Etsitkö omaa dobermannia?

ohikulkijavaan

Katso Italian doberman rescuen sivut:
http://www.dobermannsangels.it/html/fin.html

"Osa koirista saadaan pelastettua tilanteista ja oloista, joita emme viitsi edes kuvailla. Otamme nämä koirat haltuumme, hoidamme ja kuntoutamme ja annamme niille uuden elämän. Meillä on uroksia, joiden paino on noin 18kg operaation alkaessa ja noin 40kg kuntouksen jälkeen. Kun tarvittava kuntousjakso on ohi, viikkoja tai kuukausia kestänyt fyysinen ja psyykkinen kuntoutus on tehty, pyrimme löytämään jokaiselle Dobermannille oman pysyvän kodin koko elämäksi.

Adoptoi! Lahjoita! Liity jäseneksi!"

10

651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koirakuisk.

      Hyvä kun kerroit tästä rescue-järjestöstä, en ole aiemmin kuullut.

      Minkä hintaista on adoptoida tuolta dobberi? Esim. Espanjan rescuejärjestöjen koirat maksavat n. 450 euroa lentoineen, rokotuksineen, sirutuksineen ja kaikkineen.

      • edell.

        Ja hei, jos sinulla on yhteyksiä järjestöön, niin olisi tosi hyvä jos nuo sivut saisi myös suomeksi - aloitussivu näkyy myös suomeksi, mutta mitkään muut sivut eivät. Jos on kiinnostunut adoptoimaan tuolta, on välttämätöntä tajuta mitä koirasta sanotaan ja nyt jutut ovat italiaksi. Koirista voisi myös olla enempi selvitystä kuvien alla, syntymävuodet ja käytökset (onko aggressio-ongelmaa, arkuutta, lapsi-inhoa, remmirähjää ja vetämistä, terveysongelmia yms) ja millaista kotia etsii. Nyt jää jotenkin pöllämystynyt olo sivujen jälkeen, kiinnostusta kyllä varmaan monellakin voisi olla mutta pakko olisi tietää sukupuolen ja värityksen lisäksi muuta koirasta. Vinkkaa eteenpäin heille jos siulla yhteyksiä. :)


      • aloittaja
        edell. kirjoitti:

        Ja hei, jos sinulla on yhteyksiä järjestöön, niin olisi tosi hyvä jos nuo sivut saisi myös suomeksi - aloitussivu näkyy myös suomeksi, mutta mitkään muut sivut eivät. Jos on kiinnostunut adoptoimaan tuolta, on välttämätöntä tajuta mitä koirasta sanotaan ja nyt jutut ovat italiaksi. Koirista voisi myös olla enempi selvitystä kuvien alla, syntymävuodet ja käytökset (onko aggressio-ongelmaa, arkuutta, lapsi-inhoa, remmirähjää ja vetämistä, terveysongelmia yms) ja millaista kotia etsii. Nyt jää jotenkin pöllämystynyt olo sivujen jälkeen, kiinnostusta kyllä varmaan monellakin voisi olla mutta pakko olisi tietää sukupuolen ja värityksen lisäksi muuta koirasta. Vinkkaa eteenpäin heille jos siulla yhteyksiä. :)

        Kiinnostuneet älkää tällä palstalla huudelko, vaan tuolla on sähköpostiosoite josta voi kysellä lisä tietoja koirista ihan Suomeksi. Löytyy ihan tämän suom.kiel sivun lopusta isolla.
        Tiedustelkaahan sieltä! Minulla ei ole mitään yhteyksiä tuonne halusin vain laittaa sivustot esille, jos edes yhdelle dobberille saisi paremman tulevaisuuden. :)


    • Voi että kun tuon sain ees englanniks, ihan ei tuo Italia taipunu..=D mahtavan näköisiä koiruuksiahan tuolla on..

      • rescuedobberiko

        Mahtavan näköisiähän noista moni on. Typistettyjä paljon tarjolla..... mutta varmasti vaativat kovia kokeneena paljon työtä ja vielä kun on kyse dobermannista joka on muutoinkin rotuna sopimaton kenenkä tahansa käsiin.
        " rescue-koira tarvitsee paljon (lue älyttömästi) aikaa, pitkää pinnaa ja lauman johon se voi luottaa. Luottamus ei synny päivässä, viikossa eikä välttämättä edes kuukaudessa. Mikään eläin, ei luonnossakaan, sopeudu täydelliseen ympäristön- ja laumanvaihdokseen hetkessä! Aluksi masentunut, apaattinen jopa varautunut koira saattaa sopeuduttuaan uusiin olosuhteisiin olla mitä iloisin ja ystävällisin hännänheiluttaja. Haluamme kuitenkin erityisesti korostaa, että vaivatonta ja helppoa koiraa ei ole olemassakaan, sellaisen voi löytää ainoastaan lelukaupan hyllystä! Lisätietoja rescue-eläinten ongelmista ja ohjeita ja neuvoja niiden hoitoon löydät mm.Reccurescuen sivuilta rekkurescue.com "


      • rescuedobberiko kirjoitti:

        Mahtavan näköisiähän noista moni on. Typistettyjä paljon tarjolla..... mutta varmasti vaativat kovia kokeneena paljon työtä ja vielä kun on kyse dobermannista joka on muutoinkin rotuna sopimaton kenenkä tahansa käsiin.
        " rescue-koira tarvitsee paljon (lue älyttömästi) aikaa, pitkää pinnaa ja lauman johon se voi luottaa. Luottamus ei synny päivässä, viikossa eikä välttämättä edes kuukaudessa. Mikään eläin, ei luonnossakaan, sopeudu täydelliseen ympäristön- ja laumanvaihdokseen hetkessä! Aluksi masentunut, apaattinen jopa varautunut koira saattaa sopeuduttuaan uusiin olosuhteisiin olla mitä iloisin ja ystävällisin hännänheiluttaja. Haluamme kuitenkin erityisesti korostaa, että vaivatonta ja helppoa koiraa ei ole olemassakaan, sellaisen voi löytää ainoastaan lelukaupan hyllystä! Lisätietoja rescue-eläinten ongelmista ja ohjeita ja neuvoja niiden hoitoon löydät mm.Reccurescuen sivuilta rekkurescue.com "

        Tuttua on rescue toiminta, 6 rescue turria kun asustaa meillä..=D Isompi urosa on rotikan ja kaukkarin risteytys (plus ehkä muuta) ja nuorempi uros dobberin ja karhukoiran risteytys ( ??), joten en oo eilisen teeren tyttö..=D


      • Ota kiini
        NotAnAngel83 kirjoitti:

        Tuttua on rescue toiminta, 6 rescue turria kun asustaa meillä..=D Isompi urosa on rotikan ja kaukkarin risteytys (plus ehkä muuta) ja nuorempi uros dobberin ja karhukoiran risteytys ( ??), joten en oo eilisen teeren tyttö..=D

        Doppereita itselleen unemoiville. Onko itsetunto heikko.? Sellainen ihminen joka ottaa kaverikseen suuren toisia ihmisiä peloittelevan tappelu/verikoiran on itsetunnoltaan heikko ja haluaa koiran avulla näyttävän ympäristölle, että minua pitää pelätä ja kunnioittaa.


      • Ota kiini kirjoitti:

        Doppereita itselleen unemoiville. Onko itsetunto heikko.? Sellainen ihminen joka ottaa kaverikseen suuren toisia ihmisiä peloittelevan tappelu/verikoiran on itsetunnoltaan heikko ja haluaa koiran avulla näyttävän ympäristölle, että minua pitää pelätä ja kunnioittaa.

        Tässä maailmassa on kuule ihmisiäkin jotka ei ota dobberia egonjatkeeksi vaan siksi että dobbereista tykkää!


      • Neandra
        Ota kiini kirjoitti:

        Doppereita itselleen unemoiville. Onko itsetunto heikko.? Sellainen ihminen joka ottaa kaverikseen suuren toisia ihmisiä peloittelevan tappelu/verikoiran on itsetunnoltaan heikko ja haluaa koiran avulla näyttävän ympäristölle, että minua pitää pelätä ja kunnioittaa.

        ""Doppereita itselleen unemoiville. Onko itsetunto heikko.? Sellainen ihminen joka ottaa kaverikseen suuren toisia ihmisiä peloittelevan tappelu/verikoiran on itsetunnoltaan heikko ja haluaa koiran avulla näyttävän ympäristölle, että minua pitää pelätä ja kunnioittaa.""

        Mikäs kohta sinulla on heikko? Korvien väli?


      • söldkflösdkf
        Ota kiini kirjoitti:

        Doppereita itselleen unemoiville. Onko itsetunto heikko.? Sellainen ihminen joka ottaa kaverikseen suuren toisia ihmisiä peloittelevan tappelu/verikoiran on itsetunnoltaan heikko ja haluaa koiran avulla näyttävän ympäristölle, että minua pitää pelätä ja kunnioittaa.

        Selitä mitä tarkoittaa tappelukoira ja entä verikoira? Dobermannia ei ole käytetty koirataisteluissa ja verikoirakaan (=vihikoira http://www.koirat.com/rotu.phtml?id=186 ) se ei ole.

        Dobermanni on viimeisimmän rotumääritelmän mukaan seura-, suojelu- ja palveluskoira. Dobermanni on ainoa rotu, joka on alun perin jalostettu nimenomaan ja vain suojelukoiraksi. Alkuperäisen käyttötarkoituksen rinnalle on dobermannille syntynyt monia muitakin käyttötarkoituksia, kuten kansalliset pk-lajit, terapiakoira, perhekoira, toko, agility, pelastuskoira, avustajakoira jne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe