Vaalimaalla tapahtut 1.11 2009

Suomen kansalainen

Suomen tullilla tehotarkastus isku sunnuntaina Venäjältä tuleville ainakin Suomen kansalaisille.
Linja-auton kuljettajilta kyseltiin tullikirjoja, onko kuljettajat eriarvoisia kansalaisia koska heidän tuomisiaan rajoitetaan kerran kuussa tapahtuvaksi kun muut kansalaist saavat tuoda vaikka jokatoinen päivä vastaavan lastin rajanyli. Onko tullimiehet laskutaidottomia koska laskemalla naapurin rajaleimat ja katsomalla päivämäärät asia selviäisi alakuolulaisellekkin.
Pitääkö asiasta valittaa EU tuomioistuimeen, Suomen tullillahan kokemusta langettavista tuomioista.
Olisikohan pöydänpuhdistus paikallaan tullissakin, sieltä varmaankin joutaisivat nämä pikakuolutetut entiset vanginvartijat kilometritehtaalle kuten on niin moni kunnonkansalainenkin nykyisin joutunut.
Omituista sekin vielä, kuljettajan passi ja rajalista katosivat Suomen tulliviranomaisten paikalla ollessa,
kannattasikohan kyseisen tullipäälikön aloitaa tutkinta asiansuhteen ja tullin asioista vastaavan ministerin miettiä onko hän tehtäviensä tasalla.

21

2743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinun parasta

      Muista suuhygienia??? hammasharjan puhdistus bonyf.fi ainoa tutkittu tuote (siellä oleva vesi)

    • vänäjän kansalainen

      Voih. Onko joku vieny vanhalta juopolta kossut ku noin pahasti on menny kivi kenkään???

      • Todellisuuden taju

        jatka vaan matkaas sinne kaljoille, kyllä se naapurin ukon muija tulee sulle seuraksi, voitte jatkaa orastavaa suhdetta siellä räkälän vessassa, kiitos typerästä kommentistasi.


    • killiturjat

      Ammattimaisesti rajan ylittävältä tarvitaan tullikirja johon merkkaa miltä reissulta on kuukaudessa tuonut viinakset. Ei siinä mitään ihmeellistä ole. Tulli valvoo lakiemme noudattamista, menköön bussikuski matkustajana sinne jos niin paljon viinaa mieli tekee.

      • ABCEDE

        laki Tsaarin ajoilta, kannattaisikohan uudistaa laki ennenkuin joku tekee valituksen eu tuomioistuimeen kansalaisten eriarvoisesta kohtelusta, eihän sekään päätös tietysti Suomen tullia koskisi, kuten autoverotuksen päätöksetkään.
        Mitähän on tullut maksamaan käytetyistä tuontiautoista maksettavien palutuksien sivukulut, kukahan ne maksaa arvaappas, miksei viranomaiset joudu vastuuseen aiheuttamistaan ylimääräisistä kuluista.
        Vaatikaa sitten tullikirjat kaikilta rajanylittäjiltä, kyse ei ole vaan bussikuskeista rajan ylittää moni muukin ammattikuski.


      • Anttoni2
        ABCEDE kirjoitti:

        laki Tsaarin ajoilta, kannattaisikohan uudistaa laki ennenkuin joku tekee valituksen eu tuomioistuimeen kansalaisten eriarvoisesta kohtelusta, eihän sekään päätös tietysti Suomen tullia koskisi, kuten autoverotuksen päätöksetkään.
        Mitähän on tullut maksamaan käytetyistä tuontiautoista maksettavien palutuksien sivukulut, kukahan ne maksaa arvaappas, miksei viranomaiset joudu vastuuseen aiheuttamistaan ylimääräisistä kuluista.
        Vaatikaa sitten tullikirjat kaikilta rajanylittäjiltä, kyse ei ole vaan bussikuskeista rajan ylittää moni muukin ammattikuski.

        Eipä näköjään paljon vaadita bussikuskeiltakaan! Onko se aina toisten syy, jos itselle tapahtuu jotain? Yritä nyt hyvä ihminen pitää edes omasta passistasi huolta..


      • Jos joskus reiss....
        Anttoni2 kirjoitti:

        Eipä näköjään paljon vaadita bussikuskeiltakaan! Onko se aina toisten syy, jos itselle tapahtuu jotain? Yritä nyt hyvä ihminen pitää edes omasta passistasi huolta..

        Ladakuski, pidä omista asioistasi huolta vaan.
        Ethän ole edes samassa jonossa tulliin mentäessä, etkä ollut paikalla todistamassa tapahtumaa joten älä arvostele muita jos et ollut todellakaan paikalla.
        Kyllä ne Viipurin tytöt vielä saavat ladasi käyntiin pakoputkea imemällä jo seuraavalla kulttuurireissulla varmaankin.


      • hhhhhhhhhhhhddd

        vaaditaan merimiehiltä, ei komennusmiehiltä, autokuskeilta yms.


      • ABCEDE kirjoitti:

        laki Tsaarin ajoilta, kannattaisikohan uudistaa laki ennenkuin joku tekee valituksen eu tuomioistuimeen kansalaisten eriarvoisesta kohtelusta, eihän sekään päätös tietysti Suomen tullia koskisi, kuten autoverotuksen päätöksetkään.
        Mitähän on tullut maksamaan käytetyistä tuontiautoista maksettavien palutuksien sivukulut, kukahan ne maksaa arvaappas, miksei viranomaiset joudu vastuuseen aiheuttamistaan ylimääräisistä kuluista.
        Vaatikaa sitten tullikirjat kaikilta rajanylittäjiltä, kyse ei ole vaan bussikuskeista rajan ylittää moni muukin ammattikuski.

        kuule lentohenkilöstölläkin ne tullikirjat.......


    • Koettu ennenkin

      90-luvun lopussa koittivat samaa, kieltäydyin hankkimasta tullikirjaa. Se on nimittäin merimiehillö tarkoitettu joten ilmoitin etten ole Merimiesunionin jäsen. 2000-luvun alussa Turun tulli koitti vuorostaan ajaa tullikirjan läpi, kuskit yksinkertaisesti kieltäytyivät, siihen kuihtui.
      Tullikirjan vaatimiselle ei yksinkertaisesti ole perusteita autonkuljettajien kohdalla. Jos suunsoiton lisäksi tulee sakkoja tai vievät tuomisia niin korkein paikalla oleva viskaali tekemään päätös ja nimi ylös. Siitä sitten oikeuden rattaat pyörimään eli sakoista tyytymättömyydenilmoitus. Kyllä se pelleily taas loppuu

      • Veronmaksaja 1

        Eikö tullin asioista vastaavan Suomen hallituksessa istuvan ministerin pitäisi puhaltaa peli poikki ja jos tullin suurin tappi puutuisi asiaan omalta osaltaan, kun ei tarvitse vahtia rekkajonojakaan toistaiseksi, onko kaikissa kissanristiäisissä edustaminen tärkeämpää kuin virkatehtävien hoitaminen.


      • suunsoittaja
        Veronmaksaja 1 kirjoitti:

        Eikö tullin asioista vastaavan Suomen hallituksessa istuvan ministerin pitäisi puhaltaa peli poikki ja jos tullin suurin tappi puutuisi asiaan omalta osaltaan, kun ei tarvitse vahtia rekkajonojakaan toistaiseksi, onko kaikissa kissanristiäisissä edustaminen tärkeämpää kuin virkatehtävien hoitaminen.

        Suomen ja kolmannen maan välisessä ammattimaisessa liikenteessä olevan kulkuneuvon henkilökuntaan kuuluva henkilö saa tuoda tullittomasti ja verottomasti kolmannesta maasta Suomeen kerran kuukaudessa tuomisia sen mukaan kuin tullittomuusasetuksessa (Neuvoston asetus (EY) N:o 918/83) matkustajasta säädetään. Tullittomuusasetuksen 49 artiklassa on jäsenvaltioille myönnetty oikeus alentaa tullittomien tavaroiden arvoa ja/tai määrää, kun niitä tuovat yhteisöön kolmansien maiden ja yhteisön välisessä liikenteessä käytettävien kuljetusvälineiden henkilöstö. Vastaavanlainen määräys arvonlisäveron ja valmisteveron osalta sisältyy Kansainvälisessä matkustajaliikenteessä tapahtuvassa maahantuonnissa kannettaviin liikevaihto- ja valmisteveroihin liittyviä vapautuksia koskevien lakien, asetusten ja hallinnollisten määräysten yhdenmukaistamisesta annetun neuvoston direktiivin (69/169/ETY) 5 artiklan 2 kohtaan (72/230/ETY).

        Kansallisessa lainsäädännössämme henkilökuntatuomisia koskevat tullittomuussäännökset sisältyvät tullilain 12 §:ään, ja niiden kanssa yhdenmukaiset verottomuussäännökset ovat valmisteverotuslain 21 §:ssä ja arvonlisäverolain 95 §:n 3 momentissa. Tullilain mainitussa kohdassa säädetään, että tullittomien ja verottomien tuomisten määrä ei saa ylittää sitä määrää, joka matkustajalla on oikeus tuoda kerralla tullitta, sekä rajoitetaan tuontikerrat yhteen kertaan kuukaudessa.

        Tullittomuuden ja verottomuuden toteuttamiseksi henkilön on esitettävä tulliviranomaiselle tullin antama henkilökohtainen tullauskirja, johon tehtävällä merkinnällä tulliviranomainen vahvistaa tuonnin. Tullauskirjaansa säännöllisesti käyttämällä kuljetusvälineen henkilökuntaan kuuluvat henkilöt voivat siten itse valita, milloin ja missä he hyödyntävät oikeuttaan tuomistensa tullittomaan ja verottomaan tuontiin kolmanteen maahan suuntautuneelta työmatkalta. Tullauskirjamenettelyn ei ole katsottu syrjivän ammattimaisessa liikenteessä palvelevia kuljettajia, koska rajoitussäännös ja sen valvontakeinona käytetty tullauskirjamenettely koskevat kansalaisuudesta ja asuinpaikasta riippumatta kaikkia Suomen ja kolmannen maan välisessä ammattimaisessa liikenteessä olevan kulkuneuvon henkilökuntaan kuuluvia. Lisäksi valtioneuvoston oikeuskansleri on 3.9.1997 antamallaan päätöksellä todennut, etteivät rajoitussäännös ja tullauskirjamenettely ole kansalaisia koskevan yhdenvertaisuusperiaatteen vastaisia.

        On syytä korostaa sitä, että matkustajienkin kohdalla tulliton ja veroton tuomisoikeus rajoittuu vain satunnaisiin tuonteihin.


      • Ryysyrantaan
        suunsoittaja kirjoitti:

        Suomen ja kolmannen maan välisessä ammattimaisessa liikenteessä olevan kulkuneuvon henkilökuntaan kuuluva henkilö saa tuoda tullittomasti ja verottomasti kolmannesta maasta Suomeen kerran kuukaudessa tuomisia sen mukaan kuin tullittomuusasetuksessa (Neuvoston asetus (EY) N:o 918/83) matkustajasta säädetään. Tullittomuusasetuksen 49 artiklassa on jäsenvaltioille myönnetty oikeus alentaa tullittomien tavaroiden arvoa ja/tai määrää, kun niitä tuovat yhteisöön kolmansien maiden ja yhteisön välisessä liikenteessä käytettävien kuljetusvälineiden henkilöstö. Vastaavanlainen määräys arvonlisäveron ja valmisteveron osalta sisältyy Kansainvälisessä matkustajaliikenteessä tapahtuvassa maahantuonnissa kannettaviin liikevaihto- ja valmisteveroihin liittyviä vapautuksia koskevien lakien, asetusten ja hallinnollisten määräysten yhdenmukaistamisesta annetun neuvoston direktiivin (69/169/ETY) 5 artiklan 2 kohtaan (72/230/ETY).

        Kansallisessa lainsäädännössämme henkilökuntatuomisia koskevat tullittomuussäännökset sisältyvät tullilain 12 §:ään, ja niiden kanssa yhdenmukaiset verottomuussäännökset ovat valmisteverotuslain 21 §:ssä ja arvonlisäverolain 95 §:n 3 momentissa. Tullilain mainitussa kohdassa säädetään, että tullittomien ja verottomien tuomisten määrä ei saa ylittää sitä määrää, joka matkustajalla on oikeus tuoda kerralla tullitta, sekä rajoitetaan tuontikerrat yhteen kertaan kuukaudessa.

        Tullittomuuden ja verottomuuden toteuttamiseksi henkilön on esitettävä tulliviranomaiselle tullin antama henkilökohtainen tullauskirja, johon tehtävällä merkinnällä tulliviranomainen vahvistaa tuonnin. Tullauskirjaansa säännöllisesti käyttämällä kuljetusvälineen henkilökuntaan kuuluvat henkilöt voivat siten itse valita, milloin ja missä he hyödyntävät oikeuttaan tuomistensa tullittomaan ja verottomaan tuontiin kolmanteen maahan suuntautuneelta työmatkalta. Tullauskirjamenettelyn ei ole katsottu syrjivän ammattimaisessa liikenteessä palvelevia kuljettajia, koska rajoitussäännös ja sen valvontakeinona käytetty tullauskirjamenettely koskevat kansalaisuudesta ja asuinpaikasta riippumatta kaikkia Suomen ja kolmannen maan välisessä ammattimaisessa liikenteessä olevan kulkuneuvon henkilökuntaan kuuluvia. Lisäksi valtioneuvoston oikeuskansleri on 3.9.1997 antamallaan päätöksellä todennut, etteivät rajoitussäännös ja tullauskirjamenettely ole kansalaisia koskevan yhdenvertaisuusperiaatteen vastaisia.

        On syytä korostaa sitä, että matkustajienkin kohdalla tulliton ja veroton tuomisoikeus rajoittuu vain satunnaisiin tuonteihin.

        Kukahan on katsonut ettei laki syrji ammattinsa takia rajan ylittäviä henkilöitä, kuten aiemmin on kirjoitettu normaali matkailija voi periaatteessa tuoda jokatoinen päivä tullilain salliman alkoholimäärän ja kartongin tupakkaa Venäjältä Suomeen.
        Ei tarvitse opiskella kansakoulun oppimäärääkään kun ymmärtää eron asian sunteen, jos ei ymmärrys riitä käsittämään määrien eroa niin pitää käydä kaljatehtaalla ja laittaa 24 laatikkoa kaljaa toiseen kasaan ja toiseen kolmesataakymmenen laatikkoa niin varmaan huomaa eron jo paljon enemmänkin lukenut, jos ei ole tullut jo sokeaksi ministeriviinoista.
        Aloitetaan keräämään nimiä valitusta varten EU tuomioistuimeen ja katsotaan ollaanko siellä asiasta erimieltä vai myötäilläänkö Suomen viisaita.


      • Koettu ennenkin
        suunsoittaja kirjoitti:

        Suomen ja kolmannen maan välisessä ammattimaisessa liikenteessä olevan kulkuneuvon henkilökuntaan kuuluva henkilö saa tuoda tullittomasti ja verottomasti kolmannesta maasta Suomeen kerran kuukaudessa tuomisia sen mukaan kuin tullittomuusasetuksessa (Neuvoston asetus (EY) N:o 918/83) matkustajasta säädetään. Tullittomuusasetuksen 49 artiklassa on jäsenvaltioille myönnetty oikeus alentaa tullittomien tavaroiden arvoa ja/tai määrää, kun niitä tuovat yhteisöön kolmansien maiden ja yhteisön välisessä liikenteessä käytettävien kuljetusvälineiden henkilöstö. Vastaavanlainen määräys arvonlisäveron ja valmisteveron osalta sisältyy Kansainvälisessä matkustajaliikenteessä tapahtuvassa maahantuonnissa kannettaviin liikevaihto- ja valmisteveroihin liittyviä vapautuksia koskevien lakien, asetusten ja hallinnollisten määräysten yhdenmukaistamisesta annetun neuvoston direktiivin (69/169/ETY) 5 artiklan 2 kohtaan (72/230/ETY).

        Kansallisessa lainsäädännössämme henkilökuntatuomisia koskevat tullittomuussäännökset sisältyvät tullilain 12 §:ään, ja niiden kanssa yhdenmukaiset verottomuussäännökset ovat valmisteverotuslain 21 §:ssä ja arvonlisäverolain 95 §:n 3 momentissa. Tullilain mainitussa kohdassa säädetään, että tullittomien ja verottomien tuomisten määrä ei saa ylittää sitä määrää, joka matkustajalla on oikeus tuoda kerralla tullitta, sekä rajoitetaan tuontikerrat yhteen kertaan kuukaudessa.

        Tullittomuuden ja verottomuuden toteuttamiseksi henkilön on esitettävä tulliviranomaiselle tullin antama henkilökohtainen tullauskirja, johon tehtävällä merkinnällä tulliviranomainen vahvistaa tuonnin. Tullauskirjaansa säännöllisesti käyttämällä kuljetusvälineen henkilökuntaan kuuluvat henkilöt voivat siten itse valita, milloin ja missä he hyödyntävät oikeuttaan tuomistensa tullittomaan ja verottomaan tuontiin kolmanteen maahan suuntautuneelta työmatkalta. Tullauskirjamenettelyn ei ole katsottu syrjivän ammattimaisessa liikenteessä palvelevia kuljettajia, koska rajoitussäännös ja sen valvontakeinona käytetty tullauskirjamenettely koskevat kansalaisuudesta ja asuinpaikasta riippumatta kaikkia Suomen ja kolmannen maan välisessä ammattimaisessa liikenteessä olevan kulkuneuvon henkilökuntaan kuuluvia. Lisäksi valtioneuvoston oikeuskansleri on 3.9.1997 antamallaan päätöksellä todennut, etteivät rajoitussäännös ja tullauskirjamenettely ole kansalaisia koskevan yhdenvertaisuusperiaatteen vastaisia.

        On syytä korostaa sitä, että matkustajienkin kohdalla tulliton ja veroton tuomisoikeus rajoittuu vain satunnaisiin tuonteihin.

        Tullilain 12§ on kumottu 28.11.2008/740. Olisin kiinnostunut mielipiteestäsi mihin tullikirjan vaatiminen nykyään perustuu.
        Kuten yllä kirjoitin 90-luvulla kieltäydyin tullikirjaa hankkimasta. Silloisten pykälien mukaan tullikirja vaadittiin ALUKSEN miehistoltä. Niinpä en AUTONkuljettajana suostunut sitä ottamaan. Lisäksi pariin kertaan silloin tullissa ilmoitin että jos se minulle väkisin annetaan otan sen ja harkitsen jatkotoimia. Jäi saamatta koska silloin tulli laskutti tullikirjasta 100,- jota en tietenkään suostunut maksamaan

        "Tullauskirjamenettelyn ei ole katsottu syrjivän ammattimaisessa liikenteessä palvelevia kuljettajia, koska rajoitussäännös ja sen valvontakeinona käytetty tullauskirjamenettely koskevat kansalaisuudesta ja asuinpaikasta riippumatta kaikkia Suomen ja kolmannen maan välisessä ammattimaisessa liikenteessä olevan kulkuneuvon henkilökuntaan kuuluvia. !

        Jos tulli toimisikin näin eli systemaattisesti tarkastaisi KAIKKI venäläiset saattaisin minäkin lieventää kantaani.


      • Verojen maksaja
        Koettu ennenkin kirjoitti:

        Tullilain 12§ on kumottu 28.11.2008/740. Olisin kiinnostunut mielipiteestäsi mihin tullikirjan vaatiminen nykyään perustuu.
        Kuten yllä kirjoitin 90-luvulla kieltäydyin tullikirjaa hankkimasta. Silloisten pykälien mukaan tullikirja vaadittiin ALUKSEN miehistoltä. Niinpä en AUTONkuljettajana suostunut sitä ottamaan. Lisäksi pariin kertaan silloin tullissa ilmoitin että jos se minulle väkisin annetaan otan sen ja harkitsen jatkotoimia. Jäi saamatta koska silloin tulli laskutti tullikirjasta 100,- jota en tietenkään suostunut maksamaan

        "Tullauskirjamenettelyn ei ole katsottu syrjivän ammattimaisessa liikenteessä palvelevia kuljettajia, koska rajoitussäännös ja sen valvontakeinona käytetty tullauskirjamenettely koskevat kansalaisuudesta ja asuinpaikasta riippumatta kaikkia Suomen ja kolmannen maan välisessä ammattimaisessa liikenteessä olevan kulkuneuvon henkilökuntaan kuuluvia. !

        Jos tulli toimisikin näin eli systemaattisesti tarkastaisi KAIKKI venäläiset saattaisin minäkin lieventää kantaani.

        Ettei vastauksia löydy edelliseen viestiin, onko todella pykälä 12 kumottu melkein vuosi sitten miksi sitä sovelletaan silti vielä, onko Suomen tullilaitoksen sisäinen tiedonkulku vielä Tsaarinajoilta kuten joitakin lakejakin on vielä käytössä, kannataisikohan asiostavastavien miettiä siirtymistä virkoihin joita pystyisivät hoitamaan edes tyydyttävällä tavalla taikka siirtymään vaikka varhennetulle eläkkeelle.


      • finlex
        Verojen maksaja kirjoitti:

        Ettei vastauksia löydy edelliseen viestiin, onko todella pykälä 12 kumottu melkein vuosi sitten miksi sitä sovelletaan silti vielä, onko Suomen tullilaitoksen sisäinen tiedonkulku vielä Tsaarinajoilta kuten joitakin lakejakin on vielä käytössä, kannataisikohan asiostavastavien miettiä siirtymistä virkoihin joita pystyisivät hoitamaan edes tyydyttävällä tavalla taikka siirtymään vaikka varhennetulle eläkkeelle.

        Arvonlisäverolaki 95 e § (28.11.2008/737)

        Suomen ja yhteisön ulkopuolisen maan tai alueen välisessä ammattimaisessa liikenteessä olevan kulkuneuvon henkilökuntaan kuuluva saa tuoda työmatkoiltaan tavaroita 95 §:n nojalla verotta kalenterikuukaudessa määrän, joka 95 a–95 d §:n mukaan saadaan kerralla tuoda verotta.

        Verottomuuden edellytyksenä on lisäksi, että tuoja merkitsee tavarat ne tuodessaan tullauskirjaan. Tullihallitus antaa tarkempia määräyksiä tullauskirjan antamisesta, muodosta ja sisällöstä.

        Poiketen siitä, mitä 1 momentissa säädetään, maaliikenteessä olevan kulkuneuvon henkilökuntaan kuuluva saa tuoda kalenterikuukaudessa 95 d §:ssä tarkoitettuja tavaroita 430 euron arvosta edellyttäen, ettei kerralla tuotujen tavaroiden arvo ylitä 300 euroa.


      • iiprrä
        finlex kirjoitti:

        Arvonlisäverolaki 95 e § (28.11.2008/737)

        Suomen ja yhteisön ulkopuolisen maan tai alueen välisessä ammattimaisessa liikenteessä olevan kulkuneuvon henkilökuntaan kuuluva saa tuoda työmatkoiltaan tavaroita 95 §:n nojalla verotta kalenterikuukaudessa määrän, joka 95 a–95 d §:n mukaan saadaan kerralla tuoda verotta.

        Verottomuuden edellytyksenä on lisäksi, että tuoja merkitsee tavarat ne tuodessaan tullauskirjaan. Tullihallitus antaa tarkempia määräyksiä tullauskirjan antamisesta, muodosta ja sisällöstä.

        Poiketen siitä, mitä 1 momentissa säädetään, maaliikenteessä olevan kulkuneuvon henkilökuntaan kuuluva saa tuoda kalenterikuukaudessa 95 d §:ssä tarkoitettuja tavaroita 430 euron arvosta edellyttäen, ettei kerralla tuotujen tavaroiden arvo ylitä 300 euroa.

        nyt kun tuo on Arvonlisäverolaissa niin halukkaalle elämäntapaoikeustaistelijalle on mahtava tilaisuus aloittaa riita aiheena maksan kyllä Alvin mutta en muuta. Niin, ja Alvi sen venäjänmaan ostokuitin mukaan eli votkapullo 3,-E ja tupakkakartsa 5,-E


      • €€€
        iiprrä kirjoitti:

        nyt kun tuo on Arvonlisäverolaissa niin halukkaalle elämäntapaoikeustaistelijalle on mahtava tilaisuus aloittaa riita aiheena maksan kyllä Alvin mutta en muuta. Niin, ja Alvi sen venäjänmaan ostokuitin mukaan eli votkapullo 3,-E ja tupakkakartsa 5,-E

        Alle kymmenen euron alveja ei peritä.
        "Tulli perii periaatteessa kaikista lähetyksistä EU:n ulkopuolelta tuonti- ja arvonlisäveroa. Sääntönä on kuitenkin se, että pienin kerättävä tuontivero on 10 euroa, samalla pienin perittävä arvonlisävero on myös 10 euroa. Niinpä tuotteet joiden arvo on postikuluineen alle 45 euroa ovat tullivapaita (riippuen kuitenkin tuontiveroprosentista) seuraavan kaavan mukaan (arvonlisävero 22%):"


      • Ei hyvää päivää
        €€€ kirjoitti:

        Alle kymmenen euron alveja ei peritä.
        "Tulli perii periaatteessa kaikista lähetyksistä EU:n ulkopuolelta tuonti- ja arvonlisäveroa. Sääntönä on kuitenkin se, että pienin kerättävä tuontivero on 10 euroa, samalla pienin perittävä arvonlisävero on myös 10 euroa. Niinpä tuotteet joiden arvo on postikuluineen alle 45 euroa ovat tullivapaita (riippuen kuitenkin tuontiveroprosentista) seuraavan kaavan mukaan (arvonlisävero 22%):"

        No tuohan koskee vain ja ainoastaan postipaketteja. Matkustajatuonnilla ei ole mitään tekemistä postipakettien kanssa.


        "Jos tulli toimisikin näin eli systemaattisesti tarkastaisi KAIKKI venäläiset saattaisin minäkin lieventää kantaani"

        Ja milläköhän perkeleellä esim vaalimaalla tarkastaisivat 2 miljoonaa asiakasta vuodessa?


      • Miekin Mietin
        Ei hyvää päivää kirjoitti:

        No tuohan koskee vain ja ainoastaan postipaketteja. Matkustajatuonnilla ei ole mitään tekemistä postipakettien kanssa.


        "Jos tulli toimisikin näin eli systemaattisesti tarkastaisi KAIKKI venäläiset saattaisin minäkin lieventää kantaani"

        Ja milläköhän perkeleellä esim vaalimaalla tarkastaisivat 2 miljoonaa asiakasta vuodessa?

        "miehistöjä" eli ei niita kuorma-auto- ja bussikuskeja ihan kahta miljoonaa vuoteen sieltä tule.

        Eiköhän tullin perimälle maksulle ole minimi kaikessa, ei vain postipaketeissa.Onko se tuon kympin vai jotain muuta on asia erikseen. Saattaa mennä yleisten verotussäännösten mukaankin.

        Sinänsä muuten tosiaan kimurantti tilanne kun tullikirjavaatimus on siirretty arvonlisäverolakiin niin väite siitä ettei sen ohi tuotaessa kuitenkaan tarvitse maksaa alkoholi- ja tupakkaveroa voisi viimeistään EYT:ssä menestyäkin


      • Vitun väliä sillä on
        Miekin Mietin kirjoitti:

        "miehistöjä" eli ei niita kuorma-auto- ja bussikuskeja ihan kahta miljoonaa vuoteen sieltä tule.

        Eiköhän tullin perimälle maksulle ole minimi kaikessa, ei vain postipaketeissa.Onko se tuon kympin vai jotain muuta on asia erikseen. Saattaa mennä yleisten verotussäännösten mukaankin.

        Sinänsä muuten tosiaan kimurantti tilanne kun tullikirjavaatimus on siirretty arvonlisäverolakiin niin väite siitä ettei sen ohi tuotaessa kuitenkaan tarvitse maksaa alkoholi- ja tupakkaveroa voisi viimeistään EYT:ssä menestyäkin

        järjen vastaista lukea ainakin itärajalla venäläisten leimoja passeista, niistä selviäisi käyntien määrä satarosenttisesti kaikille tahoille, mutta tunnetusti eihän Suomalainen virkamies osaa lukea tai kirjoittaa joten tarvitaan aina kaksi tyhmää viranhaltiaa, toinen lukee ja toinen kirjoitta, pässeja kun ovat. Johan aikoinaan laulettiin, kun järki tekee lakon, niin voin antaa sakon.
        Ei ihan heti tule mieleen mielivaltaisempaa toimintaa kuin Suomen tullilaitos, jossa kukaan ei ole vastuussa mistään virheistään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

      Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      34
      8434
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

      Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      43
      4693
    3. Ketä tietää

      Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      36
      4614
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

      Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      189
      3599
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

      Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      2913
    6. Veikeä Satu

      Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      2706
    7. Onko kaipaamallasi

      Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      38
      2650
    8. Oletko nyt

      Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      44
      2383
    9. Tietääkö kaivattusi että

      olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      166
      2069
    10. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

      Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      64
      2008
    Aihe