Tosivaimo?

Gallup-puuro

Millainen on tosivaimo palstalaisten mielestä?

Mielestäni tosivaimo pitää huolen miehensä hyvinvoinnista, fyysisesti ja psyykkisesti.Osoittaa rakkautta sanojen lisäksi arjen huolenpidolla.

84

890

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huomioidaan millainen tulisi hyvän miehen olla ketjun vastaukset niin ei tarvitse sitten tässä varmaan niin selitellä erikseen =)
      Hyvä vaimoke tosiaan huolehtii miehestään monin tavoin,katsoo että mies syö ne rehutkin ja antaa joskus mandariinin nenän eteen,miehiltä nämä jutut usein unohtuu,flunssakautena ujuttaa miehelleen lisä c-vitamiinia ettei tämä vilustuisi,miehet kun sairastessaan ovat niiiiin kipeitä :)
      Lisäksi nainen yleensä joutuu hieman katsomaan miehen pukeutumisen perään(ei onneksi meillä)ettei tämä missä vaan rytkyissä mene töihin,huomaavainen vaimoke myöskin joskus muistaa silitää miehelleen paidan vaikkei tavaksi ottaisikaan joka päivä sitäkään.Hyvä vaimoke ei tenti mieheltään jatkuvasti asioita:olenko mä liian lihava,sopiko tää paremmin mulle ennen...miehiä moiset kysymykset vaivaa uskomattoman paljon.
      Hyvä vaimoke ei myöskään kiusaa miestä olemalla liian avuton,jolloin miehelle jää yleensä ne kaikki "paskahommat" vaan tekee niitä myös itsekkin.
      Tärkeintä hyvässä vaimossa on se,että ajanmittaan hän tajuaa,etteivät miehet ja naiset oikeasti ole samalla tavalla rakennettuja joka suhteessa,liiemmät pohdinnat kannattaa jättää joskus naiskavereitten kanssa puhuttaviksi =)
      kaikkinainen arkinen huolenpito ja kyllä,myös hellyys on tärkeää,kyllä ne miehetkin tykkää jos ohimennessään vaikka hiuksista silittää...
      Omasta puolestani sanoisin että hyvä vaimoke käyttää myös aikaa siihen että oppii lukemaan miestä,ei tulkitsemaan häntä niin kuin naisen aivoilla usein huvittaa=päin mäntyä.

• Pukeli 1

sanalla vaimoke ? Minun tietämyksen mukaan se kuvaisi lähinnä tyttöystävää, avo sellaista tai sitten kynnysmaton asemaan joutunutta vaimoparkaa.

• 24
        Pukeli 1 kirjoitti:

sanalla vaimoke ? Minun tietämyksen mukaan se kuvaisi lähinnä tyttöystävää, avo sellaista tai sitten kynnysmaton asemaan joutunutta vaimoparkaa.

Sehän on alistetun vaimon roolin omaksunut nainen, tai tyttöystävä !

• Pukeli 1 kirjoitti:

ei kaikki vakisuhteessa olevat tosiaankaan ole naimisissa...niin heitä,eli minuakin toistaiseksi kuvaa tässä tuo sana =)

• Pukeli 1
        davalyan kirjoitti:

ei kaikki vakisuhteessa olevat tosiaankaan ole naimisissa...niin heitä,eli minuakin toistaiseksi kuvaa tässä tuo sana =)

olo on aika tärkeää naisen kannalta, etenkin jos on lapsia.
        Mitäs sitten jos sattuukin sille avomiehelle joku onnettomuus ja vaikka kuolee ?
        Leskeneläke on tärkeä myös vanhallekin vaimolle.... Tätä puolta pitäisi harkita ja tarkkaan ja vaikka se ei suuri olisikaan, niin se napsahtaa tilille joka kuukausi.
        Tiedän kaksi jotka ovat katuneet, etteivät vihityttäneet itseään, niin ja se vihkiminen on tehtävä ennenkuin täyttää 50 vuotta.

• 2+12
        Pukeli 1 kirjoitti:

Kynnysmattoa se miustakin tarkottaapi.

• Jere-lahti

psyykkisestihän minä olen jo menetetty tapaus, joten se siitä. Fyysisyys tietysti suurta
      plussaa, mutta ennenkaikkea pitää olla sellainen, jonka kanssa voisi olla hyvä ystäväkin, eli
      ennenkaikkea se, että tajuaa ja osaa tulkita toista. Ja tietenkin toimii tarvittaessa ns.
      "järjen äänenä". :D Täydentää niitä omia puutteita tässä ihanassa yhteiselossa, tietenkin
      tuon pitää toimia myös molemmin puolin.

• 20

Ei valita turhista asioista

Tekee suurimman osan kotitöistä

Kokkaa ja siivoa (yksin tai yhdessä)

Huolehtii ulkonäöstän

Osaa yllättää miehen romanttisesti vielä pitkässäkin liitossa.

Huomioi miestä, osoittaa rakastavansa miestään sanoin tai teoin

Ei heittäydy avuttomaksi tyhmäksi blondiksi ja teetä kaikkia kotitöitä miehellä,
      ja odota miehen olevan palvelijansa.

Ja on hyvä ystävä miehelleen myös.

• hyväksyy miehensä sellaisena kuin hän on. Tosivaimo antaa miehelle omaa tilaa ja pitää miestään muunakin kuin yhteisten lasten isänä.

• 21

Aivan-niin *tosivaimo* antaa tilaa miehelle kodissa, siivota, pestä, ulkoiluttaa koirat, ripustaa verhot, tampata matot sunnuntaiaamuna ym. poimia marjat ja käydä vielä työssä eläkkeelläkin yhteisen hyvän vuoksi, itse tosivaimo istuu tietokoneella pulinapalstalla haukkumassa miestään olkikepiksi.

• 21 kirjoitti:

Aivan-niin *tosivaimo* antaa tilaa miehelle kodissa, siivota, pestä, ulkoiluttaa koirat, ripustaa verhot, tampata matot sunnuntaiaamuna ym. poimia marjat ja käydä vielä työssä eläkkeelläkin yhteisen hyvän vuoksi, itse tosivaimo istuu tietokoneella pulinapalstalla haukkumassa miestään olkikepiksi.

Toinen tekee töitä eläkkeelläkin, kun sen on valtiovalta mahdollistanut jopa vapaaehtoistyötä yhteisen hyvän eduksi, toinen ei taas tee mitään duunia ja kehua retostaa miten yhteiskunta elättää.
        Eroja on kuin yöllä ja päivällä.

Ps Kuinka usein teillä ripustetaan verhoja??? Meillä n. 2x vuodessa. Mieheni tampaa mattoja noin 52 x vuodessa ellei sada märkää taivaalta alas;)))) Eikö sinun miehesi tee mitään?? Surullista :-(
        Onneksi mieheni äiti opetti jälkikasvunsa siivoamaan, pesemään pyykkejä, laittamaan ruokaa, hoitamaan pienempiään menettämättä miehisyydestään piiruakaan.

Ps 2 Se yhteinen hyvä tarkoittaa isoa porukkaa ei perhettämme:-DD Ellet niinkuin oikein tajunnut.

• n.sorsa
        umalehtinen kirjoitti:

Toinen tekee töitä eläkkeelläkin, kun sen on valtiovalta mahdollistanut jopa vapaaehtoistyötä yhteisen hyvän eduksi, toinen ei taas tee mitään duunia ja kehua retostaa miten yhteiskunta elättää.

Ps Kuinka usein teillä ripustetaan verhoja??? Meillä n. 2x vuodessa. Mieheni tampaa mattoja noin 52 x vuodessa ellei sada märkää taivaalta alas;)))) Eikö sinun miehesi tee mitään?? Surullista :-(
        Onneksi mieheni äiti opetti jälkikasvunsa siivoamaan, pesemään pyykkejä, laittamaan ruokaa, hoitamaan pienempiään menettämättä miehisyydestään piiruakaan.

Ps 2 Se yhteinen hyvä tarkoittaa isoa porukkaa ei perhettämme:-DD Ellet niinkuin oikein tajunnut.

työttömistä on kehunnut olevansa yhteiskunnan elätti. Ja miksi haukut työttömiä usein työtä vieroksuviksi luusereiksi. Olithan itsekkin omien kirjoituksien mukaan 21 vuotta kotona tekemättä oiketa palkkatyötä ja et saannut korvauksia mistään?. Toiset ne tekee viisi päivää palkkatyötä ja toiset hmm....

• 23
        umalehtinen kirjoitti:

jerehän rehentelee täällä et ei tee töitä ja yhteiskunta elättää ja vielä tekee lapsiakin yhteiskunnan elätiks.

• issu56
        umalehtinen kirjoitti:

Älä isottele!
        Surullista on nyt lähinnä se, että sulla on joku hiton tarve tuoda tiettyjä asioita esiin, vaikka eivät totta olisikaan...
        Minä en ikimaailmassa antaisi mieheni sotkeentua verhojenvaihtoon, sillä kyllä se mun mielestäni kuuluu edelleenkin naisten hommiin. Ja jos mun pitäis katella samoja verhoja kuukausitolkulla, niin ei tulisi mitään, sillä vaihtelen verhoja joskus jopa viikottain...

Hiemanko hymyilyttää tuo sun touhus...

• Jere-lahti
        23 kirjoitti:

jerehän rehentelee täällä et ei tee töitä ja yhteiskunta elättää ja vielä tekee lapsiakin yhteiskunnan elätiks.

isänsä takia, ei ole mukavaa lainkaan. Sitäpaitsi teen duunia aina kun on tarvis, pimeenä
        toki, sillä ei mun yksinkertaisesti kannata tehdä normi-duunia...tai sitten siitä pitäisi saada
        sen verran palkkaa, mutta minä olen jo niin syrjäytynyt, ettei musta rehellisesti edes olisi
        8-16 hommiin. Olenhan sentään ollut yrittäjäkin, mutta sekin meni miten meni. :D
        Työ on yliarvostettua, minä keskityn tärkeempiin asioihin...

• 23
        Jere-lahti kirjoitti:

isänsä takia, ei ole mukavaa lainkaan. Sitäpaitsi teen duunia aina kun on tarvis, pimeenä
        toki, sillä ei mun yksinkertaisesti kannata tehdä normi-duunia...tai sitten siitä pitäisi saada
        sen verran palkkaa, mutta minä olen jo niin syrjäytynyt, ettei musta rehellisesti edes olisi
        8-16 hommiin. Olenhan sentään ollut yrittäjäkin, mutta sekin meni miten meni. :D

se on yliarvostettua sun mielestä kun et viitti töitä tehä, nuor mies ja silti yhteiskunnan elättinä.

lastas, tai tulevaa lastas en syytä, mut jos sää et ittees kykene elätään vaan yhteiskunta sutkin elättää niin et sä sitä lastaiskaan kykene elättään, joten....

Ei kannata joka tosiasiasta kilahtaa ja itkustaa.

• n.sorsa
        Jere-lahti kirjoitti:

kuullu, mutta minun luetun ymmärryksellä haluttiin sekoittaa ja syylistää ilman nimesi mainintaakin ystäväsi? taholta, mihin vastasin. Noh ainakin tahtoi loukata työttömiä ihmisiä sanonkos taas että johonkin on laitettu pukki kaalimaan vartijaksi. Eräässä galtsussa luki aikoinaan inhokeissa ihoavansa työttömiä luusereita, ja monesti palstallakin kirjoitellut samasta asiasta, kun työttömät ei viitsi hakea töitä vaan kehua retostelevat saavansa yhteiskunnalta niin hyviä korvauksia, että työ ei kannata, oma lehmäkös kirjoituksilla ollut ojassa vai mikä syy kun työttömiä pitää solvata..

• Jere-lahti
        23 kirjoitti:

se on yliarvostettua sun mielestä kun et viitti töitä tehä, nuor mies ja silti yhteiskunnan elättinä.

lastas, tai tulevaa lastas en syytä, mut jos sää et ittees kykene elätään vaan yhteiskunta sutkin elättää niin et sä sitä lastaiskaan kykene elättään, joten....

Ei kannata joka tosiasiasta kilahtaa ja itkustaa.

Sen takia kaltaisiani on onneksi olemassa, että sinäkin saisit kokea edes vähän
        ylemmyydentuntoa ja "me-ollaan-oikeessa-henkeä" sekä paheksuntaa. :)

• 23
        Jere-lahti kirjoitti:

Sen takia kaltaisiani on onneksi olemassa, että sinäkin saisit kokea edes vähän
        ylemmyydentuntoa ja "me-ollaan-oikeessa-henkeä" sekä paheksuntaa. :)

ja ootte meijän muitten elätettävänä, työttömät luuserit.

Tuossa asiassa oon uman kanssa ihan samaa mieltä et useimmat työttömät on luusereita jotka eivät viitti hakee töitä, laiskotellaan, ja ootetaan siellä petin pohjalla että muut elättää.

• umalehtinen kirjoitti:

Juu,en minäkään näe olevan olemassa millään lailla naisten töitä ja miesten töitä.
        Pelkkää vanhanajan sovinisteilta lähtenyttä asennetta.
        Ja minä olen saanut jo kotoa oppia,että tosimiehen ego ei kärsi "perinteisien naistentöitten" tekemisestä.
        Niitten pikkuegosten vaan :D
        Täytyykin tästä huhuilla tuonne kötsän puolelle,että jokohan ne letut vadelmahillolla on valmiit,kun jo kovasti tässä odottelen.Niin ja alkupalaksi toki jotain suolasta...

• Jere-lahti
        23 kirjoitti:

ja ootte meijän muitten elätettävänä, työttömät luuserit.

Tuossa asiassa oon uman kanssa ihan samaa mieltä et useimmat työttömät on luusereita jotka eivät viitti hakee töitä, laiskotellaan, ja ootetaan siellä petin pohjalla että muut elättää.

Voi sentään kaikkia kotirouvia/herroja ym muita vastaavia ihmisiä... Kyse on valinnoista aika
        pitkälti, mutta joo kyllä viralliset työt on kohdaltani jo tehty ja olen ihan sinut asian kanssa.

• 28
        umalehtinen kirjoitti:

Voi sinä "hyvävaimo", auta sitä miestäsi, jos hän ei jaksa ja kerkiä verhoja ripustamaan kuin kahdesti vuodessa,
        eihän kukaan niitä verhoja voi pesemättä pitää puoltavuotta, hyi, meillä verhot pestään jokatoinen kuukausi.

Tuosta viestistäsi pisti silmään, kehut kuinka miehesi on opetettu tekemään kaikki normaalit kotityöt, entä sinä, osaatko tehdä mitään, eikö sinun kotona opetettu normaalia kodinhoitoa lainkaan? Tämä aloitus koski "vaimoa" ei miestä, ja sinä vaan kertoilet mitä miehesi tekee, kerro mitä sinä teet hyvänä vaimona, muuta kuin väistelet miestäsi antamalla hänelle tilaa siivota. ???
        Kirjoituksissasi olet kertonut ettet jaa edes aviovuodetta miehesi kanssa, omituista sekin.

>> Onneksi mieheni äiti opetti jälkikasvunsa siivoamaan, pesemään pyykkejä, laittamaan ruokaa, hoitamaan pienempiään menettämättä miehisyydestään piiruakaan.

• n.sorsa
        Jere-lahti kirjoitti:

Voi sentään kaikkia kotirouvia/herroja ym muita vastaavia ihmisiä... Kyse on valinnoista aika
        pitkälti, mutta joo kyllä viralliset työt on kohdaltani jo tehty ja olen ihan sinut asian kanssa.

oletko siitä tietoinen. Muistan erään henkilön olleen miljoonan markan velkoineen velkasaneerauksessa viisi vuotta ja makseli 400 mk kuukaudessa , viiden vuoden aikana ja loppuvelat sai anteeksi, ja kipi kapi jokainen laskemaan paljonko jäi miljoona markasta makselematta.

• Jere-lahti kirjoitti:

Sitä kun ei koskaan tiedä vaikka. . . . . . . .:-DD

Ahkeralta eivät työt lopu tekemälläkkään enkä tarkoita pelkästään palkka työtä.

• 23
        Jere-lahti kirjoitti:

Mikä on tärkeämpää kuin perheen elättäminen rehellisellä työllä? Todella huono pohja uudelle elämälle, isä tekee työtä jälkikasvunsa eteen aina sillon kun on tarvis, eikö tuo uusi elämä ja perhe tarvi rahaa elääkseen jokapäivä.

• 18
        umalehtinen kirjoitti:

joko alat häntä keikalle yllyttämään, huh huh !

• Jere-lahti
        n.sorsa kirjoitti:

oletko siitä tietoinen. Muistan erään henkilön olleen miljoonan markan velkoineen velkasaneerauksessa viisi vuotta ja makseli 400 mk kuukaudessa , viiden vuoden aikana ja loppuvelat sai anteeksi, ja kipi kapi jokainen laskemaan paljonko jäi miljoona markasta makselematta.

ihmisille, jotka jaksaa pyrkiä ja päästä takaisin ns. normaaliin elämään.
        Itse olen valintani tehnyt ja näillä mennään, mutta pakko nostaa peukkua niille jotka
        jaksavat yrittää. :)

• issu56 kirjoitti:

Älä isottele!
        Surullista on nyt lähinnä se, että sulla on joku hiton tarve tuoda tiettyjä asioita esiin, vaikka eivät totta olisikaan...
        Minä en ikimaailmassa antaisi mieheni sotkeentua verhojenvaihtoon, sillä kyllä se mun mielestäni kuuluu edelleenkin naisten hommiin. Ja jos mun pitäis katella samoja verhoja kuukausitolkulla, niin ei tulisi mitään, sillä vaihtelen verhoja joskus jopa viikottain...

vaihda sinä vaikka päivittäin, me vaihdamme 2 kertaa vuodessa ellei mitään yllättävää satu. Ei tietääkseni missään ole määritelty kuinka usein pitää verhot vaihtaa. Ei myöskään ole missään määritelty etteikö mies saisi ripustaa verhoja paikoilleen. Jos sellainen artikla on olemassa linkitä se tänne.

• 31
        Jere-lahti kirjoitti:

ihmisille, jotka jaksaa pyrkiä ja päästä takaisin ns. normaaliin elämään.
        Itse olen valintani tehnyt ja näillä mennään, mutta pakko nostaa peukkua niille jotka
        jaksavat yrittää. :)

Pitäisi noilla eväillä jättää ainakin perheet perustamatta, kun ei pysty rehellisesti edes itseään elättämään, on sääli kun viattomat ihmiset joutuu sinun valintojen takia kärsimään.

• n.sorsa
        18 kirjoitti:

joko alat häntä keikalle yllyttämään, huh huh !

palstalaiselle jopa lomamatka tarjottu palkinnoksi , jos kirjoittelee määräyksien mukaan, itse rekattu kirjoitti siitä palstalla, kun sähköpostilla oli semmoisen viestin saannut. Liekö rekattu valehdellut sitten?, mutta jos totta kirjoitteli säkäristä, niin en tiedä onko se enään normaalia touhua keskustelupalstalla.

• Jere-lahti
        umalehtinen kirjoitti:

Onnellinen olen tilanteestani, vaikka se toisia vee-tuttaakin, mutta koitan myös
        jelpata niitä frendejäni, joilla menee mua huonommin, en tietenkään rahallisesti,
        mutta niin että tietävät, että tässä ollaan, eikä kaveria jätetä sattui vaikka mitä.

• Jere-lahti
        31 kirjoitti:

Pitäisi noilla eväillä jättää ainakin perheet perustamatta, kun ei pysty rehellisesti edes itseään elättämään, on sääli kun viattomat ihmiset joutuu sinun valintojen takia kärsimään.

ja olet asiantuntija tässäkin asiassa.

• molossi kirjoitti:

Juu,en minäkään näe olevan olemassa millään lailla naisten töitä ja miesten töitä.
        Ja minä olen saanut jo kotoa oppia,että tosimiehen ego ei kärsi "perinteisien naistentöitten" tekemisestä.
        Täytyykin tästä huhuilla tuonne kötsän puolelle,että jokohan ne letut vadelmahillolla on valmiit,kun jo kovasti tässä odottelen.Niin ja alkupalaksi toki jotain suolasta...

Yhtälailla jo on olemassa koti-isä. Vaimo käy kodin ulkopuolella töissä ja mies hoitaa lapsen kotona.
        Miehet tekevät paljon ruokaa jne.
        Meillä on pojatkin kasvatettu saman kaavan mukaan. Nuorempi tarttuu hommaan kuin hommaan, kun taas vanhempi mieluummin erottelee miesten ja naisten työt. Onneksi miniäni ei suostu sellaiseen vaan vaatii poikaa hoitamaan myös kotitöitä. Oikeinhan se on kun molemmat käyvät kodin ulkopuolella palkkatyössä.

• 8+19
        umalehtinen kirjoitti:

vaihda sinä vaikka päivittäin, me vaihdamme 2 kertaa vuodessa ellei mitään yllättävää satu. Ei tietääkseni missään ole määritelty kuinka usein pitää verhot vaihtaa. Ei myöskään ole missään määritelty etteikö mies saisi ripustaa verhoja paikoilleen. Jos sellainen artikla on olemassa linkitä se tänne.

Nomutta kyllähän siun vanhana marttana pitäis ne artiklat tiätää

• Jere-lahti
        umalehtinen kirjoitti:

Yhtälailla jo on olemassa koti-isä. Vaimo käy kodin ulkopuolella töissä ja mies hoitaa lapsen kotona.
        Miehet tekevät paljon ruokaa jne.
        Meillä on pojatkin kasvatettu saman kaavan mukaan. Nuorempi tarttuu hommaan kuin hommaan, kun taas vanhempi mieluummin erottelee miesten ja naisten työt. Onneksi miniäni ei suostu sellaiseen vaan vaatii poikaa hoitamaan myös kotitöitä. Oikeinhan se on kun molemmat käyvät kodin ulkopuolella palkkatyössä.

Minustakin tulee ylpeä koti-isä, tärkein duuni mitä koskaan tulen tekemään.
        Tyttäreni kanssa tuo ei ollut mahdollista, onneksi saan toisen mahdollisuuden. :)
        Läheisyyttä pienelle, eikä mikään vtun uraputki-iskä... tämä on mun mielipiteeni,
        toiset saa ajatella mitä haluaa, mutta kyllähän kaikki lähtee pikkuisen parasta ajatellen.

• 28 kirjoitti:

Voi sinä "hyvävaimo", auta sitä miestäsi, jos hän ei jaksa ja kerkiä verhoja ripustamaan kuin kahdesti vuodessa,
        eihän kukaan niitä verhoja voi pesemättä pitää puoltavuotta, hyi, meillä verhot pestään jokatoinen kuukausi.

Tuosta viestistäsi pisti silmään, kehut kuinka miehesi on opetettu tekemään kaikki normaalit kotityöt, entä sinä, osaatko tehdä mitään, eikö sinun kotona opetettu normaalia kodinhoitoa lainkaan? Tämä aloitus koski "vaimoa" ei miestä, ja sinä vaan kertoilet mitä miehesi tekee, kerro mitä sinä teet hyvänä vaimona, muuta kuin väistelet miestäsi antamalla hänelle tilaa siivota. ???
        Kirjoituksissasi olet kertonut ettet jaa edes aviovuodetta miehesi kanssa, omituista sekin.

>> Onneksi mieheni äiti opetti jälkikasvunsa siivoamaan, pesemään pyykkejä, laittamaan ruokaa, hoitamaan pienempiään menettämättä miehisyydestään piiruakaan.

No minä en kyllä vaihda verhoja kuin puolen vuoden välein, ja täytyy myöntää että parit verhot on roikkuneet jo puolitoista vuotta pesemättä. :-S

Reputin siis ainakin niiden verhojen osalta, enpä taida enempää viitsiä tänään kehuakaan. :D

• Jere-lahti kirjoitti:

Minustakin tulee ylpeä koti-isä, tärkein duuni mitä koskaan tulen tekemään.
        Tyttäreni kanssa tuo ei ollut mahdollista, onneksi saan toisen mahdollisuuden. :)
        Läheisyyttä pienelle, eikä mikään vtun uraputki-iskä... tämä on mun mielipiteeni,
        toiset saa ajatella mitä haluaa, mutta kyllähän kaikki lähtee pikkuisen parasta ajatellen.

Ei ne lapset niinkään piittaa siitä uraputki-iskästä vaan isästä joka on läsnä. Isästä jolla on aikaa tulla vaikka keinumaan ulos, leikkimään, potkimaan palloa, askartelemaan, piirtämään jne;))
        Lapset välittävät ja piittaavat vanhemmista joilla on aikaa heille. Näin asian minä näen.

• 23 kirjoitti:

Mikä on tärkeämpää kuin perheen elättäminen rehellisellä työllä? Todella huono pohja uudelle elämälle, isä tekee työtä jälkikasvunsa eteen aina sillon kun on tarvis, eikö tuo uusi elämä ja perhe tarvi rahaa elääkseen jokapäivä.

Se että onko perheellä sitä rahaa paljon taikka vähän ei liity mitenkään asiaan. Pienemmälläkkin budjetilla pärjää kiitettävästi. Silloin vain pitää pistää asiat ja hankinnat tärketysjärjestykseen.
        Pätkätyö taitaa olla jäävä ilmiö täällä Suomessa ja yhä uusia irtisanomisia/lomautuksia julkaistaan päivittäin uutisissa.
        On hienoa jos edes toisella vanhemmista on se työpaikka, ihan samantekevää kummalla.
        Kyllä se pienelläkin budjetilla ostettu leipä on ihan yhtä hyvää kuin isollakin budjetilla hankittu.

• 15+7
        umalehtinen kirjoitti:

Saako puol vuotta savustuneita riepuja ees nipsuista irti.sähä tupakoit sisäl.

• issu56 kirjoitti:

Älä isottele!

vaan noihin tankoihin joissa on nipsut annan miehen vaihtaa verhot...kun mietit että mulla,kuten myös umalla on pituutta aika niukasti,niin voin sanoa,että aika puuduttavaa on koittaa saada verhot ripustettua,pitemmältä mieheltä se käy paljon helpommin.
        Ja suoraan sanoen..naisten ainoa homma(pelkästään naisten)on mielestäni synnyttää,kyllä mä oon ylpeä että mun miehen käsissä pysyy niin sirkkeli kuin silitysrauta,vasara kuin imuri ja porakone kuin sähkövatkainkin....naisten ihan omaa syytä jos haluavat kangistaa itseään sukupuolirajoitteisiin kaavoihin....

• molossi kirjoitti:

mä olen aivan samaa mieltä...vaikka sinusta poiketen myös kokkaan...ja joskus mulle kokataan =)Ihania sämpylöitä leipoo tuo mieheni usein...ei ole miehisyys siitä kärsinyt..oikeesti naisten kannattaisi herätä tähän päivään pikkuhiljaa...se kun on ainoa tapa opettaa seuraavia sukupolvia jottei niitä sovinisti*****kasva..omat pojat ainakin opetan tekemään kaikenlaista...ja tuntuu kiinnostavankin =)

• Ursa kirjoitti:

No minä en kyllä vaihda verhoja kuin puolen vuoden välein, ja täytyy myöntää että parit verhot on roikkuneet jo puolitoista vuotta pesemättä. :-S

Reputin siis ainakin niiden verhojen osalta, enpä taida enempää viitsiä tänään kehuakaan. :D

verhot jouluksi...uuden vuoden jälkeen vaihdan takaisin taviksiin...imuroin ne silloin tällöin ja hyvin sujuu =)

• n.sorsa kirjoitti:

palstalaiselle jopa lomamatka tarjottu palkinnoksi , jos kirjoittelee määräyksien mukaan, itse rekattu kirjoitti siitä palstalla, kun sähköpostilla oli semmoisen viestin saannut. Liekö rekattu valehdellut sitten?, mutta jos totta kirjoitteli säkäristä, niin en tiedä onko se enään normaalia touhua keskustelupalstalla.

ei kannata uskoa...oletko kuullut sanaa huumori?Tollaiset heitot on yleensä sellaisia :)

• davalyan kirjoitti:

verhot jouluksi...uuden vuoden jälkeen vaihdan takaisin taviksiin...imuroin ne silloin tällöin ja hyvin sujuu =)

niinhän minäkin, se joulu vaan tahtoo joskus vähän venyä meillä... niin kuin marraskuusta huhtikuuhun esimerkiksi. :D

• issu56

Kamalaa, jos sun isukki niin tekee olemalla tätisetä...mahdatko tietää kumpaako sukupuolta isukkis lopuksi onkaan???

• 2+9
        issu56 kirjoitti:

Kamalaa, jos sun isukki niin tekee olemalla tätisetä...mahdatko tietää kumpaako sukupuolta isukkis lopuksi onkaan???

Ei tosta kannata välittää, yrittää pilata meidän hyvät keskustelut.
        Vastaatko tohon mitä kysyin?

• tapa julistaa noita sinun totuuksiasi.
        Onko mies tossusankari mikäli ripustaa verhot??? Tai käyttää pölynimuria. En tiedä miten pohjanmaalla lieneekään, onko se takapajulaa vai vain sun ajatuksesi. Miehiä on kuule ammattilaisina ompelemassa ja suunnittelemassa verhokokonaisuuksia. Miehiä on ammattilaisina kotisiivouksissa, miehet ovat vaikka miten pitkään osanneet näyttää miten loistavaa ruokaa pystyvät väsäämään. Miehiä on jopa lastenhoitajina, lastentarhanopettajina, sosiaalikasvattajina. . . . . . . .
        Minun mieheni on pituudeltaan vimpassa mittauksessa ollut yli 180 cm. Siltikin hän tarvitsee rappusia yltääkseen ripustamaan ne verhot verhotankoon joka on katonrajassa. meillä on hänen kanssaan pituuseroa yli 20 senttimetriä ja minä olen se lyhyempi.
        Etkö koskaan kysy mieheltäsi minkälaisia tai minkävärisiä verhoja hän ehkä haluaa. . . .vai oletko se joka jyrää aina sen oman tahtonsa läpi. ""Minä en ikimaailmassa antaisi mieheni sotkeentua verhojenvaihtoon, sillä kyllä se mun mielestäni kuuluu edelleenkin naisten hommiin.""" Näin sinä asian ilmaisit. Minusta tuo ei ole demokratiaa ja vaikuttaa taas minusta että sinun miehesi on tohvelisankari.

• issu56
        2+9 kirjoitti:

Ei tosta kannata välittää, yrittää pilata meidän hyvät keskustelut.
        Vastaatko tohon mitä kysyin?

Vastasin siihen kyllä jo.

• issu56
        umalehtinen kirjoitti:

tapa julistaa noita sinun totuuksiasi.
        Onko mies tossusankari mikäli ripustaa verhot??? Tai käyttää pölynimuria. En tiedä miten pohjanmaalla lieneekään, onko se takapajulaa vai vain sun ajatuksesi. Miehiä on kuule ammattilaisina ompelemassa ja suunnittelemassa verhokokonaisuuksia. Miehiä on ammattilaisina kotisiivouksissa, miehet ovat vaikka miten pitkään osanneet näyttää miten loistavaa ruokaa pystyvät väsäämään. Miehiä on jopa lastenhoitajina, lastentarhanopettajina, sosiaalikasvattajina. . . . . . . .
        Minun mieheni on pituudeltaan vimpassa mittauksessa ollut yli 180 cm. Siltikin hän tarvitsee rappusia yltääkseen ripustamaan ne verhot verhotankoon joka on katonrajassa. meillä on hänen kanssaan pituuseroa yli 20 senttimetriä ja minä olen se lyhyempi.
        Etkö koskaan kysy mieheltäsi minkälaisia tai minkävärisiä verhoja hän ehkä haluaa. . . .vai oletko se joka jyrää aina sen oman tahtonsa läpi. ""Minä en ikimaailmassa antaisi mieheni sotkeentua verhojenvaihtoon, sillä kyllä se mun mielestäni kuuluu edelleenkin naisten hommiin.""" Näin sinä asian ilmaisit. Minusta tuo ei ole demokratiaa ja vaikuttaa taas minusta että sinun miehesi on tohvelisankari.

Voi hitto minkä paatoksellisen ja tyhjänpäiväisen kirjoituksen taas loihdit... Sulla on outo tapa tuoda esiin perheasioitasi ja jos nyt taas sanon, mitä se mulle tuo mieleen, niin teillä ei todellakaan ole avioelämä kuinkaanpäin reilassa.
        Jos umalehtinen olet huomannut, niin muilla ei ole tarvetta tuohon puolison ylivuotavaan ylistämiseen ja arvaa miksi...elämä on kondiksessa ja avioliitto toimii täysillä...myös yhteisellä vuoteella...!!! Omien sanojesi mukaan teillähän ei aviovuodetta enää ole...

• Ursa kirjoitti:

niinhän minäkin, se joulu vaan tahtoo joskus vähän venyä meillä... niin kuin marraskuusta huhtikuuhun esimerkiksi. :D

No onkos niissä jouluverhoissa jouluaiheisia juttujakin?

Sorry,mutta sieluni silmin näen,kuin vaikka tontut hyppisi verhoissa vielä kun maasta alkaisi pukata jo eka kukkien alkuja :D No,ois siinä tontuilla ihmettelemistä :DDD

• davalyan kirjoitti:

mä olen aivan samaa mieltä...vaikka sinusta poiketen myös kokkaan...ja joskus mulle kokataan =)Ihania sämpylöitä leipoo tuo mieheni usein...ei ole miehisyys siitä kärsinyt..oikeesti naisten kannattaisi herätä tähän päivään pikkuhiljaa...se kun on ainoa tapa opettaa seuraavia sukupolvia jottei niitä sovinisti*****kasva..omat pojat ainakin opetan tekemään kaikenlaista...ja tuntuu kiinnostavankin =)

Juu,en kokkaa,se on sitä miesten hommaa,jota tosivaimo ei tee.Tosinainen vaan kiljuu sohvan pohjalta nälkäänsä,voi jummi :DDDDD

Ja samaa mieltä,mitä sanoit.Meillä jo kotona ei ollut mitään vanhakantaista "naisten työ,miesten työ" ,mies perheen kingi,mentaliteettiä,vaan iskä taisi ja teki kotitöitäkin.Verhotkin ripusteli,kun ylettyi,ja vaikka äiskä vielä on aina ollut aika verhofriikki,eli niitä löytyy,heh.
        Tosin äiti teki ruuan,kun ei ehkä välttämättä iskän ruoka olisi edes ollut ihan suosiossa...
        Juu,taidan siis olla aika iskän tyttö :D ^

• molossi kirjoitti:

Sorry,mutta sieluni silmin näen,kuin vaikka tontut hyppisi verhoissa vielä kun maasta alkaisi pukata jo eka kukkien alkuja :D No,ois siinä tontuilla ihmettelemistä :DDD

niinkin käynyt..vaikka mulla ei oo niissä koskaan varsinaisia jouluaiheita..lähinnä vaan värejä =)

• molossi kirjoitti:

Juu,en kokkaa,se on sitä miesten hommaa,jota tosivaimo ei tee.Tosinainen vaan kiljuu sohvan pohjalta nälkäänsä,voi jummi :DDDDD

Ja samaa mieltä,mitä sanoit.Meillä jo kotona ei ollut mitään vanhakantaista "naisten työ,miesten työ" ,mies perheen kingi,mentaliteettiä,vaan iskä taisi ja teki kotitöitäkin.Verhotkin ripusteli,kun ylettyi,ja vaikka äiskä vielä on aina ollut aika verhofriikki,eli niitä löytyy,heh.
        Tosin äiti teki ruuan,kun ei ehkä välttämättä iskän ruoka olisi edes ollut ihan suosiossa...
        Juu,taidan siis olla aika iskän tyttö :D ^

Noin ne asiat saa nykyaikana olla..kas kun sulle ei kukaan raivoa että ukkos on tohvelisankari,eikä ehkä ees mikään mies ;)

• Ursa kirjoitti:

niin päivän päälle...ja on ne joskus meilläkin vähän venähtäneet noin joulunpyhät =))))

• davalyan kirjoitti:

niinkin käynyt..vaikka mulla ei oo niissä koskaan varsinaisia jouluaiheita..lähinnä vaan värejä =)

No myönnä sitten pois,sinä osaat ottaa selvästi varman päälle asioita,kuten vain värit,ei tonttuilua :====)

• molossi kirjoitti:

No myönnä sitten pois,sinä osaat ottaa selvästi varman päälle asioita,kuten vain värit,ei tonttuilua :====)

mutta ei ne punasävyiset verhot enää juhannuksena silti oikein sovi... =)

• 15+5
        umalehtinen kirjoitti:

Se että onko perheellä sitä rahaa paljon taikka vähän ei liity mitenkään asiaan. Pienemmälläkkin budjetilla pärjää kiitettävästi. Silloin vain pitää pistää asiat ja hankinnat tärketysjärjestykseen.
        Pätkätyö taitaa olla jäävä ilmiö täällä Suomessa ja yhä uusia irtisanomisia/lomautuksia julkaistaan päivittäin uutisissa.
        On hienoa jos edes toisella vanhemmista on se työpaikka, ihan samantekevää kummalla.
        Kyllä se pienelläkin budjetilla ostettu leipä on ihan yhtä hyvää kuin isollakin budjetilla hankittu.

Paljonko sillä pienellä budjetilla maksetaan osamaksuja joka kuukausi, autosta, telkusta, huonekaluista, vaunuista,rattaista yms. Kun se ruoka ja vuokrakin on maksettava joka kuukausi.
        Odotamme mielenkiinnolla vastaustasi.

Ei se kuule yhden nuoren, ammattitaidottoman palkka repeä miljoonaksi mitenkään, vai repeäänkö mielestäsi näköjään ?

• issu56 kirjoitti:

Voi hitto minkä paatoksellisen ja tyhjänpäiväisen kirjoituksen taas loihdit... Sulla on outo tapa tuoda esiin perheasioitasi ja jos nyt taas sanon, mitä se mulle tuo mieleen, niin teillä ei todellakaan ole avioelämä kuinkaanpäin reilassa.
        Jos umalehtinen olet huomannut, niin muilla ei ole tarvetta tuohon puolison ylivuotavaan ylistämiseen ja arvaa miksi...elämä on kondiksessa ja avioliitto toimii täysillä...myös yhteisellä vuoteella...!!! Omien sanojesi mukaan teillähän ei aviovuodetta enää ole...

. . . . . . . . . .ajattelitko vaikka meillä on molemmilla oma huone niin vanha aviopari elää synnin hekumassa "vierailemassa" toistensa huoneissa saman katon alla kahden sängyn loukussa kunnes dementtia heidät eroittaa. . . . toisen eksyessä eteisen käytävällä keittiöön unohtaen samalla minne oli matkalla. . . päädyttyään jääkaapille tekemään itselleen mehevääkin mehevämmän voikkarin??

• 15+5 kirjoitti:

Paljonko sillä pienellä budjetilla maksetaan osamaksuja joka kuukausi, autosta, telkusta, huonekaluista, vaunuista,rattaista yms. Kun se ruoka ja vuokrakin on maksettava joka kuukausi.
        Odotamme mielenkiinnolla vastaustasi.

Ei se kuule yhden nuoren, ammattitaidottoman palkka repeä miljoonaksi mitenkään, vai repeäänkö mielestäsi näköjään ?

joutuvat painimaan lainojensa/sitoumuksiensa kanssa. Mistä sinä tiedät paljonko toisen palkka on kuukaudessa. Harvoilla nuorilla pareilla sitä rahaa niin paljon on. Varsinkaan tällaisena aikana.
        Eikä sinulle kuulu toisten raha-asiat sen paremmin kuin kellekkään muullekkaan.
        Oletko ollut mukana katsomassa kun osamaksukauppoja on tehty??

• molossi kirjoitti:

No kaikki on tietysti meikäläiselle mahdollista... :D

Mutta ei niissä tonttuja ole kun minä en jostain syystä oikein tykkää joulutontuista. Ja toisaalta ei täällä huhtikuussa puki maasta vielä minkäänlaista kukkaa. ;)

• pisin kääpiö
        davalyan kirjoitti:

vaan noihin tankoihin joissa on nipsut annan miehen vaihtaa verhot...kun mietit että mulla,kuten myös umalla on pituutta aika niukasti,niin voin sanoa,että aika puuduttavaa on koittaa saada verhot ripustettua,pitemmältä mieheltä se käy paljon helpommin.
        Ja suoraan sanoen..naisten ainoa homma(pelkästään naisten)on mielestäni synnyttää,kyllä mä oon ylpeä että mun miehen käsissä pysyy niin sirkkeli kuin silitysrauta,vasara kuin imuri ja porakone kuin sähkövatkainkin....naisten ihan omaa syytä jos haluavat kangistaa itseään sukupuolirajoitteisiin kaavoihin....

Jos sää ja uma ootta ykskuuskymmentä pitkii, niinko uma itte kertoo tuol nii ihan ootta normaalin mittaisii verhoiki ripustelemaa, itte mää oon yksviiskytviis pitkä, ja hyvin pysyn keittiötikkail ripustamas verhoi, eihä tuo o ko viitseliäisyyvest kii, no tiätyst jos asutten jossain korkees linnas ni muuttaa asian, mein huoneet on vaa kolmemetrii ja ikkunat lähteep katon rajast.

• 9+11
        umalehtinen kirjoitti:

. . . . . . . . . .ajattelitko vaikka meillä on molemmilla oma huone niin vanha aviopari elää synnin hekumassa "vierailemassa" toistensa huoneissa saman katon alla kahden sängyn loukussa kunnes dementtia heidät eroittaa. . . . toisen eksyessä eteisen käytävällä keittiöön unohtaen samalla minne oli matkalla. . . päädyttyään jääkaapille tekemään itselleen mehevääkin mehevämmän voikkarin??

nii-kumpiks sult o usseemmi hukas se rasvane voileipä vai konjakkipotti :))))))))))

• 1+2+00?00
        pisin kääpiö kirjoitti:

Jos sää ja uma ootta ykskuuskymmentä pitkii, niinko uma itte kertoo tuol nii ihan ootta normaalin mittaisii verhoiki ripustelemaa, itte mää oon yksviiskytviis pitkä, ja hyvin pysyn keittiötikkail ripustamas verhoi, eihä tuo o ko viitseliäisyyvest kii, no tiätyst jos asutten jossain korkees linnas ni muuttaa asian, mein huoneet on vaa kolmemetrii ja ikkunat lähteep katon rajast.

Älä sure, ei vuokrakerrostalo kämpät oo ku sen 2,20 korkeit ja niihi kyl iha normaali ihmine pystyy verhonsa ripusttaan ku ne kiskotkii on siin 10cm ikkuna yläuolel.kyl se o vaaa laiskuutta ja hyväksikäyttöö ressukka-ukkelilt joka ei bonjaa mite hänt hyväkskäytetää. luulee raasu et kaik naiset o samanlaissii ku ei ukkeli muust elämäst tiijä ku nyrki ja hallan välis elääp.

• Ohhohoh
        umalehtinen kirjoitti:

joutuvat painimaan lainojensa/sitoumuksiensa kanssa. Mistä sinä tiedät paljonko toisen palkka on kuukaudessa. Harvoilla nuorilla pareilla sitä rahaa niin paljon on. Varsinkaan tällaisena aikana.
        Eikä sinulle kuulu toisten raha-asiat sen paremmin kuin kellekkään muullekkaan.
        Oletko ollut mukana katsomassa kun osamaksukauppoja on tehty??

Ihmettelen kovin, itsehän sinä olet tivannut kirjoittajilta heidän tulojaan, vaatinut kertomaan jopa vanhempien raha-asioita.

• pisin kääpiö kirjoitti:

verhot tikkailla pystyn ripustamaan...mut miksen antaisi hommaa miehelle joka ihan yhtä hyvin osaa ne ripustaa ja jolle se pitempänä on helpompi homma?
        Uman puolesta en sano muuta,kuin että hänen käsillä verhojen ripustaminen voi olla aika vaikeeta...mutta tietty olen taas väärässä,muitten sairauksia ei saa pilkata,uman reumaa saa :)

Mut jatka sä elämääsi,tee kaikki hommat yksinäsi..siis ne naisten työt,mä en ainakaan lähde siihen..mahtaisi se miestäkin vit''''taa jos seuraavan kerran vaikka auton jarruja ilmatessa johon tarvitaan kaksi ihmistä ilmoitankin että noup,en auta,vie korjaamolle,tää ei oo naisten hommaa ;))))

• 16
        davalyan kirjoitti:

verhot tikkailla pystyn ripustamaan...mut miksen antaisi hommaa miehelle joka ihan yhtä hyvin osaa ne ripustaa ja jolle se pitempänä on helpompi homma?
        Uman puolesta en sano muuta,kuin että hänen käsillä verhojen ripustaminen voi olla aika vaikeeta...mutta tietty olen taas väärässä,muitten sairauksia ei saa pilkata,uman reumaa saa :)

Mut jatka sä elämääsi,tee kaikki hommat yksinäsi..siis ne naisten työt,mä en ainakaan lähde siihen..mahtaisi se miestäkin vit''''taa jos seuraavan kerran vaikka auton jarruja ilmatessa johon tarvitaan kaksi ihmistä ilmoitankin että noup,en auta,vie korjaamolle,tää ei oo naisten hommaa ;))))

Puolustele sää vaan laiskuuttais niinkus tykkäät, jäähä siul enämi aikaa surffailla netis ko ukkois tekee
        ne siulle nii vaikiat kotihommattii, oishaa se ylivoimaist jos joutuis käyttää verhoin ripustukses keittiötikkait. Huh huh.

Sit jos pystyyp vuarokauvet ympäriisä näpyttelee tiatokokonehen näppistä ni pystyy kyl ripustelee verhoiki jos haluja riittää, ei ne sormet oikiast o sohlot sillo, mut jokkain touhukkoo tyylillää.

• 15
        davalyan kirjoitti:

'''' naisten ihan omaa syytä jos haluavat kangistaa itseään sukupuolirajoitteisiin kaavoihin.... ''''

'''' Ja suoraan sanoen..naisten ainoa homma(pelkästään naisten)on mielestäni synnyttää,''''

Sää oot yksi laiska vitsi.

• 11
        umalehtinen kirjoitti:

Eikä missään ole määritelty kuinka paskasia rättiä voi kukakin ikkunoillaan roikotella.

• 13
        davalyan kirjoitti:

Uusavuttomii ämmii työ uman kans ootte tai sit peruslaiskoi, käytätte äijjii niiko muitki vaan hyväksenne.

• n.sorsa

ei ole kerrostalokyttääjä, mikä juoksee kylillä valehtelemassa tonkimassa vieraiden ihmisten asioita ja niitä ympärinsä sitten levittelee.

Minun entinen vaimoni ei hyväksynnyt vieraiden ihmisten asioiden tonkimista, noh se siitä, mutta semmosiakin löytyy ja paljon meillä turussakin.

Aiheeseen, tosinainen, ei ryyppää päivät pitkät, ei valehtele, ei nimittele, herjaa, mustamaalaa, vieraita ihmisiä ja päivät pitkät tongi toisten asioita ja viikkoraportina niitä julkaise ja kertoile ties missä.

Tosinainen hoitaa rinta rinnan miehen kanssa kotia, kuljettelee perheen koiraa/ria, käy kaupassa, siivoaa, tekee ruokaa, mutta jakaen hommat miehen kanssa, myös ilot ja surut, sekä jakaa saman sängyn.

• Pukeli 1

N.Sorsa. Tosinaisillakin saattaa olla salaisia paheita mitä ei edes ukkokulta tiedä, esim. salarakas tai tupakan poltto nurkan takana.

• Myy-Pikkuinen
        Pukeli 1 kirjoitti:

N.Sorsa. Tosinaisillakin saattaa olla salaisia paheita mitä ei edes ukkokulta tiedä, esim. salarakas tai tupakan poltto nurkan takana.

eihän tosimiehen tarvi välittää vaikka tietäisi.

• Pukeli 1
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

sellaista tosimiestä löytyykään jota ei hatuttaisi jos saisi tietää salarakkaan möyhentävän vaimoansa.

• Myy-Pikkuinen
        Pukeli 1 kirjoitti:

sellaista tosimiestä löytyykään jota ei hatuttaisi jos saisi tietää salarakkaan möyhentävän vaimoansa.

niitä on olla olemassa, mitä se haittaa vaikka vähän käy salarakkaan luona. Tosimiäs ei sellasesta välitä.

• Myy-Pikkuinen kirjoitti:

niitä on olla olemassa, mitä se haittaa vaikka vähän käy salarakkaan luona. Tosimiäs ei sellasesta välitä.

tutkimukset osoittaa että nainen antaa aika usein miehelleen YHDEN pettämisen anteeksi ja jatkaa elämää,vain pieni prosentti miehistä jatkaa suhdetta naisen YHDENKÄÄN syrjähypyn jälkeen....
        Tosimiehilläkin on herkkä ego joka ei kolautuksia kestä,eri juttu jos ei tietty saisi koskaan tietää...mutta moni jää kiinni ja vielä useampi tunnustaa "heikkona"hetkenään...

• Myy-Pikkuinen
        davalyan kirjoitti:

tutkimukset osoittaa että nainen antaa aika usein miehelleen YHDEN pettämisen anteeksi ja jatkaa elämää,vain pieni prosentti miehistä jatkaa suhdetta naisen YHDENKÄÄN syrjähypyn jälkeen....
        Tosimiehilläkin on herkkä ego joka ei kolautuksia kestä,eri juttu jos ei tietty saisi koskaan tietää...mutta moni jää kiinni ja vielä useampi tunnustaa "heikkona"hetkenään...

se tuli että pieni prosentti, eli niitä on olemassa, oikeitakin tosimiehiä.

• issu56
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

Eikä tosinaisen tarvi liioin pettää tosimiestään milloinkaan...ei ole tarvetta ulkopuolisiin suhteisiin, kun peti on yhteinen vuoden jokaisena yönä.

• Tosivaimo ei aseta kavereita tai huvittelua miehensä edelle.
      Ei käytä miestään hyväkseen jos mies on "liian kiltti".
      Tosivaimo arvostaa ja rakastaa miestään. Ei pidä itseään ja omia tarpeitaan tärkeämpinä kuin miehen vaan ymmärtää että molemmat ovat arvokkaita.
      Ei kasaa koko arjen taakkaa miehen hoidettavaksi vaan osallistuu kaikkeen yhtäläisesti.
      Ei pilkkaa miestään kertomalla miestä väheksyviä juttuja tuttavapiirissä vaikka ne eivät päätyisikään miehen korviin.

• Myy-Pikkuinen

Ei tee mitään! =()

• 20+19

tosivaimo ei kirjoittele ja lähettele miehensä nimissä
      tosivaimo ei esiinny miehenä

• issu56

Isännältä kysyin, että minkälainen mielestään on tosivaimo ja hän vastasi, että sinä rakas vaimo...tiedä sitte.

• Pukeli 1

Ompas teillä tosi herttaista :)))))))))))))))))))

Eka kertaa sulta jotain tällaista.

• määritellä joku tosivaimo tai tosi aviomies? Eikö pitäisi kysyä toimivan parisuhteen kulmakiviä? Ja nekin ovat varmasti jokaisella erilaiset. Kyllä mä voin myöntää, etten osaa vaihtaa autonrenkaita ja saan nalkutusta, koska imuroin niin huonosti...

• arkipiru

Ei jätä miestä kylmäksi, ei yksin iltaa tai yötä viettämään pakkaseen ja tarjoaa vauhdikasta menoa ja kulkua läpi pitkän taipaleen ja kehrää tyytyväisyyttään raskaissakin ylämäissä, alamäistä puhumattakaan.

Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      552
      2800
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      89
      2542
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1611
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1542
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1480
    6. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      69
      1394
    7. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      42
      1385
    8. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      27
      1298
    9. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      309
      1276
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      90
      1173
    Aihe