Hirsi / muut paketit

Ehtapoika

Onko kellään heittää mitään tietoa millainen on hirsitalon ja muiden talopakettien hintojen suhde toisiinsa??

Minä voisin itse jopa hakea hirteni talotehtaalta ja pystytyskin olis aika helppoa koska pihassa on 60 tonninen autonosturi.

Mitä maksaa esim Honka talon 150 m2 hirsitalo paketti?

7

4396

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lll

Rahti ja nosturikulut on mitätön summa kokonaiskustannuksissa ja joudut kuitenkin isännälle polttoainekulut maksamaan.

Hirsitalo maksaa saman kuin muutkin tai vähän enemmän huonon erityskyvyn takia.

• ijdid

varmaan sellanen 65-70000€ hongalta ja muilta
      20% vähemmän, nimi maksaa.

• Parempi

Jos rakennat vapaa-ajan asunnon joka on kylmillään osan vuodesta niin on puolusteltavissa.

Jos rakennat omakotitalon niin ei missään tapauksessa. Hirsitalo on kallis lämmittää ja on vetoinen. Kysy vaikka hirsi-rakenteisten omakotitalojen omistajilta. Jos olet allergikko tai / ja astmaatikko kuten itse olen, unohda hirsitalo. Puukehikosta liukenee n. 30 erilaista ainetta jotka voivat olla kiusallisia.

Itse hylkäsin histitalo-vaihtoehdon vierailtuani muutamassa omakoti-hirsitalossa. Olin ennen sitä vakavasti sitä mieltä, että ostaisin talon jossa saan ulko- ja sisäseinät valmiina. Onneksi kävin kylmällä pakkas-säällä tutustumassa tällaisiin taloihin.

Jos kaikesta huolimatta päädyt jonkunmoiseen hirsitaloon, varmista etteivät missään tapauksessa eristä hirsivälejä lasivillakaistaleilla. Kastepiste muodostuu villaan ja hirret lahoavat sen seurauksena.

• Ehtapoika

Tuohon astma-asiaan ja suoja-aineisiin.
        Meillä on itsellä 1995 rakennettu Kontio-huvila.
        Se on hirrestä tehty (tietenkin) ja pojallamme on paha astma.
        Koskaan ei ole mökillä oireillut, vaikka käymme sieltä käsin jopa kesät töissä ja poika on päivätkin siellä, kun olemme töissä.

Ja mitä eristykseen tulee, niin käytän mökkiäni myös läpi talven, eikä se ole koskaan kylmä ja hukkalämpö on pieni, koska jos polttaa takassa puita kerran päivässä talvella ei tarvitse käyttää sähköpattereita.

Eli näistä asiosta mun kanssa on turha keskustella.

• llll
        Ehtapoika kirjoitti:

Tuohon astma-asiaan ja suoja-aineisiin.
        Meillä on itsellä 1995 rakennettu Kontio-huvila.
        Se on hirrestä tehty (tietenkin) ja pojallamme on paha astma.
        Koskaan ei ole mökillä oireillut, vaikka käymme sieltä käsin jopa kesät töissä ja poika on päivätkin siellä, kun olemme töissä.

Ja mitä eristykseen tulee, niin käytän mökkiäni myös läpi talven, eikä se ole koskaan kylmä ja hukkalämpö on pieni, koska jos polttaa takassa puita kerran päivässä talvella ei tarvitse käyttää sähköpattereita.

Eli näistä asiosta mun kanssa on turha keskustella.

jos et kuitenkaan usko, ja kun astma on perheessä niin pitäisi hälytyskellot soida ja lopettaa siellä mökillä käyminen puunsuojalla käsitellyssä ns hengittävässä hirsikehikossa.

• Mikael
        llll kirjoitti:

jos et kuitenkaan usko, ja kun astma on perheessä niin pitäisi hälytyskellot soida ja lopettaa siellä mökillä käyminen puunsuojalla käsitellyssä ns hengittävässä hirsikehikossa.

Kumma höpöttäjä!!

• Jarre
        Mikael kirjoitti:

Kumma höpöttäjä!!

tämä keskustelu ei vastaa enää alkuperäistä kysymystä... ja jos joku edes kehtaa väittää suomalaisen männyn runko aineen aiheuttavan astmalle tyypillisiä oireita niin on 101% väärässä ja jos väittää että se huono ilman laatu on peräisin ulko ilmasta tai myrkyttömistä puun suoja aineista voi sitten ryömiä sinne steriili vapaaseen kommioon ja unohtaa elämisen!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6019
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      4015
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4003
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3763
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2958
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2547
    7. 33
      2329
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      27
      2244
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2131
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      449
      1844
    Aihe