parketin asennuksen hinta?

janne espoo

meillä on n.50m:2n asunto ja ajattelimme poistaa vanhan laminaatin ja asentaa uuden laadukkaan (50eur/m2) parketin tilalle. Haluaisimme parketin yhtenäisenä ilman listoja ja saumoja.
Pelkälle asennustyölle (vanhan poisto ja uuden asennus jalkalistoinen) on hinta kolmelta liikkeeltä ollut yli 2000euroa??? siis pelkkä työ?

onko kallis? minusta on?

13

16643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kimppakiva6

      mistä otatki niin tarkista että on sellanen firma että saat kotitalousvähennyksen, eli 60%. 2000 asennus maksaa siis käytännös alle tonnin.

      • parkettiurakka

        Kannattaa pyytää verojäämätodistus ja työstä erittely laskuun.
        Silloin saat varmasti kotitalous vähennyksen.
        Itse kilpailutin urakkani www.duunarit.fi sivuston kautta.


    • asfasfs

      sen vanhan purkaa ite ni ei tarvi siit maksaa

    • yksrakentaja

      järkevä hinta itse parketin asennukselle on alle 10 neliö -> alle 500e. kuitenkin vanhan listotuksen poisto, vanhan lattian poisto, uuden listoitus ja kaikki siivoilu ja roudailu maksaa eli ei tuo 2000 sitten loppujen lopuksi niin hirveästi ole.

      Mutta kuten joku edellä suosittelisin oman työn käyttöä: ainakin vanhat listat ja laminaatin poistaa kuka tahansa. Samoin töryn kuljettaminen ja siivoaminen onnistunee myös työn teettäjältä. Ammattimies kun ottaa noista siivoustöistäkin saman hinnan kun itse asennuksesta.

      • remonttiroope

        Hellou,

        kannattaa kokeilla www.kilpailutaurakkasi.fi
        Nopea ja todella simppeli palvelu remontin kilpailuttamiseen.
        Itselle jäänyt erittäin positiivinen kuva palvelusta.


    • työ maksaa

      Kyllä se vaan tuon verran maksaa.

      Ei se kyllä ole kovin vaikeaa, jos on itse käsillään töihin pystyvä.

      • lukkoponttia

        Paljonko itse ansaitset kahdessa päivässä. 2000 euroako? Maksa pois, jos rahaa on liikaa.


      • reiska 222
        lukkoponttia kirjoitti:

        Paljonko itse ansaitset kahdessa päivässä. 2000 euroako? Maksa pois, jos rahaa on liikaa.

        Mistä näitä aina löytyy, jotka lupaa tehdä viikon työn parissa päivässä? Hosumalla ei tule kuin kusi... vai miten se menee.

        Tällä alalla on kaikennäköisiä yrittäjiä, jotka kilpailevat lupaamalla tehdä työn nopeasti ja halvalla, vaikka huolellinen käsityö vaatii aikaa ja huolellisuutta.

        Näillä "ammattimiehillä" ei ole lopputuloksella ei niin väliä.


      • ihmettelen suuresti
        reiska 222 kirjoitti:

        Mistä näitä aina löytyy, jotka lupaa tehdä viikon työn parissa päivässä? Hosumalla ei tule kuin kusi... vai miten se menee.

        Tällä alalla on kaikennäköisiä yrittäjiä, jotka kilpailevat lupaamalla tehdä työn nopeasti ja halvalla, vaikka huolellinen käsityö vaatii aikaa ja huolellisuutta.

        Näillä "ammattimiehillä" ei ole lopputuloksella ei niin väliä.

        Viikossa on 5 työpäivää. 50 neliön lattiasta päivässä tehtäisiin vain 10 neliötä päivässä. 2000 eurosta se olisi 400 euroa päivässä ja 40 euroa neliölle. Jos asunnossa ei joudu taistelemaan huonekalujen kanssa, ei kai tuossa pitäisi viikkoa mennä oikealta ammattimieheltä, jos asennetaan lukkoliitoksellista lautaparkettia.


      • relllu1
        lukkoponttia kirjoitti:

        Paljonko itse ansaitset kahdessa päivässä. 2000 euroako? Maksa pois, jos rahaa on liikaa.

        Hinta kuulostaa ihan inhimilliseltä, suurin säästö on kuitenkin mahdollista tehdä itse purkamalla vanhat listat ja lattiat. Mahdollinen tasoitus kannattaa jättää ammattiliikkeelle. Kun katselen hintoja https://kodinplaza.fi/ sivustolla niin parketin asennuksen neliöhinta pyörii siinä 10-20 euron kieppeillä eli jos pystyisit tekemään purkutyöt itse niin lopullinen kustannus olisi ehkä noin 500-1000 euroa. Tästä kun laskee vielä kotitalousvähennyksen pois niin ei vaikuta enää niin korkealta.


    • Wööbi

      Oma työ käyttöön. Poistaa vanhan lattian itse, se ei ole kummoinenkaan homma. Parketin asennuksessa näin juuri k-raudassa ilmoituksen, jossa alle 60m2 asennetaan hintaan 750e.

      • Anonyymi

        Joo puoli päivää menee.hyvä tuntihinta.mutta ei tänne sellaisten tarvii kirjoitella jotka eivät pääse lattialta ylös kun eka tunnin.työmiehet on erikseen.jos työmaalla ei työt kiinnosta kyllä muita on tulossa.minä potkin työmailta heti torakat vaikka kuinka soittelette sinne vitun liittoon.se ei enää nykyään paina mitään loppupeleissä.


    • Anonyymi

      Yhdellä tarjouspyynnöllä vertailet parketin asennusta palveluatarjoavien hinnat, palveluehdot, takuut ja arvostelut. Näin minäkin tein - https://www.kodinplaza.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3610
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2972
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2860
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2738
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2644
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2445
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      248
      2112
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1877
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1807
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      174
      1786
    Aihe