Kyprokselle ekaa kertaa

Turisti_123

Tarkoitus olisi lähteä kyprokselle joulun tienoilla ja haluaisin kysellä siellä aiemmin käyneiltä, että onko näin talviaikaan baarit, kaupat, ravintolat ja yökerhot auki normaalisti ja käykö siellä paljon porukkaa? millaiset rantaloma mahdollisuudet saarella on ja kannattaako matkalle ottaa sikaflunssa rokote?
Säästä olen kuullut että pitäisi olla aurinkoista ja lämmön jotain 20-25 asteen välissä pitääkö tämä paikkansa?

7

1216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minea*

      Sää riippuu vähän ajankohdasta, mutta ainakin joulut ja uudet vuodet, jotka olen Kyproksella viettänyt ovat olleet "kylmiä". Asteita on ennemminkin 15-20, jos sitäkään ja sukulaiseni ainakin liikkuvat ihan karvakaulustakit päällä aina ulkona ollessaan ja kaikkialla voivotellaan (tottakai myös tavan vuoksi), miten kylmä onkaan :)) Iltaisin saattaa sataa rankastikin, mutta päiväsaikaan on yleensä aurinkoista ja mielestäni hyvinä päivinä selviää t-paidallakin, joka tosin herättää paikallisissa kerrospukeutujissa hilpeyttä.

      Mihin sinun on tarkoitus majoittua? Agia Napassa ei ole auki juuri mikään - baarit, ravintolat ja kaupat ovat oikeastaan kaikki kiinni ja muutenkin "kuollutta", sillä Napa on kesäsensonkipaikka. Esim. Larnacassa ja Nicosiassa, eli oikeissa kaupungeissa taas elämä jatkuu tietysti normaaliin tapaan talvellakin - voi shopata, ruokailla ravintoloissa ja käydä yökerhoissakin. Jälkimmäinen tosin onnistuu noissa kaupungeissa lähinnä vain, jos sinulla on paikallisia ystäviä, sillä jo pelkästään paikkojen löytäminen on joskus kiven alla ja monesti niihin on "rajoitettu lista"(poikkeuksena Larnacan rantabulevardin paikat, joihin pääsee jokainen). Protaras on myös turistialuetta ja käsittääkseni ihan yhtä poissa pelistä, kuin Napa. Paralimnissä Kokkinos on auki ympäri vuoden, joten luulisi lähialueiden kaupoillakin olevan edes jonkin asteista toimintaa.

      • Turisti_123

        Tarkoituksena olisi lähteä äkkilähdöllä ja silloin ei kai tiedä mihin päin saarta sitä majoittuu, kuulostaa kyllä aika kuolleelta paikalta näin talvisaikaan, kypros ei suinkaa ainut vaihtoehto ole matkalle lähdettäessä, mutta yksi näistä varteenotettavista. Missäköhän päin maailmaa tähän vuoden aikaan olisi lämmintä ja jotain iltaelämääkin mahdollisesti? Aasiassa luultavasti olisi mutta sinne matkan hinnat pompsahtavat vähän turhan kalliiksi.

        Kiitos vastauksesta!


      • pliiiiis
        Turisti_123 kirjoitti:

        Tarkoituksena olisi lähteä äkkilähdöllä ja silloin ei kai tiedä mihin päin saarta sitä majoittuu, kuulostaa kyllä aika kuolleelta paikalta näin talvisaikaan, kypros ei suinkaa ainut vaihtoehto ole matkalle lähdettäessä, mutta yksi näistä varteenotettavista. Missäköhän päin maailmaa tähän vuoden aikaan olisi lämmintä ja jotain iltaelämääkin mahdollisesti? Aasiassa luultavasti olisi mutta sinne matkan hinnat pompsahtavat vähän turhan kalliiksi.

        Kiitos vastauksesta!

        Oletko ollenkaan harkinnut Kanarian saaria. Esim. Playa Ingles tarjoaa kaikkea mitä haet .... ainakin iltaisin. Enemmän lämpöä ja aurinkoa löytyy Puerto Ricosta ja on sielläkin iltaelämää jonkin verran.
        Ei siis tarvitse lähteä pidemmälle.
        Toinen mahdollisuus on Egypti.


      • Koita...
        Turisti_123 kirjoitti:

        Tarkoituksena olisi lähteä äkkilähdöllä ja silloin ei kai tiedä mihin päin saarta sitä majoittuu, kuulostaa kyllä aika kuolleelta paikalta näin talvisaikaan, kypros ei suinkaa ainut vaihtoehto ole matkalle lähdettäessä, mutta yksi näistä varteenotettavista. Missäköhän päin maailmaa tähän vuoden aikaan olisi lämmintä ja jotain iltaelämääkin mahdollisesti? Aasiassa luultavasti olisi mutta sinne matkan hinnat pompsahtavat vähän turhan kalliiksi.

        Kiitos vastauksesta!

        Gambiaa, mutta ÄLÄ LUE Suomi24.fi:n Gambia palstaa. Antaa paikasta 1000% väärän kuvan. Oikeasti ihan jees mesta.

        Muut vaihtoehdot ovat tosiaan Egypti ja Kanaria, mahdollisesti myös Marokko. Vaikkei noissakaan huimiin hellelukemiin keskellä talvea päästä.

        Niin ja tietysti Intia, Goa. Tuonne tehdään myös vain viikon matkoja kohtuu hintaan. ja on taatusti lämmintä, päälle 30 astetta.


      • Kesällä Kyprokselle
        Koita... kirjoitti:

        Gambiaa, mutta ÄLÄ LUE Suomi24.fi:n Gambia palstaa. Antaa paikasta 1000% väärän kuvan. Oikeasti ihan jees mesta.

        Muut vaihtoehdot ovat tosiaan Egypti ja Kanaria, mahdollisesti myös Marokko. Vaikkei noissakaan huimiin hellelukemiin keskellä talvea päästä.

        Niin ja tietysti Intia, Goa. Tuonne tehdään myös vain viikon matkoja kohtuu hintaan. ja on taatusti lämmintä, päälle 30 astetta.

        Mä tykkäsin myös Gambiasta, olin siellä uuden vuoden ja lämmintä riitti. Yli 30 oli varmaan joka päivä. Tosin, en tiedä millasia baareja tai yökerhoja siellä on, kun meillä oli puolihoito ja hotellin illallinen oli mielettömän hyvä ja monipuolinen, joten syötiin siellä joka ilta. Hotellilla oli joka ilta livebändi, emmekä kaivanneet muuta iltamenoa. Mielenkiintoisia retkikohteita oli kyllä. Meressä oli joka päivä niin isot aallot, ettei siellä olisi virallisesti saanut uida, mutta kyllä siellä porukkaa kävi aalloissa hyppimässä, kun ei vaan mennyt kovin syvälle. Uima-altaassa tuli sitten uitua enemmän.

        Egyptissä, Hurghadassa olen myös ollut joulun aikoihin, siellä ei ollut ihan yhtä lämmintä kuin Gambiassa, mutta kyllä siellä rannalla tarkeni. Siellä taas meri on aivan mieletön, upeita kaloja ja koralleja. Itse ainakin jaksoin snorklata monta tuntia päivässä. En käynyt baareissa tai yökerhoissa, mutta käsitin, että niitä kyllä oli tarjolla. Muuten näkemistä vähemmän, mutta Kairossa kannattaa käydä.


    • saimi**

      Ei sinne Kyprokselle tehdä lomamatkoja joulu-helmikuun aikana. On ihan liian kylmää.
      Mene Kanarialle.

      • hhjji

        Jos meet Kanarialle niin älä missään tapauksessa Inglesiin, on aivan järkky paikka, pelkää turistikrääsää ja sisäänheittäjiä koko paikka täynnä, niin ja humalaisia Suomalaisia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8176
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe