Minulla on käytössäni Dna:n sähköposti.
Ongelmani koskee liitteenä lähetettävää kuvaa.
Liite-kuva välittyy erillisenä liitetiedostona kauniisti
vastaanottajalle, mutta se aukeaa myös tolkuttoman
isona kuvana varsinaiseen kirjoittamaani
viestiosaan tekstin jälkeen.
Olen skannannut lähettämäni kuvan.
Miten saan kuvan lähtemään ainoastaan liitteenä,
ja varsinaisen s.postin tekstiosan säilymään vain
tekstiä varten.
S.Postin liitetiedosto
5
131
Vastaukset
skannannut kuvan liian isoksi. Jos haluat, ettei kuva näy tekstin alla, pitää sun vaikkapa pakata se zipiksi tai jotain vastaavaa, jolloin se näkyy klemmarissa liitteenä. Mä kyllä tykkään, kun kuvat ovat siististi tekstiosan jälkeen.
- dbdb
Ahaa siitä siis on kyse.
Kylä se kuva minustakin voisi hyvin olla siinä tekstin alapuolella.
Tapauksessani se vaan oli niin tolkuttoman iso ettei se
edes näkynyt kokonaan ruudulla, ilman palkin vieritystä.
Ongelmani siis onkin skannauksessa.
Jaksaisitko vielä auttaa, eli miten skannaan kuvan jotta se olisi
kohtuullisen kokoinen, mahtuakseen kauniisti tekstiosaan.
Kiitos avustasi
p.s. Skannattuani kuvan käänsin sen pystysuorasta vaakasuoraan,
koska skannauksen tuloksena A4 lomake ei tulostu A4:sna vaan
on oikeastaan A5, eli lomake tulostuu väärään suuntaan skannauksessa.
Saakohan tuosta selvää. - 12+1
dbdb kirjoitti:
Ahaa siitä siis on kyse.
Kylä se kuva minustakin voisi hyvin olla siinä tekstin alapuolella.
Tapauksessani se vaan oli niin tolkuttoman iso ettei se
edes näkynyt kokonaan ruudulla, ilman palkin vieritystä.
Ongelmani siis onkin skannauksessa.
Jaksaisitko vielä auttaa, eli miten skannaan kuvan jotta se olisi
kohtuullisen kokoinen, mahtuakseen kauniisti tekstiosaan.
Kiitos avustasi
p.s. Skannattuani kuvan käänsin sen pystysuorasta vaakasuoraan,
koska skannauksen tuloksena A4 lomake ei tulostu A4:sna vaan
on oikeastaan A5, eli lomake tulostuu väärään suuntaan skannauksessa.
Saakohan tuosta selvää.kun skannaat niin esikatselussa rajaa skannaus koskemaan sitä valokuvaa, ei koko aluetta ja pienennä dpi-arvoa (dots per inch) niin saat pienemmän kuvan. Kokeilemalla oikea arvo selviää. Toinen vaihtoehto on pienentää skannauksen jälkeen kuvankäsittelyohjelmalla kuva sopivan kokoiseksi.
12+1 kirjoitti:
kun skannaat niin esikatselussa rajaa skannaus koskemaan sitä valokuvaa, ei koko aluetta ja pienennä dpi-arvoa (dots per inch) niin saat pienemmän kuvan. Kokeilemalla oikea arvo selviää. Toinen vaihtoehto on pienentää skannauksen jälkeen kuvankäsittelyohjelmalla kuva sopivan kokoiseksi.
Jos sulla on välineet kuvaa käsitellä, niin resoluutioksi 72 dpi (se on näytön resoluutio) ja leveydeksi semmoiset 20-25 cm ja sitten tallennus jpg:ksi. Siisti on hän!
- dbdb
ThreeMice kirjoitti:
Jos sulla on välineet kuvaa käsitellä, niin resoluutioksi 72 dpi (se on näytön resoluutio) ja leveydeksi semmoiset 20-25 cm ja sitten tallennus jpg:ksi. Siisti on hän!
Ehdin vasta nyt palaamaan asiaan.
Jippii, liitekuvani eivät enää ole lakanan kokokoisia.
KIITOS kovasti avusta, ongelmani on poistunut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
- 95932
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25877Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat293770- 95748
- 34648
- 109646
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet131568