Isänpäiväkin

Nittaminax

sitten huomenna, kunka moni meinaa saada krapula kahvit sänkyyn, ei siis kongreettisesti vaan oikeesti silleen et sen voipi juuakkin. Miten pitkään muuten tota päivää ollaan vietetty kun muista enään. :)

75

738

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paapuuri

Tässä sinulle tietoa isänpäivästä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Isänpäivä

Meillä ei ole kukaan koskaan krapulassa, joten kahvit voi kaataa sänkyyn ihan selvinkinpäin :)

• vaimoke

mies ei käytä. Kahvit saa varmasti sänkyyn tarjoiltuna. Kunhan vaan malttaisi siellä sängyssä pysy sen hetken;))

• ihmeessä mä en muista lapsuudestani yhtään isänpäivää siks ajattelin kysästäkkin :).
        Juu, onhan se aika riskialtista kiikuttaa kahvit sänkyyn, paitti jos ei sit ole joku iso muki joka ei ole ihan täynnä.

• paapuuri
        vaimoke kirjoitti:

mies ei käytä. Kahvit saa varmasti sänkyyn tarjoiltuna. Kunhan vaan malttaisi siellä sängyssä pysy sen hetken;))

Tämä mies kyllä malttaa, joka aamu pääsee valmiille aamukahville, tuskin
        se yht`äkkiä isänpäivänä siitä virkistyy itse keittämään :))
        Enkä vie sänkyyn, tulkoon keittiöön, lehdenkin käyn hakemassa valmiiksi, kun
        teen kilometrin aamulenkin.

• paapuuri
        Nittaminax kirjoitti:

ihmeessä mä en muista lapsuudestani yhtään isänpäivää siks ajattelin kysästäkkin :).
        Juu, onhan se aika riskialtista kiikuttaa kahvit sänkyyn, paitti jos ei sit ole joku iso muki joka ei ole ihan täynnä.

Mielenkiintoista tietoa löytyi tuolta linkin takaa, esim. miten eri aikaan eri maissa isänpäivää vietetään.
        Vain neljässä maassa on tähän aikaan eli marraskuun toinen sunnuntai.

Muumimuki pysyy aika hyvin huterammassakin kädessä ;))

• vaimoke
        Nittaminax kirjoitti:

ihmeessä mä en muista lapsuudestani yhtään isänpäivää siks ajattelin kysästäkkin :).

taitaa olla onnellinen lapsuus. Nyt kun vanhempieni (molemmat pois nukkuneet)...vanhaa kirjenvaihtoa joskus selailen..siellä jäljellä myös isälle tekemiämme kortteja. Ovat jotenkin kovin liikkiksiä;)) Yhdeksi joululahjaksi ajattelinkin postittaa sisarilleni ja veljelleni heidän itsensä tekemät kortit vanhemilleni. Laitan kauniisiin kuoriin...

j.k.
        Kun tarpeeksi isolle tarjoiluvadille kaiken laittaa, niin ei sitten väliä vaikka kaatuisi. Meillä sellainen iso muovinen tarjoiluvati missä reunat;))

• vaimoke kirjoitti:

taitaa olla onnellinen lapsuus. Nyt kun vanhempieni (molemmat pois nukkuneet)...vanhaa kirjenvaihtoa joskus selailen..siellä jäljellä myös isälle tekemiämme kortteja. Ovat jotenkin kovin liikkiksiä;)) Yhdeksi joululahjaksi ajattelinkin postittaa sisarilleni ja veljelleni heidän itsensä tekemät kortit vanhemilleni. Laitan kauniisiin kuoriin...

j.k.
        Kun tarpeeksi isolle tarjoiluvadille kaiken laittaa, niin ei sitten väliä vaikka kaatuisi. Meillä sellainen iso muovinen tarjoiluvati missä reunat;))

tuo minunkaan lapsuus nyt aivan onnetonta ollut, mutta ei vaan tule mieleen yhtäkään. Vietettiinköhän niitä edes meillä? Nyt ei voi kyselläkkään ku molemmat ovat kuolleet (vanhemmat siis).
        Tuollainen tarjoiluvatihan on sitten näppärä juuri tuohon tarkoitukseen :)

• paapuuri kirjoitti:

Mielenkiintoista tietoa löytyi tuolta linkin takaa, esim. miten eri aikaan eri maissa isänpäivää vietetään.
        Vain neljässä maassa on tähän aikaan eli marraskuun toinen sunnuntai.

Muumimuki pysyy aika hyvin huterammassakin kädessä ;))

en lukenukkaan, ainoastaan sen milloin alettiin viettämään. Nooh kunhan on iso muki :)
        Meillä olis muuten pitänyt tänään olla pihatalkoot, mutta mites tuolla haravoit ku sentti tolkulla lunta maassa.

• paapuuri
        Nittaminax kirjoitti:

tuo minunkaan lapsuus nyt aivan onnetonta ollut, mutta ei vaan tule mieleen yhtäkään. Vietettiinköhän niitä edes meillä? Nyt ei voi kyselläkkään ku molemmat ovat kuolleet (vanhemmat siis).

Isänpäivää vietetään myös isien muistoksi, kynttilä ollaan haudalle aina viety.

Miten olis iso pesuvati, oliskohan se liian vihjaileva ;)

• vaimoke
        Nittaminax kirjoitti:

ei sitten mene lakanat turhaan vaihtoon...

• paapuuri kirjoitti:

monena päivänä näin syksysin viedään haudoille kynttilöitä iseille.

Heh..vois olla parempi jos jättäis sen vadin pois :)

• Vaimoke
        paapuuri kirjoitti:

mukaan. Muuten käy. Mistä sinä nyt tähän hätään tarjuiluvadin löytäisit?. Lupaan lähettää postissa sinulle jos, vastaavan löydän. Ystävällisesti. Ei sitten tule niitä turhia väärinkäsityksiä vastaisuudessa teilläkään...

• paapuuri
        Vaimoke kirjoitti:

mukaan. Muuten käy. Mistä sinä nyt tähän hätään tarjuiluvadin löytäisit?. Lupaan lähettää postissa sinulle jos, vastaavan löydän. Ystävällisesti. Ei sitten tule niitä turhia väärinkäsityksiä vastaisuudessa teilläkään...

Lähetä vaan, mutta reunat pitää olla ainakin muutaman sentin korkuiset :)
        Ei tähän hätään ehdi mistään, se on selvää.
        Meillä onneksi tulee tosi harvoin väärinkäsityksiä mistään ;))

• paapuuri
        Nittaminax kirjoitti:

en lukenukkaan, ainoastaan sen milloin alettiin viettämään. Nooh kunhan on iso muki :)
        Meillä olis muuten pitänyt tänään olla pihatalkoot, mutta mites tuolla haravoit ku sentti tolkulla lunta maassa.

Minäkin yritin haravoida pihaa, mutta ilmeisesti meni ajoitus pieleen, kun lehdet olivat jo jäätyneet maahan kiinni. Sinnehän ne peittyy lumen alle, pois näkyvistä.

• Vaimoke
        paapuuri kirjoitti:

Lähetä vaan, mutta reunat pitää olla ainakin muutaman sentin korkuiset :)
        Ei tähän hätään ehdi mistään, se on selvää.
        Meillä onneksi tulee tosi harvoin väärinkäsityksiä mistään ;))

on. Ja on muuten tarpeeksi iso;)) Samanlaisen jos, löydän niin varmasti sinne sulle lähetän;)) Älä sitten ihmettele. On muuten ihan oikeesti kätevä ja pätevä. Niinkuin minäkin...

• paapuuri
        Vaimoke kirjoitti:

on. Ja on muuten tarpeeksi iso;)) Samanlaisen jos, löydän niin varmasti sinne sulle lähetän;)) Älä sitten ihmettele. On muuten ihan oikeesti kätevä ja pätevä. Niinkuin minäkin...

Mehän ollaan sitten melkein samanlaisia, käteviä ja päteviä :)))
        En ihmettele, tähän ikään mennessä on oppinut olemaan ihmettelemättä monia asioita.
        Kiitän jo etukäteen, nimimerkki "tarjotinlähetystä odottava" :-)

• paapuuri kirjoitti:

Minäkin yritin haravoida pihaa, mutta ilmeisesti meni ajoitus pieleen, kun lehdet olivat jo jäätyneet maahan kiinni. Sinnehän ne peittyy lumen alle, pois näkyvistä.

tossa joku haravoidakkin, mutta pakko sen oli luovuttaa, no kait sitten ens viikolla uusiksi jos kelit suo.

• Korppis

Wikipedian tieto ei mielestäni anna oikeaa kuvaa isänpäivän juurtumisesta Suomeen. Ei sitä ainakaan 50-60 -luvulla vietetty. En muista milloin se yleistyi, mutta oli kuitenkinjo 80-luvulla käytössä kun x-miehestäni tuli isä ; )

Isäinpäivän iltana vien kynttilän isäni haudalle.

• Korppis kirjoitti:

Wikipedian tieto ei mielestäni anna oikeaa kuvaa isänpäivän juurtumisesta Suomeen. Ei sitä ainakaan 50-60 -luvulla vietetty. En muista milloin se yleistyi, mutta oli kuitenkinjo 80-luvulla käytössä kun x-miehestäni tuli isä ; )

ihme jos en sitten muista että meillä olisi niitä koskaan vietetty. Jostain mullekin tuli mieleen toi 80-luku.

• Vaimoke
        paapuuri kirjoitti:

Mehän ollaan sitten melkein samanlaisia, käteviä ja päteviä :)))
        En ihmettele, tähän ikään mennessä on oppinut olemaan ihmettelemättä monia asioita.
        Kiitän jo etukäteen, nimimerkki "tarjotinlähetystä odottava" :-)

että, minunkaan mieheni ei sitten millään tulisi toimeen ilman minua. Elämänsä olisi liian järjesteksyssä olisi hänellä tylsä ja liian simppeli elämä, jos minä en välillä sotkisi asioita perusteellisti. Olen siis tosi hänellekin tarpeellinen. Meidänlaisia monitaitoisia naisia tämä maailma tarvitsee.

• paapuuri
        Korppis kirjoitti:

Ei todellakaan anna oikeaa tietoa, mutta siellä sanotaankin, että "tämä artikkeli on tynkä", sitä voi
        lisätä jos parempaa tietoa on tarjolla.

Minä muistan, että ainakin 70-luvulla meillä kotona isänpäivää vietettiin, usein annettiin
        kirja ja kortti.

• paapuuri
        Vaimoke kirjoitti:

että, minunkaan mieheni ei sitten millään tulisi toimeen ilman minua. Elämänsä olisi liian järjesteksyssä olisi hänellä tylsä ja liian simppeli elämä, jos minä en välillä sotkisi asioita perusteellisti. Olen siis tosi hänellekin tarpeellinen. Meidänlaisia monitaitoisia naisia tämä maailma tarvitsee.

Juu, pistetään välillä hyrskyn myrskyn ja ranttaliksi, siitä se elämä vaan piristyy,
        tulee vauhtia ja vaarallisia tilanteita ;)))
        Eihän ne nyt ilman meitä pärjäisi, mistään tulisi mitään.

• //////
        paapuuri kirjoitti:

Ei todellakaan anna oikeaa tietoa, mutta siellä sanotaankin, että "tämä artikkeli on tynkä", sitä voi
        lisätä jos parempaa tietoa on tarjolla.

Minä muistan, että ainakin 70-luvulla meillä kotona isänpäivää vietettiin, usein annettiin
        kirja ja kortti.

virallistettu 1979 isänpäivä.

• Vaimoke
        paapuuri kirjoitti:

Juu, pistetään välillä hyrskyn myrskyn ja ranttaliksi, siitä se elämä vaan piristyy,
        tulee vauhtia ja vaarallisia tilanteita ;)))
        Eihän ne nyt ilman meitä pärjäisi, mistään tulisi mitään.

jos, vaimo ei niitä ITSE järjestä. Mies eksyy ja lähtee etsimään ITSE haasteita. Parempi se etukäteen ihan ITSENÄISESTI ja oma-aloitteisesti järjestää miehelle tilanteita joita saa setviä. Tunteepahan sitten itsensä tarpeelliseksi. Ei tarvitse tyytyä selvittelmään vain jotain tylsiä kalaverkkoja tai muita vastaavia pyydiksiä. Mitä lie.Kummallisuuksia. Pätevinä ja kätevinä vaimokkeina otamme tämäkin puolen avioliitoisamme aina huomioon etukäteen. Hoidamme näin hyvin avioliitoamme. Vältämme karikot.

• paapuuri
        ////// kirjoitti:

virallistettu 1979 isänpäivä.

Nuorin sisareni on syntynyt vuonna 1968, ehkä silloin 70-luvulla koulujen kautta
        tätä isänpäivää esiin tuotiin, kortteja valmistettiin jne.

• /////
        paapuuri kirjoitti:

Nuorin sisareni on syntynyt vuonna 1968, ehkä silloin 70-luvulla koulujen kautta
        tätä isänpäivää esiin tuotiin, kortteja valmistettiin jne.

aikaisemmin kuin tuo virallinen liputuspäivä on tullut mutta, ei selviä milloin sitä on alettu vietää, vaivaa.

• niin milloin
        ///// kirjoitti:

aikaisemmin kuin tuo virallinen liputuspäivä on tullut mutta, ei selviä milloin sitä on alettu vietää, vaivaa.

ei selviä vaikka kooklen kääntää nuriapäin.

• Kortilla.
        Korppis kirjoitti:

ainakin yhdeltä blokilta kopsittua tietoa:

Monien muiden juhla- ja liputuspäivien tapaan on myös isänpäivä tullut Suomeen Yhdysvalloista. Vuonna 1949 ruotsalaiset kauppiaat päättivät ehdottaa, että kaikissa Pohjois-Maissa alettaisiin viettää isänpäivää kuten vietetään myös äitienpäivää. Suomessa isänpäivän viettoajankohdaksi tuli marraskuun toinen sunnuntai. Eri maissa ajankohdat vaihtelevat.

Isänpäivän vietto herätti alunalkaenkin kritiikkiä nopean kaupallistumisen myötä. Äitienpäivän tavoin tätäkin juhlaa olisi suotavaa viettää kunnioituksen ja arvostuksen osoituksena.

Isänpäivällä ei ole yhtä vankkoja ja tunnepitoisia perinteitä, kuin äitienpäivällä, mutta viiden vuosikymmenen aikana päivä on vakiinnuttanut asemansa perheiden juhlana. Isänpäivä on myös liputuspäivä.

Itse olen syntynyt -56 ja koulussa alettiin tehdä isänpäivänkortteja 60-70- luvun vaihteessa ja sitä kautta meidän perheessä tuli perinteeksi viettää isän päivää...

• paapuuri
        Vaimoke kirjoitti:

jos, vaimo ei niitä ITSE järjestä. Mies eksyy ja lähtee etsimään ITSE haasteita. Parempi se etukäteen ihan ITSENÄISESTI ja oma-aloitteisesti järjestää miehelle tilanteita joita saa setviä. Tunteepahan sitten itsensä tarpeelliseksi. Ei tarvitse tyytyä selvittelmään vain jotain tylsiä kalaverkkoja tai muita vastaavia pyydiksiä. Mitä lie.Kummallisuuksia. Pätevinä ja kätevinä vaimokkeina otamme tämäkin puolen avioliitoisamme aina huomioon etukäteen. Hoidamme näin hyvin avioliitoamme. Vältämme karikot.

:) taisit paljastaa itsesi :)

• Vaimoke
        paapuuri kirjoitti:

:) taisit paljastaa itsesi :)

ethän sinä paljasta. Todellisista Vaimokkeista on pula. Vetäkäämme yhtäköyttä.

• paapuuri
        Vaimoke kirjoitti:

ethän sinä paljasta. Todellisista Vaimokkeista on pula. Vetäkäämme yhtäköyttä.

En tietenkään paljasta, minuun voi aina luottaa.
        Yhtäköyttä vedetään :)

::::::::::::::::::::::::::= suukin on vetskarilla vedetty kiinni ;)))

• Vaimoke
        paapuuri kirjoitti:

En tietenkään paljasta, minuun voi aina luottaa.
        Yhtäköyttä vedetään :)

::::::::::::::::::::::::::= suukin on vetskarilla vedetty kiinni ;)))

Vaimokkeiden on pidettävä yhtä, tässä globanisoituneessa maailmassa. Edustamme viimeisiä kunnon vaimo-ihmisiä. Myös rajojemme ulkopuolella. Olemme katoava kansanperinne.

Kiitos, sinulle.

• ejk kalkkis

Itse sanoin jälkikasvulle että ainoa lahja jota kaipaan on, että siivoat huoneesi kuntoon.

Vielä se on tekemättä.

• vuotta olet saanut odottaa :))

• ejk kalkkis
        Nittaminax kirjoitti:

vuotta olet saanut odottaa :))

Liian monta.

• ejk kalkkis kirjoitti:

Liian monta.

kumma muksu jos ei edes kerran vuodessa siivoa huonettaan, nyt tomerana isänä sanot sille kovan sanan :)

• ejk kalkkis
        Nittaminax kirjoitti:

kumma muksu jos ei edes kerran vuodessa siivoa huonettaan, nyt tomerana isänä sanot sille kovan sanan :)

Laskottelutaktiikan. Lähti käymään äidillään kun asian taas puheeksi otin eikä ole sen koommin näkynyt. Toivoo tietysti että olen unohtanut kun tulee takaisin.

• ejk kalkkis kirjoitti:

Laskottelutaktiikan. Lähti käymään äidillään kun asian taas puheeksi otin eikä ole sen koommin näkynyt. Toivoo tietysti että olen unohtanut kun tulee takaisin.

ovela muksu :) ja tietenkin tulee kotiin viellä niin myöhään ettei voi enään siivota ja kolistella, ai ai...Taitaa poika olla kyseessä vaikka osaa noi tytötkin laistaa siivoamisesta :)

• ejk kalkkis
        Nittaminax kirjoitti:

ovela muksu :) ja tietenkin tulee kotiin viellä niin myöhään ettei voi enään siivota ja kolistella, ai ai...Taitaa poika olla kyseessä vaikka osaa noi tytötkin laistaa siivoamisesta :)

...veikkasit. Tyttö, oppinut vissiin äitinsä tavoille...

• Nittaminax
        ejk kalkkis kirjoitti:

...veikkasit. Tyttö, oppinut vissiin äitinsä tavoille...

no sinäkö sitten joudut siivoamaan aina sen huoneen?

• ejk kalkkis
        Nittaminax kirjoitti:

no sinäkö sitten joudut siivoamaan aina sen huoneen?

Päivä se on huomennakin.

• ejk kalkkis
        ejk kalkkis kirjoitti:

Päivä se on huomennakin.

Huone siivottu enkä minä sitä tehnyt. Olen iloisesti yllättynyt.

• Vasta ..
      • jo kerkesin tuolla ylempänä mainita tuosta liputuspäivästä.

• sitten
        Nittaminax kirjoitti:

jo kerkesin tuolla ylempänä mainita tuosta liputuspäivästä.

jos tuli liikaa sanoja.

• sitten kirjoitti:

jos tuli liikaa sanoja.

tarvii mitään pyydellä anteeksi, sattuuhan noita päällekäisyyksiä. En minä moittinut sinua, kunhan vain mainitsin :)

• viivi-amaldiina

väsätä ja muuta mageaa.
      Siinäpä se tämä päivä kuluukin, kaslerpaisti on uunissa.

Kahvit juomme keittiössä aamulla iha nokatusten isoista mukeista. :)

• paistoin porsaakyljyksiä ja huomenna kahvit meilläkin tarjotaan keittiössä. :)

• Korppis
        Nittaminax kirjoitti:

paistoin porsaakyljyksiä ja huomenna kahvit meilläkin tarjotaan keittiössä. :)

Kun me Peterin kanssa ollaan jo orpoja ja lapset ties missä niin vietämme isänpäivän aattoillan yhdessä saunoen. Teen katkarapusalaattia iltapalalle ja aamulla nousen valmiiksi katettuun kahvipöytään ; )))))

Sitten kuten jo tuolla ylempänä mainitsin viemme isäni haudalle kynttilän.

• Korppis kirjoitti:

Kun me Peterin kanssa ollaan jo orpoja ja lapset ties missä niin vietämme isänpäivän aattoillan yhdessä saunoen. Teen katkarapusalaattia iltapalalle ja aamulla nousen valmiiksi katettuun kahvipöytään ; )))))

Sitten kuten jo tuolla ylempänä mainitsin viemme isäni haudalle kynttilän.

kaikillahan ei ole mahdollisutta viedä kynttilää jos on haudattu kauaskin. Varmaan on kaunista illemalla ainakin noi hautausmaat.

• Adria

Aika ikävä ja halventava aloitus Isänpäivän vietosta. Isänä olen huomenna ylpeä päivän vietosta lasteni kanssa. Tänään ja parasta aikaa, valmistelen heille mahdollisimman maittavaa Isänpäivää. Isänä yritän päivälle luoda hyvät ja lämminhenkiset puitteet.

• jos ..

vastaava olisi tehty äitienpäivän aikoihin?

Isiä saa roimia, sanallakin?

• Adria
        jos .. kirjoitti:

vastaava olisi tehty äitienpäivän aikoihin?

Isiä saa roimia, sanallakin?

Nii'in minkäköhänlainen. No, onneksi on senverran sivistystä, että en kokeile edes. Kunnioitan Äitejä ja äitinä olemista.

• näinhän se on

Älä ala haastamaan riitaa, isiä ja isänpäivän viettotapoja on monenlaisia.
        Ikävä kyllä alkoholi liittyy monen perheen isänpäiväänkin.
        Turha kaunistella ja hymistellä sen enempää isiä kuin äitejäkään.
        Meitä ja heitä on joka lähtöön.

• Pörsäjärvellä

Yritä nyt olla lapsille esikuvana kun naiset pilkkaa julkisesti,kun näinkin kunnioitetun median sivuilla haukutaan tuollalailla.
        Ikinä en ole viinaa juonut enkä humalapäissäni heilunut,enkä häirinnyt naisrauhaa seisomalla humalassa pimeään aikaan poplari päällä pururlenkin pusikoissa..
        Kyllä pitäisi harkita ennen kuin päästää tuollaisia suustaan,edes mukamas huumorin varjolla,kirjoituksesta paistaa leppymätön miesviha ja halveksunta,emme tule koskaan olemaan tasaarvoisia julkisuudessa.

• RIMMIR
        näinhän se on kirjoitti:

luin ja tulkitsin että ne vaimot ovat krapulassa viedessään niitä isänpäivän kahveja sinne sänkyyn vapisevin ja tutisevin käsin :-O

• näin se on
        RIMMIR kirjoitti:

luin ja tulkitsin että ne vaimot ovat krapulassa viedessään niitä isänpäivän kahveja sinne sänkyyn vapisevin ja tutisevin käsin :-O

Oli kuka oli, krapulassa tai ei, mutta turha siitä on kinastelemaan käydä.

• Atrialenkki

kitise. Kun korkkaat, älä kirjoita tänne.

• Atriaplösönaama

...niin väkisin tulee mieleen että kaikilla ei pitäisi olla lupa lisääntyä,olet täysin jälkiabortoitavaa kauraa

• Korppis

Otin ettoset, join kahvit herätäkseni taas tähän päivään. Aukaisin koneen ja heti miten sain hörönä nauraa kun lukaisin tästä eteenpäin tämän isien juhlan suusanallista kopua. Taisi joku jo mainita, että meitä isiä ja äitejäkin on jos minkä sorttista laatua. On ihmeellista kuinka otat itseäsi isänä halventavana tämän aloituksen. Aloitustenhan pitää sisältää pientä provoa jolloin lukijat ja kirjoittajat saadaan mukaan. Kovasti tuossa väännettiin jo tietämyksenkin kehää jo siitäkin milloin isän päivää alettiin Suomessa juhlia. Samapa tuo milloin alettiin kakkuja isukeille värkkäämään ja porsaankorvia keittelemään ja samapa tuo onko päivänsankari skarppina tai kännissä ja ihan hailee minkälaisessa rapulassa äitee tärisee ja mistä alekorista kakarat ovat reinotossut isukille lahjaksi ostaneet, siis ei kun juhlitaan isän kanssa ja ilman.

Hyvää isänpäivää kaikille hyville ja vähän huonommille isukeillekin ; )

• Elätti
        näinhän se on kirjoitti:

Sosiaalielätin kommentti.

• näinhän se on
        Elätti kirjoitti:

Sosiaalielätin kommentti.

Olisit nyt elätti kirjoittanut pitemmän kommentin.
        Tuossa ei ollut mitään asiaa.

• puoliorpo

minä katsoin heiton ihan vitsiksi, vaikka uskoisin että tosiasiassa näin saattaa olla monessakin perheessä. Sinä olet varmasti hyvä isä lapsillesi, mutta voiko kaikista sanoa samaa. Tai äideistä, vaiettu puheenaihe.

• wirniksi

itse otin tuon krapula-jutun vain heittona, mutta eiköhän ole totta monessa perheessä. Sinä olet varmasti hyvä isä, mutta ei tarkoita että kaikki olisivat, joten totta toinen puoli aloituksessa.

• Leena**
    • Otto-Vaan..

Krapula kahvia sänkyyn.Molemmat on karanteenissa.

Viisivuotias painikaveri olisi halunnut jäädä väen väkisin yökylään järjestämään ukille yllätystä aamulla.:)
      Pienen "palaverin" jälkeen päädyttiin kuitenkin oman iskän yllättämiseen.

• mä nyt oikein, ettei sulla ole asiaa edes sänkyyn :) soffallekkos sut on passitettu?

• ovat ..
        Nittaminax kirjoitti:

mä nyt oikein, ettei sulla ole asiaa edes sänkyyn :) soffallekkos sut on passitettu?

pannassa, niin minä sen ymmärrän.

• ovat .. kirjoitti:

pannassa, niin minä sen ymmärrän.

mä sitten ymmärsin ihan väärin, no ei olisi eka kerta.

• nyt hyvää yötä

ihan selvinpäin ja ilman mitään krapuloita. Kiikutan ne sitten lasteni isälle sänkyyn oikein hyvän voileivän ja tuoremehun kanssa, on mulla pieni lahjakin aateltuna sitten jälkiruuaksi ;)

• ja ei me arvata mikä se lahja voisi olla. No hyvä jos ei krapulaa ole kummallakaan :)

• Heikunkeikku

Kerro HETI, mikä se pieni lahjasi on jälkiruuaksi!! :)))
        Kun sanoo AA:n, niin kyllä mun mielestäni pitää sitten sanoa myös BEE:n, eikä Aan sanottuaan ruveta vaan vienosti hymyilemään. :)

• Nittaminax kirjoitti:

ja ei me arvata mikä se lahja voisi olla. No hyvä jos ei krapulaa ole kummallakaan :)

Menikö isän yllättäminen aamulla konseptien mukaan?

Meillä meni sain ihanan aamiaisen ja Peter suklaakonvehtirasian ; )

• korpikirjailija kirjoitti:

Menikö isän yllättäminen aamulla konseptien mukaan?

Meillä meni sain ihanan aamiaisen ja Peter suklaakonvehtirasian ; )

se, mutta ukko sai ite kömpiä keittiöön kaffelle :) eikä kummallakaan kädet tutissu.

• viivi-amaldiina

ei ollut vieraana meidän aamupalalla.
      Joimme kahvia aamulla kuudelta, keitin kahvit ja tein isot voileivät tuoremehut , päälle kakkukaffeet.
      Ruuat on syöty kahdentoista ihmisen seurueessa, nyt olemme papan kanssa kahdestaaan, hiljaisuudessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      185
      1559
    2. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      203
      1443
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      43
      1139
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      44
      836
    5. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      720
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      30
      711
    7. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      700
    8. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      36
      691
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      20
      646
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      617
    Aihe