Millainen on?
Mitä kysytää ja miten pääsee varmemmin?
Tiedän sen verran että näytetää jotai kuvia ja pitää jotai laskuja laskea..
Mitä nuo muka ihmisestä kertovat?
Lähihoitajan pääsykoe
27
17508
Vastaukset
- Hannna
On musteläiskä kuvat, matemaattinen tehtävä(ihan helppo), piirtämiskuvia eli pitää jatkaa valmiiksi annettu kuva loppuun, erilaisia kysymyskaavakkeita, psykologin ja opon haastattelu ja ehkä se tärkein: ryhmätilanne, olette pienessä ryhmässä ja teille annetaan joku aihe ratkaistavaksi tai keskusteltavaksi, ja siinä kannattaa todellakin olla äänessä. Aihe voi olla mikä tahansa. Jos oikein muistan niin aikaa tais olla kunkin paperin täyttämiseen kymmenen minuuttia. Henk´koht haastatteluissa ole kohtelias, kättele ja esittäydy, pitää tietää miksi juuri sinä olisit hyvä lähihoitaja ja miksi haluat sille alalle. Kantsii ainakin tämmöisiä asioita funtsia.
- opiskelija
mä käyn toista vuotta lähihoitaja koulutusta. pääsykokeissa me väänneltiin jotain rautalankaa josta näki sitten jotenkin kuinka tarkka ihminen on.me myös laskettiin ja saatiin 2 samanlaista paperia joihin kumpaankin piti piirtää eri kuvat.(kuvissa oli siis jo alku valmiina).jos sä meinaat hakea kyseiseen kouluun, niin yritä ainakin piirtää jotakin elävää.jos tulee rautalanka testi niin yritä saada rautalangan päät samalle tasolle.TSEMPPIÄ!
- joni
kiitos paljon mulla on 31-03-04 pääsykoe
- sarita
Moikka!Mulla on myös LH.pääsykokeet 31.3.04
Kyllä minua ainakin jännittää kun ekakerralla en päässyt niitä läpi.Nyt yritän uudelleen.Ei ne oikeastaan kovin vaikeet olleet mutta se riipuu miten ne tulkitsevat vastaukset.Ainakin se sano että ei ole oikeita tai vääriä vastauksia.No kuiteski kauheesti tsemppiä sinulle ja älä jännitä turhaan kyl se siitä menee.T;sarita- tintti
Moi!
Kaikki, jotka pyritte nyt kouluihin, nii muistakaahan se tärkein: älkää yrittäkö olla mitään muuta kuin olette. Pärjäätte ihan omina itsenänne varmasti paremmin kuin hyvin! Psykologit huomaavat kyllä, jos esitätte olevanne jotain muuta kuin olette. Eli tsemiä vaan kaikille!
- Nimetön
Olen ajatrllut opiskella lähihoitajaksi, mutta mietin, että haittaakohan puhevikani siinä asiassa??? Mulla on R-vika haittaakohan se niitä, jotka valitsevat koulutukseen pääsevät??
- Moon Shadow
Tuskin sellaisia ihmisiä päästettäisiin valitsemaan opiskelijoita koulutuksiin joilla olisi niin paha asennevamma, että jonkun puhevika olisi heille ongelma. Itselläni on myös ollut r-vika ja vieläkin joskus se "lähtee päälle" jos esim. jännitän mutta muuten ei kukaan ole maininnut mitään, että minulla sitä enää olisi havaittavissa. Tsemppiä pääsykokeisiin jos sinulla sellaiset ovat edessä.
- lähihoitajaksi
Moon Shadow kirjoitti:
Tuskin sellaisia ihmisiä päästettäisiin valitsemaan opiskelijoita koulutuksiin joilla olisi niin paha asennevamma, että jonkun puhevika olisi heille ongelma. Itselläni on myös ollut r-vika ja vieläkin joskus se "lähtee päälle" jos esim. jännitän mutta muuten ei kukaan ole maininnut mitään, että minulla sitä enää olisi havaittavissa. Tsemppiä pääsykokeisiin jos sinulla sellaiset ovat edessä.
Hei! Onko lähihoitajan pääsykokeeseen olemassa joku keskiarvo -raja? Esim. alle 8.0 keskiarvon omaavia eivät voi osallistua edes tähän pääsykokeeseen? Olenko ihan hakoteillä?
- Neitokainen
lähihoitajaksi kirjoitti:
Hei! Onko lähihoitajan pääsykokeeseen olemassa joku keskiarvo -raja? Esim. alle 8.0 keskiarvon omaavia eivät voi osallistua edes tähän pääsykokeeseen? Olenko ihan hakoteillä?
Mitenköhän se miulla oli. Miusta on seiskan keskiarvoilla pääsee varmasti, mutta suurin merkitys sillä pääsykokeella on. Numerot ne kyllä katsoo ja näin.
- lähihoitajaksi
mikä se psykologia on
- ramppe90
mulla on pääsykokeet nyt 25.10 ja jännittää!!! olen työskennellyt kyllä useamman vuoden esim:päihde ja mielenterveys puolella, kehitysvammaisten sekä vanhusten kanssa ja nykyään olen päiväkodilla joten tiedän kyllä ennalta melko hyvin millaista työtä lähihoitaja tekee. meitin vain sitä miten tuon asian haastattelussa julki ilman että minusta saadaan "neiti kaikkitietävä" kuvaa?!?
apu olisi tarpeen ja minulle voisi laittaa s.postia myös aiheesta:[email protected] - Sanni S
hei!
mulla on ensi viikkolla pääsykoe niin voiteko kertoa millainen on nyt tääl hetkllä mä oon vähä ujo vaikuttako se siinä psykologi haastattelussa mitään
kiitos - hhjjk
Kannattaa miettiä etukäteen mitä kerrot itsestäsi, ja miten vastaat kysymyksiin.
Ujous on luonteenpiirre siinä missä muutkin, mutta kyllä se vaikuttaa jos menee ihan lukkoon, punastelee, kiemurtelee vaivautuneena eikä pysty vastaamaan kysymyksiin *kokemusta on* siksi kannattaa ehdottomasti valmistautua kunnolla. - Sanni S
Kiitos paljon
- macyrazor
mullakin on pääsykokeet ens viikolla, mihin oot hakemassa Sanni S?
- Sanni S
siis TAO:ssa mihin sä oot mulla oon 22.11
ja jänittää mua vähä - macyrazor
haen HDO yo pohjaiselle, kokeet huomenna eli 2.11.
- Sanni S
ok selvä sit onnea kokeeseen ja ilmoita sit mulle millainen kokeet oli kiiti
- Sanni S
hei macyrazor miten sinun koe päivä on mennyt
- macyrazor
koe meni ihan hyvin! oli ihan mukavat, eniten "ongelmia" eli ajatustyötä vaati psykologiset testit kun niitä oli niin paljon ja koko ajan aikaraja. päivä oli kokonaisuutena mielenkiintoinen! kokeisiin sisältyi opettajien haastattelu, psykolog. testit, psykologin haastattelu ja ryhmäkeskustelu. viikon päästä lähettävät sieltä kirjeen, saa nähä miten kävi! :) tsemppiä sunkin kokeisiin Sanni S.
- lihava
Minua lähinnä kiinnosta tuo toimintakykytesti, millainen on?
- Sanni S
voi kiitoksia macyrazor mulla on huomenna koe ja mua jäanittää hirveästi ja se on hyvä juttu,että sun koe meni hyvin kun tulokset tulee niin ilmoita mulle kiitos
- macyrazor
tulokset tuli: pisteet riitti kevyesti HESOTEen, vaadittiin min. 9, sain 14. kaikesta huolimatta mut hylättiin mielenterveysongelmien takia eli eipä tuu musta mitään... toivottavasti sulla meni paremmin? :)
- Konservatiivi
Jep..ei enempää myrkkyhoitajia, kiitos! Iso-isäni saa jatkossa hyvää hoitoa.
- Sanni S
kiitoksia paljon mulla noi tulokset tulee viikkolla 50
toivoisin pääsesin - macyrazor
EIPÄ HÄTÄ OLLUTKAAN SEN NÄKÖNEN! Metropoliasta irtosi sairaanhoitajan paikka lukematta kahta pääsykoekirjaa! Kyllä nyt olen voittanut lotossa seitsemän oikein :))
- böö
Hei.
Oppisopimuksella vanhainkotiin, paljon palkka Kuukaudessa. ?
Onko päivä työ? Entäs koulupäiviä kuukaudessa? Onko kokemusta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1212642Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J691094Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2101054- 39982
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38931- 47894
- 36876
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke123853- 4829
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35812