hei,
ollaan lähössä poikaystävän kanssa omatoimimatkalle meksikoon huhtikuu-kesäkuu 2010. minulla on käynyt tämmöinen ehkä vähän hassu kysymys mielessäni... minulla on muutama lääke, joita joudun käyttämään päivittäin ja 2kk matkalle niitä joutuisin ottamaan mukaani aikamoisen määrän. voikohan siitä tulla jokin ongelma lentokentällä/tullissa? onko kenelläkään kokemuksia?
matkasta muuten: aikomus on olla parisen päivää mexico cityssä ja käydä mahdollisesti teotihuacanissa (vai mikä nyt olikaan) katsomassa pyramideja. miten sinne pääsee kätevimmin ja halvimmin? olisin cityssä mielellään pidempäänkin, mutta poikaystävää pelottaa city koska kuullut kauhutarinoita kidnappauksista... typerää, mutta joudun vähän ylipuhumaan, että suostuu olemaan cityssä kanssani :) Sitten matkaamme bussilla oaxacaan päin ja sieltä puerto escondidoon. onko jotakin vinkkejä, mitä pysähdyksiä/mitä reittiä kannattaa käyttää puertoon mennessä? ystävämme surffailee puertossa, joten menemme häntä sinne tapamaan. sitten olemme lukeneet zipolitesta, ja niistä lähiseuduista, joissa olis tämmöstä hipahtavampaa meininkiä. kannattaako mennä? onko kokemuksia? toivottavasti ei olisi kauheasti jenkkejä siellä seuduilla :) ...? sitten ajattelimme mennä costa ricaan karibianmeren rannalle, koska ollaan kuultu että siellä on ihana paratiisimeininki. toisaalta olen kuullut, että siellä sataa paljon ja on kosteaa. onko tietoa säästä siellä päin huhti-kesäkuussa? ja mitä paikkoja kannattaa käydä tsekkaamassa costa ricassa?
kiitos vastauksista!
Lääkket mukaan?
2
540
Vastaukset
- tuskin ongelmaa
Tuskinpa lääkkeet tuottavat ongelmia, minulla on ollut vuodenkin lääkkeet mukana (ei Meksikossa vaan Etelä-Amerikassa), eikä niihin ole kukaan kiinnittänyt mitään huomiota. Ei ongelmaa, ellei kyseessä ole huumaaviksi luokitellut lääkkeet tms. Ota varmuudeksi reseptit mukaan.
Muuten en Meksikon matkailussa osaa neuvoa.- A la mexicana
ota reseptit mukaan missa mainitaan sinun nimi seka mihin tarkoitukseen ne on, mielellaan englanniksi. Teotihuacaniin kannattaa sopia diili taksikuskin kanssa edellisena paivana, hotelleissa osaavat neuvoa. Meksikossa on kidnappauksia mutta kayttakaa maalaisjarkea, jattakaa ne nayttavat kultakorut kotiin niin ei kukaan teihin kiinnita mitaan huomiota. Ja tietenkin ei yoaikaan kannata mitaan Ramboa leikkia, ja liikkua turvallisilla alueilla,ei siis lahtea seikkeileen tietyille kaupunginosille. Jenkkituristeja valitettavasti on taalla jokapaikassa, get used to it.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1619534Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde493020Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja412789- 572601
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1982028- 1031929
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251873Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä511433Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121266- 281241