Elämä pelissä jätetylläkin

Pieni korvaus

Oon tässä miettinyt voisko sellaisen avioehdon tehdä että avioeroa hakeva puoliso saisi vain 1/3 osaa jaettavan omaisuuden arvosta. Kuvittelisin olevan jonkinlaista sitoutumista jos kerran on avioliittoon mennyt, nykyään sanotaan et liitot vaan kuivuu tai kasvetaan erilleen. Jotenkin pitäis kai pystyä tarkentamaan millainen syyn pitää olla että avioehto olisi voimassa. koska en tarkoita että fyysisesti- tai henkisesti väkivaltaisesta puolisosta ero hakevan tulisi tyytyä tollaiseen ositukseen. Olis hyvä jos olis jonkinlainen rahallinen hinta tarpeettomalle avioerolle, jos sattuu vaik hurahtamaan itse tai puoliso esim. uuteen suhteeseen. Tilanteeseen että puoliso kävis vaikka vieraissa sen kun kerkii mut ei ota eroa rahalisen menetyksen vuoksi niin vois olla joku katto sillekin toiminnalle sisällytetty sopimukseen. Älkää pohtiko miten sen vieraissa käymisen sitten todistat se on lopulta kuitenkin helppoa. Olen ajatellut ehdottaa tälläistä sopimusta syvän avioliittomme vahvikkeeksi itse allekirjoittaisin tälläisen sopimuksen, se olkoon hinta siitä jos en tässä halua olla.

1

312

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huppahei

esittämäsi "syrjähyppyvero" ei päde ainakaan avioehtona, eikä tietääkseni minkään nimisenä sopimuksena. Avioliittosi keston kannalta voi olla viisainta, että jätät suunnitelmasi ehdottamatta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kun katsoit mua silmiin

Niin... Olin ihan rakastunut... Olisin halunnut kertoa sua rakastan.
      Ikävä
      150
      2985
    2. Purra vaatii koko itärajaa kiinni, vihervasemmisto haukkoo henkeään

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010018060.html Upeaa, isänmaallista toimintaa Riikka Purralta. 70 vuotta vanhat ja
      Maailman menoa
      392
      2302
    3. Stefun tallilla helvetti irti

kertoo Seven. Sähkölasku maksamatta ja hevoset kituu tallissa kylmissään. Juoma-automaatit ei toimi yms. Martina samaan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      2270
    4. Koska olet viimeksi nähnyt

ihastuksesi? Siis ihan ollut samassa paikassa, ei mitään vilaukselta nopeasti ☺️ Ja kerro myös oletko mies vai nainen?
      Ikävä
      93
      1544
    5. Perusnatsi piti palopuheen Kiovassa

Kremlissä oltiin tästäkin oikeassa; Ukraina on natsien hallussa.
      Maailman menoa
      275
      1391
    6. Suomen varapääministeri Riikka Purra ei tajua olevansa Venäjän hyödyllinen idiootti.

Vai tajuaako? Purran blogiteksti, jossa haukutaan niin "ääliöliberaalit" kuin "trollaava lehdistö" on juuri sellaista k
      Maailman menoa
      460
      1373
    7. Sä oot mun toinen puolikas

Missä oot? Tuu jo..
      Ikävä
      52
      1087
    8. Pinja Sanaksenaho rehellisenä Selviytyjät viidakko-oloista: "Pieni shokki, että herranjumala ei..."

Ohhoh! Tubettaja Pinja Sanaksenaho joutui lähtemään Selviytyjät Suomi -kisasta, kun hänet äänestettiin ulos heimoneuvost
      Tv-sarjat
      10
      1057
    9. Surullinen tarina kulissien takaa

Palstallahan on kovasti lgbtq-agendoja puolusteltu ja vihalla vastattu kun on epäilty että lapsia ja nuoria houkutellaan
      Sinkut
      128
      1042
    10. Hyvää yötä halikaveri

Meenpäs sittenkin vaan nukkumaan. Tai tuskin uni tulee mutta jotain. Halitaan huomenna tai joskus. Ehkä. 💞 T. Itku-i
      Ikävä
      177
      965
    Aihe