Missäpäin Rixussa olis fillarinkorjausliike tjsp jossa halvat hinnat, mutta työ tehdään kunnolla???
Tavalliseen naisten fillariin pitäis toinen pyöränkumi vaihtaa, ettei sen kummemmasta oo kyse, mut
tärkee homma ja pitäs saada pian fillari kuntoon!!!
FILLARINKORJAUSTA???
38
2100
Vastaukset
- dfdfdf
Riihipyörässä
- mekaanikko
Jos on etukumi niin rupea itse hommiin.
Takapyörän kumi on vaikeampi juttu. - kokenutkaikentietää
En suosittele kumpaakaan paikkakuntalaista pyöräkorjaamoa. Huonoja kokemuksia. Vie muualle, saat melkein saman tien ja vielä kaupan päälle iloinen palvelu.
- kumikopuhkesiko
Keskustassa K-supermarket Vuorisen alakerrassa on pyöräkorjaamo. Sinne mennään Junailijankadun puolelta sisään, vieressä on Escape-baari.
- odotuttavat
Siinä pyöräkorjaamossa seisottavat pyöriä viikkokaupalla ennenkuin valmista tulee, vaikka jo useana kesänä on ollut apuna nuori poika.
- g..mm,
Kontion (tai siis nyk. Vuorinen) alakerrassa on hyvä pyöränkorjausliike jossa on mukava kaveri palvelemassa. Suosittelen ennemmin sitä kuin Riihipyörää.
- Päivi***
että mikä ois noista "tunnetuista" paras, tiiän kyllä noi 2 liikettä, mutta kumpi parempi???
Tai olisko jossain päin Rixua jotain pienempää liikettä, tai jotain yksityishenkilöö joka tekis "pyöräremppoja"? Millaset hintahaitarit noissa liikkeissä on?? Ei ehtis lähtee kyseleen, et kokemuksii otetaan ilolla vastaan:)
Ja niin, valitettavasti en kyllä osaa ite korjata :(
Pyöränkumi on hajotettu, mahdollisesti molemmat... =( - mallikaas
Päivi*** kirjoitti:
että mikä ois noista "tunnetuista" paras, tiiän kyllä noi 2 liikettä, mutta kumpi parempi???
Tai olisko jossain päin Rixua jotain pienempää liikettä, tai jotain yksityishenkilöö joka tekis "pyöräremppoja"? Millaset hintahaitarit noissa liikkeissä on?? Ei ehtis lähtee kyseleen, et kokemuksii otetaan ilolla vastaan:)
Ja niin, valitettavasti en kyllä osaa ite korjata :(
Pyöränkumi on hajotettu, mahdollisesti molemmat... =(Ei kukaan ole pyöränkorjaaja syntyessään! Mutta takakumin vaihto on aloittelijalle vaikeampaa, ainakin joissain malleissa.
- Päivi***
mallikaas kirjoitti:
Ei kukaan ole pyöränkorjaaja syntyessään! Mutta takakumin vaihto on aloittelijalle vaikeampaa, ainakin joissain malleissa.
Eli niin, hajotettiin vanhassa asuinpaikassa. Fillari on vanha naisten 3-vaihteinen, korjaus kuitenkin tulee halvemmaks kuin uuden osto, ja sitäpaitsi fillarilla on tunnearvoo, haluun sen kuntoon=)
- hhhhk
Päivi*** kirjoitti:
Eli niin, hajotettiin vanhassa asuinpaikassa. Fillari on vanha naisten 3-vaihteinen, korjaus kuitenkin tulee halvemmaks kuin uuden osto, ja sitäpaitsi fillarilla on tunnearvoo, haluun sen kuntoon=)
Suosittelen ehdottomasti sitä Kontion alakertaa. Hinnat tuskin kovin paljon heittelevät noissa paikoissa ja itse en kyllä tiedä mitään muita yksityisiä korjaajia... Enkä kyllä ole varma että korjataanko Riihipyörässä ees fillareita.
- .
Päivi*** kirjoitti:
mulla kerran vaihettiin riihipyöräs takakumi 7-vaihteiseen fillariin. Ei ollut vaihteet normaalissa kunnossa. Eli suosittelisin J. Elovaaraa eli joka on kontion alakerrassa.
- 13
. kirjoitti:
mulla kerran vaihettiin riihipyöräs takakumi 7-vaihteiseen fillariin. Ei ollut vaihteet normaalissa kunnossa. Eli suosittelisin J. Elovaaraa eli joka on kontion alakerrassa.
Tarkoitat varmaankin K-Market Vuorisen alakertaa, joka sijaitsee osoitteessa Keskuskatu 15.
- rrrrrrrrrrrrrq
13 kirjoitti:
Tarkoitat varmaankin K-Market Vuorisen alakertaa, joka sijaitsee osoitteessa Keskuskatu 15.
Jep. Ennen sen kaupan nimi oli Kontio joten se on vähän jäänyt...
- Päivi**
. kirjoitti:
Jeps, pikasesti pitäs fiuke kuntoon saada ku joudun joka pvä ajamaan ympäri vuoden...
Osaako kukaan hintoja sanoa ees noin suurinpiirtein???
Siis pyörän/kumin vaihto...? - ...
Päivi** kirjoitti:
Jeps, pikasesti pitäs fiuke kuntoon saada ku joudun joka pvä ajamaan ympäri vuoden...
Siis pyörän/kumin vaihto...?Eikö sinulla ole tuttuja. Jos kysymyksessä on 3-vaihteinen naistenpyörä, osaa työn tehdä luultavasti jokainen 12-vuotta täyttänyt pojannassikka.
- f46
Päivi** kirjoitti:
Siis pyörän/kumin vaihto...?Sisäkumi on ainakin sitä 5euron pintaan. Homman hinnasta en osaa sanoa mutta tuskin Elovaara paljoa pyytää tollaisesta pikku hommasta.
- kirjastosta apua
f46 kirjoitti:
Sisäkumi on ainakin sitä 5euron pintaan. Homman hinnasta en osaa sanoa mutta tuskin Elovaara paljoa pyytää tollaisesta pikku hommasta.
Vanhemmassa pyörässä on kaikenlaista korjattavaa ja rasvattavaa, että se olisi turvallinen. Kirjastossa on korjausoppaita. Ei tarvitse olla poika osatakseen korjata polkupyörää.
- Päivi***
... kirjoitti:
Eikö sinulla ole tuttuja. Jos kysymyksessä on 3-vaihteinen naistenpyörä, osaa työn tehdä luultavasti jokainen 12-vuotta täyttänyt pojannassikka.
...mutta kukaan ei kuulemma osaa hommaa tehä, ehkä siinä on enempiki laitettavaa niiden pyörien kans, ja kyllä ne on p*skana sekä etukumi että takakumi, molemmista sekä sisä-että ulkokumi...
Että ihan mieluusti meen sen liikkeeseen laitattaan, jos ite tai kavereiden kans alkas sählää, tuskin tulis ees kovinkaan paljoa halvemmaks, tulis vaa luultavasti ISO MOGA!!!
Joskus on jotain pienempää pyöräremppaa tehty kaverin (myös naispuolisen:) ) kanssa samaiselle fillarille, ja siinä kulu päivä aikaa, juostiin kaikki liikkeet ostamassa (osittain vääriä) "tarvikkeita"/osia niin iha suosiolla vien fiuken nyt ammattilaisten käsiin, kiitosta vaan =) - munamies..
kirjastosta apua kirjoitti:
Vanhemmassa pyörässä on kaikenlaista korjattavaa ja rasvattavaa, että se olisi turvallinen. Kirjastossa on korjausoppaita. Ei tarvitse olla poika osatakseen korjata polkupyörää.
Kyllä se polkupyörän korjaus vaatii pikkasen munaa, tosi pilikin riittä, mutta tytöillä tai naisilla ei ole kuin tekosellaisia ja ne ei käy.
- työkaluvalikko
munamies.. kirjoitti:
Kyllä se polkupyörän korjaus vaatii pikkasen munaa, tosi pilikin riittä, mutta tytöillä tai naisilla ei ole kuin tekosellaisia ja ne ei käy.
Oikein sanoit. Kyllä se on välttämätön työkalu. Varsinkin, jos vanhanaikaisessa pyörässä on munalukku. Ei tuu mitään jossei saa edes auki.
- .
työkaluvalikko kirjoitti:
Oikein sanoit. Kyllä se on välttämätön työkalu. Varsinkin, jos vanhanaikaisessa pyörässä on munalukku. Ei tuu mitään jossei saa edes auki.
ja kyseessähän on 3-vaihteinen pyörä niin ehkä vähän hankalempi saada takapyörä kiinni silleen et olis taas vaihteet normaalissa kunnossa
- Päivi***
. kirjoitti:
ja kyseessähän on 3-vaihteinen pyörä niin ehkä vähän hankalempi saada takapyörä kiinni silleen et olis taas vaihteet normaalissa kunnossa
Oon jo ollu alustavasti jutuissa tän Elovaaran kanssa, mut sellane tärkee homma unohtunu et paikan aukioloajat??? Siis sen, joka sijaitsee K Vuorisen alakerras...?
THANKS JOS JOKU VIEL EHTII JA VIITSII VASTATA =)
Ja munamiehille tiedoks; Kyllä MUIJILLA ON MUNAA!!! ;) MUTTA se ei vält. liity/riitä fillarinkorjaamiseen... =)) - OLEN PUUSEPÄNTYTÄR
Päivi*** kirjoitti:
Oon jo ollu alustavasti jutuissa tän Elovaaran kanssa, mut sellane tärkee homma unohtunu et paikan aukioloajat??? Siis sen, joka sijaitsee K Vuorisen alakerras...?
Ja munamiehille tiedoks; Kyllä MUIJILLA ON MUNAA!!! ;) MUTTA se ei vält. liity/riitä fillarinkorjaamiseen... =))Itse olen korjannut ja huoltanut meidän perheen pyörät. Jos on uusi juttu eli niinkuin oli viimeksi että vaihteita oli enempi enkä ollut aiemmin korjannut sellaista, niin otin valokuvan siitä pyörän takaosasta ennen korjausta ja laitoin samalla tavalla takaisin.
Vaihdan aina talvi- ja kesärenkaat itse ja olen opettanut tyttärellenikin sen homman.
Joutuu kyllä tietysti esim. kettinkejä uusimaan mutta siinä säästää euron pari kun ostaa Elovaaralta.
Nyt on paras aika huollattaa ja korjauttaa pyörä, ruunkaa ei ole ja saattaa saada vaikka samana päivänä.
Riihipyörässä on kalliimpaa ja töykeä palvelu etenkin naisasiakkaalle, vaikka alussa mielistelivätkin.
Opettele ihmeessä ainakin kumit vaihtamaan, säästät pitkän sentin! - käynyt
Päivi*** kirjoitti:
Ja munamiehille tiedoks; Kyllä MUIJILLA ON MUNAA!!! ;) MUTTA se ei vält. liity/riitä fillarinkorjaamiseen... =))arkisin muistaakseni klo 18.00:een.
- matkamuisto
käynyt kirjoitti:
arkisin muistaakseni klo 18.00:een.
Jokin aika sitten olin Pariisissa melko keskustassa kiireiseen työhönmenoaikaan. Siellä ajavat monimutkaisilla pyörillä ja LUJAA. Keskellä jalkakäytävää oli tyttönen (ehkä 17 v), pyörä seisoi satulallaan, osia irti, ja vieressä oli pari työkalua. Näytti että voi voi, nyt taisit myöhästyä. Mutta hetken aikaa askaroituaan tyttö nosti pyötän oikeinpäin ja polkaisi matkaan. Että näin pariisittaret.
- Päivi***
käynyt kirjoitti:
arkisin muistaakseni klo 18.00:een.
Nyt on homma hoidossa, fillari huollossa Elovaaralla ja tehdään ns. "täysremppa"! Täytyypi jatkossa tsekata että miten ne kumit saa vaihettua ite =)
Kiitos kaikille vaan! =)
- riitta5
Elovaaralla käytin vanhan "mummopyörän" ja kyllä siitä tuli hyvä. Suosittelen!
- sodvoiop<ivs
Vaihda itse, vaihdoin itse juuri molemmat renkaat sisäkumeineen. Erittäin helppoa, ulkorenkaan päällelaittokin meni ihan käsin.
Katsot vaan renkaista numerosarjat tarkkaan ja haet vaikka Biltemasta uudet. - palvelua???
Ainakin Elovaaralla seisottavat pyöriä vähintään viikon, oli korjauksentarve mikä hyvänsä.
Keskuskadulla olevassa pyöräliikkeessä on asiakaspalvelu epäystävällistä ja töykeää eikä malteta pitää suuta kiinni, vaan pälätetään epäasiattomuuksia sen minkä keritään, ainakin se vaalea heppu siellä.
Varsinkin seisonkiaikaan.
Hiljaisempaan aikaan saatat saada jonkinlaista palvelua.- Crescent Edge
Minulla taas on Riihipyörästä täysin erilaiset kokemukset. Palvelu on aina ollut erittäin asiantuntevaa, ripeää ja ystävällistä. Ja hinnat asiakasystävälliset.
Toki siihen palvelun laatuun vaikuttaa joka paikassa myös asiakkaan oma asenne. Ja sen asian ymmärtäminen, ettei MINUN pyörääni välttämättä nyt heti siinä paikassa voida aina ottaa korjauksen alle, vaan sitten vasta kun sen vuoro tulee.
- Ratatyttö
On Riksussa kolmaskin pyörähuolto. Kuittia ei saa, huollot nopeemmin ja paremmin tehdyt kuin edellämainituissa. Ei kuulemma saa enempää mainostaa että on jatkossakin...
- Mummeli-56
Elovaaralta saa aina hyvää palvelua. Toki jonoa on näin kesäaikaan.
- mikäetunimi
Elovaara Antti?
- nimikinon
J Elovaara.
- Anonyymi
Juhani kuollut
- Anonyymi
Elovaarako?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elovaarako?
Ei hänen nimi ole Juhani
- Anonyymi
Varasta uusi fillari niin ei tarvii korjata vanhaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä181016Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071010Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk299908- 42899
- 72875