Onko elämäsi onnellinen?

Miten voit eläkeläinen?
Painaako huolet joka päiväistä elämääsi?
Oletko yksinäinen?
Masentaako maailman meno sinua?

Vai
Oletko onnellinen, mistä onnellisuutesi löytyy?
Harrastatko, vietätkö aikaa lasten ja ystävien kanssa?
Viihdytkö yksin, onko kotisi sinulle mieluisa olinpaikka.
Kaipaatko jotakin?

Näitä kyselen, itselläni olotila vaihtelee, pääsääntöisesti olen tyytyväinen.
Tietenkin eurojen riittämättömyys on yksi iso puute, sairaus monella vaivana, mutta löytyykö joku korvike, millä nämä voisi unohtaa.
Kertoisitko, voi olla että joku toinen voisi samaistua ja kokea noin menee toisillakin, elämä on elämisen arvoinen;)

19

407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pilvi*

      Kyllä, koen onnentunnetta. Ei, ei paina huolet, eikä masenna maailman meno. Niille asioille kun en mitään voi.
      Valitettavaa on, että näihin itsemurhaiskuihinkin olen turtunut. Näin suojelee jokin itsesäilytysvaisto meitä.

      Josko viihdyn yksin? Myönnettävä on, että viihdyn.Kotini on oma rauhan tyys-sijani, jossa rentoudun, jossa ajatukseni saavat vapaasti liikkua, voin puuhata mieliharrastuksiani, lähinnä lukea ja valita TV stä mitä haluan katsella.

      Lasteni kanssa on lämpimät välit ja lastenlapset ilahduttavat käynneillään. Viime aikoina on ottaneet enemmänkin yhteyttä, kertoessaan opiskelusuunnitelmistaan. Jo kolme tyttöä opiskelee sairaanhoitajiksi,

      Oli ihan kysyttävä, onko nyt meneillään joku lääkäriromantiikka aalto? Mummille naurettiin, ei suinkaan niin
      lapsellista ! Vaan tuleva tarve, vanhusten lisääntyessä ja varma työmaa. Yksi jopa haluaisi perustaa vanhainkodin, jossa saisi pitää koiransa tai muun lemmikin mukanaan.

      Ihan hellyyttäviä ajatuksia nuorilla, kyllähän alalla on tarvetta. Saavat sitten harjoitella mummillaan:D

      Terveys ei tuota ongelmia tällä hetkellä, koen olevani kunnossa, niin henkisesti kuin fyysisesti, mitä ikäiseltäni voi odottaa. Toki käyn " vuosihuollossa",joka on edessä.

      Kaipaanko jotakin? Puolisoni kuoli yli vuosi sitten, alussa kaipasin läheisyyttä ja puhekaveria kipeästi.
      Nyt olen löytänyt jo rauhan, unet korvaavat paljon, jonkin kauniin unen jälkeen olen päiväkausia onnellinen ja varma, ympärilläni olevat ihmis-suhteet antavat myös lämpöä elämääni.

      Pienistä asioista löydän kiitollisuuden aiheita, eletty elämä, muistot ja elämän rikkaus antaa aihetta kiitokseen.

    • T.O.Gether

      Kyllä, olen onnellinen.
      Puolisoni on ihana ihminen. Lapsemme ovat löytäneet paikkansa elämässä. Heidän lastensa kanssa on hyvät, läheiset välit.
      Viihdymme kotona. Eläkkeillämme ei juhlita, mutta yhdessä pärjäämme. Luemme paljon. Kerran, pari vuodessa käymme teatterissa. Joskus matkustelemme.
      Ystäviäkin on ja mukavia tuttavia.
      Mutta:
      Jossakin mielen sopukoissa kaihertaa pelko puolison terveydestä. Vuosia sitten hänellä oli infarkti, joka uusi sairaalassa. Siitä lähtien olen herätessäni kuulostellut, vieläkö hän hengittää. Joskus hän on niin liikkumaton, että pelkään pahinta. Kun kosketan häntä, ja hän liikahtaa, on helpotus valtava.
      Tiedän, että voin itse kuolla ensin, mutta en voi olla pelkäämättä, että menetän hänet.

      Tästä järjettömästä pelosta huolimatta sanon, että olen onnellinen. Ehkä juuri siksi pelkäänkin.

      • Ehdottomasti! Olen onnellinen ja kiitollinen monesta asiasta. Siitä että minulla on oma koti, puhdasta ilmaa hengittää, välit kaikkiin läheisiin ja ystäviin kunnossa. En ole velkaa kenellekään, ja raha-asiat on aina olleet kunnossa. Eläke ei ole suuri, mutta sen verran olen säästänyt sukanvarteen, että omillani hautaan menen. Eikä mitään katastroffia synny, jos joku odottamaton menoerä ilmaantuu. Olen tyytyväinen siihen mitä on, enkä paljon marise.Ja minä en ole kateellinen kenellekkään, osaan iloita myös toisen ihmisen onnesta. Puolison kanssa menee hyvin, tässä kaikkea yhdessä touhuillaan, pahempia riitoja ei ole, joskus piristäviä kinasteluja, mutta kumpikin tietää, että se ei ole vakavaa. Oma elämä on aika seesteistä.Mutta maailman elämä huolestuttaa, kaikki rakuudet, köyhyys, työttömyys, nuorten alkoholisoituminen, katulapset, ym. ym. Siinä tuntee itsensä voimattomaksi, kun ei voi mitenkään auttaa.


    • Olen ja elän.

      Onnellisuus, eihän se riipu siitä mitä minulla on, vaan siitä, kuinka suhtaudun elämääni.
      Miksi minun onneni voi olla esimerkkinä muille, meillä kaikilla kun on oma tapamme elää.
      Elän kuin tämä päivä olisi viimeiseni ja olen onnellinen sen jokaisesta hetkestä.
      En tiedä olenko huomenna sanomassa läheisille ja ystävilleni, että rakastan heitä, siksi sanon sen tänään.
      Menen tapaamaan ystävääni ja me olemme onnellisia niistä hetkistä joita voimme yhdessä viettää.
      Tänään tiedän meitä onnellisia olevan kaksi, enempää en pyydä, onni kun asuu sydämessä, ei kukkarossa.

      • Lunta sataa..Olen onnellinen.. Nyt,kun pysyisi.. Toivotaan..
        Talvi on mukava vuodenaika,ei ole kuuma..nautin joka hetkestä..
        jippii..


      • pilvi*
        irkku-37 kirjoitti:

        Lunta sataa..Olen onnellinen.. Nyt,kun pysyisi.. Toivotaan..
        Talvi on mukava vuodenaika,ei ole kuuma..nautin joka hetkestä..
        jippii..

        On se riemastuttavaa kun synkkä tumma maa peittyy valkoisesksi! Täällä etelässä on satanut koko päivän:D

        Kasvot punoittavat kun lumituisku tuulen mukana piiskaa, kävin järvellä katselemassa vähän jäätäkin näkyy.
        Aivan valkoinen on maa: Ja lunta tulvillaan, on raikas talvisää! Ihanaa ulkoilla, saa ravistella portailla lumet takistaan.
        Nyt aion leipoa italialaista leipää Focasiotako se nyt oli, ostin kaupasta aineet. Kuulemma hyvää.


      • pilvi* kirjoitti:

        On se riemastuttavaa kun synkkä tumma maa peittyy valkoisesksi! Täällä etelässä on satanut koko päivän:D

        Kasvot punoittavat kun lumituisku tuulen mukana piiskaa, kävin järvellä katselemassa vähän jäätäkin näkyy.
        Aivan valkoinen on maa: Ja lunta tulvillaan, on raikas talvisää! Ihanaa ulkoilla, saa ravistella portailla lumet takistaan.
        Nyt aion leipoa italialaista leipää Focasiotako se nyt oli, ostin kaupasta aineet. Kuulemma hyvää.

        te asutte, kun ei meillä hiutalettakkaan lunta näy? Vihreät on nurmet vielä. Ei tartte vielä suksia etsiä. Mitähän leipää se Pilvi aikoo leipoa? En nyt pysy enää perässä kaikista hienouksista, mutta tuoretta pullaa olis täälläkin.


      • pilvi*
        marja-liisa41 kirjoitti:

        te asutte, kun ei meillä hiutalettakkaan lunta näy? Vihreät on nurmet vielä. Ei tartte vielä suksia etsiä. Mitähän leipää se Pilvi aikoo leipoa? En nyt pysy enää perässä kaikista hienouksista, mutta tuoretta pullaa olis täälläkin.

        on ihan valkoisena lumesta! Leipätaikina on nousemassa, se on italialainen Focassioleipä resepti löytyy googlettamalla. Tällä kertaa teen pekonista ja punasipulitäytteellä.

        Voi muunnella eri täytteillä aurinkokuivattua tomaatti mozarellaa rosmarinia ja hyvää oliiviöljyä. Se
        on leipä. ei pizza, eikä liikaa täytettä saa olla. Tosi hyvää ja ruokaisa.Valkosipulia voi murskata sekaan.

        Fenkolin oksakin sopii juustotäytteeseen.Suolarakeita ripotellaan päälle.


    • Tepposet

      Minusta onnellisuus on turhan voimakas ilmaisu!

      Onnellinen voi olla vain hetkittäin.
      Tyytyväisyys voi olla pysyvämpi olotila.

      Tein spontaanisti netin "onnen avaimet" testin.
      Onni 78/100
      Onnen taito 79/100
      Olosuhteet 83/100

      Tarkasteltuani tulosta totesin heikkouteni löytyvän sosiaaliselta sektorilta.
      Mutta sehän ei ole minun murheeni vaan pelkästään menetys kanssaihmisilleni.

      Ei minulla mitään huolia ole.

      Terveyteni ja kuntoni ovat erinomaiset.
      Eturauhaseni tarvitsee pillerin päivässä älytäkseen pysyä kuosissaan.

      En viihdy yksin ja onneksi ei tarvitsekaan.
      Tosin pari kertaa vuodessa vaimoni tekee 1 - 3:n viikon tyttöjen matkan jolloin saan tuntumaa yksinelosta.
      En viihdy yksin mutta nuo rupeamat kyllä sietää kun tietää vaimon viihtyvän muussakin porukassa kuin minun kanssani.

      Asumismuotomme mahdollistaa pitkät poissaolot jotka keskittyvät keväisiin ja syksyisiin Espanjan asunnollamme oleiluihin.
      Saksan joulumarkkinat ovat muodostuneet melkeinpä traditioksi.
      Nyt menemme Dresdeniin.

      Vuosittain vuorotellen joku kiertomatka ja lämpimän meren risteily lisäviikkoineen.
      Kerran vuoteen halpislento johonkin Keski-Euroopan kaupunkiin ja viikon kiertely vuokratulla-autolla.
      Useimmiten ovat Itävalta ja Unkari kohteina.

      Yhteydenpito jälkikasvuun painottuu maantieteellisistä syistä nettiin ja puhelimeen
      Muutamia vierailuja vuosittain.

      Kun lapsuutensa ja varhaisnuoiruutensa on elänyt köyhyydessä ja kurjuudessa niin vähäänkin voi olla tyytyväinen.

      Mottoni: Hyvin menee kun ei vertaa eikä valita!

      • sinulla menee, onnelisuudesta, eikös sitä silloin voi sanoa olevansa onnellinen kun on hyvä olla, on tyytyväinen.

        Mukavasti tuntuu elämä kulkevan kaikilla vastanneilla, hyvin pienistä asioista se onni, tai tyytyväisyys syntyy.
        Ei suuria odotuksia, hyvä olo tänä päivänä, sepä riittää, tulevasta ei koskaan tiedä.

        Kävin tänään palvelutalossa ja näin ennen niin virkeitä ihmisiä toisten työnneltävinä, tuli siinä mieleen, noinko minäkin?
        Lauluamme kuuntelivat hymysuin, jalka tahtia iski, varmasti heilläkin oli onnellinen hetki, kunpa vain useammin heitä siellä kävisivät katsomassa, pientä iloa mukanaan viemässä.

        Vähän tuli pelottava mieli, kun tulevaisuutta ajatteli, mutta heti kohta ajattelin, nyt on vielä hyvä ja olen onnellinen, kunpa sen muistaisi.

        Hymyilytti tuo Irkun pieni onnellisuus, lumen tulo, totta se on, kun puhdas lumi maahan sataa, on kuin maailma kirkastuisi.
        Nyt minä onnellinen näen melko pyreän kuun nousevan tuolta tavaanrannalta, talojen välistä, satuinpa tähän tuon ihmeen näkemään, tavallaan piilossa minulta on.


      • SkillaN kirjoitti:

        sinulla menee, onnelisuudesta, eikös sitä silloin voi sanoa olevansa onnellinen kun on hyvä olla, on tyytyväinen.

        Mukavasti tuntuu elämä kulkevan kaikilla vastanneilla, hyvin pienistä asioista se onni, tai tyytyväisyys syntyy.
        Ei suuria odotuksia, hyvä olo tänä päivänä, sepä riittää, tulevasta ei koskaan tiedä.

        Kävin tänään palvelutalossa ja näin ennen niin virkeitä ihmisiä toisten työnneltävinä, tuli siinä mieleen, noinko minäkin?
        Lauluamme kuuntelivat hymysuin, jalka tahtia iski, varmasti heilläkin oli onnellinen hetki, kunpa vain useammin heitä siellä kävisivät katsomassa, pientä iloa mukanaan viemässä.

        Vähän tuli pelottava mieli, kun tulevaisuutta ajatteli, mutta heti kohta ajattelin, nyt on vielä hyvä ja olen onnellinen, kunpa sen muistaisi.

        Hymyilytti tuo Irkun pieni onnellisuus, lumen tulo, totta se on, kun puhdas lumi maahan sataa, on kuin maailma kirkastuisi.
        Nyt minä onnellinen näen melko pyreän kuun nousevan tuolta tavaanrannalta, talojen välistä, satuinpa tähän tuon ihmeen näkemään, tavallaan piilossa minulta on.

        Itselleni jonkinlainen henkinen tasapaino. olla sinut itsensä kanssa. tietenkin onnellisuuteen liittyy, että ulkoisen asiat ovat suunilleen kunnossa. Kuten terveys ja jokapäiväinen leipä taattu.
        Suuri rahamäärä ei onnellisuutta ratkaise. olen monesti hyvin onnellinen pienistä arkipäivän asioista.
        Ihanista vuoden ajoista ,kauniista keväästä, terveydestä. Siitä kun saa keväällä istutella kasvamaan kaikenlaista. On Lukematon määrä asioita.
        Ehkä me sota-ajan lapset osataan arvostaa juuri niitä pieniä asioita jotka ovat hyvin. Huonotkaan eivät murehtimalla parane . Joskus taas kuka tahansa ihminen on onnellisempi joskus taas ei niin- kuten joku jo sanoikin.
        Itse tunne kuuluvani onnellisten joukkoon !


    • vaihteeksi

      Kaikkialla kuuluvien valitusten jälkeen on miellyttävää lukea onnellistuttavia asioita, ja korvien välistä se tuntuu löytyvän, kyky nauttia pienistäkin asioista. Tietysti on niinkin, että sairaimmat ja vähävaraisimmat eivät täällä ole kirjoittelemassa. Kyllä vanhusten oloissa on paljon korjaamista että olotila olisi edes siedettävä.

    • Olin ystäväni ja hänen pienen tyttärenpoikansa kanssa uimassa, olo oli jotenkin niin iloinen,
      ja pikkupojan puheet tuntuivat hauskoilta.
      Poreamme oli melkoisen täynnä, höyry vain nousi, poika sanoi: "Mummoja keitetään!"
      Uimme ja saunoimme ihan olan takaa!

      Jonain päivänä olen välillä onnetonkin, tunteet aaltoilevat, sillä kyllä, - maailman meno
      välillä huolestuttaa, - vaikka tiedän, etten voi sille mitään - tai ehkä juuri siksi.

      Kaikenlainen tavara inhottaa minua, olen ehdottomasti kieltänyt lahjaesineiden vastaanottamiseni.
      Keinotekoisten nautintojen suhteen tunnen samoin, millään 'aineilla' ei onnellisuutta saavuteta,
      niin uskon vilpittömästi.
      Kyllä ilo ja onnellisuus on aivan muista asioista kiinni, näin siis minun kohdallani;
      minua hyvät ihmissuhteet onnellistuttavat!

      Suuren menetyksen kokenut ystäväni on itkenyt viime aikoina paljon, on olut vaikea lohduttaa,
      mutta sanoin, että jo itkeminenkin on lahja, joka vie surua pois. Pojan kuolema on kieltämättä suru,
      jonka voi tajuta vain se, joka on menettänyt. Kuolema kuitenkin tulee jokaiselle ennemmin tai myöhemmin.
      ~~~~
      "Tuolla lentää muuttolintu kultasiipinen,
      lentää niin kuin kultalehti kauas tuulehen."

      ~~~~

      • ei se tuon kummempaa tarvitse olla.
        Nauttia ystävän seurasta, kuunnella lapsen aitoutta, se vain on niin, ei sitä onnellista tunnetta edes osaa perustella.

        Minulla mieli aaltoilee, väliin tunne alakuloa, tietämättä syytä, ajatukset pyörivät menneessä, jo yhdeksän vuottta olen viettänyt mieheni jälkeistä aikaa, ikävä työntyy arvaamatta ajatuksiin.
        Ei siitä kokonaan eroon pääse koskaan, mutta sitten pieni iloinen asia ja taas olo on tunnetta täysi, onnellinen.
        Kai on väliin koettava myös alavirettä, voidakseen tunteen onnellisuudesta voi tajuta.
        Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän pienet asiat mielen hyväksi tekee.

        Tänä oäivänä koin hyväm mielen, kun eräs kuulija kiitteli että teillä on niin kauniita lauluja, se oli vilpitön toteamus, uskon että hänen mielensä oli hyvä ja onnellinen.
        Laulun sanat, runot voivat tuoda olotilan onnellisuudesta, nyt soi kappale Rannalla ja sitä kuunnellen tunnen hyvän olon.

        Hyvää yötä kaikille ja kauniita unia.


      • pilvi*
        SkillaN kirjoitti:

        ei se tuon kummempaa tarvitse olla.
        Nauttia ystävän seurasta, kuunnella lapsen aitoutta, se vain on niin, ei sitä onnellista tunnetta edes osaa perustella.

        Minulla mieli aaltoilee, väliin tunne alakuloa, tietämättä syytä, ajatukset pyörivät menneessä, jo yhdeksän vuottta olen viettänyt mieheni jälkeistä aikaa, ikävä työntyy arvaamatta ajatuksiin.
        Ei siitä kokonaan eroon pääse koskaan, mutta sitten pieni iloinen asia ja taas olo on tunnetta täysi, onnellinen.
        Kai on väliin koettava myös alavirettä, voidakseen tunteen onnellisuudesta voi tajuta.
        Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän pienet asiat mielen hyväksi tekee.

        Tänä oäivänä koin hyväm mielen, kun eräs kuulija kiitteli että teillä on niin kauniita lauluja, se oli vilpitön toteamus, uskon että hänen mielensä oli hyvä ja onnellinen.
        Laulun sanat, runot voivat tuoda olotilan onnellisuudesta, nyt soi kappale Rannalla ja sitä kuunnellen tunnen hyvän olon.

        Hyvää yötä kaikille ja kauniita unia.

        toivon aloitteentekijälle, on ollut hyvä lukea onnestakin, aina niitä onnenmurusia löytyy, kun osaa arvostaa elämää ja ystäviä, joita täälläkin on löytynyt.

        Ollaan kiitollisia eliajastamme, josta vielä saamme nauttia:D


      • pilvi* kirjoitti:

        toivon aloitteentekijälle, on ollut hyvä lukea onnestakin, aina niitä onnenmurusia löytyy, kun osaa arvostaa elämää ja ystäviä, joita täälläkin on löytynyt.

        Ollaan kiitollisia eliajastamme, josta vielä saamme nauttia:D

        Nuo ihmis-suhteet ! läheiset suhteet omaisiin ja ystäväverkosto, ne edes auttavat myös saavuttamaan onnellisuuden tunnetta. Jos harrastaa monenlaisia asioita ystäviä riittää. Loppupeleissä moni asia on kuitenkin itsestä kiinni, omasta suhtautumisesta asioihin.
        Tottakai koko tulevaisuus houlestuttaa monilta osin, mutta mitä yksityinen eläkeläinen millekkään mahtaa.
        Suremalla niitä ei ketään auteta !
        Niitä purnaajia kyllä löytyy ihan olemattomista asioista, ja jonninjoutavista. Joille mikään ei ole kyllin hyvä !
        Ihmisen sisältä ja omasta olotilasta ja elämän asenteesta se onni lähtee. Ja jos ei ole enempää pitää ymmärtää olla onnelinen siitä mitä on. Elää ja Nauttia jäljellä olevista asioista !


      • SkillaN kirjoitti:

        ei se tuon kummempaa tarvitse olla.
        Nauttia ystävän seurasta, kuunnella lapsen aitoutta, se vain on niin, ei sitä onnellista tunnetta edes osaa perustella.

        Minulla mieli aaltoilee, väliin tunne alakuloa, tietämättä syytä, ajatukset pyörivät menneessä, jo yhdeksän vuottta olen viettänyt mieheni jälkeistä aikaa, ikävä työntyy arvaamatta ajatuksiin.
        Ei siitä kokonaan eroon pääse koskaan, mutta sitten pieni iloinen asia ja taas olo on tunnetta täysi, onnellinen.
        Kai on väliin koettava myös alavirettä, voidakseen tunteen onnellisuudesta voi tajuta.
        Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän pienet asiat mielen hyväksi tekee.

        Tänä oäivänä koin hyväm mielen, kun eräs kuulija kiitteli että teillä on niin kauniita lauluja, se oli vilpitön toteamus, uskon että hänen mielensä oli hyvä ja onnellinen.
        Laulun sanat, runot voivat tuoda olotilan onnellisuudesta, nyt soi kappale Rannalla ja sitä kuunnellen tunnen hyvän olon.

        Hyvää yötä kaikille ja kauniita unia.

        Aivan varhaislapsuudestani alkaen olen nauttinut äidin kehtolauluista ensi itselleni ja sitten pikku siskolleni,
        Bramsin
        "Suo jo painua pään helmaan viihdyttävääään,
        pieni armaani mun, nuku lauleluhun.
        Siipi enkelin on suojas voittamaton,
        senpä turvin sä saat
        nähdä untesi maat."

        Myös "Pium paum"-laulun osaan edelleen ulkoa.'

        Muistin luulisi olevan jo täynnä! Miten paljon sinne voikaan tallentaa? Ja edelleenkin!

        Mitä lauluja muistatte äitinne /isänne laulaneen?


      • pilvi*
        satu kirjoitti:

        Aivan varhaislapsuudestani alkaen olen nauttinut äidin kehtolauluista ensi itselleni ja sitten pikku siskolleni,
        Bramsin
        "Suo jo painua pään helmaan viihdyttävääään,
        pieni armaani mun, nuku lauleluhun.
        Siipi enkelin on suojas voittamaton,
        senpä turvin sä saat
        nähdä untesi maat."

        Myös "Pium paum"-laulun osaan edelleen ulkoa.'

        Muistin luulisi olevan jo täynnä! Miten paljon sinne voikaan tallentaa? Ja edelleenkin!

        Mitä lauluja muistatte äitinne /isänne laulaneen?

        Isä lauloi sekä iskelmiä, että klassista, Merikantoa, äiti lauloi kuorossa vielä lähes 80 vanhana.

        Äidin laulamana nukkumaan mennessä:

        Valkeassa ruuhessani
        soudan yli tumman veen.
        Kaislikosta kantaa ääni
        öisen tuulen venheeseen.

        Herkin mielin kuulen tuota
        katson kuuta loistavaa.
        Kimmeltäin kuin pienet liekit
        aallot ruuhta kuljettaa.


      • pilvi* kirjoitti:

        Isä lauloi sekä iskelmiä, että klassista, Merikantoa, äiti lauloi kuorossa vielä lähes 80 vanhana.

        Äidin laulamana nukkumaan mennessä:

        Valkeassa ruuhessani
        soudan yli tumman veen.
        Kaislikosta kantaa ääni
        öisen tuulen venheeseen.

        Herkin mielin kuulen tuota
        katson kuuta loistavaa.
        Kimmeltäin kuin pienet liekit
        aallot ruuhta kuljettaa.

        äitini lauloi enemmäkseen virsiä, niistä on jäänyt mieteen ainakin, Joutukaa sielut oan aikanne kallis,,,, sekä Oi Herra jos mä matkamies maan.

        Paimentytön sunnuntai oli yksi, Murheesi suista riemusta puista, muunmuassa ja lasten lauluista, Aa aa allin lasta, pientä linnunpoikaa.
        Myös se Oravan pesä ja Karhu sairastaa olivat lauluja jotka muistan.
        Joululauluista Hiljaa, hiljaa, joulunkellot kajahtaa, pidän itsekin kovasti tästä laulusta.

        Äitini kertoi, että minua vanhempi sisareni lauloi sitä jo pienenä, ja hän kuoli kaksi ja puolivuotiaana., kai se laulu äidille oli niin rakas muistoineen.

        Isäni en muista laulaneen, mutta hän soitti huuliharpulla vanhoja kappaleita, harmi vaan ettei tullut tallennetua.

        Ihania on muistot.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      145
      1980
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      114
      1527
    3. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      92
      1350
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1282
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      89
      1275
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      207
      1121
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      47
      1057
    8. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      204
      1032
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      98
      1027
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      229
      861
    Aihe