Saunan seinään laattaa mitä alle..

sepe777

elikkäs saunassa olisi siporex seinää joka on tasoitettu viellä märkätilatasotteella. Tarkoitus olisi laittaa kahteen seinään kivijäljitelmä laattaa. Mitä laitetaan laatan alle. primer ja vedenerityskö? vaiko miten??
Ja viellä kysyisin että mikä on tuon Primerin ja kosteussulun ero?? Molemmat näyttävät kovin samanlaisilta?

-kiitos-

15

6398

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • remppareetta

Kiukaan taakse ei kannata laittaa kosteusulkua, eikä kiukaan allekkaan. Se muovi ei kestä kuumuutta, ja käytössä kiukaan kuumuus puolestaan kuivattaa paikat. Primeri on periaatteessa litkumpaa ja parantaa itse kosteussulun tarttuvuutta kivipintaan.

• remon.intoa

saunassa vain primer seiniin laatoituksen alle. saunan lattiaan pimer alle ,vedeneristys nosto seinille n.10cm ja sitten laatta. primer ie ole vedeneristysaine,vaan tartuntaa parantava aine.kosteussulkua et saunassa tarvitse olenkaan.puupanelin alla saunassa höyrysukuna käytetään aluniinipaperia muista tuuletus rimat.

• remon.intoa
        remon.intoa kirjoitti:

saunassa vain primer seiniin laatoituksen alle. saunan lattiaan pimer alle ,vedeneristys nosto seinille n.10cm ja sitten laatta. primer ie ole vedeneristysaine,vaan tartuntaa parantava aine.kosteussulkua et saunassa tarvitse olenkaan.puupanelin alla saunassa höyrysukuna käytetään aluniinipaperia muista tuuletus rimat.

saunassa primerin päälle voi kyllä sivellä koteussulun ja sitten laatoittaa.

• ardex.

Muuten meni oikein, mutta sekoitat kosteussulun vedeneristeeseen. Periaatteessa kosteussulkua voi hyvinkin käyttää primerointiin...vesieristettä ei.

• remon.intoa
        ardex. kirjoitti:

Muuten meni oikein, mutta sekoitat kosteussulun vedeneristeeseen. Periaatteessa kosteussulkua voi hyvinkin käyttää primerointiin...vesieristettä ei.

primer ja kosteussulku ovat 2 ihan eri tarkoituksiin olevaa ainetta.pirerillä ei ole mitään tekemistä kosteudeneston kanssa.sitä käytetään erlisissa paikoissa tarttuvuuden parantamiseksi.esim.saunassa seinälaatoituksen alla voidaan primerin päälle sivellä kosteussulku. pesuhuoneen lattiassa ja seinissä sekä saunan lattiassa primin päälle asennetaan aina vedeneristys vahvikekankaineen ohjeiden mukaan.(laatoitettavat pinnat) ps onko nyt ymmärrettävästi selvitetty.

• sepe777
        remon.intoa kirjoitti:

primer ja kosteussulku ovat 2 ihan eri tarkoituksiin olevaa ainetta.pirerillä ei ole mitään tekemistä kosteudeneston kanssa.sitä käytetään erlisissa paikoissa tarttuvuuden parantamiseksi.esim.saunassa seinälaatoituksen alla voidaan primerin päälle sivellä kosteussulku. pesuhuoneen lattiassa ja seinissä sekä saunan lattiassa primin päälle asennetaan aina vedeneristys vahvikekankaineen ohjeiden mukaan.(laatoitettavat pinnat) ps onko nyt ymmärrettävästi selvitetty.

jeps...kyllä luulen että sain vastauksen. Ja itsekkin tosin lueskelin noita primerin ja kosteusulun ohjeita ja kosteussulussa luki että ei käy saunan seinissä eikä uimaaltaissa? Eli laitan seiniin pelkkää primeriä ja sitten laatan..lattiaan tietysti vedeneristystä. Huomasin tosin viellä että noita primereitäkin on muutamaa eri lajia mutta oikea selviää varmaan kysymällä myyjältä. Tuntuu vaan että noita tuotteita on niin mahdottomasti markkinoilla ja kokoajan vain tulee lisää. Kunhan nyt saisi oikeat mömmöt tämän päivän normeilla niin olisi ihan hyvä.

• remon.intoa
        sepe777 kirjoitti:

jeps...kyllä luulen että sain vastauksen. Ja itsekkin tosin lueskelin noita primerin ja kosteusulun ohjeita ja kosteussulussa luki että ei käy saunan seinissä eikä uimaaltaissa? Eli laitan seiniin pelkkää primeriä ja sitten laatan..lattiaan tietysti vedeneristystä. Huomasin tosin viellä että noita primereitäkin on muutamaa eri lajia mutta oikea selviää varmaan kysymällä myyjältä. Tuntuu vaan että noita tuotteita on niin mahdottomasti markkinoilla ja kokoajan vain tulee lisää. Kunhan nyt saisi oikeat mömmöt tämän päivän normeilla niin olisi ihan hyvä.

kannattaa pitää kiinni "tuoteperheestä" eli käyttää saman valmistajan tuotteita yhdessä. näin parhaiten varmistetaan aineiden yteensopivuus. itse olen hyviksi todennut mapei tuotteet.

• sepe777
        remon.intoa kirjoitti:

kannattaa pitää kiinni "tuoteperheestä" eli käyttää saman valmistajan tuotteita yhdessä. näin parhaiten varmistetaan aineiden yteensopivuus. itse olen hyviksi todennut mapei tuotteet.

Jeps..eli pitää viellä jatkaa tätä keskustelua koska kävin tänään (13.11) Bauhausissa ja piti ostamaan tuota primeriä ja kaikkea muuta tavaraa ja sattui olemaan myyjä siinä paikalla ja kysäsin häneltä että mistäs löytyisi sellaista ainetta että voisi saunan seinään laittaa kaakelin alle..myyjä siihen sitten että ei saunan seinään kannata laittaa mitään primeriä tai kosteussulkua.ei sillä saavuteta mitään...ei siitä ole kuulemma mitään hyötyä ja sauna on niin kuuma paikka että kyllä siellä paikat kuivaa. Eli käski laittaa kaakelit suoraan seinälle(betoni) ??????

• remon.intoa
        sepe777 kirjoitti:

Jeps..eli pitää viellä jatkaa tätä keskustelua koska kävin tänään (13.11) Bauhausissa ja piti ostamaan tuota primeriä ja kaikkea muuta tavaraa ja sattui olemaan myyjä siinä paikalla ja kysäsin häneltä että mistäs löytyisi sellaista ainetta että voisi saunan seinään laittaa kaakelin alle..myyjä siihen sitten että ei saunan seinään kannata laittaa mitään primeriä tai kosteussulkua.ei sillä saavuteta mitään...ei siitä ole kuulemma mitään hyötyä ja sauna on niin kuuma paikka että kyllä siellä paikat kuivaa. Eli käski laittaa kaakelit suoraan seinälle(betoni) ??????

sanoo myyjä mitä tahansa

• remon.intoa
        remon.intoa kirjoitti:

sanoo myyjä mitä tahansa

kyllä

• ei
        remon.intoa kirjoitti:

kyllä

Ei

• tehdään ok
        ei kirjoitti:

Ei

primerin voit huoletta pistää seinään.primer varmistaa laattojen tarttuvuuden.ei minkäänlaista tekemistä kosteuden kanssa

• 20+
        tehdään ok kirjoitti:

primerin voit huoletta pistää seinään.primer varmistaa laattojen tarttuvuuden.ei minkäänlaista tekemistä kosteuden kanssa

miksi pitäisi laittaa ?

• ........
        sepe777 kirjoitti:

..arvokasta mutta hyvä tulee

• ++++++

primer jos haluat mutta jos et ,niin kastele se sumute pullolla ennen laatoitusta niin ei nahkotu niin nopiasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1109
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1000
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe