kertokaa tyhmälle????

matkaaja 71

olen lähdössä thaimaasen tammikuussa,lennän helsinki-amsterdam-bangkok.Kysymys on voinko tsekata kamat helsingissä??? kun lennänfinnairilla amsterdamiin ja jatkan sitten china airilla bangkokkiin,vai tarviiko kamat tsekata uudestaan amsterdamissa? en tiedä kuuluvatko ne samaan allianssiin??

15

649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fude race

      ei ainakaan 1 vuosi sitten tarvinnut. laukut meni suoraan toiseen koneeseen.

      • shipholi hukkaa

        täydennetään vielä, että lentoyhtiöiden ALLIANSSIn sisällä saattaa mennä, mutta sekin on vain uskon asia.

        Todennäköisesti menevät "toiseen koneeseen", mutta menevätkö oikeaan koneeseen,, niin se on uskon asian, Shipholi on varsinainen laukunhukkaaja


      • jenkkikassi
        shipholi hukkaa kirjoitti:

        täydennetään vielä, että lentoyhtiöiden ALLIANSSIn sisällä saattaa mennä, mutta sekin on vain uskon asia.

        Todennäköisesti menevät "toiseen koneeseen", mutta menevätkö oikeaan koneeseen,, niin se on uskon asian, Shipholi on varsinainen laukunhukkaaja

        miten sinä muutoin laukkusi kuljettaisit jotta ne ei Shipl. hukkuisi? meinaatko että varmempaa on välillä ottaa laukut itse raahattavaksi kentälle kuin antaa niiden mennä koneesta toiseen ,taidat olla tosi matkailija? Luultavasti huom. suurempi prosentti laukkuja menee oikein ja häviävän pieni osa seikkailee mutta hyvin vähän täysin katoaa Shipl.:kaan? Mutta tietenkin varminta on kuljettaa se vähäinen omaaisuus taskuissa vetoketjut kiinni! Minä en edes ajattele asiaa vaan annan laukkujen mennä mahd. mukaan suoraan perille ja useimmiten se jopa onnistuu!!!!!!!!


      • peruskymysys
        jenkkikassi kirjoitti:

        miten sinä muutoin laukkusi kuljettaisit jotta ne ei Shipl. hukkuisi? meinaatko että varmempaa on välillä ottaa laukut itse raahattavaksi kentälle kuin antaa niiden mennä koneesta toiseen ,taidat olla tosi matkailija? Luultavasti huom. suurempi prosentti laukkuja menee oikein ja häviävän pieni osa seikkailee mutta hyvin vähän täysin katoaa Shipl.:kaan? Mutta tietenkin varminta on kuljettaa se vähäinen omaaisuus taskuissa vetoketjut kiinni! Minä en edes ajattele asiaa vaan annan laukkujen mennä mahd. mukaan suoraan perille ja useimmiten se jopa onnistuu!!!!!!!!

        Kumpaanko uskoon on parempi luottaa, lähtö- vai määränpään?


      • matkaaja 71
        jenkkikassi kirjoitti:

        miten sinä muutoin laukkusi kuljettaisit jotta ne ei Shipl. hukkuisi? meinaatko että varmempaa on välillä ottaa laukut itse raahattavaksi kentälle kuin antaa niiden mennä koneesta toiseen ,taidat olla tosi matkailija? Luultavasti huom. suurempi prosentti laukkuja menee oikein ja häviävän pieni osa seikkailee mutta hyvin vähän täysin katoaa Shipl.:kaan? Mutta tietenkin varminta on kuljettaa se vähäinen omaaisuus taskuissa vetoketjut kiinni! Minä en edes ajattele asiaa vaan annan laukkujen mennä mahd. mukaan suoraan perille ja useimmiten se jopa onnistuu!!!!!!!!

        joo en tiennyt onko finski ja china air samassa alliansissa,kun sitä ei ollut tässä oneworld luettelossa.Olen kyllä muuten matkustanut thaimaaseen amsterdamista kelminkoneilla ja saksasta lufthansan koneilla,ettei amsterdamin kenttä ole mikään vieraspaikka! mytta aina samalla yhtiöllä alusta loppuun..


      • jesuksristuksperkel
        peruskymysys kirjoitti:

        Kumpaanko uskoon on parempi luottaa, lähtö- vai määränpään?

        Tähän antaa vastauksen kansalliseepoksemme Tuntematon Sotilas Rahikaisen sanoin: **jospas tuo pyytel anteeksi molemmiltain*'*

        Vanha totuus on, että vie koneeseen vaan ne pyykit, jotka voit menettää ja muutama Pattajan Poika niin tekeekin, että laukku täynnä paskasia kalsareita ja hikinen puku mukanaa Thaivaaseen lähtevätkin ja sitten kaljoittelevat viikon laundrin tyttöjen kanssa.


    • miklmamma

      lippuja ostaessasi näin vähäpätöista asiaa ottanut valmiiksi selville? Kysymyksesi on luokkaa saako äidinmaitoa koneessa ilmaiseksi?

      • 12 + 11

        Allianssilla ei ole merkitystä silloin jos lentolippu on yhtenäinen, ostettu samalla kertaa tyyliin "Helsinki-Bangkok" (vaikka siis koneenvaihto esim. Amsterdamissa tässä välissä) jne jne... Tällöin tavarat tsekataan perille asti ja monesti myös jo heti Hesassa saa jatkolennonkin boarding passin (ei tosin aina). Itsellä ihan äskettäinen kokemus lennosta Finnair TAP TAP(Portugalilainen yhtiö). Kun lennot oli samalla lipulla, niin kaikki sujui yhdellä tsekkauksella perille asti ja samoin boarding passit kaikille kolmelle osuudelle sain jo Hesassa. TAP ei kuulu Finskin kanssa samaan liittoon.


      • matkaaja 71
        12 + 11 kirjoitti:

        Allianssilla ei ole merkitystä silloin jos lentolippu on yhtenäinen, ostettu samalla kertaa tyyliin "Helsinki-Bangkok" (vaikka siis koneenvaihto esim. Amsterdamissa tässä välissä) jne jne... Tällöin tavarat tsekataan perille asti ja monesti myös jo heti Hesassa saa jatkolennonkin boarding passin (ei tosin aina). Itsellä ihan äskettäinen kokemus lennosta Finnair TAP TAP(Portugalilainen yhtiö). Kun lennot oli samalla lipulla, niin kaikki sujui yhdellä tsekkauksella perille asti ja samoin boarding passit kaikille kolmelle osuudelle sain jo Hesassa. TAP ei kuulu Finskin kanssa samaan liittoon.

        kaikki lennot on samalla lipulla,lippun hinta oli kaikine maksuineen 658e meno paluu ei kallis!


      • van der Decken
        matkaaja 71 kirjoitti:

        kaikki lennot on samalla lipulla,lippun hinta oli kaikine maksuineen 658e meno paluu ei kallis!

        Ilmailualan ammattilaiset kutsuvat Schipholin kenttää osuvasti Lentäväksi Hollantilaiseksi. Sieltä eksyvä matkatavara kiertää maailman ilmaliikenteessä ikuisesti. Flaamit manaavat kenttäänsä sanalla Shithole. Maahenkilöstö ulkoistettu epämääräisiin firmoihin, vaan niinhän tämä "vantaamme" on matkalla samaan.


      • matkaaja71

        Joo en kysynyt,koska internet täti ei kertonut, enkä tiedä tosta äidinmaidostakaan oikeastaan mitään,ne asiat on jo taaksejäänyttä elämää hih


      • mikimamma
        matkaaja71 kirjoitti:

        Joo en kysynyt,koska internet täti ei kertonut, enkä tiedä tosta äidinmaidostakaan oikeastaan mitään,ne asiat on jo taaksejäänyttä elämää hih

        niitä ehtoja...... ei netissä kysellä.......... ne luetaan sieltä tiedoista !!!!!!!!!!!!!!ennen hyväksymistä.


      • matkaaja 71
        mikimamma kirjoitti:

        niitä ehtoja...... ei netissä kysellä.......... ne luetaan sieltä tiedoista !!!!!!!!!!!!!!ennen hyväksymistä.

        joo,kyllähän minä ne lentojentiedot näin!!!! eikä se netissä kerro niiten laukkujen kohtaloa,olisinhan saanut asian selville siinä vaiheessa,kun olen tsekaamassa kamoja koneeseen!! Kerro minulle mistä helvetin tiedoista ne löydän,ei ainakaan seat24 löytynyt!!!!


      • mikimamma
        matkaaja 71 kirjoitti:

        joo,kyllähän minä ne lentojentiedot näin!!!! eikä se netissä kerro niiten laukkujen kohtaloa,olisinhan saanut asian selville siinä vaiheessa,kun olen tsekaamassa kamoja koneeseen!! Kerro minulle mistä helvetin tiedoista ne löydän,ei ainakaan seat24 löytynyt!!!!

        luetaan aina käytetyn ...HUOM.....lentoyhtiön omilta sivuilta,ei lippuja myyvän toimiston,seat24 myy lipun joka oikeuttaa sinut matkustamaan ko koneella mutta lentoyhtiön sanelemin säännöin ja lippullasikin on paljon merkitystä,se halpalippu on hiukan erilainen kuin kalliiimpi niiltä ehdoiltaan,siksikin kantsii tsekata ne lippusäännöt etukäteen,eiks vain?ja vielä jos vaihtelet paljon koneita matkallasi monesti on onnelisten tähtien alla miten ne sinun ruumassa kulkevat tavarat kulkevat,maailma on ihmeitä täynnä .


    • qwertyop

      Lokakuussa meni suoraa =) tätikkä sano sen suomen tiskil.
      samalla lennoilla menin. Transfer tiskil vaa piti kävästä =)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2045
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      146
      1533
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe