Minkälainen vaatetus teillä on työssä? Jos se "virkapuku" pitää itse maksaa vai...onko se kallis?
Minkälaista sillä puvulla on olla kokopäivä onko se miellyttävä? Ja mitä materiaalia ja kuinka sen asun hoito, pesut yms.
Odotan haltioituneena vastauksianne.
Vartijoiden asuste
27
1227
Vastaukset
- ??
V:n HYVÄ
- hikiperä
possujunankuljettajan puku. Housunperse löpöttää kun venynyt istumisessa. Haisee vähän hielle ja pyllylle.
- SANO EKI VAAN.
Ei ole tietoa vartijoiden nykyisestä vaatetuksesta, mutta eikös täällä kommentoi joku vartija aina välillä. Jospa hän sattuis näkemään tämän alotuksen, niin hän varmaan kommentoi. Nostan tämän nyt tuonne ylös, niin jos se paremmin hänen silmiinsä osuis.
- OLTSU.)
SANO EKI VAAN. kirjoitti:
Ei ole tietoa vartijoiden nykyisestä vaatetuksesta, mutta eikös täällä kommentoi joku vartija aina välillä. Jospa hän sattuis näkemään tämän alotuksen, niin hän varmaan kommentoi. Nostan tämän nyt tuonne ylös, niin jos se paremmin hänen silmiinsä osuis.
Ola bykov, tietää. Hänhän vielä täällä joskus kommentoi.Hänellä varmaan on tuttuja vartija piireissä, vaikka hän on jo eläkkellä.
- petetty jäsen
Näin on. Ei tee liitto mitään jäsenien hyväksi. Virka-asu on yhä vartijan itsensä maksettava. Huonoa kangasta ja kallista. Joka päivä se täytyy laittaa päälle ja paskahan se on. Vvl on pettänyt luottamuksemme ja jättänyt meidät risen armoille. Jopa siivoojat saavat ilmaiset työasut. Miksi vanginvartijat joutuvat maksamaan tällaisesta paskasta?Rise on huono työnantaja joka kiristää ja uhkailee esim nettien poistolla vartijoita. Liittomme on kuin koira joka on risen talutuspannassa, kusee silloin kun rise käskee ja sinne päin jonne se neuvoo. Pettäjien tie, vvl vie. Häviöitä häviöiden perään, homma kusee pahasti.
- aja joht
ei ainakaan meillä johtajilla ole pukupakkoa,ja miksi olisi?
- orjanisku
Minkänäköinen sä olet! Haha sä olet ihana.
- Petturien johtama
Mikä liitto vvl on?onko se liitto ollenkaan sillä se ei toimi niin kuin yleensä liitot toimivat. Vvl ei aja jäsenien etuja, vaan siellä suututaan heti jos kyselee ilmaisten virkavaatteiden perään. Onko asia liitolle arka?Ehkä liiton herrat tiedostavat, että muiden liittojen nokkamiehet nauravat tällaiselle liitolle. Miksi siis liitto ei aja meille vartijoille ilmaisia työvaatteita?Voiteleeko rise nämä liiton herrat saunailloissa liian hyvin?Jopa kauppojen myyjillä on ilmaiset työasut mutta miksi vankilassa vartijat yhä maksavat asuistaan?Onko siis liitto tehnyt tehtävänsä meidän edunvalvojana?Vai pitäisikö vvl liiton kohdalla puhua edunmyyjistä, silllä niin paljon on tullut tappioita viime vuosina. Missä ilmaiset kuteet?Missä on 3 viikkos lista?missä on kohta konnunsuonvankila?Näyttäkää yrmeää naamaat sitten eduskuntatalon portailla, sillä asia on vakava ja kukaan ei saa hymyillä. Onko tässä ne eväät joilla meidän kultapoika puheenjohtaja yrittää vaikuttaa?ulosanti on haastatteluissa ainakin niin surkea, että vanha johtajakin vie sitä kuin koiraa narussa.
- saritac1
Se mielenkiintoista tietää rivikansalaisen millaiset vaatteet vartijoilla on työssään.
- TIETÄÄKÖ?
Vartijoiden nykyvaatetuksesta. Ola bykov, jos suostuis kommentoimaan, niin saatais selvyys tähänkin asiaan.
- puitokki
TIETÄÄKÖ? kirjoitti:
Vartijoiden nykyvaatetuksesta. Ola bykov, jos suostuis kommentoimaan, niin saatais selvyys tähänkin asiaan.
Hän sitten on miejiään?
- puitokki
puitokki kirjoitti:
Hän sitten on miejiään?
se oli vartija...missä hän on nykyään?
- SARASMÄKI.
puitokki kirjoitti:
se oli vartija...missä hän on nykyään?
Vanha mies, ei se jaksa enää näitä sivuja niin aktiivisesti seurata!
- RATKAISU LÖYTYI!.
SARASMÄKI. kirjoitti:
Vanha mies, ei se jaksa enää näitä sivuja niin aktiivisesti seurata!
Varmaan tietää vastauksen kysymykseen, minkälainen on nykyajan vanginvartijan puku. Hyvä kun tänne on uskaltaunut uusi vartija keskusteluihin mukaan, kun entiset ovat kadonneet!
RATKAISU LÖYTYI!. kirjoitti:
Varmaan tietää vastauksen kysymykseen, minkälainen on nykyajan vanginvartijan puku. Hyvä kun tänne on uskaltaunut uusi vartija keskusteluihin mukaan, kun entiset ovat kadonneet!
on varmaankin ainakin pampun näkökulmasta tänä päivänä paljon asiallisempi kuin aiemmat, muistan sellasenkin ajan kun virkapuku oli vihreä, samanlainen kuin neuvostomiliisillä, sitten tuli postimiehen
asu, siihen sai myöhemmin ostaa nahkarotsin, jota mahdollisuutta pamput innokkaasti käyttikin,
nahkarotsi oli päällä joka tilanteessa. Sitten tuli nykyinen asu, joka muistuttaa Ruotsin järjestyspoliisin vaatetusta (sisävaatetus) ja ah ne niin ihanat "poliisihaalarit",jota ainakin konnunsuolla pamput kantoi yllään kesähelteelläkin, varustevyössä roikkui kiinni kaikki mahdolliset releet.
alunperin kyseisiä haalareita käytti ainoastaan vankiloiden sisäinen ns.ratsausryhmä ja koiramiehet/naiset.- tuttua huttua
nixutin65 kirjoitti:
on varmaankin ainakin pampun näkökulmasta tänä päivänä paljon asiallisempi kuin aiemmat, muistan sellasenkin ajan kun virkapuku oli vihreä, samanlainen kuin neuvostomiliisillä, sitten tuli postimiehen
asu, siihen sai myöhemmin ostaa nahkarotsin, jota mahdollisuutta pamput innokkaasti käyttikin,
nahkarotsi oli päällä joka tilanteessa. Sitten tuli nykyinen asu, joka muistuttaa Ruotsin järjestyspoliisin vaatetusta (sisävaatetus) ja ah ne niin ihanat "poliisihaalarit",jota ainakin konnunsuolla pamput kantoi yllään kesähelteelläkin, varustevyössä roikkui kiinni kaikki mahdolliset releet.
alunperin kyseisiä haalareita käytti ainoastaan vankiloiden sisäinen ns.ratsausryhmä ja koiramiehet/naiset.tekoasia en ymmärrä koskaan ja en tiedä ymmärrätkö itsekään. Siitä huolimatta minulla on ollut mahdollisuus käydä kanssasi mielenkiintoisia keskusteluja vuosien varrella. Sinä et ole tyhmä. Sinä lasket kuitenkin ajattelusi tasoa sillä, että kuvittelet olevasi kaiken yläpuolella niin vartijoiden kuin vankien. Ymmärrän toki sen, että tavallinen maalaisvartija tai tavallinen vanki ei liiku kovin korkealla, eikä heillä ole mitään mistä keskustella pidempään. Muistan vielä miten liikuit kongilla tai millä eleillä tulit kysymään puhelua tai jotain muuta asiaa vartijantoimistoon. Huomiosi puvuista oli hyvä ja juuri sitähän se on. En itse henk koht ymmärrä niitä haalareita joiden vyöllä todellakin on rensseleitä joka lähtöön. En myöskään ymmärrä sitä, että lähtökohtaisesti kun nuori vartija käy laitokseen kurssilta on hänelle opetettu että vanki on rotta. meidän täytyy tulla kuitenkin toimeen niin vankien kuin toisten vartijoiden kanssa. Miksi siis kurssilta tulee meille yhä porukkaa joiden ajattelu kyky on se, että vankia täytyy rangaista?Vankiahan rangaistaan kun hän on vankilassa, ei meidän työ ole antaa lisärangaistusta. Minulla menee työpäivä hyvin kun olen käynyt joitakin hyviä keskusteluja vankien tai henkilökunnan kanssa, luen ehkä hesarin, jotain tämmöistä. mutta yritä pysyä siviilissä nixutin, sillä vankila ei ole sinun paikkasi. Luovi, etsi ratkaisuja uusia sellaisia. Heitä vaikka häränpyllyä jos ahdistaa mutta pysy teillä näteillä. t.sinipukuinen vuosien varrelta
- SuIo.S
tuttua huttua kirjoitti:
tekoasia en ymmärrä koskaan ja en tiedä ymmärrätkö itsekään. Siitä huolimatta minulla on ollut mahdollisuus käydä kanssasi mielenkiintoisia keskusteluja vuosien varrella. Sinä et ole tyhmä. Sinä lasket kuitenkin ajattelusi tasoa sillä, että kuvittelet olevasi kaiken yläpuolella niin vartijoiden kuin vankien. Ymmärrän toki sen, että tavallinen maalaisvartija tai tavallinen vanki ei liiku kovin korkealla, eikä heillä ole mitään mistä keskustella pidempään. Muistan vielä miten liikuit kongilla tai millä eleillä tulit kysymään puhelua tai jotain muuta asiaa vartijantoimistoon. Huomiosi puvuista oli hyvä ja juuri sitähän se on. En itse henk koht ymmärrä niitä haalareita joiden vyöllä todellakin on rensseleitä joka lähtöön. En myöskään ymmärrä sitä, että lähtökohtaisesti kun nuori vartija käy laitokseen kurssilta on hänelle opetettu että vanki on rotta. meidän täytyy tulla kuitenkin toimeen niin vankien kuin toisten vartijoiden kanssa. Miksi siis kurssilta tulee meille yhä porukkaa joiden ajattelu kyky on se, että vankia täytyy rangaista?Vankiahan rangaistaan kun hän on vankilassa, ei meidän työ ole antaa lisärangaistusta. Minulla menee työpäivä hyvin kun olen käynyt joitakin hyviä keskusteluja vankien tai henkilökunnan kanssa, luen ehkä hesarin, jotain tämmöistä. mutta yritä pysyä siviilissä nixutin, sillä vankila ei ole sinun paikkasi. Luovi, etsi ratkaisuja uusia sellaisia. Heitä vaikka häränpyllyä jos ahdistaa mutta pysy teillä näteillä. t.sinipukuinen vuosien varrelta
Kaikkea ei voi käsittää tässä elämässä hyvä vartija.
Mutta sen minä käsitän niinkuin vartija itsekkin että vangit vapautuvat aikoinaan, eikös?? no mutta vartija sinua sitoo ehdoton vaitiolovalvollisuus, että eipäs kirjoitella siellä mitään kuinka on kongilla kävelty tai puheluista.
Eihän tätä asiaa tarvitse enempää jauhaa? Tuo on aikamoista jos vartijat tulevat tänne kehumaan kuinka siellä on käyttäydytty noinkin tarkasti. - EX VANKI.
SuIo.S kirjoitti:
Kaikkea ei voi käsittää tässä elämässä hyvä vartija.
Mutta sen minä käsitän niinkuin vartija itsekkin että vangit vapautuvat aikoinaan, eikös?? no mutta vartija sinua sitoo ehdoton vaitiolovalvollisuus, että eipäs kirjoitella siellä mitään kuinka on kongilla kävelty tai puheluista.
Eihän tätä asiaa tarvitse enempää jauhaa? Tuo on aikamoista jos vartijat tulevat tänne kehumaan kuinka siellä on käyttäydytty noinkin tarkasti.Osoitat tyhmyyteesi tuomalla henkilön yksityisasioita yleiselle keskustelu palstalle.Siinä huomaa sinun ja niksun eron. Hän on sentään kouluttanut itsensä vankilassa ollessaan.
Sinä olet ilmeisesti käynyt jonkun peräkylän apukoulun ja kengän-numerosi on ilmeisesti samaa luokkaa kuin äy, vai onko kengän numero isompi. Niksu on tuomionsa lusinut ja hänellä on oikeus elämään, niinkuin meillä muillakin ex vangeilla. - marraskuu!
EX VANKI. kirjoitti:
Osoitat tyhmyyteesi tuomalla henkilön yksityisasioita yleiselle keskustelu palstalle.Siinä huomaa sinun ja niksun eron. Hän on sentään kouluttanut itsensä vankilassa ollessaan.
Sinä olet ilmeisesti käynyt jonkun peräkylän apukoulun ja kengän-numerosi on ilmeisesti samaa luokkaa kuin äy, vai onko kengän numero isompi. Niksu on tuomionsa lusinut ja hänellä on oikeus elämään, niinkuin meillä muillakin ex vangeilla.Hyvää loppuvuotta!
- LEPISTÖ.D.
marraskuu! kirjoitti:
Hyvää loppuvuotta!
Voisitko tehdä vaatetuksen tälle punttikarjulle, jos hän on vartija. Ainakin huonoissa varoissa liikkuu, kun on aina jotakin vailla!
- SuIo.S
LEPISTÖ.D. kirjoitti:
Voisitko tehdä vaatetuksen tälle punttikarjulle, jos hän on vartija. Ainakin huonoissa varoissa liikkuu, kun on aina jotakin vailla!
Tässä ylijäämää ja aina valmis...kukkahattulookia: saanen esitellä tytöt leikkas.
http://www.aijaa.com/v.php?i=5290262.jpg
Tätä ompelin kauas en sano paikkaa, kuosit ovat smat tyköistuvat.
http://www.aijaa.com/v.php?i=5290286.jpg - ANZZY§§
RATKAISU LÖYTYI!. kirjoitti:
Henkinen vahvuus ei kuitenkaan näillä kohene
http://forums.steroid.com/showthread.php?t=179302 - muumi-läppäri
SuIo.S kirjoitti:
Tässä ylijäämää ja aina valmis...kukkahattulookia: saanen esitellä tytöt leikkas.
http://www.aijaa.com/v.php?i=5290262.jpg
Tätä ompelin kauas en sano paikkaa, kuosit ovat smat tyköistuvat.
http://www.aijaa.com/v.php?i=5290286.jpghousuhame, joita ei kaupasta saa muuta, kuin halpaa kretonkia-----ne pitäisi tahdä kunnon kulutuksen kestävästä ja prässit pitävästä housukankaasta.Kysyntää olisi paljon....annan puhki kuluneet malliksi.
Siviliin tarvis semoinen V.kroppaan sopiva ja housut ei mitään farkkuja, jotka kiristävät munia liikaa.
Riisikudostusta kankaasta treenitakkeja, jo jostain sellaista kangasta jostain saat.
Ju-Jutsu äijät käyttävä markiisikangasta, kun ne tykkää sen paukkumisesta - 30 V.Vartijana.
ANZZY§§ kirjoitti:
Henkinen vahvuus ei kuitenkaan näillä kohene
http://forums.steroid.com/showthread.php?t=179302Minä ainakin olen tyytyväinen, nykyiseen vaatetukseen. Rutisijoita aina riittää, mutta niitä on jokaisessa työyhteisössä.
- Räätäli.
30 V.Vartijana. kirjoitti:
Minä ainakin olen tyytyväinen, nykyiseen vaatetukseen. Rutisijoita aina riittää, mutta niitä on jokaisessa työyhteisössä.
Vartijan puku voisi kyllä olla viihtyisämmän oloinen kaikille, myös vangeille. Liika auktoriteettimaisuus vain ärsyttää vankeja ja herättää turhaa vastenmielisyyttä. Jotkut pamput kyllä haluaisiva puketua Idi Aminin
"työasuun" täten:
http://hikipedia.info/wiki/Idi_Amin - Sulo.Täti
Räätäli. kirjoitti:
Vartijan puku voisi kyllä olla viihtyisämmän oloinen kaikille, myös vangeille. Liika auktoriteettimaisuus vain ärsyttää vankeja ja herättää turhaa vastenmielisyyttä. Jotkut pamput kyllä haluaisiva puketua Idi Aminin
"työasuun" täten:
http://hikipedia.info/wiki/Idi_AminLöytyy Suomesta vielä ompelija, joka tekee vaatteita itse. Tuntuu että nykyisin ei enää arvosteta käsin tehtyä työtä, vaan tuodaan halpatyömaista kaiken-näköistä rihkamaa. Arvostan toimintaasi!
- Vartija.
Sulo.Täti kirjoitti:
Löytyy Suomesta vielä ompelija, joka tekee vaatteita itse. Tuntuu että nykyisin ei enää arvosteta käsin tehtyä työtä, vaan tuodaan halpatyömaista kaiken-näköistä rihkamaa. Arvostan toimintaasi!
Palstalla. Menee noi jutut jo yli hilseen.Katselin viestejä ja mitä ihmettä tälle palstalle on tapahtunut? Tässä keskusteluketjussa on nyt asiaa, kun vertaa noita edellisiä kirjoituksia.
Käden taito kunniaan, sanon minä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241546- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691217- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18952Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855