä.
- ulkosuomal./Kreikka
Joo kyllä tulee otettua joka päivä. Täällä on siesta aika klo 14.0-17.00 joten sinä aikanaa ei voi kauheasti kilkutella ja kalkutella kun suurin osa ihmisistä lepää. Kaupat aukeavat taas klo 17.oo ja porukka menee taas töihin ja asioilleen (super marketit on auki koko päivän). Kesällä jolloin on tosi lämmintä niin on aivan ihana päästä pötkölleen kuumimmaksi ajaksi. Hyvää syksyä ja talvea vaan kaikille.
- 63v,
mukavaa syksyn/talven aikaa.
Nuorempana, ei tullut mieleenkään lomilla edes, nokoset. Riitti nejän viidentunnin unet. Nyt sitten toisin.
- juu otan päikkärit
päikkärit jos sille tuntuu, uni vähenee iänmyötä, ei nukuta päivälläkään saatikka yöllä.
Nukkukaa päikkärit niin kauan kun siihen on mahdollisuus. Rentouttaa :)- rekkajaska.
otetaan päikkärit.Nyt kerätään kertymiä.Marraskuussa 2014 on päiväunien aika.
63>68 ajetaan öljyä kotitalouksille 25-metrisellä ja nautitaan Suomen upeasta tiestöstä. - UMP.
rekkajaska. kirjoitti:
63>68 ajetaan öljyä kotitalouksille 25-metrisellä ja nautitaan Suomen upeasta tiestöstä.Mulla vielä reilu kahdeksanvuotta. Joulukuussa täytän 60:ntä.Löysityö on kyllä rankkaa,mutta kyllä sitä jaksaa kun tietää eläkehyödyn.
- 63v,
odotettavissa valvomisia? ;D
huomannut kyllä nyt, jaksavani valvoa hieman pidempään iltaisin, kun nuo torkut tulee otetuksi. Halusin tai ei. Ne kun ei kysele, kun silmät vain sulkeutuvat, itsestään. - 63v,
rekkajaska. kirjoitti:
63>68 ajetaan öljyä kotitalouksille 25-metrisellä ja nautitaan Suomen upeasta tiestöstä.teetpä sinä raskasta työtä, ja meinaat jaksaa vielä noin kauan?
Siellä tiestön päällä kun et yksin ole.
Loka-marras-joulukuu ainakin täällä etelässä sysimustaa, liki aamusta aamuun.
Jaksamista, mutta mieti silti, vuosi kerrallaan. Ei reporankanakaan eläkkeellä mukavaa ole. - 63v,
UMP. kirjoitti:
Mulla vielä reilu kahdeksanvuotta. Joulukuussa täytän 60:ntä.Löysityö on kyllä rankkaa,mutta kyllä sitä jaksaa kun tietää eläkehyödyn.
meinaat yötyötä jaksaa vielä noin kauan?
Jokainen tietty, tekee omat päätöksensä, mutta eihän rahakaan kaikkea ole. Terveys on kyllä ykkösenä.
Sen tietää, kun on sen menettänyt. Harkitse, ainakin välillä, jookos ;D - eetu.
63v, kirjoitti:
meinaat yötyötä jaksaa vielä noin kauan?
Jokainen tietty, tekee omat päätöksensä, mutta eihän rahakaan kaikkea ole. Terveys on kyllä ykkösenä.
Sen tietää, kun on sen menettänyt. Harkitse, ainakin välillä, jookos ;DKyllä meistä iso osa on sinne 68:aan,jonne tämä uusi eläkelaki antaa mahdollisuuden. 5-vuodessa saamme 15-vuoden työssäolon verran eläkekertymää. 5-vuotta vastaa siis 15-vuotta kertymien osalta. Miksi en käyttäisi sitä mahdollisuutta hyväksen.
- 63v,
eetu. kirjoitti:
Kyllä meistä iso osa on sinne 68:aan,jonne tämä uusi eläkelaki antaa mahdollisuuden. 5-vuodessa saamme 15-vuoden työssäolon verran eläkekertymää. 5-vuotta vastaa siis 15-vuotta kertymien osalta. Miksi en käyttäisi sitä mahdollisuutta hyväksen.
että jaksatte, ja saatte päivisin nukuttua.
Multa meni työpaikka alta, joten eläkeputki, ja nyt jo eläke.
Mitäs ne uutisissa tänään puhuivat, jostain taas vähennetään?
siihen on milloin mahdollisuus, - nytkin tekisi mielei pikku unosia..varttitunti riittää nollaamaan pään.
- 63v,
sisäinen kelloko herättää silloin? Vartin päästä? Mulla menee tunti pari, kun nukahdan ;(
Hyvä jos noin on, siihen minäkin haluaisin, vartti, ja ylös. - Pirre*
63v, kirjoitti:
sisäinen kelloko herättää silloin? Vartin päästä? Mulla menee tunti pari, kun nukahdan ;(
Hyvä jos noin on, siihen minäkin haluaisin, vartti, ja ylös.en tiedä mikä. Totta, pitkät päiväunet ei sovi aikuiselle, eikä lapselle, - yleensä lapsi kiukkuttelee päikkäreiltä noustuaan - mie en :)
- 63v,
Pirre* kirjoitti:
en tiedä mikä. Totta, pitkät päiväunet ei sovi aikuiselle, eikä lapselle, - yleensä lapsi kiukkuttelee päikkäreiltä noustuaan - mie en :)
Huomenta, en minäkään kiukuttele, menee vaan hieman aikaa "selvitä".
Tuollaisen "herätyskello" sisäänrakennettuna olisi kyllä toivelistalla. Onnentyttö olet!
Nokoset iltapäivällä.
Viimeisiä 8:aa vuotta edeltävät 5-vuotta ne olivat epäsäännöllisiä.
Työpätkät häiritsivät työttömyysjaksojen väleissä.
Tunnin, kahden iltapäiväunien jälkeen olen valmis joskus itseänikin hämmästyttäviin suorituksiin.- 1947
Hyvin harvoin otan päikkäreitä. Jos oikein väsyttää, silloin se on luksusta, kun voi uinahtaa hetkeksi.
- 63v,
jaahas, mitenkähän tuonkin nyt ottaa ;)
Sinäkin noin pitkät torkut, , entäs yöuni sitten?
Minä en vielä ole pyrkinyt unten maailmaan päivisin, vaan se mokoma pyrkii minua rajoittamaan, uni. - 63v,
1947 kirjoitti:
Hyvin harvoin otan päikkäreitä. Jos oikein väsyttää, silloin se on luksusta, kun voi uinahtaa hetkeksi.
siinä sitten välissä? En minäkään vielä viime talvena torkahdellut itsestään. Joskus tosin nukuin, tieten tarkoituksella. tämä alkoi syyskuussa, pahemmin, pimeydelläkin ehkä osansa.
63v, kirjoitti:
jaahas, mitenkähän tuonkin nyt ottaa ;)
Sinäkin noin pitkät torkut, , entäs yöuni sitten?
Minä en vielä ole pyrkinyt unten maailmaan päivisin, vaan se mokoma pyrkii minua rajoittamaan, uni.Punkkaan klo 23:n ja 24:n välillä.
Hereille klo 6.30 - 7.30 tienoissa.
Kokonaisunimäärä 8 - 9h/vrk.
Kahvit ja aamu TV.
Salille arkisin klo 9:n tietämissä.
Pöperöt klo 14:a tietämissä ja unille.
Iltapäiväunet alkoivat automaattisesti, yrittämättä, jo ensimmäisellä työttömyysjaksolla, pian 13-vuotta sitten.- 63v,
laiska-lasse kirjoitti:
Punkkaan klo 23:n ja 24:n välillä.
Hereille klo 6.30 - 7.30 tienoissa.
Kokonaisunimäärä 8 - 9h/vrk.
Kahvit ja aamu TV.
Salille arkisin klo 9:n tietämissä.
Pöperöt klo 14:a tietämissä ja unille.
Iltapäiväunet alkoivat automaattisesti, yrittämättä, jo ensimmäisellä työttömyysjaksolla, pian 13-vuotta sitten.heräilen 6-7 aikoihin. Muki espressoa, ja lehti. Ei telkkua.
sinulla varmaankin tuo saliharrastus, vaatii myös lepoa vastapainoksi.
Mitenkäs loma meni, paitsi se myrsky ;D
Eikös ollut se eräs päiväkin? 63v, kirjoitti:
heräilen 6-7 aikoihin. Muki espressoa, ja lehti. Ei telkkua.
sinulla varmaankin tuo saliharrastus, vaatii myös lepoa vastapainoksi.
Mitenkäs loma meni, paitsi se myrsky ;D
Eikös ollut se eräs päiväkin?Olimme perillä tiistaina ja saman viikon lauantai valkeni sateisena.
5 - 30:n minuutin KAATOSADEkuuroja. Väleissä melkein poutajaksoja.
Maanantai oli vielä samanlainen. Lämpötila pysyi 25:n päällä.
Asuntomme on rannassa joten tulvasta ei ole pelkoa mutta ajoittain kadulla oli hankala liikkua koska kadun koko leveydellä vyöryi loivaan alamäkeen yli 10cm:n vesimatto.
Loppuaika oli normaalia aurinko/puolipilvinen keli.
Unosista.
Kuuden vuoden takaista "uudelleenheräämistäni" edeltäneet 35 rappiovuotta romahduttivat kuntoni niin että nykyisin 1,5:n tunnin rehkiminen voimakestävyys- / submaksimivoima-alueella, täydennettynä 20 - 60 minuutin aerobisella jumputuksella, tyhjentää hihani niin täysin ettei iltapäivän aterian jälkeen jaksa mitään.
Sykkeeni pidän 110 - 140 alueella. Maksimini on 180.
Safkan jälkeiset lukuyritykseni päättyvät sammumiseen jonka ajankohtaa en pysty arvioimaan.- 63v,
laiska-lasse kirjoitti:
Olimme perillä tiistaina ja saman viikon lauantai valkeni sateisena.
5 - 30:n minuutin KAATOSADEkuuroja. Väleissä melkein poutajaksoja.
Maanantai oli vielä samanlainen. Lämpötila pysyi 25:n päällä.
Asuntomme on rannassa joten tulvasta ei ole pelkoa mutta ajoittain kadulla oli hankala liikkua koska kadun koko leveydellä vyöryi loivaan alamäkeen yli 10cm:n vesimatto.
Loppuaika oli normaalia aurinko/puolipilvinen keli.
Unosista.
Kuuden vuoden takaista "uudelleenheräämistäni" edeltäneet 35 rappiovuotta romahduttivat kuntoni niin että nykyisin 1,5:n tunnin rehkiminen voimakestävyys- / submaksimivoima-alueella, täydennettynä 20 - 60 minuutin aerobisella jumputuksella, tyhjentää hihani niin täysin ettei iltapäivän aterian jälkeen jaksa mitään.
Sykkeeni pidän 110 - 140 alueella. Maksimini on 180.
Safkan jälkeiset lukuyritykseni päättyvät sammumiseen jonka ajankohtaa en pysty arvioimaan.on itsellänikin juuri nyt lähellä. Silmät pilkkii. Pakko käväistä alakerrassa, jotta muutkin saa pyykkinsä kuivumaan.
Sen jälkeen, aion "luvalla" koisia.
Hyvä, että kuitenkin lämmintä, ja mukavaa oli reissussa.
jos on aikaa ja unettaa. Tänäänkin oli fys.hoito aamulla. Oli mukava rentouttaa hierottua selkää.
Jos on mielekästä tekemistä, niin ei tule nukuttua.
Päiväunilla saisi olla vain 15-20 minuuttia. Pidemmät tekee vain tokkuraiseksi.- 63v,
vaan minkäs teet, kun on nukahtanut, eikä herää?
Tarkoituksellakaan, joskus aiemmin, en herännyt, vaikka kello soi vartin päästä. Kiinni vaan ja jatkoin unia.
Varmaan nautinnollista onkin sinulla, tuon hoidon jälkeen. Yritän hartiahierontaan päästä, piakkoin. Jumittaa :(
- eduksi
ovat eduksi ihmisen hyvinvoinnille. Joku vuosi sitten oli dokumentti tv:s ja siinä oli eräs kiinalainen kaukainen kylä, jossa ihmiset ovat eläneet aina tosi vanhoiksi ja pysyneet terveinä. Tuotiin esille, että yksi pitkää ikää ja terveyttä edistävä tekijä on se, että kylän ihmiset ovat aina viettäneet pienen siestan, iltapäiväunet.
Eli ihmisen elimistö tarvitsee pienen levon kesken päivää - iltapäivällä. Se ei saa olla liian pitkä vaan n 15-20 min. Sen jälkeen on virkeä olo ja uni tulee illalla normaalisti. Nokoset ovat terveellisiä.- 63v,
keksisi vain sen, miten?
Vaivun todennäköisesti nopsasti siihen syvään uneen, kun yllättäin nukahdan.
Kiinalaiset, näin koin, nukkuvat niitä unia kaiken aikaa. Jos pienikin väli, niin silmät kiinnni ja unta.
Oli sitten rautatieasema, junassa, bussissa, lentoasema, lento, siis kunhan pääsivät istumaan, ns,vapaalla.
Meillä oli kuski, jonka kanssa kiersimme osan nähtävyyksistä. Heti kun poistuimme autosta, hän nukahti. Hain pari kertaa jotain, kamera, villapaita ynm, ja mies nukkui aina.
Niin muutkin kertoivat, torkut heti.
Sisäisellä lennolla, ennen kuin kone oli noussut, parisataa mustaa päätä jo nojasi edelliseen penkkiin. Nukkuivat, oikeasti, lähes lennon läpi. ;D
- Sinimarjanen
otan päikkärit, mutta työt vielä haittaa sitä mahdollisuutta. Puolikin tuntia tekee joskus terää.
- 63v,
työssäkäyvälle varmaan se tärkein on. Näin kotona, yöunet joskus jäävät siihen kuuteen tuntiin. Aamulla herään aikaisin, vaikka kuinka valvoisin.
Vapailla minäkin aikoinaan nukuin pienet päikkärit, se oli ns, luxusta silloin. Silloin oli niitä herättäjiäkin, niin ei päässyt liian pitkiksi.
Hyvää työpäivää.
- salomaansaarni*
Muistaakseni vuonna -93 poimin pohjoisessa hillaa myyntiin asti. Olin aamuisin suolla viimeistään neljältä ja iltaisin pävät venähtivät lähelle puolta yötä. Oli kuumaa aikaa ja kehokin vaati hieman lepuutusta. Silloin oli tapanani viettää siestaa kuumimpaan aikaan ja nukahdin hieman. En ole varmaan sen jälkeen kauneusunia ottanut päivällä ja muutenkin pärjään vähällä unella.
- 63v,
olemme, ja onhan meitä muitakin. Noin vähillä unilla en pärjäisi, mitä itsestäsi kerroit. Silloin tulisi känkkäränkkä taloon, ja itsenikin kanssa saisin riidan aikaiseksi. ;D
Etkö ole koskaan sitten päivisin väsynyt? (paitsi tuo suo) - 64v 7kk
63v, kirjoitti:
olemme, ja onhan meitä muitakin. Noin vähillä unilla en pärjäisi, mitä itsestäsi kerroit. Silloin tulisi känkkäränkkä taloon, ja itsenikin kanssa saisin riidan aikaiseksi. ;D
Etkö ole koskaan sitten päivisin väsynyt? (paitsi tuo suo)Työ kutsuu ja siellä ei nukuta. Muutama vuosi vielä.
63v, kirjoitti:
Etkö ole koskaan sitten päivisin väsynyt? (paitsi tuo suo)väsynytkin, mutta päiväuniin ei toistaiseksi ole aikaa. Olen vielä työssä ja päivät ovat pitkiä pitkine matkoineen. Sunnuntaisin ei nukkumaan ehdi, kun kaikki rästityöt ovat silloin vastassa. Tänään olenkin kotikulmilla ja vain puoli päivää, kun on iltapäivällä hammaslääkäri. Täytyy ruveta vaihtamaan noita vanhoja paikkoja, ennenkuin ne tippuvat itsestään.
- 63v,
64v 7kk kirjoitti:
Työ kutsuu ja siellä ei nukuta. Muutama vuosi vielä.
ikäryhmässämme vielä näitä "harmaita panttereita", jotka saaneet pitää työpaikkansa, ja jaksavat hyvin, työssäkäynnin.
Tämä olikin uusi havainto, minulle. Tuttavapiirissäni ainoastaan omaa firmaa pyörittävät ovat vielä työelämässä.
Hyvä kun terveys kestää, ja on voimia.
mukavaa työpäivää sinullekin ;D - 63v,
salomaansaarni kirjoitti:
väsynytkin, mutta päiväuniin ei toistaiseksi ole aikaa. Olen vielä työssä ja päivät ovat pitkiä pitkine matkoineen. Sunnuntaisin ei nukkumaan ehdi, kun kaikki rästityöt ovat silloin vastassa. Tänään olenkin kotikulmilla ja vain puoli päivää, kun on iltapäivällä hammaslääkäri. Täytyy ruveta vaihtamaan noita vanhoja paikkoja, ennenkuin ne tippuvat itsestään.
nuo Pirren varttinokoset?
Kuitenkin ihminen tarvitsee myös lepoa. Jaksamista, kunhan et piippuun aja itseäsi, jotta ehdit eläkkeestäkin nauttia.
Hammaslääkärissä koen asuneeni pari viimevuotta ;D sama juttu, kuin sinulla. - 40-vuotta työtä
63v, kirjoitti:
ikäryhmässämme vielä näitä "harmaita panttereita", jotka saaneet pitää työpaikkansa, ja jaksavat hyvin, työssäkäynnin.
Tämä olikin uusi havainto, minulle. Tuttavapiirissäni ainoastaan omaa firmaa pyörittävät ovat vielä työelämässä.
Hyvä kun terveys kestää, ja on voimia.
mukavaa työpäivää sinullekin ;DOlet varmasti huomannut edellisissä keskusteluissa,että reilu 180.000 > 60 painaa töitä niskalimassa.
3400 heistä on 63-74 vuotiaita "panttereita",jotka nautiskelevat sitten hyvästä eläkkeestään kun sen aika tulee.Tuttavapiirissäni moni harkitsee muuttavansa etelän lämpöön,SITTEN JOSKUS. - 63v,
40-vuotta työtä kirjoitti:
Olet varmasti huomannut edellisissä keskusteluissa,että reilu 180.000 > 60 painaa töitä niskalimassa.
3400 heistä on 63-74 vuotiaita "panttereita",jotka nautiskelevat sitten hyvästä eläkkeestään kun sen aika tulee.Tuttavapiirissäni moni harkitsee muuttavansa etelän lämpöön,SITTEN JOSKUS.mutta eläkeikähän onkin 63-68v. Monet kuitenkin jäivät, joutuivat jäämään eläkkeelle 63v. Hehän ovat tuossa luvussa mukana (60-63). Sen ikäisiä maassamme on paljon. Oliko 47 se suurin ikäluokka. Hehän eivät ole 63v vielä.
Minulta, meni toistamiseen työ alta, joten jo 58v,, jouduin sivuun. Ensin ansiosidonnainen, sitten pieni eläke.
Edellinen lama pudotti paljon pois, ja monet eivät päässeet lainkaan tolpilleen. Itse tein pätkätöitä, ja mielelläni olisin ainakin tuohon 63v jatkanut. Tasan ei käy onnenpipanat, siltä osin.
Ehkä siksi tunnen sitten eläkeläisiä niin paljon, kun lähinnä työkavereista, ja parista nuoruuden ystävästä koostuu tuttavapiiri.
ne pari yrittäjää, joka varmaan jatkavat, tappiin asti, jos voimat kestävät.
Moni tuttavani, lapsuusystäväni, on jo nurmen alla.
Hyvin harvoin, näkee enää esim,palvelualoilla ikäisiäni. Nuoria paljon.
Samoin terveydenhuolllossa. - 25-vuotta vapaana
63v, kirjoitti:
mutta eläkeikähän onkin 63-68v. Monet kuitenkin jäivät, joutuivat jäämään eläkkeelle 63v. Hehän ovat tuossa luvussa mukana (60-63). Sen ikäisiä maassamme on paljon. Oliko 47 se suurin ikäluokka. Hehän eivät ole 63v vielä.
Minulta, meni toistamiseen työ alta, joten jo 58v,, jouduin sivuun. Ensin ansiosidonnainen, sitten pieni eläke.
Edellinen lama pudotti paljon pois, ja monet eivät päässeet lainkaan tolpilleen. Itse tein pätkätöitä, ja mielelläni olisin ainakin tuohon 63v jatkanut. Tasan ei käy onnenpipanat, siltä osin.
Ehkä siksi tunnen sitten eläkeläisiä niin paljon, kun lähinnä työkavereista, ja parista nuoruuden ystävästä koostuu tuttavapiiri.
ne pari yrittäjää, joka varmaan jatkavat, tappiin asti, jos voimat kestävät.
Moni tuttavani, lapsuusystäväni, on jo nurmen alla.
Hyvin harvoin, näkee enää esim,palvelualoilla ikäisiäni. Nuoria paljon.
Samoin terveydenhuolllossa.Terveydenhuollon johtotehtävissä paljon ikäihmisiä.Samoin sosiaalialalla. Tarkoitan niitä todellisia johtopaikkoja.Itse jäin armeijasta eläkkeelle 45-vuoden iässä,sen vanhan lain mukaan.
- 63v,
25-vuotta vapaana kirjoitti:
Terveydenhuollon johtotehtävissä paljon ikäihmisiä.Samoin sosiaalialalla. Tarkoitan niitä todellisia johtopaikkoja.Itse jäin armeijasta eläkkeelle 45-vuoden iässä,sen vanhan lain mukaan.
arjessa, nämä johtajat. Siitä varmaankin sitten mielikuva syntynyt.
Niin, eikös se noussut, joskus 90luvulla? Tuo armeijankin eläkeikä?
Tunnen vain yhden, joka kylläkin jatkoi muissa hommissa, olisiko 10v? Niinhän käsittääkseni useat silloin teki?
Miten itse, maltoitko jäädä "laakereillesi".
Lentäjillähän myös oli alhainen eläkeikä, samoin emoilla. Nythän niitäkin on nostettu.
- eläkeläinen.
En ota päiväunia vaikka eläkkeellä olenkin. Menen mieluimmin illasta aikaisemmin sänkyyn köllimään ja nukahdan jos nukahdan... mutta päivällä en nuku
- 63v,
ei nuo minunkaan nokoset ole tulleet, vaan hiipien, nukahtamalla, kesken lukemisen :(
Illantorkku ollut, nyt nuo päikkärit sitten saavat valvomaan hieman myöhempään.
No, onneksi ei ole aikatauluja, joten ei suurta haittaakaan.
Hyvä kun jaksat pirteänä, läpi päivän. - eläkeläinen.
63v, kirjoitti:
ei nuo minunkaan nokoset ole tulleet, vaan hiipien, nukahtamalla, kesken lukemisen :(
Illantorkku ollut, nyt nuo päikkärit sitten saavat valvomaan hieman myöhempään.
No, onneksi ei ole aikatauluja, joten ei suurta haittaakaan.
Hyvä kun jaksat pirteänä, läpi päivän.Olen ollut koko elämäni unihäirikkö, vähäuninen. Kuitenkin olen ollut jumalattoman uupunut, muutaman minuutin istuminenkin jo sai unet, mutta kun pääsin unitutkimuksiin, saatiin selville, että kärsin uniapneasta. Se on vaivannut nuoruudesta saakka, mutta kun sain CPAP-ylipainehengityslaitteen toistakymmentä vuotta sitten, voi sitä vireyttä mikä sen jälkeen on seurannut. Käytän myös antioksidantteja, ja jos nukun päivällä, seuraavana yönä ennen aamu neljää on aivan turhaa tarjota itteään sänkyyn.
Joten jos olen päivällä väsynyt, keplottelen tuonne illansuuhun, vaikka klo 18-19 ja kömmin sänkyyn kattomaan televisiota. SE on minulle hyvää unilääkettä. Yleensä saan nukuttua n. 6 tuntia yössä. Sen jälkeen silmät toljottavat ammoisen selällään, eikä uni enää tule.
Nyt olen ottanut tyylin, että kun aamulla herään 5-6 tietämissä, avaan television ja ihme, olen torkahtanut vielä uudelleen siihen television ääneen. Televisio on laitettu makuhuoneen kattoon, joten sitä on mukava kattella, tai kuunnella.
Ukko oli äkäinen alkuunsa, ja ärhenteli siitä televisiosta. Sanoin, että jos televisio on hänelle niin elintärkeä, ettei kukaan muu voi keittiössä silloin katsoa mitään muuta, kuin hän, niin minä katton täällä makukammarissa, samalla lepuutan kipeitä jalkoja ja kipeetä raatoo.
Vuoden se on äyskyröinyt siitä televisosta, nyt ei eänää. Jopa tulee ittekkin kattomaan sänkyyn jotain ohjelmaa. Minulla kun on vaikean sairauden takia kipuja, mikä onkaan ihanteellisempi huilata, kuin mennä telkkua kattoon sänkyyn ja siihen sitten nukahtaa omia aikojaan. Iltaohjelmat kattelen sängystä käsin kans. Päivällä on täs kotikonttuurissa tietokoneen vieressä kans televisio. Vaikka en sitä varsinaisesti kattele, mut tulee vilkastua, jos on jotain sellaista kattomisen arvoista. - 63v,
eläkeläinen. kirjoitti:
Olen ollut koko elämäni unihäirikkö, vähäuninen. Kuitenkin olen ollut jumalattoman uupunut, muutaman minuutin istuminenkin jo sai unet, mutta kun pääsin unitutkimuksiin, saatiin selville, että kärsin uniapneasta. Se on vaivannut nuoruudesta saakka, mutta kun sain CPAP-ylipainehengityslaitteen toistakymmentä vuotta sitten, voi sitä vireyttä mikä sen jälkeen on seurannut. Käytän myös antioksidantteja, ja jos nukun päivällä, seuraavana yönä ennen aamu neljää on aivan turhaa tarjota itteään sänkyyn.
Joten jos olen päivällä väsynyt, keplottelen tuonne illansuuhun, vaikka klo 18-19 ja kömmin sänkyyn kattomaan televisiota. SE on minulle hyvää unilääkettä. Yleensä saan nukuttua n. 6 tuntia yössä. Sen jälkeen silmät toljottavat ammoisen selällään, eikä uni enää tule.
Nyt olen ottanut tyylin, että kun aamulla herään 5-6 tietämissä, avaan television ja ihme, olen torkahtanut vielä uudelleen siihen television ääneen. Televisio on laitettu makuhuoneen kattoon, joten sitä on mukava kattella, tai kuunnella.
Ukko oli äkäinen alkuunsa, ja ärhenteli siitä televisiosta. Sanoin, että jos televisio on hänelle niin elintärkeä, ettei kukaan muu voi keittiössä silloin katsoa mitään muuta, kuin hän, niin minä katton täällä makukammarissa, samalla lepuutan kipeitä jalkoja ja kipeetä raatoo.
Vuoden se on äyskyröinyt siitä televisosta, nyt ei eänää. Jopa tulee ittekkin kattomaan sänkyyn jotain ohjelmaa. Minulla kun on vaikean sairauden takia kipuja, mikä onkaan ihanteellisempi huilata, kuin mennä telkkua kattoon sänkyyn ja siihen sitten nukahtaa omia aikojaan. Iltaohjelmat kattelen sängystä käsin kans. Päivällä on täs kotikonttuurissa tietokoneen vieressä kans televisio. Vaikka en sitä varsinaisesti kattele, mut tulee vilkastua, jos on jotain sellaista kattomisen arvoista.yöunista. Kyllä oon aina sen 7-8h unet tarvinnut, ja jos valvoi nuorempana myöhään,, oli raskas seuraava päivä, kun aamulla kuitenkin aikainen ylösnousu.
Hienoa, että olet päässyt tutkimuksiin, ja saanut vieläpä avun. Varmaan oikea onnenpotku sinulle, ja myös perheelle ;D
Lasten ollessa pieniä, nousin aina tunnin ennen kuin heräsivät. Halusin rauhassa nauttia kahvin ja lehden.
Mulla ei ole TVtä, mutta radion laitan myös aamulla hiljaa taustalle, ja joskus jopa myös nukahdan, onneksi. En ennen kuutta suostu nousemaan ylös.
Sinä ehdit saada paljon aikaiseksi, verrattuna unikekoihin, kun pärjäät vähällä unella. - eläkeläinen.
63v, kirjoitti:
yöunista. Kyllä oon aina sen 7-8h unet tarvinnut, ja jos valvoi nuorempana myöhään,, oli raskas seuraava päivä, kun aamulla kuitenkin aikainen ylösnousu.
Hienoa, että olet päässyt tutkimuksiin, ja saanut vieläpä avun. Varmaan oikea onnenpotku sinulle, ja myös perheelle ;D
Lasten ollessa pieniä, nousin aina tunnin ennen kuin heräsivät. Halusin rauhassa nauttia kahvin ja lehden.
Mulla ei ole TVtä, mutta radion laitan myös aamulla hiljaa taustalle, ja joskus jopa myös nukahdan, onneksi. En ennen kuutta suostu nousemaan ylös.
Sinä ehdit saada paljon aikaiseksi, verrattuna unikekoihin, kun pärjäät vähällä unella.Ei, ei siitä vähäunisuudesta ole ollut hyötyä. Se nimittäin on rokottanut terveyttä. Se on aiheuttanut vaikka minnkälaisia terveysonglemia, mutta kun sitä unta vaan ei ole, niin ei. Niin kun kovasti toivon, että joskus saisin nukuttua 8 tuntia.
Viime syksynä nukuin yhtä soittoa viikonlopun. Takana kuukausien armottomat kivut, joiden vuoksi en edes öisin saanut nukuttua, ja sitten kun kivut saatiin taukoamaan, ajattelin, etten nouse sängysä niin kauaa, kuin vähänkin unta vain riittää. Olin kyllä hereillä vähän väliä, mutta nukahdin aina uudelleen ja uudelleen. - 63v,
eläkeläinen. kirjoitti:
Ei, ei siitä vähäunisuudesta ole ollut hyötyä. Se nimittäin on rokottanut terveyttä. Se on aiheuttanut vaikka minnkälaisia terveysonglemia, mutta kun sitä unta vaan ei ole, niin ei. Niin kun kovasti toivon, että joskus saisin nukuttua 8 tuntia.
Viime syksynä nukuin yhtä soittoa viikonlopun. Takana kuukausien armottomat kivut, joiden vuoksi en edes öisin saanut nukuttua, ja sitten kun kivut saatiin taukoamaan, ajattelin, etten nouse sängysä niin kauaa, kuin vähänkin unta vain riittää. Olin kyllä hereillä vähän väliä, mutta nukahdin aina uudelleen ja uudelleen.eli, joko olet saanut kipuihisi jatkuvan lääkityksen, ettei voimat kaikki mene.
Sairastan astmaa, ja keuhkokuumeen pari kertaa kokenut. Kun yskin yhden vrk, oli naapuri tehnyt valituksen isännöitsijälle, kun ei saanut nukutuksi yskimiseltäni.
Olin tipassa sairaalassa ensin sitten, ja kotona podin vielä 10pv.
Silloin kyllä nukuin unesta uneen, klo soi välillä, lääkkeen ottoon.
Kun toivuin, en tiennyt oliko ilta vai aamu, kun ekan kerran pirteänä heräsin. Kävin suihkussa, join kahvia pitkästä aikaa. Sitten ajattelin lähteä kauppaan, Klo oli 9, onneksi pihavalot syttyivät, ja tajusin olevankin illan, eikä aamu ;D
Sen yön kyllä valvoin liki kokonaan, olinhan nukkunut viikon.
Tänään sitten tarkoituksella nukahdin päivällä. ;( kaksituntia siinä taas meni.
Katsotaan koska uni sitten illalla saapuu ;D - eläkeläinen.
63v, kirjoitti:
eli, joko olet saanut kipuihisi jatkuvan lääkityksen, ettei voimat kaikki mene.
Sairastan astmaa, ja keuhkokuumeen pari kertaa kokenut. Kun yskin yhden vrk, oli naapuri tehnyt valituksen isännöitsijälle, kun ei saanut nukutuksi yskimiseltäni.
Olin tipassa sairaalassa ensin sitten, ja kotona podin vielä 10pv.
Silloin kyllä nukuin unesta uneen, klo soi välillä, lääkkeen ottoon.
Kun toivuin, en tiennyt oliko ilta vai aamu, kun ekan kerran pirteänä heräsin. Kävin suihkussa, join kahvia pitkästä aikaa. Sitten ajattelin lähteä kauppaan, Klo oli 9, onneksi pihavalot syttyivät, ja tajusin olevankin illan, eikä aamu ;D
Sen yön kyllä valvoin liki kokonaan, olinhan nukkunut viikon.
Tänään sitten tarkoituksella nukahdin päivällä. ;( kaksituntia siinä taas meni.
Katsotaan koska uni sitten illalla saapuu ;DNo ei ole lääkitys kohdallaan. Ei mun vaikeaan autoimmuunitautiin ole löytynyt toimivaa lääkitystä, mutta toimivia hoitoja on kyllä löytynyt. Ja ne ovat nyt rauhoittaneet mielettömät hirmukivut.
Hankin ensinäkin magneettipatjan, tyynyn, peitteen ja veden magnetisoijan, sekä magnetisoin itseni kengänpohjallisilla, kaulaketjulla ja rannekkeilla. Se on rauhoittanut yölliset taukoamattomat kivut.
Sitten käyn lymfassa joka viikko, sekä saan osteopaattista hoitoa ja hermoratahierontaa. Niin ja fysioterapeuttista kuntoutusta.
Nyt pärjään 3 kipupillerillä vuorokaudessa, kun se aiemmin on ollut 8 kipupillerä/vrk ja sen lisäksi muut hermoratoihin ja neuropaattiseen kipuun vaikuttavat kipulääkkeet, jotka ei kuitenkaan tuoneet sitä etsittyä apua.
Nyt ei kivut häiritsis unta, kun vaan sitä olisi enemmän kuin 6 tuntia olisi se taivaan lahja. - 63v,
eläkeläinen. kirjoitti:
No ei ole lääkitys kohdallaan. Ei mun vaikeaan autoimmuunitautiin ole löytynyt toimivaa lääkitystä, mutta toimivia hoitoja on kyllä löytynyt. Ja ne ovat nyt rauhoittaneet mielettömät hirmukivut.
Hankin ensinäkin magneettipatjan, tyynyn, peitteen ja veden magnetisoijan, sekä magnetisoin itseni kengänpohjallisilla, kaulaketjulla ja rannekkeilla. Se on rauhoittanut yölliset taukoamattomat kivut.
Sitten käyn lymfassa joka viikko, sekä saan osteopaattista hoitoa ja hermoratahierontaa. Niin ja fysioterapeuttista kuntoutusta.
Nyt pärjään 3 kipupillerillä vuorokaudessa, kun se aiemmin on ollut 8 kipupillerä/vrk ja sen lisäksi muut hermoratoihin ja neuropaattiseen kipuun vaikuttavat kipulääkkeet, jotka ei kuitenkaan tuoneet sitä etsittyä apua.
Nyt ei kivut häiritsis unta, kun vaan sitä olisi enemmän kuin 6 tuntia olisi se taivaan lahja.että saat vaivoihin eri hoitoja. Ja, varsinkin, että ne myös tuo helpotusta.
Hienoa, että olet löytänyt avun vuoteesi "remontilla", myöskin.
Oletko yrittänyt valvoa pidempään, jos se vastaavasti antaisi aamulla hieman lisäunta?
Näiden mun nokosten aikana, olen kyennyt illasta valvomista lisäämään.
toivon saavani sisäisen kelloni vielä tähän normiaikaan,, jotta voisin aamusta pidempään nukkua.
Tänään, olisin varmaan nukkunutkin, vaan naapurin haukku aloitti pelaamisen, ja mulla on pää heidän ohn seinässä kiinni. Siihen heräsin 6,30
Sängyn paikkaa ei voi vaihtaa, kääntää, sen verran pieni nukkumatila.
Pärjäämistä sinulle, ja levätään kun on mahdollisuus.
- tottakai
Päikkärit otan joka päivä, 30 min – 1 h. Joskus väsyttää ja nukun pitempään. Puoli tuntia on minusta paras aika, virkistää eikä väsytä. Iltavirkkuna menen nukkumaan puolen yön jälkeen ja nukun yleensä 6 – 7 h. Tuttavapiirissäni on paljon jo iltakahdeksalta nukkamaan menijöitä jotka vetävät sikeitä 10 – 11 tuntia, ikäihmisiä hekin
- 63v,
alkaa sitten, ihan tarkoituksella torkut ottamaan? Nythän nuo on ollut mulla "vahinkoja", nukahtanut tiedostamatta.
Voisihan sitäkin kokeilla, jospa ei niin pitkäksi venyisi silloin?
- 1943
ottanut töiden jälkeen odottaessani esikoista. Silloin se oli vielä mahdollista. Kuopusta odottaessani piti ensin hakea esikoinen hoidosta ja puuhata hänen kanssaan. Ruoan jälkeen olisi hyvä ottaa päikkärit, mutta syön pääaterian niin myöhään, ettei ole mielekästä. Täällä kotona menen nukkumaan noin klo 22 ja herään klo 7. Miesystävän luona valvomme keskiyön jälkeen ja heräilemme työikäisten lounasaikaan.
- 63v,
enkä koskaan osannut, nukkua aamulla pitkään. Kun poikani tuli talvella keskiyöllä, ja hain koneelta, valvoimme aamuun, klo 6. Oli ollut vuoden pois. Nukuin 2h ja sitten en saanut enää unta. Hän olisi aikaeronkin vuoksi nukkunut, ja oli kauhuissaan, aikaisesta ylösnousemisestani. Kolasin tietty vähän, aamutoimien ja kahvinlaiton kanssa.
Syön lounaan jo klo 11-12, lämpimän.
Jospa opettelisi, painamaan pään silloin tyynyyn.
- 18+8
päikkärit pitää kohtapuoliin ottaa, selkä jo väsyy ja söin pienen lounaksen äasken. Yleensä n. puoli tuntia vetelen tirsoja. Herään aamusin aikaseen joskus jo neljän jälkeen, kuten tänäänkin. Kolotukset pistää nouseen ja tepasteleen.
Olen muutenkin aina ollut aamusta touhuava ja illan torkku. Peti kutsuu siinä ennen yhdeksää illalla, eli nukun kyllä tarpeeksi. Muutaman sivun ehdin lukea kirjaa kunnes se kopsahtaa naamalle. Piti niin katsoa jotain katsomosta, mutta jääköön toiselle päivälle.- 63v,
sairauksien ja särkyjen kanssa, onkin tarpeen torkut päivällä. Varsinkin, kun jo noin aikaisin herääät.
Paljonhan meitä näkyy olevankin, joille ihan tapa tuosta tullut.
Ehkä helpompi itselleni hyväksyä myös tuo, joukkovoimaa.
Nyt pyykit kuivaushuoneesta, ja jospa sitten ottaisin, tarkoituksella, ne tirsat ;D
- Bo Schibbeltrop
Kävin Italiassa. Nyt olen oppinut pitämään siestaa.
- 63v,
Olitko viikon, kaksi, vai pidempäänkin?
Monissa siestamaissa vierailleena, ja jopa asuneena yhdessä, ei tuo tapa millään tarttunut minuun.
Voihan iälläkin olla osuutensa, olin nuorempi silloin, enkä ymmärtänyt koko asiaa.
Siitä jäi sinulle mukava piristyshetki? Meneekö pitkään, vai riittääkö alle tunti? Lienen luonnostani unelias?
Mentyäni 14-vuotisena "oikeisiin" töihin.
Fillaroiden työmatka 12km.
Työpäivä normaali 8h.
Syötyäni eväät jäi ruokatunnista 50min joutoaikaa. Käytin sen nukkumiseen.
Tuosta ajasta, 1957, tuo tapa on seurannut minua.
Selvisini Iman kulttuurishokkia jopa 3kk:n työnhakureisuista Espanjassa.
Pahan särön aiheuttivat toimihenkilövuoteni jolloin, käytännön syistä, päivätorkut eivät olleet mahdollisia.
Kyllä väsytti!
Onnitteluni sinulle Italian kokemuksistasi!- Bo Schippeltropp
63v, kirjoitti:
Olitko viikon, kaksi, vai pidempäänkin?
Monissa siestamaissa vierailleena, ja jopa asuneena yhdessä, ei tuo tapa millään tarttunut minuun.
Voihan iälläkin olla osuutensa, olin nuorempi silloin, enkä ymmärtänyt koko asiaa.
Siitä jäi sinulle mukava piristyshetki? Meneekö pitkään, vai riittääkö alle tunti?Siestani saattaa olla jopa kolmen tunnin mittainen.
- 63v,
Bo Schippeltropp kirjoitti:
Siestani saattaa olla jopa kolmen tunnin mittainen.
sitten lainkaan? Hupsista, kun minä torkahdan, ja menee se pari tuntia, illalla sitten valvonkin myöhään.
Nuo taitaa olla pisimmät, ainakin tällä palstalla ;D
- yleensä ..
koskaan. Sen harvan kerran kun yritän, ja onnistun, loppupäivä on kuin nukkuneen rukous, pää pökkerössä, melkein kuin taju kankaalla, paha olla.
.- rva 59
Töissä ei päikkäreitä oteta, kuten tuolla aijemmin mainittiin.
- 63v,
noin minullakin ennen. Siksi varmaan en siestaakaan ymmärtänyt ;D
Nyt, kun herään, nukahdettuani, olen ihan pirteä, illalla vaan valvon pidempään. Näin eläkkeellä sekään ei haittaa.
Yleensä iltaunisena, käyn 23 viimeistään, mieluimmin 22 untenmaille. Ei jaksa valvoa, paitsi nyt, kun näitä torkahtamisia tuntuu lisääntyvän. - 63v,
rva 59 kirjoitti:
Töissä ei päikkäreitä oteta, kuten tuolla aijemmin mainittiin.
sinne asti. Jokainen itse itsensä parhaiten tuntee, ja tietää, samoin voimavaransa. Aina voi sattua, kuitenkin pysähdyksiä, mitä emme osaa etukäteen huomioida.
Aika pitkä aikajana kuitenkin, sinulla
Toivotan terveyttä, jaksamista, ja monia vuosia nauttia eläkekertymästäsi.
- kuuskaks**
päivällä vaikka olisin kuinka väsynyt.Silloin kyllä saatan nukahtaa kun laitan tv:n auki tai otan lehden lukeakseni,herään - kun lehti putoaa silmille tai viimeaikoina siihen että sanon jotain,siis puhun!
Se nyt on ihan hassu tunne että puhuu eikä tiedä mitä ja kelle??
Nytkin silmät ristissä ja väsymys painaa,pitäisköhän mennä.....- 63v,
unelle! Noinhan minullekin käy, lueskelen vuoteessa, ja hups, olenkin nukahtanut. Radio on päällä koko ajan, estää muiden äänien kuulemista ;))
En tiedä. Yksin kun elän, puhunko vieläkin unissani. Ennen ainakin, kovastikin kuulema.
Samoin lapsena kävelin unissani. Kaikki ovet lukittiin hyvin, sen jälkeen kun pihalta minut löysivät. Se onneksi jäi nuoruusvuosinani, puhuminen ei.
- non-rec
Kyllä viime vuosina töistä tultua menin aina päiväunille. Se alkoi ehkä suunnilleen silloin kun ns. viimeinen lapsi oli muuttanut pois kotoa sotaväkeen > opiskelemaan jne. Sängylle vaan, ja heräsin joskus puolen tunnin tai joskus vasta tunnin päästä. Sitten vasta kaupassa käynnit, iltaruokailut ja muut hommat.
Nykyisin otan vapaapäivinä tietysti tirsat, jos kotosalla pyörin. Ja jos on työpäivä niin tietysti myös. Joskus ne tosin unohtuu, jos ei satu nukuttamaan. Kummasti lietsussa ollessa tirsat ei tule edes mieleen. Enkä ainakaan häpeä tuota unentarvetta yhtään. Hyvää se tekee, päikkärien otto. Mutta tietysti ihmisiä on erilaisia, jotkut vanhat ihmiset eivät ole kuunaan päiväunia ottaneet. Ne kai vain jaksaa luonnostaan, tai ovat vähemmän laiskoja...?
Vanhempani nukkuivat päiväunet kammarissa aina sunnuntaisin, lounaan jälkeen. Ihana sunnuntairauha koko talossa, ja meillä lapsillakin - saimme tehdä omia juttujamme. Päiväkahveista eteenpäin sitten normaali meno taas jatkui. - Taidan tästä tirsoille, kun illalla on rankat harkat taas.- 63v,
onkin, en vain tiennyt sitä ;D
Siksipä aloituksenkin laitoin, kun minulle tämä "uusi asia", eteen tuli.
Enemmistö osasi noin tehdäkin. Ehkä minäkin hyvällä omallatunnolla, tästä lähin, suosiolla. Tähän asti vahinkona vain ;D
Meillä ei päivisin koskaan nukuttu, mutta iltaisin hyvinkin varhain. Siitä kai tuo oma aamunvikku-illantorkku ilmiönikin on.
Aina oppii uutta, onneksi.
Olet oivaltanut varhain, päikkäreiden tuovan lisävirkeyden.
- osaa ..
ottaa, enkä muutenkaan nukahtaa, kuin makuullaan.
Isäntä saattaa joskus pitkäänkin nukkua istualtaan tuolissa. :/- 63v,
tuttu vain sanaristikoista, onneksi tiesin, kuitenkin.
Makuullaan minäkin nukun, luen myös, vain makuullani.
Istuen olisin joskus aikoinaan halunnut nukkua, pitkillä matkoilla olisi ollut hyvä taito, en osannut :(
Vähän kadehtien heitä, nokkaunien vetäjiä, katselin.
Miehelläsi hyvät unenlahjat ;D. Mikä sinua estää menemästä pötkölleen siinähän molemmat voisivat ottaa ruokalevon. Tavallaan ;D
- ;P...
eipä tule päikkäriä vedettyä.
vaikka yökin tulisi valvottua en osaa päivällä nukkua.
illastakin kello on aina klo24.00 jommin kummin puolin ennen
kun käyn yöpuulle.
aamulla heräilen,8.maissa tai ennen.
sen olen huomannut,et näin pimeen aikaan nukuttaa,joskus 9.säänkin ,mut harvemmin.
yksin,kun on on sama onko pitkin vai poikin ja milloin rupeaa nukkumaan.
kunei ole töihin lähtöä.- 63v,
kuitenkin, sinulla. Osaisimpa aamuisin nukkua ;D
Nyt meni pari päivää, ilman torkkuja, oli villiä vilskettä, helinää helskettä, ja silmät pilkkivät kovin. Yritän sinnitellä, tunnin ainakin, vielä hereillä.
- Otto-Vaan
Satunnaisesti otan jossakin välistä päivää puolentunnin unoset.Minulle olisi liian helppoa totutella siihen.
Nukahdan kun katkaisijasta napsauttaen.Siinä ei ole ongelmaa.:)- 63v,
ihan luonnostaan, sen puolentunnin jälkeen, vai soiko kello?
Tuo tuntuisi mukavalta, kun nukahtamisongelmaa ei minullakaan tunnu olevan, vaan se heräämis ;) päivällä.
Illalla olin niin väsy, että oli pakko unen antaa tulla, jo 21,30 ja nytpä sitten hereillä, aamukahvin kera, kun ei sitä unta sitten piisannut pidempään.
Oikein rattoisaa isien, isoisien päivää.
Ja mukavaa sunnuntaita kkaikille. 63v, kirjoitti:
ihan luonnostaan, sen puolentunnin jälkeen, vai soiko kello?
Tuo tuntuisi mukavalta, kun nukahtamisongelmaa ei minullakaan tunnu olevan, vaan se heräämis ;) päivällä.
Illalla olin niin väsy, että oli pakko unen antaa tulla, jo 21,30 ja nytpä sitten hereillä, aamukahvin kera, kun ei sitä unta sitten piisannut pidempään.
Oikein rattoisaa isien, isoisien päivää.
Ja mukavaa sunnuntaita kkaikille.Onnea äidille..Onnea isälle..Onnea pienelle perheenlisälle...Ilman sitä et ole isä..käykää katsomassa,niin kauan kuin täällä ovat,hautakynttilä jäljellä enää.
- Uninen jäätelönpala
En ota nokkaunia, koska olen huomannut,että unen saanti illalla on tosi vaikeaa ja uni on levotonta eli heräilen tämän tästä. Kun sinnittelen valveilla, nukun yön hyvin. Toki hyviin yöuniin vaikuttaa moni muukin seikka, mutta en ilmeisesti vielä tarvitse päivätorkkuja kehoni mielestä.
- 63v,
jäätelönpala? Oletko jäätä, vai mistäs tuo tuli ;D aika hauska.
No, mulle kävi just toisinpäin, kun pariin päivään ei ollutkaan mahdollisuutta, heräilin, ja sitten tosi pirteänä, aamuyöstä.
Erilaisia ihmisiä, kaikki olemme onneksi kylläkin. Olisi rankkaa jos olisimme toistemme glooneja. Jokaisella omat tapansa, ja tottumuksensa, jotka muuttaa muotoaan, aina välillä.
Onhan kyllä ihmisiä, jotka nukkuvat vain nelisen tuntia yössä, ja ovat pirteitä, ilman torkkujakin.
- terve ihminen
Olen nyt pian 61 teen vuorotyötä, myös öitä. Aina kun on mahdollista, niin vapaapäivinä, kun myös töissä ruokatunnilla otan aina päikkärit puolesta tunnista tuntiin. Päikkäreitä olen jo ottanut yli 20 vuotta.
Entiedä onko siitä ollut haittaa terveydelle, tai hyötyä. Päikkärit on jo tottumus kysymys.- 63v,
tämäkin ketju nousi sitten ylös, vielä.
Noviisi olen tuossa, työelämän aikana ei ollut mahdollisuutta.
Nyt on, ja helpostihan tuon tavan huomaa omaksuvansa.
Tänään oli mukakiire, ja nyt haukottelen kaiken aikaa, nukahtaisin varmaankin heti, jos antaisin mahdollisuuden.
Sinä olet ollut fiksu, ja myös se, että mahdollista työssäkin tirsat ottaa, , on varmaankin osa terveyttäsi. Kehoahan pitäisi kuunnella., vaan monella ei mahdollisuutta.
Sitten on näitä vähäunisia, heille ei päikkärit käy, ja yölläkin 5-6h pärjäävät.
Raskasta uskoisin vuorotyön olevan,, siinä elimistö joutuu koetukselle.
Niin kauan kuin jaksaa, niin hyvä, muutta kannattaa kuunnella itseään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1211042
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36802
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713