S.Postin liitetiedosto

dbdb

Minulla on käytössäni Dna:n sähköposti.
Ongelmani koskee liitteenä lähetettävää kuvaa.
Liite-kuva välittyy erillisenä liitetiedostona kauniisti
vastaanottajalle, mutta se aukeaa myös tolkuttoman
isona kuvana varsinaiseen kirjoittamaani
viestiosaan tekstin jälkeen.
Olen skannannut lähettämäni kuvan.
Miten saan kuvan lähtemään ainoastaan liitteenä,
ja varsinaisen s.postin tekstiosan säilymään vain
tekstiä varten.

5

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skannannut kuvan liian isoksi. Jos haluat, ettei kuva näy tekstin alla, pitää sun vaikkapa pakata se zipiksi tai jotain vastaavaa, jolloin se näkyy klemmarissa liitteenä. Mä kyllä tykkään, kun kuvat ovat siististi tekstiosan jälkeen.

      • dbdb

        Ahaa siitä siis on kyse.
        Kylä se kuva minustakin voisi hyvin olla siinä tekstin alapuolella.
        Tapauksessani se vaan oli niin tolkuttoman iso ettei se
        edes näkynyt kokonaan ruudulla, ilman palkin vieritystä.
        Ongelmani siis onkin skannauksessa.
        Jaksaisitko vielä auttaa, eli miten skannaan kuvan jotta se olisi
        kohtuullisen kokoinen, mahtuakseen kauniisti tekstiosaan.
        Kiitos avustasi
        p.s. Skannattuani kuvan käänsin sen pystysuorasta vaakasuoraan,
        koska skannauksen tuloksena A4 lomake ei tulostu A4:sna vaan
        on oikeastaan A5, eli lomake tulostuu väärään suuntaan skannauksessa.
        Saakohan tuosta selvää.


      • 12+1
        dbdb kirjoitti:

        Ahaa siitä siis on kyse.
        Kylä se kuva minustakin voisi hyvin olla siinä tekstin alapuolella.
        Tapauksessani se vaan oli niin tolkuttoman iso ettei se
        edes näkynyt kokonaan ruudulla, ilman palkin vieritystä.
        Ongelmani siis onkin skannauksessa.
        Jaksaisitko vielä auttaa, eli miten skannaan kuvan jotta se olisi
        kohtuullisen kokoinen, mahtuakseen kauniisti tekstiosaan.
        Kiitos avustasi
        p.s. Skannattuani kuvan käänsin sen pystysuorasta vaakasuoraan,
        koska skannauksen tuloksena A4 lomake ei tulostu A4:sna vaan
        on oikeastaan A5, eli lomake tulostuu väärään suuntaan skannauksessa.
        Saakohan tuosta selvää.

        kun skannaat niin esikatselussa rajaa skannaus koskemaan sitä valokuvaa, ei koko aluetta ja pienennä dpi-arvoa (dots per inch) niin saat pienemmän kuvan. Kokeilemalla oikea arvo selviää. Toinen vaihtoehto on pienentää skannauksen jälkeen kuvankäsittelyohjelmalla kuva sopivan kokoiseksi.


      • 12+1 kirjoitti:

        kun skannaat niin esikatselussa rajaa skannaus koskemaan sitä valokuvaa, ei koko aluetta ja pienennä dpi-arvoa (dots per inch) niin saat pienemmän kuvan. Kokeilemalla oikea arvo selviää. Toinen vaihtoehto on pienentää skannauksen jälkeen kuvankäsittelyohjelmalla kuva sopivan kokoiseksi.

        Jos sulla on välineet kuvaa käsitellä, niin resoluutioksi 72 dpi (se on näytön resoluutio) ja leveydeksi semmoiset 20-25 cm ja sitten tallennus jpg:ksi. Siisti on hän!


      • dbdb
        ThreeMice kirjoitti:

        Jos sulla on välineet kuvaa käsitellä, niin resoluutioksi 72 dpi (se on näytön resoluutio) ja leveydeksi semmoiset 20-25 cm ja sitten tallennus jpg:ksi. Siisti on hän!

        Ehdin vasta nyt palaamaan asiaan.
        Jippii, liitekuvani eivät enää ole lakanan kokokoisia.
        KIITOS kovasti avusta, ongelmani on poistunut


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe