vetonivelen vaihto

wertti

pitäisi vaihtaa murros vänkärin puolelle primera -98:siin.miten tapahtuu,oon tälläinen itse opiskellut korjaaja, mutt ei oo tarvinut vielä murrosta vaihtaa ikinä.kiitti vaan jos joku viitsii lyhyesti selostaa,on mulla vähän hajua hommasta.

7

31477

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helposti

Toimii P10:ssä ja en keksi syytä miksei menisi P11 samalla tavalla.

1. Napamutteri auki, ei vielä mutteria pois kokonaan.

2. Multilinkin mutterin voi kannattaa irrottaa "jousipilarista".

3. Vetonivelen suojakumi pois päältä. Työnnä akselia laatikkoon päin ja samalla naputtele vetoniveltä vasaralla. Iskut sisältä ulospäin niveleen ympärinsä.

4. Aksilan pitäisi näin tulla kohtuu helposti pois nivelestä. Seuraavaksi napamutteri pois ja nivel pois. ABS versiosa lienee pientä lisäjuttua jotka irtoavat samalla.

5. Uusi suojakumi akselille, laita urien päälle teippiä / vst. ettei kumi rikkoonnu.

6. Uusi vetonivel paikalleen.

7. Lukkorengas akselille uraan ja varovasti yrittämään akselia paikalleen uuteen niveleen. Voi olla hankalaa saada paikoilleen, mutta kyllä aksila lopulta menee nivelen läpi ja rengas lukitsee osat paikalleen. ÄLÄ JÄTÄ LUKKORENGASTA MISSÄÄN NIMESSÄ POIS.

8. Suojakumi, napamutteri ja multilinkki kiinni.

Monissa ohjeissa neuvotaan irrottamaan jos jonkinlaista niveltä, ja jarrusatulaa, jne. Tämä ohje ehkä helpoin ja nopein tapa vaihtaa nivel ilman älytöntä purkutyötä turhan takia.

• patukka

Joo ei oo vaikee homma toi nivelten vaihto.Ite vaihoin molemmat ulommat nivelet n.kuukaus sitten.Kyllähän siihen muutamia tunteja menee mutta kannattaa tehä ite jos vaan suinkin kykenee.

• make
        patukka kirjoitti:

Joo ei oo vaikee homma toi nivelten vaihto.Ite vaihoin molemmat ulommat nivelet n.kuukaus sitten.Kyllähän siihen muutamia tunteja menee mutta kannattaa tehä ite jos vaan suinkin kykenee.

Toyotassa ei ole noin helppoa. Korjaamossa vaihdettiin ja itse olin paikan päällä katsomassa kun kaveri yritti ruuvipenkissä irti vetoniveltä,ei onnistunut,oli niin jumissa ettei auttanut muu kuin uusia kaikki,akseli myös.Sisempi nivel sentään lähti helposti pois.Helppous on autokohtaista.

• monia vaihtanut
        make kirjoitti:

Toyotassa ei ole noin helppoa. Korjaamossa vaihdettiin ja itse olin paikan päällä katsomassa kun kaveri yritti ruuvipenkissä irti vetoniveltä,ei onnistunut,oli niin jumissa ettei auttanut muu kuin uusia kaikki,akseli myös.Sisempi nivel sentään lähti helposti pois.Helppous on autokohtaista.

Myivät sulle akselin turhaan. Lähes aina corollissa ja carinoissa ulompi vetari niin piukas et ei lähe ehjänä, silloi pitää ottaa rälläkkä käteen ja halkaista vanha nivel pois akselista. Näin jälkeenpäin turha sanoa mutta tiedät sitten sanoa kun toiselta puolelta menee ettei tarvi uutta akselia ja rikkinäisen nivelen irrotuskin käy nopeammin. ;}

• Jamesames1

Nissanin vetonivelen paikalleen laitossa ei tarvitse tapella yhtään, kun laitatte pienen nippusiteen tiukkaan akselin päässä olevan sokan päälle. Tämän jälkeen nivel nippusiteen viereen ja nopea napautus, niin uusi nivel on paikoillaan, että naks ja poks.
      Toyotan nivelet on todella tiukassa. Rälläkällä pari Railo kylkeen ja lyödä moskalla palat irti ja uutta niveltä tilalle.

• Anonyymi

Tarviiko ohjauskulmia tällä menetelmällä säätää?

• Anonyymi

No ei luultavasti jos ei ole suurta klappia napa pulteisa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      193
      3207
    2. 95
      1443
    3. Mitä haluaisit kysyä

kaivatultasi juuri nyt?
      Ikävä
      130
      1148
    4. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      248
      1122
    5. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      86
      975
    6. Olisitko valmis lähitulevaisuudessa

Kohtaamaan minut mies?
      Ikävä
      97
      861
    7. Kissan kuolema

https://youtube.com/shorts/lJznLVfBTxA?si=h-F1D4Arg4uGjGX- On tuo aivan uskomaton tapaus! Lähes 200 osanottoa ja surun
      Tuusniemi
      112
      697
    8. Haluatko J-mies jutella asiat selviksi vai jäädä palstalle haaveilemaan

Kuten otsikko sanoo: Haluatko tavata ja jutella, jotta saadaan asioihin selvyys lopullisesti vai haluatko mieluummin haa
      Ikävä
      55
      685
    9. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      108
      668
    10. Miten on, luotathan siihen?

Että vielä tehdään kiihkeästi sitä yhdessä... Tutulle naiselle.❤️‍🔥
      Ikävä
      39
      597
    Aihe