Kissat repivät

Kisulit0

Hei, osaisiko joku neuvoa mitä voi tehdä kun kissat repivät tapetteja, kissojen karkottavaa ainetta olen koittanut seiniin suihkia mutta ei. Ja miten nuo revityt kohdat saisi helposti siistiksi? Tauluja on vähän vaikea laittaa joka kohtaan :)

6

713

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2009a

raapimispuu, ja tapetoi seinä uudelleen.

• mikamikamika

Jos itsellä ei kantti riitä niin eläinlääkäri auttaa piikin kanssa....kuollut kissa ei tapetteja riko

• kintut verillä

Naputtele raapimiskohteisiin nuppineuloja ja katkaise nuppi pois niin että neulaa jää näkyviin n. 15mm jopa loppuu siitä kohti raapiminen.

• kissaihminen--
        kintut verillä kirjoitti:

Naputtele raapimiskohteisiin nuppineuloja ja katkaise nuppi pois niin että neulaa jää näkyviin n. 15mm jopa loppuu siitä kohti raapiminen.

Voisit yrittää kevyesti etikalla kostutetulla rätillä pyyhkäistä tapettia, ei siis märäksi vaan niin, että hajua jäisi, tai vaihdoehtoisesti sitruunaa.. Jälkiä ei saa korjattua mitenkään.. Kokemusta on, neljän kissan tekosista :) Meillä ei koskaan revitä tapettia muuta kuin nurkista.. Kannattaisi harkita tapettien poistoa kokonaan, uudelleen ei kannata ruveta tapetoimaan- lopputulos on kuitenkin taas sama.

• Hullukissatäti

Kuten joku mainitsikin, raapimapuu ja lisää virikkeitä kissoille. Myös apteekista saatava FeliWay suihke voi auttaa jos tietyt kohdat ovat aina raapimisen kohteina.

Hyvä idea voisi olla vaikka kiipeily "hyllyt" kissoille, sellaiset mitä saa myös raapia ja joita pitkin voi kiipeillä ja mistä voi tähystellä asuntoon. Revittyihin kohtiin ei auta oikein muu kuin uusi tapetti.

Kissahan raapii jättääkseen paikkaan oman hajumerkkinsä eli feromonia. Silloin kannattaa suihkuttaa juuri tota FeliWaytä. Kyse voi olla myös tekemisen puutteesta, eli kaikenlaista kissan "sallittua" tekemistä pitäisi rohkaista esim kissanmintun avulla.

• kissojen voittama

Mulla ei toimi mikään suihke eikä Feliwaykään ainakaan merkittävästi. Päätin siis antaa kattien raapia seinää (onnkeks repivät vaan yhdestä kohdasta) ja korjata vuokrasopimuksen loputtua. Nykyisessä asunnossa on seinät pelkässä maalissa.

Nuo ovat olleet satunnaisia raapijoita, onneksi pysyvät yleensä raapimapuussa tai tietyssä räsymatossa. Mä olen käyttänyt mandariinin-, sitruunan- ym sitruksien kuoria karkotteena, toimivat päivän - pari. Tuo on tietysti helpompaa sohvalla kuin seinässä.

Yleensä olen kuitenkin alistunut ja sallinut raapimisen, tehnyt vanhoista farkuista suoja runkopatjan päähän, sohvan selustalle viltti jota saavat raapia jne. Tuo on lopulta helpointa.

Eli: olisko sulla mahdollisuutta tehdä siihen seinään "raapimapuu"? Vaneriin farkkua/juuttikangasta tai jotain, vähän hierot siihen kissanminttua ja seinälle sille korkeudelle, mitä raapivat?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      187
      11458
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      58
      5459
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2737
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      40
      2385
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1861
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      44
      1815
    7. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      29
      1624
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      41
      1460
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1436
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      38
      1387
    Aihe