gs 500

kertokaa...

Moro.Pyörä tarkoituksena ostaa ensi kesälle,hakusessa perusmallin 500cc pyörä, näillä näkymin suzuki gs 500 tai kawan er5.
Kertokaas tuosta suzukista vähän mitä tiedätte,onko luotettava pyörä ja onko miten pirteä peli?
Millaisilla kilometri lukemilla kannattaa unohtaa ja onko mitään "tyyppivikaa" johon kannattaa kiinnittää huomiota ostaessa?
Ja vm on siellä 97-01 eli parin kolmen tonnin pyörä hakusessa..

2

2142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gs:n omistaja

      Gs on erittäin luotettavan pyörän maineessa, eikä mallissa käsittääkseni esiinny lainkaan
      ns. "tyyppivikoja". Oma pyöräni on vuosimallia -99 ja vajaa 40tkm on nyt tähän mennessä kertynyt
      mittariin, eikä noita kilometrejä oikeastaan edes huomaa - eli pyörä on teknisesti virheettömässä kunnossa, ja ulkoiselta kunnoltaankin vastaa yhä lähes uudenveroista. Toki se on paljon pidostakin kiinni, mutta sanoisin että noin 50tkm ajetun voit ostaa vielä aivan huoletta, - jos huollot on suoritettu asianmukaisesti niin tekniikka näissä kyllä kestää. Ilmajäähdytteisyyden ja katteettomuuden takia huolto on Gs:n kohdalla myöskin hyvin yksinkertaista, eli kaikki perushuoltotoimenpiteet (öljyjen/tulppien vaihdot ja venttiilinsäädöt yms.) voi tehdä periaatteessa itse.

      Ihan kivastihan tuo kulkeekin, eli jalkoihin ei pitäisi jäädä. Huiput pyörii siellä 170-180kmh tienoilla ja
      Gs kiihtyy 0-100kmh noin 5 sekunnissa. Eli kyllä sillä useimmat autot jättää viivalla taakse :)
      Sanoisin että moottorin luonne on oikein mukava, ja Gs:llä jaksaa ajaa myös matka-ajoa yllätävän hyvin.
      Ajo-asento on clip-on tankoineen hieman sporttisempi kuin tossa er-5:sessa, jota myös olen päässyt kokeilemaan. Itse tykkäsin kuitenkin tuosta Suzukista enemmän, mielyttävämmän moottorinsa ja ketterämmän ajokäytöksensä takia. Gs:n kulutus on myös erittäin pieni, itsellä on vienyt noin 3.5-4 l/100km, ja se on mielestäni kohtuullinen lukema 500cc pyörälle.

      Omien kokemusten pohjalta kyllä voin suositella Suzukia, - eli jos haluat ketterän, luotettavan, ja
      käyttö - ja huoltokustannuksiltaan taloudellisen nakupyörän, niin Gs on hyvä vaihtoehto. Hinta-laatusuhde onkin mielestäni Gs:n kohdalla erittäin hyvä, n.2000-3000e budjetilla saat varmasti hyvän yksilön omaksesi.

      T: Tyytyväinen Gs 500e:n omistaja

      • Gssssssss

        Yhdyn edelliseen. Hyvä käyttöpyörä ajeltavaksi. Helppo huoltaa ja edullinen pitää. Mukava ja riittävän nopea ajettava. Yksin ajaessa saa riittävästi tavaraa mukaan, mutta kaksin matkustaminen jää aika pitkälti päiväretkeilyyn, eli kahden hengen telttailukamat ei oikein mahdu kyytiin.

        Itselläni on vm 1991 GS. Mittarissa on 96 000 kilsaa, josta 55 000 on itse ajamiani. Olen tehnyt kaikki korjaukset itse. Moottorista on kaksi kertaa mennyt kiertokangen alapäänlaakeri, noin 50 000 ja 85 000 kilsan kohdalla. Tylsää on se, että en ole löytänyt mitään yksittäistä syytä, mutta voisi olla kyse ihan laakerien kulumisesta.
        Jossain 60 000 kilsan kohdalla meni tasasuuntaaja, mutta sen sai uusittua noin 200 eurolla, vaihtoi vain osan. Viimeisin remontti oli tänä kesänä kaasuttimien luistien ja niiden vastakappaleiden vaihto, ne olivat aivan loppuun kuluneet. Käynti parani uutta vastaavaksi, ja nyt onkin mukava taas ajella.

        GS:n tyyppiviaksi voisi sanoa heikohkot etuiskarit. Stefat eivät kestä kovin kauaa, ja öljyjen vuotaessa alkaa äkkiä tulemaan "pohjakosketuksia". Voi olla että 2000-luvun GS:n keula on vahvempaa tekoa. Moottorin osalta pyörää pidetään luotettavana, ja samaa mieltä olen itsekin, vaikka onkin nuo kaksi kertaa kone kilahtanut kunnolla... :=D

        Suosittelen hankintaa, mutta jos et halua "ruuvailukohdetta" harrastukseksi, niin etsi alle 50 000 ajettu peli. Joku 40 000 kilsaa alkaa jo ennustaa uutta remointtia. (Jakoketjunkin tarkistusväli on noin 30 000...)

        Terv Mö


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      77
      5756
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2516
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1758
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe