Kelan toiminta !!!

Paskaa niskaan

Olen sairauspäivärahalla, ja ihmettelin kun päivärahaa ei tule. Menin viime viikolla kelan konttorille, ja minulle kerrottiin että päiväraha on katkaistu, koska olen osallistunut työvoimatoimiston minulle tarjoamalle intensiivikurssille. En ole kuitenkaan koskaan ollut millään kurssilla, mutta kelan koneella oli tieto että olen kurssilla ollut.
Minulle tarjottiin kyseistä kurssia työkkäristä elokuussa. Kurssi oli vapaaehtoinen, ja en mennyt sinne. Jostain kelan virkailija oli saanut päähänsä että olen ollut kurssilla, ja katkaissut rahantulon. Minulta ei ole pyydetty mitään todistetta, enkä ole kelaan ilmoittanut mitään mistään kurssista. Nyt on käynyt niin, että viime viikolla aloin hoitaa asiaa, käymällä kelassa ja soittamalla kelaan.
Minule luvattiin että asia käsitellään kiireellisenä, ja että rahat maksetaan takautuvasti "viimeistään" 4.11 mennessä. Rahoja ei vaan kuulu, ja kun tänään soitin (taas kerran) niin minulle ilmoitettiin että rahat on maksussa 11.11 ! Kelan lupaukset ja toimintatavat ovat turhauttavan tyhjiä. Kuun alussa erääntyi 500€:n vuokra ja 5 kpl laskuja. Sosiaalitoimistoon en saa enää tällä viikolla aikaa, ja kela levittelee käsiään. Miten tällainen on mahdollista ?! Jos joku kelan työntekijöistä kyllästyy työhönsä, tai elämään, hän voi katkaista huvikseen ihmisiltä toimeentulon. Järjestelmässä on pahasti vikaa, ei tällaista ilman ihmisen suostumusta voi tehdä. Kuka maksaa kalliit puhelinsoitot, ja laskujen viivästymiskorot ?!!? VITUN KELA !!!

14

666

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ????

      Mitenköhän toimeentulotuki toimisi jos sekin olisi Kelan hommia?

    • Veijarit vauhdissa?

      Meinaan vaan, että jos se on/oli joku kolmas taho, jolta työvoimahallinto ostaa ko. kurssin, niin ehkä heidän intressissään on saada näyttämään osallistujamäärät mahdollisimman suurilta, jolloin pätäkkää kilahtaa kassaan mahdollisimman paljon (saanevat korvauksen osallistujamäärän mukaan?) ja siksi ovat Kelalle ja/tai työvoimahallinnolle ilmoittaneet sinunkin kurssille osallistuneen (kun eivät ole tienneet sairauspäivärahastasi). Ehkei tälläinen mahdollinen vilunki tule edes ilmi, jos osallistujat ovat "tavallisia" työttömiä, joilla työttömyysetuuksien maksatus jatkuu kurssien ajan tavalliseen tapaan?

      • samaa

        Jaa en tiedä. Sain työvoimatoimistosta ammatillisen kuntoutuksen, erikoistyövoimaneuvojalta lappusen, missä kerrottiin kurssista. En sitä sen kummemmin katsonut, kun sinne meno oli vapaaehtoinen. Kävin asian tiimoilta myös työkkärissä, ja koneelta ei löytynyt että MOL olisi minua kurssille ilmoittanut. No, eihän sitä kukaan varmasti tiedä vaikka virhe olisi työkkärin tekemä ?! Tein kirjallisen valituksen asiasta kelalle verkon kautta. Laadin tarkan selostuksen, kerroin että minulle luvattiin rahat 4.11. Kerroin myös että minulle tulee kuukauden tauko rahantuloon, ja kuka maksaa myöhästyneen vuokran, ja muiden laskujen viivästymiskorot, ja minulle asiasta aiheutuneet muut kulut. Vastaus tuli samana päivänä:

        Hyvä asiakkaamme.

        Pahoittelemme maksupäivän viivästymistä. Päivärahan maksupäiviä ei ole mahdollista tarkoin määritellä ennen kuin etuudesta on annettu päätös.
        Teille on annettu uusi päätös sairauspäivärahasta 5.11.2009 ajalle 21.9.- 30.11.2009. Seuraavat maksupäivät ovat 9.11.09 ja 10.11.2009.



        Ystävällisesti

        xxxxx-xxxxx xxxxx
        Kela

        Voi VITTU sanon minä. ei mitään kantaa vaan käsien pesu asiasta !!


      • kannattaa vaatia
        samaa kirjoitti:

        Jaa en tiedä. Sain työvoimatoimistosta ammatillisen kuntoutuksen, erikoistyövoimaneuvojalta lappusen, missä kerrottiin kurssista. En sitä sen kummemmin katsonut, kun sinne meno oli vapaaehtoinen. Kävin asian tiimoilta myös työkkärissä, ja koneelta ei löytynyt että MOL olisi minua kurssille ilmoittanut. No, eihän sitä kukaan varmasti tiedä vaikka virhe olisi työkkärin tekemä ?! Tein kirjallisen valituksen asiasta kelalle verkon kautta. Laadin tarkan selostuksen, kerroin että minulle luvattiin rahat 4.11. Kerroin myös että minulle tulee kuukauden tauko rahantuloon, ja kuka maksaa myöhästyneen vuokran, ja muiden laskujen viivästymiskorot, ja minulle asiasta aiheutuneet muut kulut. Vastaus tuli samana päivänä:

        Hyvä asiakkaamme.

        Pahoittelemme maksupäivän viivästymistä. Päivärahan maksupäiviä ei ole mahdollista tarkoin määritellä ennen kuin etuudesta on annettu päätös.
        Teille on annettu uusi päätös sairauspäivärahasta 5.11.2009 ajalle 21.9.- 30.11.2009. Seuraavat maksupäivät ovat 9.11.09 ja 10.11.2009.



        Ystävällisesti

        xxxxx-xxxxx xxxxx
        Kela

        Voi VITTU sanon minä. ei mitään kantaa vaan käsien pesu asiasta !!

        Kela sotki joskus minunkin asioita. Tein kantelun suoraan Kelan Hllinto-osastolle ja samalla kysin korvausvaatimuksen osotetta. Vastasivat että ensin Kelan Hallinto-osasto käsittelee sen ja ellen tyydy siihen niin sitten käräjille. Mulle ei oikeestaan vahinkoa tullut enkä lähettänyt mitään vaatimusta sinne.

        Jos sule tuosta vahinkoa syntyy niin yksilöity korvausvaatimus Kelan Hallinto-osastolle. Myös selvittelystä aiheutuneista kuluista (aika, puhelinkulut yms.) kannattaa vaatia korvausta, saattaa vaikka jotain saadakin sieltä, mutta käräjille tuskin kannattaa lähteä.

        Tuon kantelun ja korvausvaatimuksen voi tehdä sähköpostilla.


    • umpikiero 1

      kelaan on palkattu umpikiero savolainen, jonka tehtävänä on kiäntää ja viäntää pykäliä niin, että asiakas on aina se joka häviää. terveiset vaan liisa hyssälälle.

    • volkkari22

      joo kyllä on hidasta toimintaa sähköt ja vesi menee kohta poikki joutuu muuttamaan hotelliin asumaan kyllä vituttaa

    • Linko_Lastila

      asunny kaverin autotallissa kiljua juon jokapäivä ja NUSSIN sen muijaa

      • valotpäälle

        Jos laittaisin valot päälle siellä autotallissa, niin huomaisit, että se on sen koira. Ja se kiljupönttö on siinä sen takia, ettei viemäri vuoda lattialle.


    • Anonyymi

      Kelan toiminta ajaa ihmiset vararikkoon. Moni on menettänyt omaisuutensa kelan sävellysten vuoksi. Kela vitkastelee ja ihmisten laskut kasvavat koska tulee perintä ja korkokuluja tilanteessa jossa saat muutoinkin pienempää rahaa. Moni on sairauslomalla kelan aiheuttamien ongelmien vuoksi, luovuttaneet aktiivisen toiminnan koska ei jaksa enää.

      • Anonyymi

        Ja näin kaikki äänestää demareita ja Sanna Marinia, koska Kelan, Kuntskokeilun ja Te-toimiston toiminta ajaa heidät vararikkoon.


    • Anonyymi

      Kela päätti kesken sairauslomapäivien jolla olen ollut jo kuukausia, että nyt on uusi sairaus ja pitää pidättää omavastuupäivät uudelleen, kuitenkin joka sairauslomatodistuksessa on lääkäri nimennyt saman sairauden sairausloman syyksi ja vaikka Kelan mielestä on uusi sairaus niin sairauslomalaskuri kerryttää päiviä eteenpäin vanhan sairauden mukaan kohti 300 päivää, luulisi sen nollautuvan jos uusi sairaus kyseessä. Kyllä ei arkijärki minulla riitä tätä touhua käsittämään.

      • Anonyymi

        Otan osaa. Samanlaisia kiusaajia minullakin.


    • Anonyymi

      Kelalle palkattu viime aikoina paljon uutta työvoimaa. Suurin osa on virkailijoista on täyttä ymmärrystä vailla.

      • Anonyymi

        Eivät vissiin osaa työntekijöistä kouluta ollenkaan tehtäviin kun vetelevät hatusta kuin arvontakeskus asioita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      381
      3591
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      129
      2529
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      127
      1792
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1270
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1137
    6. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      50
      1125
    7. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      162
      1104
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      63
      1074
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      908
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      50
      882
    Aihe