Hei,
olen hakenut Lundiin jatkamaan jo Suomessa aloitettuja historian opintoja, ensijaisesti hain kandikurssille. Seuraavia kysymyksiä kuitenkin esittäisin:
- Saako ulkomaalaiset tietää hakutuloksista aiemmin, jos niin milloin? Hieman tökkii täällä päässä tuo kuukauden irtisanomisaika jos vasta joulukuussa saa tietää tulokset ja tammikuussa jo alkaa.
- Miten on hyväksilukujen laita? Luetaanko Suomessa käydyt kokonaisuudet suoraan hyväksi vai täytyykö käydä kaikki uudelleen? Muutoinkin kiinnostaa hyväksiluvut, olen aiemmin ollut AMK:ssa pari vuotta josta on jäänyt jäänyt myös muutama pojo. Tuntuisi ainakin että Ruotsissa melkein mitkä tahansa ECTS-pojot luetaan hyväksi ainakin kursseista kasatuilla tutkinnoilla.
Kiitos vastauksista etukäteen!
Lundin Yliopisto / Haku / Hyväksiluvut
9
1562
Vastaukset
- Mie vaen
Eiköhän hyväksiluvut tiedä parhaiten Lundin yliopiston henkilökunta?
- tuntuisi
"Tuntuisi ainakin että Ruotsissa melkein mitkä tahansa ECTS-pojot luetaan hyväksi ainakin kursseista kasatuilla tutkinnoilla."
Ei pidä valitettavasti paikkaansa..
Kysymällä sieltä Lundista, jos satut pääsemään, se parhaiten selviää, kuten tuossa edellä jo mainittiinkin. - Till Sverige?
tuntuisi kirjoitti:
"Tuntuisi ainakin että Ruotsissa melkein mitkä tahansa ECTS-pojot luetaan hyväksi ainakin kursseista kasatuilla tutkinnoilla."
Ei pidä valitettavasti paikkaansa..
Kysymällä sieltä Lundista, jos satut pääsemään, se parhaiten selviää, kuten tuossa edellä jo mainittiinkin.Olen lopputyötä vailla tradenomin papereita Henkilöstö- ja Organisaatiojohtamisen puolelta Ammattikorkeasta. Tarkoitus olisi siis valmistua kevään aikana ja jatkaa syksyllä maisteriksi. Oikeastaan todelliset vaihtoehdot jatko-opiskeluille ovat minulle Ruotsissa tai Englannissa, Suomeen ei kiinnostusta tällä hetkellä jäädä. Ei sillä, että meidän järjestelmässämme jotain vikaa olisi, kunhan nyt vain haluan vaihteeksi taas kokea jotain uutta.
Pyydän siis ystävällisesti kaikkia asiantuntevia tahoja kertomaan kokemuksistaan/tiedoistaan maisterin opinnoista länsinaapurissamme. Kallistun tällä hetkellä Ruotsin suuntaan ilmaisen koulutuksen vuoksi. Muutamia minua askarruttavia juttuja..
* Kuinka vaikea tradenomin papereilla on päästä sisään maisteriohjelmiin Ruotsiin? Riippuu tietenkin koulustakin, Lundin yliopisto vaikuttaa kiinnostavalta itsestäni, mutta myös muita vaihtoehtoja löytyy..
* Hakuaika näyttää päättyvän 15.1.2010. Onko siis haittaa siitä, etten vielä ole saanut tradenomin papereita? Opinnäytetyö siis vaiheessa..
* Kirjoittakaa muutenkin omia kokemuksianne, jos samoja polkuja olette kulkeneet/kulkemassa.. Kaikki tieto tulee tarpeeseen.
Kiitos jo etukäteen! - BBA
Till Sverige? kirjoitti:
Olen lopputyötä vailla tradenomin papereita Henkilöstö- ja Organisaatiojohtamisen puolelta Ammattikorkeasta. Tarkoitus olisi siis valmistua kevään aikana ja jatkaa syksyllä maisteriksi. Oikeastaan todelliset vaihtoehdot jatko-opiskeluille ovat minulle Ruotsissa tai Englannissa, Suomeen ei kiinnostusta tällä hetkellä jäädä. Ei sillä, että meidän järjestelmässämme jotain vikaa olisi, kunhan nyt vain haluan vaihteeksi taas kokea jotain uutta.
Pyydän siis ystävällisesti kaikkia asiantuntevia tahoja kertomaan kokemuksistaan/tiedoistaan maisterin opinnoista länsinaapurissamme. Kallistun tällä hetkellä Ruotsin suuntaan ilmaisen koulutuksen vuoksi. Muutamia minua askarruttavia juttuja..
* Kuinka vaikea tradenomin papereilla on päästä sisään maisteriohjelmiin Ruotsiin? Riippuu tietenkin koulustakin, Lundin yliopisto vaikuttaa kiinnostavalta itsestäni, mutta myös muita vaihtoehtoja löytyy..
* Hakuaika näyttää päättyvän 15.1.2010. Onko siis haittaa siitä, etten vielä ole saanut tradenomin papereita? Opinnäytetyö siis vaiheessa..
* Kirjoittakaa muutenkin omia kokemuksianne, jos samoja polkuja olette kulkeneet/kulkemassa.. Kaikki tieto tulee tarpeeseen.
Kiitos jo etukäteen!Itselläni on sama tilanne, opinnäytetyö loppumetreillä ja Ruotsiin tekisi mieli opiskelemaan.
http://www.iau-aiu.net/onlinedatabases/list.html
Linkki sisältää koulut jotka ikäänkuin "hyväksytään". Oma amk löytyy listalta. Olen laittanut sähköpostia Lundiin ja muihin yliopistoihin, voin infota jos kiinnostaa? - Till Sverige?
BBA kirjoitti:
Itselläni on sama tilanne, opinnäytetyö loppumetreillä ja Ruotsiin tekisi mieli opiskelemaan.
http://www.iau-aiu.net/onlinedatabases/list.html
Linkki sisältää koulut jotka ikäänkuin "hyväksytään". Oma amk löytyy listalta. Olen laittanut sähköpostia Lundiin ja muihin yliopistoihin, voin infota jos kiinnostaa?Pistin itse hakupaperit sisään perjantaina neljään eri yliopistoon, Lund niistä ensimmäisenä vaihtoehtona. Oletko itse jo pistänyt hakupaperit sisään, tarkoitus siis osallistua tämän kevään hakuun?
Oletko suorittanut TOEFLin tai muun vastaavan kielikokeen, joista hakukriteereissä puhutaan..? Kriteerit noissa eri yliopistoissa vaihtelee, jossain lukee jopa, ettei Scandinaaveilta sitä vaadittaisi. Aion pistää kuitenkin mailia ja kysellä tarkemmin asiasta.
Jos viitsit, niin infoa asioiden etenemisestä vaikka tänne.. Mitä alaa haet opiskelemaan ja pistitkö muualle kuin Lundiin paperit? - jo Ruotsissa
Till Sverige? kirjoitti:
Pistin itse hakupaperit sisään perjantaina neljään eri yliopistoon, Lund niistä ensimmäisenä vaihtoehtona. Oletko itse jo pistänyt hakupaperit sisään, tarkoitus siis osallistua tämän kevään hakuun?
Oletko suorittanut TOEFLin tai muun vastaavan kielikokeen, joista hakukriteereissä puhutaan..? Kriteerit noissa eri yliopistoissa vaihtelee, jossain lukee jopa, ettei Scandinaaveilta sitä vaadittaisi. Aion pistää kuitenkin mailia ja kysellä tarkemmin asiasta.
Jos viitsit, niin infoa asioiden etenemisestä vaikka tänne.. Mitä alaa haet opiskelemaan ja pistitkö muualle kuin Lundiin paperit?""jossain lukee jopa, ettei Scandinaaveilta sitä vaadittaisi."" Jos sinulla on suomi, äidinkielenä, niin et ole "Skandinaavi"
- maisteriksi ruotsis
jo Ruotsissa kirjoitti:
""jossain lukee jopa, ettei Scandinaaveilta sitä vaadittaisi."" Jos sinulla on suomi, äidinkielenä, niin et ole "Skandinaavi"
eli itsekin olen hakemassa master-ohjelmaan ja minulta ei TOEFL-koetta vaadita, koska bachelor tutkintoni taalla suomessa on ollut kokonaan englanniksi
Itse taall viela tuhertelen hakemuksia, ja haen Lundiin, Malmöön ja Upsalaan. - Till Sverige..?
maisteriksi ruotsis kirjoitti:
eli itsekin olen hakemassa master-ohjelmaan ja minulta ei TOEFL-koetta vaadita, koska bachelor tutkintoni taalla suomessa on ollut kokonaan englanniksi
Itse taall viela tuhertelen hakemuksia, ja haen Lundiin, Malmöön ja Upsalaan.Jep, mun moka tossa Scandi-jutussa.. Loistava päteminen, hope it made your day.
- redan i Sverige
Till Sverige..? kirjoitti:
Jep, mun moka tossa Scandi-jutussa.. Loistava päteminen, hope it made your day.
Rätt skall vara rätt
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan533278Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282939- 1212346
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281442- 111366
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131088- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802