Miksi viestit eivät mene perille?

Tuuleenkatoavaviesti

Sain viestin windowslive.com:ista gmail.com -osoitteeseeni. Vastaukseni ei mennyt ensi yrityksellä eikä siitä osoitteesta takaisin windowslive:iin.
Uudesta osoitteestani windowslive.com:istä sitten LÄHETTÄMÄNI viesti menikin yllättäen perille tuohon toiseen windowslive.com - osoitteseen.
Mutta - siihen kommunikaatio taas jäi - sillä kun nyt windowslive.comista vastattiin minun windowslive.com -osoitteeseen, jäi vastaus taas kellumaan ties minne.
Missä voisi olla villakoiran ydin?
Tällaista on tapahtunut aiemminkin - tosin on silloin osoitteeni ollut hotmail-pohjainen ja ongelmia on ollut kommunikaatiossa mm pp.inet:in kanssa.
Osaako joku kertoa?

19

2659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

      paljoa en ymmärrä,
      mutta onko osoitteesi täysin oikein ja välilyönnit jos lähetät useammalle.
      onko ko. sähköposti johon lähetät varmasti vielä aktiivinen

      • tuuleenkatoavat

        siis tilanne on sellainen, että a) saan viestin, johon vastaan suoraan "vastaa"-valikolla. Ja lähetän. Ja viesti löytyy lähetetyistä. Mutta vastaanottaja ei saa sitä lainkaan.
        ja b) lähetän viestin näpäyttämällä osoitteen osoitteistostani - viesti ei mene perille vastaanottajalle.
        Ihmettelen - siis tämä ei tapahdu jokaisella lähetyskerralla, mutta huolestuttavan monella.
        MIKSI? Tai onko useampia mahdolisuuksia - kuka tietää?


      • 12
        tuuleenkatoavat kirjoitti:

        siis tilanne on sellainen, että a) saan viestin, johon vastaan suoraan "vastaa"-valikolla. Ja lähetän. Ja viesti löytyy lähetetyistä. Mutta vastaanottaja ei saa sitä lainkaan.
        ja b) lähetän viestin näpäyttämällä osoitteen osoitteistostani - viesti ei mene perille vastaanottajalle.
        Ihmettelen - siis tämä ei tapahdu jokaisella lähetyskerralla, mutta huolestuttavan monella.
        MIKSI? Tai onko useampia mahdolisuuksia - kuka tietää?

        Postista, joka ei eri syistä mene perille, tulee ilmoitus syineen takaisin lähettäjälle. On tosin ollut sekaannuksia samojen nimien kanssa, vaikka tällainen ei pitäisi periaatteessa olla mahdollista. Oletko aivan varma, että vastaanottaja ei vain väitä sen olleen tulematta perille?


      • 12
        12 kirjoitti:

        Postista, joka ei eri syistä mene perille, tulee ilmoitus syineen takaisin lähettäjälle. On tosin ollut sekaannuksia samojen nimien kanssa, vaikka tällainen ei pitäisi periaatteessa olla mahdollista. Oletko aivan varma, että vastaanottaja ei vain väitä sen olleen tulematta perille?

        Tai menneen vaikka roskapostikansioon huomaamatta?


      • Tuuleenkatoavat
        12 kirjoitti:

        Tai menneen vaikka roskapostikansioon huomaamatta?

        Harmi kyllä. Olisi hienoa, jos olisikin vain kyse huolimattomuudestani, mutta ei. Ja sepä tässa ihmetyttääkin.
        Teimme "koelähetyksiä" myt muutaman tuttavan kanssa - ei mene perille. Eli jotkut koneet? Ohjelmat? eivät kerta kaikkiaan nyt vain kommunkoi keskenään.
        Todella kummallista.


      • jokuhuijaa
        Tuuleenkatoavat kirjoitti:

        Harmi kyllä. Olisi hienoa, jos olisikin vain kyse huolimattomuudestani, mutta ei. Ja sepä tässa ihmetyttääkin.
        Teimme "koelähetyksiä" myt muutaman tuttavan kanssa - ei mene perille. Eli jotkut koneet? Ohjelmat? eivät kerta kaikkiaan nyt vain kommunkoi keskenään.
        Todella kummallista.

        Kyllä ne postit menevät, jos et saa ilmoitusta esim. täydestä postilaatikosta, väärästä osoitteesta tms. Sinä > sinun palveluntarjoajan postipalvelu > vastaanottajan palveluntarjoajan postipalvelu > vastaanottaja, noin yksinkertaistettuna. Jos ei mene vastaanottajalle asti, tulee lähettäjälle ilmoitus syystä. Vastaanottaja nyt voi sanoa mitä tahansa. Ainoa järkeenkäypä selitys, jos juttusi pitävät paikkansa, on kahden saman osoitteen olemassaolo. Tämän ei pitäisi olla mahdollista. Näitä on kylläkin joitain tapauksia ollut. Esim. ainakin joskus Gmail hyväksyi samaksi osoitteen nimeksi kaikki nimisukunimi vaihtoehdot olipa siinä piste tai pisteitä missä välissä tahansa.


      • tuuleenkatoavat
        jokuhuijaa kirjoitti:

        Kyllä ne postit menevät, jos et saa ilmoitusta esim. täydestä postilaatikosta, väärästä osoitteesta tms. Sinä > sinun palveluntarjoajan postipalvelu > vastaanottajan palveluntarjoajan postipalvelu > vastaanottaja, noin yksinkertaistettuna. Jos ei mene vastaanottajalle asti, tulee lähettäjälle ilmoitus syystä. Vastaanottaja nyt voi sanoa mitä tahansa. Ainoa järkeenkäypä selitys, jos juttusi pitävät paikkansa, on kahden saman osoitteen olemassaolo. Tämän ei pitäisi olla mahdollista. Näitä on kylläkin joitain tapauksia ollut. Esim. ainakin joskus Gmail hyväksyi samaksi osoitteen nimeksi kaikki nimisukunimi vaihtoehdot olipa siinä piste tai pisteitä missä välissä tahansa.

        En todellakaan voi uskoa, että nuo muutamat kontaktini "huijaisivat" minua tai minä heitä. Kyse on yhden osoitteen kohdalla catering-yrityksestä, joka lähettää tarjouksen ja minä vastaan tilauksella sinne "vastaa"-kohtaa painamalla. Ei siis pitäisi olla edes teoriassa mahdollisuutta, että minä näpyttäisin väärän osoitteen.
        Mutta viesti vain katoaa matkan varrella. Näin on!
        Ensimmäisellä kerralla minäkään en halunut uskoa asiaa, mutta koska näin on nyt sitten todistettavasti käynyt, ja muutamankin kerran, minä ainakin aina soitan mailejeni perään, jos ei ala vastausta kuulua. Ja ehdotan tätä muillekin. Muuten voi käydä niin kuin minulle oli käydä, että luulen tilanneeni jotain ja juhlat jäävät kuiviksi, kun tarjoilu ei ymmärrä tulla perille.
        Mutta siis tuo cateraus-yritys on vain yksi kontakti, jonka postit jäivät sfääreihin, toisiakin esimerkkejä on löytynyt.
        Ja vieläkin odotan, että joku jossain osaisi kertoa: miksi ja minne.


      • huhhu.
        tuuleenkatoavat kirjoitti:

        En todellakaan voi uskoa, että nuo muutamat kontaktini "huijaisivat" minua tai minä heitä. Kyse on yhden osoitteen kohdalla catering-yrityksestä, joka lähettää tarjouksen ja minä vastaan tilauksella sinne "vastaa"-kohtaa painamalla. Ei siis pitäisi olla edes teoriassa mahdollisuutta, että minä näpyttäisin väärän osoitteen.
        Mutta viesti vain katoaa matkan varrella. Näin on!
        Ensimmäisellä kerralla minäkään en halunut uskoa asiaa, mutta koska näin on nyt sitten todistettavasti käynyt, ja muutamankin kerran, minä ainakin aina soitan mailejeni perään, jos ei ala vastausta kuulua. Ja ehdotan tätä muillekin. Muuten voi käydä niin kuin minulle oli käydä, että luulen tilanneeni jotain ja juhlat jäävät kuiviksi, kun tarjoilu ei ymmärrä tulla perille.
        Mutta siis tuo cateraus-yritys on vain yksi kontakti, jonka postit jäivät sfääreihin, toisiakin esimerkkejä on löytynyt.
        Ja vieläkin odotan, että joku jossain osaisi kertoa: miksi ja minne.

        Vaihda yritystä! Tietenkin ne väittävät, etteivät ole saaneet spostiasi, jos eivät kykene toimittamaan.


      • Harmistunut
        tuuleenkatoavat kirjoitti:

        En todellakaan voi uskoa, että nuo muutamat kontaktini "huijaisivat" minua tai minä heitä. Kyse on yhden osoitteen kohdalla catering-yrityksestä, joka lähettää tarjouksen ja minä vastaan tilauksella sinne "vastaa"-kohtaa painamalla. Ei siis pitäisi olla edes teoriassa mahdollisuutta, että minä näpyttäisin väärän osoitteen.
        Mutta viesti vain katoaa matkan varrella. Näin on!
        Ensimmäisellä kerralla minäkään en halunut uskoa asiaa, mutta koska näin on nyt sitten todistettavasti käynyt, ja muutamankin kerran, minä ainakin aina soitan mailejeni perään, jos ei ala vastausta kuulua. Ja ehdotan tätä muillekin. Muuten voi käydä niin kuin minulle oli käydä, että luulen tilanneeni jotain ja juhlat jäävät kuiviksi, kun tarjoilu ei ymmärrä tulla perille.
        Mutta siis tuo cateraus-yritys on vain yksi kontakti, jonka postit jäivät sfääreihin, toisiakin esimerkkejä on löytynyt.
        Ja vieläkin odotan, että joku jossain osaisi kertoa: miksi ja minne.

        Olen päivittäin kirjeenvaihdossa kahden henkilön kanssa. Toinen asuu Ruotsisa ja toinen kotikaupungissani. Jostain syystä jotkut sähköpostit katoavat eetteriin, eivätkä koskaan tavoita vastaanottajia.
        Olemme kaikki kokeneita sähköpostin käyttäjiä, joten väärät klikkausvirheet tms ovat poissuljetut. Pari kertaa kyseessä on ollut tärkeä ilmoitus, jonka häviäminen on aihettanut ylimääräistä työtä ja mielipahaa.


      • valehteleetaas

        AVAUS ON TROLLAUSTA


    • suomi 24 viestit eivät mene ikinä perille jos ei poista näitä merkkejä viestistä.

      • Mä vaan

        Aluksi sähköpostit menivät hyvin perille sit alkoi menemään huonommin ja huonommin,vastaus tuli [email protected]:sta.Ei ole sähköpostista hyötyä.


      • katku3
        Mä vaan kirjoitti:

        Aluksi sähköpostit menivät hyvin perille sit alkoi menemään huonommin ja huonommin,vastaus tuli [email protected]:sta.Ei ole sähköpostista hyötyä.

        Ei ota liitteeksi kuin yhden kuvan kerrallaan, ei fonttia voi säätää, ei salasanaa vaihtaa... EElisa


      • liveeitoimi

        Koleilin kanssa mutti livellä windows kaattu?


    • Katku

      Sais täällä jokin toimia vaikkapa sähköposti.

      Nettiverkothan jätettiin markkinavoimien rakennettavaksi - sutta tuli. Moneen paikkaan ei sitäkään.

      Hyvin pyyhkii, ootellaan vaan noususuhdannetta muualta. Itse ei pystytä luomaan kilpailukykyä..

    • Ärtynyt

      Toivoisi edes asiallisia vastauksia, eikä tyyliin että toinen vain väittää ettei ole saanut viestiä. Minulla on tuore tapaus kun suomi24.fi osoitteesta yritettiin 3 kertaa laittaa sama viesti luukku.com osoitteeseen. Lähettäjällä näkyy lähetetyt osiossa. Viesti ei vain mene. Toisin päin kyllä toimii.

    • Erseitä.K.Eitsamo

      Tässä on myös yksi selkeä syy. Mustat listat. Suomi24.postipalvelin on jollain mustalla listalla ja vastaanottajan postipalvelin tarkistaa mustalta listalta onko lähettäjän käyttämä postipalvelin mustalla listalla. Jos on, nuiin viesti ei mene perille mutta siitä tulee lähettäjälle virheilmoitus.

      Microsoftin postipalvelu ei hyväksy suomi24.fi posteja.
      Näin on ollut, kun esim. yritän lähettää sähköpostia tuttavalleni, jolla on sähköposti muotoa [email protected]
      Ratkaisu: vaihtakaa jonkun muun palvelutarjoajan sähköpostiin.

      Suomi24 ei saa aikaiseksi tai on joku muu syy, miksi ei pyydä poistamaan käyttämäänsä postipalvelinta mustalta listalta. Heidän postipalvelimensa kuulostaa saksalaiselta.

      • sensuuriposti

        Niimpä, Microsoftin postipalvelu ei toimi.


      • KäytänS24Postia

        No tuossahan lukee, että Suomi24:n systeemeissä on vikaa. Heidän postipalvelimensa on mustalla listalla. Eikö muiden sähköpostien tuottajat saisi tarkistaa mustia listoja. Ymmärsitkö asian väärin tahallasi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe