aatelinen?

seb1

Muistaakseni Sarannan sukunimi oli muutama vuosi sitten vielä Sepponen,
hän on näköjään vaihtanut sukunimensä siihen Ehrnrooth:iin..
Onko kukaan tarkistanut onko hän aatelinen vai ei?
Mielestäni ei ole suvaitsevaa leikkiä tälläisten asioiden kanssa.

Mitä mieltä olette?

20

1190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siltä näyttääkin

Jos hän onkin vaihtanut sukunimensä (esim. Sepposesta Ehnroothiin), niin hänen täytyy olla sukua Ehnroothille, että on saanut tämän sukunimen.

Sukunimeä ei voi vaihtaa mihin tahansa - nimen täytyy olla suvussa!

• asdvfsd

...

• eiköhän

Käy katsomassa

• Ruudikas

On eronnut Sarsun isästä ja ilmeisesti äiti ottanut tuon Enrhrooth nimen käyttöön lapsinensa.

• paikkansa

Sarannan äiti on aatelinen, kun taas Saranna itse ei ole, koska aateluus periytyy vain isän kautta riippumatta siitä, mitä sukunimeä käyttää.

• ei todellakaan ole
        paikkansa kirjoitti:

Sarannan äiti on aatelinen, kun taas Saranna itse ei ole, koska aateluus periytyy vain isän kautta riippumatta siitä, mitä sukunimeä käyttää.

Saranna ei ole aatelinen.

• kova juttu

jos hän nyt ei ole aatelinen:
      Kelatkaa jos Vappu saisi tietää asiasta ja kysyisi suorassa lähetyksessä Sarannalta miksi hän on sanonut olevansa aatelinen kun ei oikeasti ole ! aikamoinen pommi

• idiootit

Enrhrooth on suljettu sukunimi kuten esim Sibelius, Svinhufud jne..niitä ei saa ottaa tai vaihtaa itselleen kukaan muu kuin sukulainen!

• Suku Nimi
        idiootit kirjoitti:

Enrhrooth on suljettu sukunimi kuten esim Sibelius, Svinhufud jne..niitä ei saa ottaa tai vaihtaa itselleen kukaan muu kuin sukulainen!

Nykyisin ei saa ottaa mitään sukunimeä, ellei se ole suvussa aiemmin esiintynyt nimi.

• Michael J
        Suku Nimi kirjoitti:

Nykyisin ei saa ottaa mitään sukunimeä, ellei se ole suvussa aiemmin esiintynyt nimi.

Sukunimen voi vaihtaa mihin tahansa itse haluaa, nimen ei ole tarvinnut esiintyä suvussa ennen. Aatelis nimi Ehrnrooth on toki suljettu nimi, mutta vain Ehrnrooth aateleinden merkeissä.

On olemaas muitakin Ehrnrootheja, jotka eivät ole aatelisia, tämän sukunimen voi toki kukatahansa ottaa omakseen.

• jepjoooo
        Michael J kirjoitti:

Sukunimen voi vaihtaa mihin tahansa itse haluaa, nimen ei ole tarvinnut esiintyä suvussa ennen. Aatelis nimi Ehrnrooth on toki suljettu nimi, mutta vain Ehrnrooth aateleinden merkeissä.

On olemaas muitakin Ehrnrootheja, jotka eivät ole aatelisia, tämän sukunimen voi toki kukatahansa ottaa omakseen.

Elikkä Saranna kuuluisi näin ollen kategoriaan "muut Ehrnrooth:it" ?
        Kuinka ihmisellä voi olla pokkaa esittää olevansa jotain muuta kuin oikeasti on..
        Toivottavasti asia tulisi esiin suorassa lähetyksessä, sais nähdä miten tyttö oikein vastaisi

• sf
        jepjoooo kirjoitti:

Kuinka ihmisellä voi olla pokkaa esittää olevansa jotain muuta kuin oikeasti on..
        Toivottavasti asia tulisi esiin suorassa lähetyksessä, sais nähdä miten tyttö oikein vastaisi

ihmiset ovat huomionkipeitä sekä julkisuudenhakuisia!

• ddhu
        sf kirjoitti:

ihmiset ovat huomionkipeitä sekä julkisuudenhakuisia!

Tuossa wikipediassa on juuti muutettu tuo saranna kyseiseen listaan. Se ei ole ollut siinä ennen. Mitä itse tiedän aatelisista, niin minun tietääkseni se on nykypäivänä niin, että vain miespuolinen perheessa voi saada "tittelin" ei naiset. Eli kerrassaan mahdottomuus, että Saranna listassa olisi! Sitäpaitsi wikipediassa voi kuka tahansa käydä muokkaamassa sivuja. Näköjään saranna faneja keskuudessamme!

• klijm
        ddhu kirjoitti:

Tuossa wikipediassa on juuti muutettu tuo saranna kyseiseen listaan. Se ei ole ollut siinä ennen. Mitä itse tiedän aatelisista, niin minun tietääkseni se on nykypäivänä niin, että vain miespuolinen perheessa voi saada "tittelin" ei naiset. Eli kerrassaan mahdottomuus, että Saranna listassa olisi! Sitäpaitsi wikipediassa voi kuka tahansa käydä muokkaamassa sivuja. Näköjään saranna faneja keskuudessamme!

get a life !!!!!!!!!!!!!!!!!!

• kolli 22
        klijm kirjoitti:

get a life !!!!!!!!!!!!!!!!!!

aika läppä toi Saranna on, käyttää vielä sanaa "bättre folket" itsestään..
        julkisuudenhakuinen tyttö tosiaan on , itse en kyllä koskaan haluisi tulla tunnetuksi "BB:nä"...

• kun et tiedä!!
        Michael J kirjoitti:

Tämä on väeatörekisterikeskuksen sivuilta suoraan kopiotu:

"Milloin tulee käyttää hakumenettelyä?

Sukunimen muuttamiselle on esitettävä pätevä syy.

Uudeksi sukunimeksi ei voida hyväksyä sukunimeä, joka on jo merkitty väestötietojärjestelmään. Väestötietojärjestelmään merkityn sukunimen voi saada, jos hakija pystyy luotettavasti osoittamaan, että haettu sukunimi on vakiintuneesti kuulunut hänen vanhemmilleen tai esivanhemmilleen.

Tietyissä tapauksissa maistraatin on pyydettävä hakemuksesta oikeusministeriön alaisen nimilautakunnan lausunto ja kuulutettava hakemuksesta virallisessa lehdessä."

• näinpä!
        jepjoooo kirjoitti:

Jos Sarannan äiti on os. Ehnrooth, niin toki tyttökin on silloin ihan verisukulainen Ehnroothien kanssa.

• friidu6654
        kun et tiedä!! kirjoitti:

Tämä on väeatörekisterikeskuksen sivuilta suoraan kopiotu:

"Milloin tulee käyttää hakumenettelyä?

Sukunimen muuttamiselle on esitettävä pätevä syy.

Uudeksi sukunimeksi ei voida hyväksyä sukunimeä, joka on jo merkitty väestötietojärjestelmään. Väestötietojärjestelmään merkityn sukunimen voi saada, jos hakija pystyy luotettavasti osoittamaan, että haettu sukunimi on vakiintuneesti kuulunut hänen vanhemmilleen tai esivanhemmilleen.

Tietyissä tapauksissa maistraatin on pyydettävä hakemuksesta oikeusministeriön alaisen nimilautakunnan lausunto ja kuulutettava hakemuksesta virallisessa lehdessä."

voin vaikka muuttaa nimeni Matti nykäseksi jos haluan!!!!

• saulis
        friidu6654 kirjoitti:

voin vaikka muuttaa nimeni Matti nykäseksi jos haluan!!!!

IDIOOTTI :D

• Faktaaa
        Michael J kirjoitti:

Tuohon on pakko sanoa sen verran, että asia EI ole ihan näin!
        Sukunimen vaihtamiselle täytyy olla perusteltu syy, jos sen haluaa vaihtaa. Itse olen sukunimeni vaihtanut, ja anomuksiin täytyi perustella, miksi vaihtoa haluaa. Nimi on ollut sukuni käytössä, joten peruste oli riittävä ja vaihto onnistui. Tuskin olisi onnistunut, ellei tuota perutetta olisi löytynyt.
        Sukunimen voi vaihtaa joksikin aivan UUDEKSI, vasta keksityksi nimeksi, jos nimi on Suomen nimikäytännön mukainen eikä ole halveeraava tai ketään loukkaava. Mutta toisten sukujien nimiä ei saa käyttöön, jos ei ole mustaa valkoisella siitä, että itsellä on selviä yhetyksiä tiettyyn sukuun ja nimeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3959
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2863
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2709
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2114
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe