Intti lähestyy ja jotkut asiat ovat jääneet epäselviksi. Ja tyhmiä kysymyksiähän ei ole...
Saako/kannattaako inttiin ottaa omia tavaroita? (hammasharja,saippua,kirjoja,pyyhe, vaatteita ym ym) ja jos tai kun saa niin onko omien tavaroiden tuontia rajoitettu?esim ei omia vaatteita ym..tai jotain tavaraa vain tietty määrä..
Onko mahdollisuutta käydä suihkussa/ pesulla? esim. kasvojen pesu aamuin illoin tai kunnon suihku illalla.
Onko pitempikestoisilla leireillä mahdollisuutta tähän vai eletäänkö siellä paskan keskellä peseytymättä kertaakaan kahden viikon aikana?
Täysin epäselvää on, että mitä tavaraa olisi syytä ottaa mukaan? eli mitä intti tarjoaa omasta takaa ja mitä täytyy ehdottomasti ottaa mukaan. Perus armeijapukuhan on armeijan takaama, mutta alusvaatteita, paitoja, sukkia, kenkiä, hanskoja kannattaa varmaan varata mukaan reilusti?vai..
Miten olette valmistautuneet inttiin fyysisesti/miten kannattaisi? Kuinka kova intti on fyysisesti?
Itse olen lenkkeillyt päivittäin sekä punnertanut, tehnyt vatsoja ym ym.....
Kiitos vastauksista jo etukäteen.
intistä?
6
1940
Vastaukset
- intin käynyt 2001
Jokaiselle alokkaalle lähetetään varustelista, mitä kannattaa ottaa mukaan lähtiessään intiin, kaikkien niiden muiden opaslehtisten kanssa, joissa annetaan tarkempaa informaatiota.
Inttiin ei välttämättä tarvi ottaa paljoakaan omia tavaroita mukaan, mutta jotain kannattaa. Intistä saa tarpeelliset vaatteet, parranajovälineet, saippuan, kaiken tarpeellisen.
Mitä kannattaa ehkä ottaa itse mukaan: Deodoranttia, omat pesuaineet (intistä saatu saippua jotain huonoa venäläistä) shampoo, hammastahna (yhden harjan sieltä saa)
Intissä ei saa käyttää omia vaatteita, niin että ne näkyvät muiden vaatteiden alta. Intistä saa siis kaikki tarpeelliset vaatteet. Mutta useimmat tykkää käyttää omia alushousuja, koska haluavat vaihtaa alushousut vaikka joka päivä. Ja sukkiakin käytetään jonkin verran omia, jos haluaa. Minä käytin ainoastaan intin varusteita ja ne riittivät minulle. Varusvaihdossa ne vaihdetaan puhtaisiin.
Leireillä ei ole useinkaan hyviä pesumahdollisuuksia, joten siellä ei pääse suihkuun tai peseytymään välttämättä kahteenkaan viikkoon. Jos on tarvetta puhdistaa ihoa, vaikka aknen takia, kannattaa varata mukaan vaikka puhdistuspyyhkeitä tms. Kasarmilla on mahdollisuus käydä pesulla aamuin illoin (aamulla ei ole useinkaan aikaa suihkulle) Itse rentouduin usein iltaisin kuumassa suihkussa puolikin tuntia)
Intissä selviää kohtalaisella kunnolla. Riippuu tietysti kuinka särmä haluaa olla. Jos haluaa edetä pitemmälle (AUK, RUK), pitää olla mielellään aika hyväkuntoinen (esim. cooperista joku 2600 vähintään)
Eikä hätää, jos ei ole alussa kaikki valmiina. Intistä pääsee lomille suhteellisen usein (kerran viikossa tai kahdessa) Alokaskauden jälkeen iltavapaalle useina iltoina viikossa ja lomalla voi hankkia sen, mitä puuttuu. Sotilaskodistakin voi ostaa, jos puuttuu jotain.
Alussa kannattaa ottaa mahdollisimman vähän tavaraa mukaan, koska intissä on aika vähän säilytystilaa omille tavaroille. Ja intin tavaroista, jotka on sinun omassa käytössäsi, kannattaa pitää tosi hyvää huolta, ettei ne huku, eikä niitä varasteta (multakin varastettiin tavaraa 20 euron arvosta, vaikka pidin tavaroistani tosi hyvää huolta, tietty intissä useimmat laittaa vahingon kiertämään ja pöllii puuttuvan varusteen kaveriltaan, mikä ei tietty ole suositeltavaa) Eli kaikki omat tavarat lukkojen taakse, silloin kun niitä ei tarvitse. - Tj0
Ensimmäisenä tulee mieleen kalsarit ja sukat. Sen verran, että löytyy joka päiväksi puhtaat. Eli 11-12 kpl, koska joudut todennäköisesti olemaan ekan viikonlopun gines ja pääset lomille vasta seuraavana perjantaina tai lauantaina. Sitten suklaapatukoita ja jotain pikkusnäkkiä. Itellä oli mukana iso nippu marsseja ja tuplia.
Sitten paperia, kirjekuoria ja postimerkkejä muijaa varten, kuvia muijasta. Ja ehkä pari lehteä tai kirjan, mutta muista, ettei aikaa ole todellakaan paljon aivan alkuvaiheessa.
Ja omaa pyyhettä ei saatu käyttää alokasaikana Upinniemessä. Omia kenkiä ja hanskoja ei saa käyttää, eikä muutakaan, mikä näkyy päälle. Ja noista mitä vaatteita intti tarjoaa, niin se tarjoaa aivan kaikki. Ja tosta kunnosta, että ei se mikään rääkkipaikka ole. Aika nopeesti siellä oppii laistamaan hommat, jotka ei nappaa. Juu ja hammasharja ja -tahna sekä suihkusaippuaa.
Lycka till! - Frank
1.inttiin saa ottaa omia tavaroita kunhan ne
mahtuu pieneen kaappiisi.siellä on pieni lokero
henk.koht.tavaroille
2.kunhan siviilivaatteet eivät näy niin saat
käyttää esim.kalsarit
3.aamulla ei aluksi ehdi käymään aamulla suihkulla
muutaman viikon jälkeen sitten.illalla pitäisi
kyllä ehtiä käymään vaikka alussa ohjelmaa on
aika myöhään asti
4.leireillä ei ole mahdollisuutta käydä suihkussa
paitsi ehkä kerran jos lähistöllä on saunaraken-
nus
5.periaatteessa intti tarjoaa kaiken paitsi
henk.koht.viihdykkeet.seksilehdet on kielletty!
6.koska et pääse parin ensimmäisen viikon aikana
lomalle etkä pestyä vaatteitasi niin ota vaikka
kalsareita kotoasi
7.ei intti nyt niin paha ollut mitä luulin mutta
se vapauden rajoittaminen ja rutiini,säännölli-
syys ärsytti.kyl noilla fyysisillä aktiviteeteil
lä mistä puhuit niin pärjäät varmaan aikas
hynin,mutta lupaa nyt kuitenkin HAJOTA SINNE! - tyttö
onko tästä mitään apua.. itse en ole käynyt inttiä mutta veljeni on tällä hetkellä..
niistä tavaroista...noh niistä on kerrottu ihan tarpeeksi aikasemmissa.. kalsarita ja sukkia ainoastaan mukaan.. kaiken muun saat sieltä..
mut kun sanoit tuosta fyysisestä harjotuksesta..
veljeni polttaa eikä harrasta mitään.. eikä oikeastaan liikkunutkaan ollenkaan ennen..*heh*
mutta hyvin siellä on pärjännyt.. rankinta on kuulemma pitkät marssit.. sinun harjoituksiesi perusteella sinulla on taitaapi olla ihan hyvä kunto.. :D
ja lomista... niin velejeni käypi melekin joka viikonloppu kotona..
joten onnea vain...
ei se kuulemma niin kamalaa ole kuin kerrotaan..
se on vain asenteesta kiinni.. ja siitä mihin olet tottunut...
olen jopa itsekkin harkinnut inttiin menoa..
mut juuh oleppas hyvä.. näistä vastauksista toivottavasti on jotain hyötyä.. :D - Vanhus
Noista rojuista on jo kirjoitettu ihan tarpeeksi. Ei se intti ainakaan silloin viime vuosituhannella ollut mikään paha paikka, kunhan teki mitä käskettiin.
Siellä vaan kannattaa kulkea sitä pienimmän riesan tietä, ja olla hankkimatta ongelmia itselle ja erityisesti muille. Hommahan toimii niin, että jos yksi tekee tyhmää, kaikki kärsivät ja nämä kaikki eivät sen jälkeen tykkä siitä yhdestä :) - ohi on
Siel kannattaa vaa olla oikees paikas oikeesee aikaa, ettei joudu nakkeihin. Mukaan kannattaa ottaa cd-soitin ja pieni telkkari...paitti morttikaudel niit ei voi kyl oikee käyttää.
Varaudu siihen, et aika mones asias mitä siel tehää ni ei o järkee..siin meinaa hajota pää ku tehää jotai iha tyhmää:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkkeet ovat pois työntekijän palkasta
Jokainen työeläkkeen nimissä maksettu euro on otettu pois työtä tekevältä palkansaajalta. Mitä korkeampi työeläketaso o1181578- 771258
Etkö sä muru mussakaiseni ymmärrä
Että me päästään lähenemään vain kaveruuden kautta? Vain siten mä voin lähettää sulle kuvia ja viestejä 😌 Tänäänkin o351247- 501056
- 61792
Martina Aitolehdeltä kova tilitys podcastilla: "Kyllä mä turpaan vetäisin"!
Martina Aitolehti tilittää brutaalin rehellisesti Eskolle podcastilla syitä, miksi hän ei ole lähtenyt mukaan julkkisten199760- 29714
Siinäpä jäät
Punapää kaipaamaan, kun päätän maallisen vaellukseni. Oma oli valintasi. Sillä minä en jaksa enää kovin pitkää tätä. Ole59705Sosiaalinen lainalaisuus.
Tulipa mieleen tässä useammasta aloituksesta ja kirjoituksesta, että minusta ihmisilläkin (laumaeläimilläkin) on luonnol138686Hei, huomenta
Joskus tarvitaan kipua, että löytää itsestään voimaa ja vahvuutta! Aurinkoista päivää ja muutenkin mukavaa lauantaita ❤️65620