Hei, osaisiko joku neuvoa mitä voi tehdä kun kissat repivät tapetteja, kissojen karkottavaa ainetta olen koittanut seiniin suihkia mutta ei. Ja miten nuo revityt kohdat saisi helposti siistiksi? Tauluja on vähän vaikea laittaa joka kohtaan :)
Kissat repivät
6
688
Vastaukset
- 2009a
raapimispuu, ja tapetoi seinä uudelleen.
- mikamikamika
Jos itsellä ei kantti riitä niin eläinlääkäri auttaa piikin kanssa....kuollut kissa ei tapetteja riko
- kintut verillä
Naputtele raapimiskohteisiin nuppineuloja ja katkaise nuppi pois niin että neulaa jää näkyviin n. 15mm jopa loppuu siitä kohti raapiminen.
- kissaihminen--
kintut verillä kirjoitti:
Naputtele raapimiskohteisiin nuppineuloja ja katkaise nuppi pois niin että neulaa jää näkyviin n. 15mm jopa loppuu siitä kohti raapiminen.
Voisit yrittää kevyesti etikalla kostutetulla rätillä pyyhkäistä tapettia, ei siis märäksi vaan niin, että hajua jäisi, tai vaihdoehtoisesti sitruunaa.. Jälkiä ei saa korjattua mitenkään.. Kokemusta on, neljän kissan tekosista :) Meillä ei koskaan revitä tapettia muuta kuin nurkista.. Kannattaisi harkita tapettien poistoa kokonaan, uudelleen ei kannata ruveta tapetoimaan- lopputulos on kuitenkin taas sama.
- Hullukissatäti
Kuten joku mainitsikin, raapimapuu ja lisää virikkeitä kissoille. Myös apteekista saatava FeliWay suihke voi auttaa jos tietyt kohdat ovat aina raapimisen kohteina.
Hyvä idea voisi olla vaikka kiipeily "hyllyt" kissoille, sellaiset mitä saa myös raapia ja joita pitkin voi kiipeillä ja mistä voi tähystellä asuntoon. Revittyihin kohtiin ei auta oikein muu kuin uusi tapetti.
Kissahan raapii jättääkseen paikkaan oman hajumerkkinsä eli feromonia. Silloin kannattaa suihkuttaa juuri tota FeliWaytä. Kyse voi olla myös tekemisen puutteesta, eli kaikenlaista kissan "sallittua" tekemistä pitäisi rohkaista esim kissanmintun avulla. - kissojen voittama
Mulla ei toimi mikään suihke eikä Feliwaykään ainakaan merkittävästi. Päätin siis antaa kattien raapia seinää (onnkeks repivät vaan yhdestä kohdasta) ja korjata vuokrasopimuksen loputtua. Nykyisessä asunnossa on seinät pelkässä maalissa.
Nuo ovat olleet satunnaisia raapijoita, onneksi pysyvät yleensä raapimapuussa tai tietyssä räsymatossa. Mä olen käyttänyt mandariinin-, sitruunan- ym sitruksien kuoria karkotteena, toimivat päivän - pari. Tuo on tietysti helpompaa sohvalla kuin seinässä.
Yleensä olen kuitenkin alistunut ja sallinut raapimisen, tehnyt vanhoista farkuista suoja runkopatjan päähän, sohvan selustalle viltti jota saavat raapia jne. Tuo on lopulta helpointa.
Eli: olisko sulla mahdollisuutta tehdä siihen seinään "raapimapuu"? Vaneriin farkkua/juuttikangasta tai jotain, vähän hierot siihen kissanminttua ja seinälle sille korkeudelle, mitä raapivat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .794468Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631353091Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4002179Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2191296Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 761197
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301064- 631056
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983