Hiottiin vanha lakattu mäntylautalattia kuukausi sitten ja vahattiin Osmo valkovahalla kolmeen kertaan.
Lattia ei toimi! Liukas, mutta silti toisin paikoin karhea, imee likaa jne. Onko ideoita jatkokäsittelystä?
Pitäisikö kiilloittaa joillain? Voiko lakata päälle?
Valkovahattu lattia (osmo)
9
6747
Vastaukset
- Propsis
siihen sitä viimeistä tavaraa pintaan, en muista nimeä tarkasti. Oli kai teillä ihan ohjeiden mukaan se käsittely? Lopuksi siis jokin 3032-numerolla tai jollain oleva kirkas (valkoisen tapauksessa valkoisella taitettu) silkinhimmeä aine kahteen kertaan sen värivahan päälle? Toisaalta tuossa varmaan vaikuttaa se, että käsitelty lattia oli vanha, siinä on eroja varmaan paikoin imeytyvyydessä sitten.
- Diamond Hal
Aina olen alan ammattilaisena sanonut, että jätetään nämä petsaukset ammattilaisille, tyhmiä löytyy silti.
Lattiahan on varmasti kauhean näköinen. Hio se uudestaan tai mieluummin ota ammattilaiset.
Hioithan parkettikoneen jälkeen lattian verkolla yli? Eli taskilla. petsatessa se on erittäin suositeltavaa, jopa pakollista ajaa 80-120 verkolla, jotta lattia ei nostaisi tikkua niin paljon ja saataisiin mahdolliset parkettikoneiden jäljet pois, tosin niitä ei saisi ollakkaan yhtään.
lattia tulee käsitellä 1-2 kertaa värillisellä ja lopuksi vedetään kerran kirkas päälle.
Luultavasti ette ole osannut hioa lattiaa oikein, joka on tärkein työvaihe. Se hionta petsatessa pitää olla priimaa. Toiseksi petsaus on ammattilaisen hommaa ja jopa hekin epäonnistuvat joskus, se että saa levitettyä aineen taaisesti on todellisen ammattimiehen hommaa, ei tee-itse miehen.- ammattimieskin j
Olen itsekin ammattilainen ja se tosiaan vaatii tarkkuutta aina, kun lattioita värjätään oli se sitten petsi
tai niinkuin tässä tapauksessa tuo osmo.
Tuon käsitelyn jälkeen lattia tosiaan on aluksi hiukan liukas, mutta se tasaantuu kyllä käytössä. Epätasaisesti liukas ja vuoroin karkea lattia on tehty väärin! - - epätietoinen -
ammattimieskin j kirjoitti:
Olen itsekin ammattilainen ja se tosiaan vaatii tarkkuutta aina, kun lattioita värjätään oli se sitten petsi
tai niinkuin tässä tapauksessa tuo osmo.
Tuon käsitelyn jälkeen lattia tosiaan on aluksi hiukan liukas, mutta se tasaantuu kyllä käytössä. Epätasaisesti liukas ja vuoroin karkea lattia on tehty väärin!Uskoin vakuuttavasti saamiini ohjeisiin Osmo Color käsittelystä ja lopputulos ei nyt oikein miellytä silmää. Eli vetäisin aineet väärinpäin lattian, öljyvaha alle ja päälle valkoinen kuusen sävyinen vaha. No vahahan ei imeytynyt puuhun yhtään ja lattia jäi sen näköiseksi kuin se olisi pyyhitty likaisella rätillä. Nyt olin hankkimassa uusia vahoja ja tilasin lattaille hiojaa.
Nyt kovasti kehuttu ammattimies sanoi että omiin lattiohinsa hän ei kyseisiä tuotteita laittaisi. Ainut kokemus tuotteista hänellä oli kuulemma vahojen pois hiomisesta, kun ihmiset niihin ovat tympääntyneet. Millaisia kokemuksia ihmisillä ko. tuotteista on. Kun lukee tekstejä/kuuntelee juttuja, jotkut kehuvat maasta taivaisiin toiset haukkuvat. Rehellisiä mielipiteitä kaipailisin? - Järjen jättiläinen
- epätietoinen - kirjoitti:
Uskoin vakuuttavasti saamiini ohjeisiin Osmo Color käsittelystä ja lopputulos ei nyt oikein miellytä silmää. Eli vetäisin aineet väärinpäin lattian, öljyvaha alle ja päälle valkoinen kuusen sävyinen vaha. No vahahan ei imeytynyt puuhun yhtään ja lattia jäi sen näköiseksi kuin se olisi pyyhitty likaisella rätillä. Nyt olin hankkimassa uusia vahoja ja tilasin lattaille hiojaa.
Nyt kovasti kehuttu ammattimies sanoi että omiin lattiohinsa hän ei kyseisiä tuotteita laittaisi. Ainut kokemus tuotteista hänellä oli kuulemma vahojen pois hiomisesta, kun ihmiset niihin ovat tympääntyneet. Millaisia kokemuksia ihmisillä ko. tuotteista on. Kun lukee tekstejä/kuuntelee juttuja, jotkut kehuvat maasta taivaisiin toiset haukkuvat. Rehellisiä mielipiteitä kaipailisin?Sinähän olet oikea järjen jättiläinen, buhahahahhahaha!! Vetää kirkkaan alle ja värin päälle, ei jumalauta hahahaha. Se miksi se kaveri ei kehu sitä johtuu siitä, että ei osaa tehdä sitä ja siinä on vaara että ei tule tasainen ja työ ei silloin kelpaa sinulle. Lisäksi jos lakkaa tavallisilla lakoilla, pääsee kaveri paljon helpommalla ja rahan saa myös helpommalla. Eli tuntiliksa nousee, vahan kanssa joutuu tekemään 2 kertaa enemmän töitä.
- ammattimisekin
- epätietoinen - kirjoitti:
Uskoin vakuuttavasti saamiini ohjeisiin Osmo Color käsittelystä ja lopputulos ei nyt oikein miellytä silmää. Eli vetäisin aineet väärinpäin lattian, öljyvaha alle ja päälle valkoinen kuusen sävyinen vaha. No vahahan ei imeytynyt puuhun yhtään ja lattia jäi sen näköiseksi kuin se olisi pyyhitty likaisella rätillä. Nyt olin hankkimassa uusia vahoja ja tilasin lattaille hiojaa.
Nyt kovasti kehuttu ammattimies sanoi että omiin lattiohinsa hän ei kyseisiä tuotteita laittaisi. Ainut kokemus tuotteista hänellä oli kuulemma vahojen pois hiomisesta, kun ihmiset niihin ovat tympääntyneet. Millaisia kokemuksia ihmisillä ko. tuotteista on. Kun lukee tekstejä/kuuntelee juttuja, jotkut kehuvat maasta taivaisiin toiset haukkuvat. Rehellisiä mielipiteitä kaipailisin?Olemme tehneet paljon lattioita eri käsittely-yhdistelmillä, ja osmolla OIKEIN tehdyt lattiat ovat saaneet paljon kehuja.
Yksi tykkää tyttärestä ja toinen.. vai miten se menee.
Eri käsittelyillä on omat hyvät ja huonot puolensa, mutta oli käsittely mikä tahansa, niin kulunut lattia ei ole enää kaunis.
- Valitsetoinennimimer
En ole ammattilainen, mutta oman torpan (uudet) lankkulattiat olen vetänyt aikoinaan menestyksellä osmolla. Ensin värillinen alle ja 2 x väritön öljyvaha päälle. Olennainen juttu on se, että vahaa on laitettava tosi ohuesti! Siveltimet saa unohtaa, parhaan jäljen olen saanut levittämällä aineen sienellä.
Huolto on tosi helppoa, nyt on käynnissä ensimmäinen huoltovahaus (lattiat 8 vuotta sitten tehty). Ei tarvita muuta kuin lattian pyyhintä ennen vahausta. Sitten vain kolhut piiloon värivahalla ja päälle kerta tai kaksi öljyvahaa.
Mielestäni osmon käyttö onnistuu mainiosti myös ei-ammattilaiselta. Itse olen ollut lattioihin tyytyväinen, ainoa miinus lattioiden liukkaus ensi alkuun. - laminaattikuuhaaja
Moi, Ystäväni on hiotattanut parkettinsa ja hänelle oli suositeltu vahaa asentajan toimesta ja nyt kun lattila on valmis tuntuu pinta kuulemma karkealta ja se ei ole yhtään liukas niin kuin ne aluksi kuuluvat olla. Toisin sanoen hän ei ole täysin tyytyväinen ja epäilee hionnassa tapatuneen virheitä. Itse en ole lattiaa valmiina vielä nähnyt, mutta ensimmäisen vahaus kerran jälkeen olen sitä oviaukosta kurkistanut, pistin merkille vahakerroksen alla olleen paljon hiomapölyä. ajattelin että pintaa vielä viimeistellään jollain kevyellä hionnalla ja samalla lähtee pölytkin. Nyt jälkeenpäin olen asiaa ajatellut enemmän ja tullut siihen tulokseen että ne pölyt ei sinne vahan alle kuulu.?
Kertokaas nyt joku ammattilainen kuuluuko siitä lattiasta saada tikkuja:) ehkä liioteltu, mutta ystäväni mielestä se on mahdollista jos lattialla vaikka yrittäisi luisua......
Laskua ei ole onneksi vielä maksettu eikä makseta ennenku siellä on joku muu ammattimies käyny toteamassa onko lattia oikeen tehty. - yykaakoo123
Pinnan tulisi olla täysin pölytön ennen vahan laittoa. Aluksi imurilla minkä jälkeen lakkabensiiniin kostetulla rievulla. Tikkuja lattiasta ei kyllä tule lähtemään ellei lattia ole räysi fiasko. Tuon karkeuden voi korjata mikäli ei älyttömästi ole pölyä jäänyt.. Vahan kuivuttua vkon lattia kiilotetaan valkoisella/punaisella laikalla,tämä toimenpide tuo lattiaan kiiltoa ja pienen karkeudet poistuvat.
Voit toki pyytää jonkun toisen parkettimiehen katsomaan. Katselmus ei todennäköisesti maksa mitään mutta lausunto varmasti jokusen satasen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216605Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562275- 1471857
- 841245
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971032- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.82927Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 32830
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147757