Kärsin melkein vuoden välikorvantulehdukseta ja olin miltei kuuro. Arvauskeskuksessa luultiin että vika on minun korvien välissä. Sitten yks lekuri yritti putsata ulkokorvakäytävää joka sattui niin helvetisti. Pyysin ja anelin että korvani puhkaistaan kun en kuullut mitään ja korvat piti kauheaa vinkunaa-huminaa ym. Sitten sain lähetteen korvalääkärille joka puhkaisi ne heti ja imi liman pois. Diagnoosi pitkittynyt välikorvantulehdus. Lääkäri sanoi, jos korvat menevät uudelleen lukkoon on tehtävä korvien putkitus. Nyt olen menossa sellaiseen. Kysynkin : Onko kellään tehty sellaista operaatiota ja miltä se tuntui?
Korvien putkitus.
6
818
Vastaukset
- black_87
eli mulla on nuorempana/lapsena ollut putket.. jatkuvia korvatulehduksia, meinasin tulla kuuroks. liimakorva.. antibiootit eivät auttaneet. nukutuksessa kaikki on tehty.. mun on sit taas isälle laitettu ilman nukutusta. ensiks laitetaan pumpulilla puudute, annetaan vaikuttaa ja sit puhkastaan et saa putken laitettua..
- jklmn
Minulle oli monien korvatulehduksien takia tullut niin paksut tärykalvot että reikien teko oli vaikeaa. Sattu niin helvetisti. Nyt on putket korvissa ja kortisonia kolme kertaa päivässä korviin. Luulen joutuvani vielä leikkaukseen näiden korvieni kanssa. Todella paha liimakorvatapaus olen.
- jklmn
jklmn kirjoitti:
Minulle oli monien korvatulehduksien takia tullut niin paksut tärykalvot että reikien teko oli vaikeaa. Sattu niin helvetisti. Nyt on putket korvissa ja kortisonia kolme kertaa päivässä korviin. Luulen joutuvani vielä leikkaukseen näiden korvieni kanssa. Todella paha liimakorvatapaus olen.
Korvien putkituksesta huolimatta korviin kertyy limaa. Kuulo alenee pikkuhiljaa selvästi. Kuuluu ratinaa ja oikea korva soi kimakasti koko ajan. Taidan joutua leikkaukseen. Olen toivoton liimakorva.
- Jana 48
Minulle on tehty putkituksia 10 kertaa kahdella tapaa; nopeampi on sama kuin sinulle on tehtykin , puudutetaan tärykalvo sekä korvakäytävä sumuttimella ja laitetaan putki,kesto . 20 min. Ei satu jos on asiansa osaava lääkäri. Toinen on sitten tuo pumpuli puunnutus ,kestoltaan toimenpide kestää yli tunnin koska puunnutuksen pitää vaikuttaa ainakin tunnin ja sitten toimenpide päälle. Toimenpiteessä korvasta kuuluu rahinaa mutta ei pitäisi sattua jos on kunnolla puunnutus ainetta laitettu. Itse ,toivon mukaan menen korvan pallolaajennukseen jolloin putkitusta ei enää tarvitse tehdä.
- jklmn
huolimatta korvissa on taas limaa. Meen korvalääkärille taas ja pyydän imuttaa taas korvani auki. K yllä on hankala juttu. Leikkaus lienee edessä.
- afayhahahahha
Juu eli mulla on varmaan about 4-6 putkea laitettu siinä 7-12 ikäiseenä ja pakko sanoa että ei mitään herkkua ollut. Kerran muunmuassa pääsi uima-altaan vettä korvaan josta tuli pitkäaikainen tuloehdus ja limaa jouduttiin imemään useaan kertaan. Ja sitten noista putkien asettamisista, että suosittelen vahvasti ottamaan nukutuksella sillä kerran otin vastahakoisesti puudutuksella ja korva oli sen verran tulehtunut että puudutus ei vaikuttanut ja putken laittaminen oli yhtä helvettiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1103277GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431187- 831172
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531112Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351062- 60978
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27890- 67878
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872