Noniin elikkä nyt ku ilman viilenny niin '99 X16XEL-vectra alkanu tekemään seuraavaa...
Kylmänä kone tulille (ei väliä käyttääkö lohkolämmitintä vai ei) niin joutokäynti on n. 1300rpm ja kun lähtee ajamaan niin reagoi kaasupolkimen pienimpiinkin hölläyksiin ihan sairaana tökkimisenä, ihanku jarrut iskis pohjaan tai jotain. Pitäis ajaa kokoajan kiihdyttäen niin ei töksäyttele ja tasakaasulla ajo on vähintäänkin haastavaa. Mitähän veikkauksia vian aiheuttajasta?
Tekee tätä siis vain ku kone on aivan kylmä eli päivän eka startti ja oikku häviää kun kone vähän lämpiää, loppupäivän käyttäytyy siivosti. Imuvuoto tuskin on, silloinhan se tekis sitä aina? Pakko siis olla joku anturivika kun kerran lämpötila vaikuttaa. Nesteen lämpöanturi mittausten mukaan kunnossa, imuilma-anturista en sitten tiedä onko ~0 asteessa n. 8500 ohmia normaali arvo ku autodatassa ilmoitetaan vain 15-30 astetta n. 1300-3300 ohmia. Tuo oma mittaus vaikuttaa kyllä turhan suurelta? Tulee mieleen että viallinen imuilma-anturi antaa koneelle liian kylmiä lukemia joten se iskee turhan rikkaat seokset niin kauan kunnes kone on lämmennyt?
vectra-b oireilee
veccyböi
0
465
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743650
- 2012982
- 252880
- 492758
- 232673
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412455Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez2512149Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v241897Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2021867- 441837