ER 5

kuume...

Lupasin itselleni 30-vuotis lahjaksi pyöräkortin jotka on ensikeväänä joten pitäähän se jonkunkainen kulkinekkin hankkia:)
Olen katsellut noita parin kolmen tonnin peruspyöriä koko luokassa 500cc, honda cb,suzuki gs ja kawan er 5.
Tuo kawa ois ehkä mieluisin ulkonäkönsä perusteella,joten nyt tarvitsisin tietoa ja vinkkejä k.o pyörästä.
Mikä noin järkevä kilometrimäärä tollasessa pyörässä minkä vielä uskaltaa ostaa,ja onko noissa jotain tyyppivikoja (vm 97-00) mihin erityisesti kannattaa kiinnittää huomiota.
Ois pari järkevää vaihtoehtoa nyt tiedossa syyshintaan
Jos tietoa / vinkkiä niin kerro ihmeessä!
Kiitoksia.

5

1552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Morgan Freeman

      ei noissa mitään kummempia tyyppivikoja ole.tuo on huoleton ja varmatoiminen pyörä.osta pois vaan,näkemättäkin uskoisin että et pety.mutta onhan se muuten katsottava että yleensäottaen on kunnossa mutta tyyppivikojen suhteen se on varma valinta.

    • Erkin omistaja

      Minä ostin upo-uuden Kawasaki ER-5 vuonna 2005, kun viimeiset pyörät myytiin 5800 euron hintaan. Minulla on ollut moottoripyörä aina alla vuodesta 1973 lähtien. Vaikka olen pitkäajan motoristi, niin en tarvitse näyttävää tai voimakasta isoa pyörää alleni. Minulle riittää käyttöpyörä. Perinteisesti teen kesällä yhden pidemmän moottoripyörämatkan, mutta pääsääntöisesti ajan sillä kesällä päivittäin lyhyitä matkoja, kun ei sada vettä. Vanhalle miehelle sopii pitemmille matkoille ilmastoitu auto kuin puuduttava ja epämukava moottoripyörä. Tehoa Erkissä on 50 hv, joka riittää hyvin rekkojen ohittamiseen, ja huippunopeuttakin Kawasakin oman mittarin mukaan on 180 km/t. Kiihtyvyydeltään Erkki hakkaa varmasti yli 90 % henkilöautoista, joten missään ei jää jalkoihin.

      Vikoja ei ole ollut, kuin pieni vesivuoto. Uusi pyörä alkoi kuukauden käytön jälkeen tiputtaa jäähdytysvettä vesipumpun luota. Ensimmäinen havainto vuodosta tuli, kun pesin Kawasakia ensimmäisen kerran. Näin pakoputkessa valkoisia täpliä. Valkoiset täplät olivat jäähdytysnesteesteen glygoolin jäämiä. Takuuna vaihdettiin kaikki vesipumpun ympärillä olleet tiivisteet. Sen jälkeen ovat jäähdytysnesteet pysyneet sisällä. Valitettavasti asentaja käytti tiivisteitä laittaessaan liikaa tiivesteliimaa, ja tiivesteliima tukki melkein kokonaan jäähdytysnesteen suodattimen. Onneksi huomasin ajoissa paisuntasäiliön kuivuneen, ja ymmärsin puhdistaa suodattimen.

    • honu.

      MInulla on CB500. Kyllä sitä vääntöä ja katu-uskottavuutakin alkaa hetimiten kaipaamaan. Valtatie ajaminen on vähän kyllä huteraa 500:lla. Kawa ER-6 on jo parempi (4000-5000€). Isompiakin hyviä saa halvalla
      esim: http://www.nettimoto.com/852758.

    • Hornet900

      Ajoin kaks kesää em.pyörällä vm.98 ei ollu suuria ongelmia.Virtalukko reistas joskus jos ei öljynny sateen/pesun jälkeen.Kytkinkahvassa oleva käynnistyksen esto kytkin rikkoutui,ei muuta.Vois muuten olla myynnissä möin siskon tytölle viime kesänä,mut ei taida olla varaa pitää!!Hyvässä kunnossa oleva ER.

      • paljon...

        kerro ihmeessä lisää siitä erkasta,paljon ajettu,missä kunnossa kulutusosat yms.. missäpäin sijaitsee ja paljon noin hinta?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2520
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      883
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe