Galaxya (2.0 145hv Ghia Business) on ajateltu perheelle kulkuneuvoksi, kun tuota tilaa tarvitaan ja tuossa kokoluokassa ei hirveästi ole vaihtoehtoja. Itsellä ei ole aiempia kokemuksia näistä nyky Fordeista, joten löytyiskö täältä asiallisia kommentteja ko. mallista? Tyyppiviat, tilojen käyttö jne.
Kumpi on muuten tiloiltaan isompi C- vai S-Max?
Ford Galaxy 2007
39
10985
Vastaukset
- frangrabba
viosta tiedä sanoa mitään,mistäs sen tietää mitä kaikkea siihen tulee,sama koskee kylläkin kaikkia autoja,no mun muija osti kans tila-auton mutta se osti vojan joka on kylläkin vähän isompi kuin foortti ja huomattavasti tyylikkäämpi
- .....
vai muka voja tyylikkäämpi kuin s-max, päin vastoin s-max paljon tyylikkäämpi kuin sun muijan voja!!!!!!!
- iulh
Vojassa on vanhanaikainen sisustus, esim. keskikonsoli on aivan hirveen näköinen. Vojan kulutuskin hirvittää.
- hirveä pommi
iulh kirjoitti:
Vojassa on vanhanaikainen sisustus, esim. keskikonsoli on aivan hirveen näköinen. Vojan kulutuskin hirvittää.
korjaus ihan hirveen hintaista. Saksan katsastustilaston mukaan joka toinen vojakkeri hylätään.
- ford mondeo
on isompi kooltaan kuin c-max. galaxy on sit isompi kuin s-max.
- zöf
Tuo 2.0 duratecci on sama kone mitä käytetään Mazdoissa ja Volvoissa.
Asiallisesti käytettynä ja huollettuna ei ongelmia, sama koskee muutakin tekniikka, yksinkertaista peruskauraa. Mondeossa ja Volvoissa on samoja palikoita.
Vaihteistona Getrakin MTX-75 -> kun muistaa öljyt vaihtaa vaikkapa 100 000 kilasn välein niin ei ongelmia, sama muuten koskee muitakin autoja. Ikuisia öljyjä ei ole keksittykään.
Vikaherkimpiä ovat mallit joissa on lisäherkkuja (Ghia) -> elektroniikkaongelmia.
Kun huolehtii omatoimisesti auton kunnosta mm. ruostesuojauksesta niin ajaa vaikka maailman tappiin saakka.- Ford
Tekniikka ja perusmitat Galaxyssa ja S-maxissa on samat eli Mondeon perusrakenne on käytössä (tai Volvo V70/S80). Eroa on peräpään muodoissa. C-max on Focuksen mitoille tehty "tila-auto". Galaxy on varmasti hyvä valinta mutta S-max ei juurikaan häviä (vähän on halvempi). Moottoriksi 2-litrainen bensa on laiska ja janoinen, samankokoinen diesel on kaikessa parempi. Täällä joku mainitsi jonkin voijakerin vaimikäseoli? Voittaa Fordin vain kulutuksessa.
- galaxy-man
Ford kirjoitti:
Tekniikka ja perusmitat Galaxyssa ja S-maxissa on samat eli Mondeon perusrakenne on käytössä (tai Volvo V70/S80). Eroa on peräpään muodoissa. C-max on Focuksen mitoille tehty "tila-auto". Galaxy on varmasti hyvä valinta mutta S-max ei juurikaan häviä (vähän on halvempi). Moottoriksi 2-litrainen bensa on laiska ja janoinen, samankokoinen diesel on kaikessa parempi. Täällä joku mainitsi jonkin voijakerin vaimikäseoli? Voittaa Fordin vain kulutuksessa.
ja reilusti korkeampi kuin S-max. Galaxy on aidosti tehty 7 aikuiselle ihmiselle. S-maxissa ei takimmaisilla penkkiriveillä istuta pitkiä matkoja ja näiden istuinten taakse ei jää s-maxissa tavaratilaa yhtään.
- kokemusta on
Hommattiin juuri myös Galaxy, mutta meidän auto on 2,0 diesel ja trend varustelulla. Auto on erinomainen ajettava. Meillä oli viivalla loppuun asti voyager, Mitsun grandis ja galaxy. Voyager on ehkä tiloiltaan paras, mutta iso ruokainen ja jokaisessa luotettavuustilastossa pitää peräpäätä. Lisäksi voyagerissa on juuri tullut uusi malli joka ón vielä järkyttävän hintainen ja vanha malli on auttamattomasti vanhaa tekniikkaa kaikilta osin. Tulee ihan 90-luku mieleen kun katselee vanhan mallin voyageria sisältäpäin.
Grandis on taas pienin näistä ja myös se on vanhentuva malli. Uusi grandis on tulossa markkinoille 1-2 vuoden sisällä ja nykyinen alkaa olemaan vanhentunut. Lisäksi grandis oli hieman kankea ja "ratakiskomainen" ajettava.
Galaxy on tehty samalle alustalle kuin S-max mutta on tiloiltaan huomattavasti reilumpi kun tarvitaan oikeasti 7 istuinpaikkaa ja niiden päälle vielä tavaraa. Meillä on perheessä 6 ihmistä eli yksi penkki jää vielä vajaaksi. Kaikki istuimethan saa Galaxyssa erikseen laskettua alas ja meilläkin on toinen takimmaisita laskettu aina alas. Näin tavaratilaan jää normaalin farmari-auton verran tavaratilaa lastenvaunuille ja muille matkatavaroille. Galaxyssa muotoiluhan on pakettiautomainen perässä jolloin tavaraa voi lastata korkeaan perään jopa ihan kattoon asti. Vaikka kaikki 7 istuinta olisi käytössä jää galaxissa vielä yli 350 litran kokoinen tavaratila vielä käyttöön. Galaxy on valmistajan mukaan yli 30cm s-maxia pitempi ja huomattavasti korkeampi.
Mukavinta galaxyssa on kuitenkin ollut foordin paras osaaminen eli ohjaus ja ajettavuus. Galaxyssa on minun mielestäni hyvin pysynyt henkilöauton tuntu vaikka kyseessä onkin lähes pakettiauton kokoinen auto. Ainoa mikä häiritsee on auton mittojen hahmottaminen ahtailla parkkipaikoilla. Keula tippuu muotoilun ansiosta rajusti tuulilasin alle jolloin keulaa on vaikea hahmottaa. Samoin auton leveys saattaa hämätä parkkeerauksessa, toki istuminen vähän korkeammalla ja isot peilit helpottaa tätä ongelmaa. Peräpään mitat sen sijaan pakettiautomaisen perän muotoilun ansiosta hahmottaa helposti. Siihen missä on takalasi loppuu myös perä.
Tekniikasta ja kestävyydestä en vielä osaa sanoa mitään kun on auto ollut käytössä vielä vähän aikaa. Alussa hieman häiritsevää oli sähköisen ohjaustehostimen hieman häiritsevän iso ääni rattia käännettäessä. Näin alkukokemuksen perusteella voin kyllä suositella. Auton on myös erittäin laadukkaan oloinen kaikilta materiaaleilta ja koriltaan.- smäx
S-MAX pit 4,79m, lev 1,88m, kork 1,66m, akseliv. 2,85m...ja kyllä siellä 3 rivin takana on melkein 300l tavaratilaa ikkunan alareunaan eli saman verran kun tuossa vaimon 2004 mallin audi a3ssa. Paino 1,77MT.
GALAXY pit. 4,82m (eli 3 CM pidempi), lev. 1,88m, kork 1,69m, aksleiv. 2,85...ja takana on hyvät penkit. Gaöaxyn takavalot on aika makeet pimeässä.
Nämä kaksi on takaoviin saakka ihan samoja autoja (sisällä pieniä eroja katossa), takaosa taittuu kakkosrivin jälkeen S-maxissa alas ja tuo näköä. Tummat takalasit tekee kärrystä aika näyttävän.
Hifistien kannattaa speksata tähän parempi soitin, Fjoordin oma 6000 on aika mopo.
S-maxin Titanium uiskentelee aika matalalla ja siinä on sportti alusta...ei liikoja vaapu.
Diesel ja automaatti molempiin, parkkihallissa on jo muutenkin tarpeeksi hankalaa ilman kepin veivausta... - ristiriita?
smäx kirjoitti:
S-MAX pit 4,79m, lev 1,88m, kork 1,66m, akseliv. 2,85m...ja kyllä siellä 3 rivin takana on melkein 300l tavaratilaa ikkunan alareunaan eli saman verran kun tuossa vaimon 2004 mallin audi a3ssa. Paino 1,77MT.
GALAXY pit. 4,82m (eli 3 CM pidempi), lev. 1,88m, kork 1,69m, aksleiv. 2,85...ja takana on hyvät penkit. Gaöaxyn takavalot on aika makeet pimeässä.
Nämä kaksi on takaoviin saakka ihan samoja autoja (sisällä pieniä eroja katossa), takaosa taittuu kakkosrivin jälkeen S-maxissa alas ja tuo näköä. Tummat takalasit tekee kärrystä aika näyttävän.
Hifistien kannattaa speksata tähän parempi soitin, Fjoordin oma 6000 on aika mopo.
S-maxin Titanium uiskentelee aika matalalla ja siinä on sportti alusta...ei liikoja vaapu.
Diesel ja automaatti molempiin, parkkihallissa on jo muutenkin tarpeeksi hankalaa ilman kepin veivausta...Huoltokirjasta lainattu pituus:
S-max 4768mm
Galaxy 4820mm
Eli pituuseroa Galaxyn hyväksi reilu 5cm. - Ford
smäx kirjoitti:
S-MAX pit 4,79m, lev 1,88m, kork 1,66m, akseliv. 2,85m...ja kyllä siellä 3 rivin takana on melkein 300l tavaratilaa ikkunan alareunaan eli saman verran kun tuossa vaimon 2004 mallin audi a3ssa. Paino 1,77MT.
GALAXY pit. 4,82m (eli 3 CM pidempi), lev. 1,88m, kork 1,69m, aksleiv. 2,85...ja takana on hyvät penkit. Gaöaxyn takavalot on aika makeet pimeässä.
Nämä kaksi on takaoviin saakka ihan samoja autoja (sisällä pieniä eroja katossa), takaosa taittuu kakkosrivin jälkeen S-maxissa alas ja tuo näköä. Tummat takalasit tekee kärrystä aika näyttävän.
Hifistien kannattaa speksata tähän parempi soitin, Fjoordin oma 6000 on aika mopo.
S-maxin Titanium uiskentelee aika matalalla ja siinä on sportti alusta...ei liikoja vaapu.
Diesel ja automaatti molempiin, parkkihallissa on jo muutenkin tarpeeksi hankalaa ilman kepin veivausta...50000 ajettu ja asia on juuri näin. Diesel on ehdoton, ahtaissa paikoissa tulee pienempää ikävä ja äänentoistopuoli ei vastaa auton muuta tasoa. Soitin ja varsinkin kaiuttimet menee jossain vaiheessa vaihtoon. Trend vakiorenkailla on riittävän sporttinen, vähän liiankin kova.
- Hankkimassa
Ford kirjoitti:
50000 ajettu ja asia on juuri näin. Diesel on ehdoton, ahtaissa paikoissa tulee pienempää ikävä ja äänentoistopuoli ei vastaa auton muuta tasoa. Soitin ja varsinkin kaiuttimet menee jossain vaiheessa vaihtoon. Trend vakiorenkailla on riittävän sporttinen, vähän liiankin kova.
Millaisiin kulutiksiin olette uuskoppasilla Galaxyillä päässeet ja nimen omaan dieseleillä.
Itse olen myös harkitsemassa seuraavaksi kulkineeksi Galaxya nykyisen Alhambran jälkeen. - galaxy on
Hankkimassa kirjoitti:
Millaisiin kulutiksiin olette uuskoppasilla Galaxyillä päässeet ja nimen omaan dieseleillä.
Itse olen myös harkitsemassa seuraavaksi kulkineeksi Galaxya nykyisen Alhambran jälkeen.Käytiin just maalla muutaman sadan kilsan päässä ja keskikulutus oli ajotietokoneen mukaan 5,3 litraa sadalla. Auto oli täyteen lastattu (2 aikuista, 4 lasta ja paljon tavaraa).
Päivittäin ajelen työmatkaa Helsinkiin ja kyseessä on ruuhkaista seka-ajoa, keskikulutus pyörii siinä 6,2-6,5 paikkeilla.
Erittäin laadukas auto ja ajomukavuus lähentelee kymppiä. Suosittelen ehdottomasti. - Ford
galaxy on kirjoitti:
Käytiin just maalla muutaman sadan kilsan päässä ja keskikulutus oli ajotietokoneen mukaan 5,3 litraa sadalla. Auto oli täyteen lastattu (2 aikuista, 4 lasta ja paljon tavaraa).
Päivittäin ajelen työmatkaa Helsinkiin ja kyseessä on ruuhkaista seka-ajoa, keskikulutus pyörii siinä 6,2-6,5 paikkeilla.
Erittäin laadukas auto ja ajomukavuus lähentelee kymppiä. Suosittelen ehdottomasti.Vaikka sillä huomattavasti pienemmällä S-Maxilla ajelenkin. Matka-ajossa olen päässyt jopa viiteen ja lyhyessä talviajossa täällä pohjoisessa palaa jopa 7 varmaankin polttoainelämmittimen vuoksi. Kone on 2.0 TDCI.
- rysäpetteri
Hankkimassa kirjoitti:
Millaisiin kulutiksiin olette uuskoppasilla Galaxyillä päässeet ja nimen omaan dieseleillä.
Itse olen myös harkitsemassa seuraavaksi kulkineeksi Galaxya nykyisen Alhambran jälkeen.2006 mallinen S-max 2,0 TDCI koneella on ollut ajossa nyt kolme vuotta. Ajotietokone näyttää optimistisia lukuja. Tankkausseurannan mukaan keskikulutus on viimeisen 12 kk ajalta 6,9 l /100. No kenkä ei ole aina kevyt ja autossa leveät renkaat Kesällä 235 - 18 talvella 225 - 17 ja usein boksi katolla. Ajotietokoneen mukaan menee 80 vauhdissa n 5, 100 vauhdissa 6, ja 120 vauhdissa 7 l / 100. Meillä ajosta iso osa on nurkkapyöritystä joka painavalla autolla viel lientä. Parasta autossa on ajettavuus, on todella nautinnollinen peli ajella kokoisekseen. Galaxy on tähän verrattuna varmaan vähän pehmosempi. Vikoja ei mainittavasti, raidetangon päät vaihdettu kerran, eberi lopettu tänätalvena puhinansa pitää fiksauttaa seuraavassa huollossa. Akku tyhjeni kerran parin päivän seisonnan aikana yllättäen, latauksen jälkeen taas pelannut ok.
- Perheenisä
Olen nyt omistanut vm 2006 S-Maxin kahden litran bensakoneella ja Trend-varustuksella kolme kuukautta. Koeajoin monta merkkiä ja mallia ja Ford oli kokonaisuutena paras.
Huomioita: ei kovin kummoinen talviauto. Sisätiloja saa lämmittää pitkään sisätilanlämmittimellä johtuen isosta tilavuudesta, auton omalla lämmittimellä lämpiää hitaasti kun ajoon lähtee. Sateisen marraskuun jälkeen pakkasten tultua ei konepelti enää mennyt kiinni asti (vaijeri/lukko jäätynyt, suojasää auttoi), kuskin ovi ei pysynyt kiinni (kuumaa vettä pussissa auttoi), tankin luukku ei auennut (sama lääke) ja nyt viimeisimpänä kuskin oven ikkuna ei auennut sähköllä (alkoi toimi kun tarkasti skapalla puhdisti kaikki tiivisteet). Vaihdoin ajovalopolttimon ja umpioon kiinni tulevan sähköliittimen varmistusmuoviklipsi murtui irti 2 asteen pakkasessa sitä avatessa. Takaluukun kaasujouset ovat kulutustavaraa, toimivan ainakin näin talvella vain auttavasti. Kovemmalla pakkasella auto sammuu heti käynnistyksen jälkeen jos ei heti paina vähän kaasupoljinta. Positiivista on sähköllä lämpiävä tuulilasi, joka kirkastuu vauhdilla mutta vastukset häiritsevät kyllä sen verran että vaihdatan tilalle tavallisen lasin jos vaihtoon tulee muuten tarvetta.
Bensaa kuluu 7 km työmatkalla noin 10 litraa satasella pikkupakkasella, kovemmalla pakkasella lähelle 12. Matka-ajossa talvella ei kulje lähellekään luvattua 6.4 litraa vaan ajotietokonekin kertoo kulutukseksi noin 7.5l/100km.
Tilaa on erinomaisesti, ajettavuus hyvä (Seat Altea XL 1.8 TFSI vielä parempi, tehtaan vakio (sport?) alustalla), vähän melua, sivupeilit loistavat, kuskin paikalla hyvä ergonomia (jos kohta itsellä alaselkä puutuu matka-ajossa), keskiriville mahtuu hyvin kolme aikuistakin. Moottori EI tunnu laiskalta vaan pikemminkin vääntää hyvin alhaalta ja ainakin itselle riittää hyvin arkikäyttöön. Vitosvaihde on melko lyhyt eli kone huutaa moottoritiellä (vaikka ei se pahemmin sisälle kuulu). Vaihteisto ei ole kovin sujuvatoiminen, vaan vaatii keskittymistä ja määrätietoisia otteita. Perusradio on helppokäyttöinen, kaiuttimen äänenlaatu perustasoa. Mittaristo näyttää ajonopeuden poikkeuksellisen tarkasti.
Ärsytyksen aiheita (vs. ex-auto VW Golf IV): autossa ei vakiona stilettiavainta, kauko-ohjain avaa yhdellä painalluksella vain kuskin oven ja vasta toisella kaikki, tankin korkille ei ole pidikettä tankkauksen ajaksi, tuulilasin pesunesteelle ei ole suodatinverkkoa eli täyttäessä ei passaa päästää roskia joukkoon, mittariston valot EIVÄT PALA valojen vakioasennolla eli valokytkimestä pitää joka kerta vääntää että mittaristosta saa selvän. Etupuskuri antaa periksi kun siihen tökkää lohkolämmittimen piuhan kiinni :)- foortti
Minulla vastaava peli mutta diesel.
Omani lämpenee kuitenkin minun mielestä kohtuu nopeasti. Saman ongelman koin myös konepellin avausmekanismissä, mutta noita muita jäätymismurheita ei minun autossani ole ollut. En tiedä onko näössäni vikaa, mutta minua ei tuulilasin lämpölangat ole kertaakaan häirinneet. Hyvin näkyy.
Talvella diesela autolla pakkasissa mennyt ajotietokoneen mukaan dieseliä 7,8 litraa sadalla (seka ajoa). Kesällä vastaava lukema oli 6,2-6,5 litran tietämissä. Matka-ajossa talvella pakkasilla mennyt 5,8 litraa ja kesällä pääsee 5,5 litraan.
Minulla sama ongelma kuskin penkin kanssa pitkillä matkoilla. Säätövipuja on vaikka kuinka, mutta en ole löytänyt itselleni sellaista asentoa ettei muutaman sadan kilometrin istumisen jälkeen tuntuisi alaselässä.
Diesel-moottori 2,0 litrainen on myös eriomaisen suorituskykyinen. Ohitustilanteissa ja kiihdytyksessä ei jää täydellä kuormallakaan jalkoihin. Dieselin vaihteisto toimii myös moitteettomasti. Ainoa mistä voi moittia on se, että kun matelu vauhdilla joutuu esim parkkihalleissa ajamaan, pitää olla ykkösvaihde silmässä. Kakkonen alkaa täristämään ja tuntuu että kone ei jaksa vääntää. Automaattilaatikko olisi tähän varmasti hyvä lääke.
Minun autossani muuten on stielttiavain (otettu käyttöön 02/2007) ja aukaisua painamalla kaikki ovet aukeavat. Autossani mittariston valot syttyvät samasta vivusta ajovalojen kanssa. - jj
foortti kirjoitti:
Minulla vastaava peli mutta diesel.
Omani lämpenee kuitenkin minun mielestä kohtuu nopeasti. Saman ongelman koin myös konepellin avausmekanismissä, mutta noita muita jäätymismurheita ei minun autossani ole ollut. En tiedä onko näössäni vikaa, mutta minua ei tuulilasin lämpölangat ole kertaakaan häirinneet. Hyvin näkyy.
Talvella diesela autolla pakkasissa mennyt ajotietokoneen mukaan dieseliä 7,8 litraa sadalla (seka ajoa). Kesällä vastaava lukema oli 6,2-6,5 litran tietämissä. Matka-ajossa talvella pakkasilla mennyt 5,8 litraa ja kesällä pääsee 5,5 litraan.
Minulla sama ongelma kuskin penkin kanssa pitkillä matkoilla. Säätövipuja on vaikka kuinka, mutta en ole löytänyt itselleni sellaista asentoa ettei muutaman sadan kilometrin istumisen jälkeen tuntuisi alaselässä.
Diesel-moottori 2,0 litrainen on myös eriomaisen suorituskykyinen. Ohitustilanteissa ja kiihdytyksessä ei jää täydellä kuormallakaan jalkoihin. Dieselin vaihteisto toimii myös moitteettomasti. Ainoa mistä voi moittia on se, että kun matelu vauhdilla joutuu esim parkkihalleissa ajamaan, pitää olla ykkösvaihde silmässä. Kakkonen alkaa täristämään ja tuntuu että kone ei jaksa vääntää. Automaattilaatikko olisi tähän varmasti hyvä lääke.
Minun autossani muuten on stielttiavain (otettu käyttöön 02/2007) ja aukaisua painamalla kaikki ovet aukeavat. Autossani mittariston valot syttyvät samasta vivusta ajovalojen kanssa.onko muilla ollut ongelmia vuotavan takaosan ilmastoinnin kanssa. Katoaa kylmäaineet, nyt kesti yhden kesän ja taas on aineet hävinneet. Vaihdettu jo kerran repullinen tavaraa taakse. Saksalaisilla keskustelupalstoilla ainakin valittavat samasta ongelmasta.
- Galaxyn tila riittää
jj kirjoitti:
onko muilla ollut ongelmia vuotavan takaosan ilmastoinnin kanssa. Katoaa kylmäaineet, nyt kesti yhden kesän ja taas on aineet hävinneet. Vaihdettu jo kerran repullinen tavaraa taakse. Saksalaisilla keskustelupalstoilla ainakin valittavat samasta ongelmasta.
Ilmastointilaitteen vikaa haettiin kolme vuotta joka huollossa, ja laitetta täytettiin kaksi kertaa vuodessa. Mm. kompressori vaihdettiin kun sen epäiltiin vuotavan. Lopulta vika löytyi takaa, vuoto jossain takakennon lähistöllä. Takuuna tekivät, mutta olihan tuosta runsaasti vaivaa.
- taas volvooo
Galaxyn tila riittää kirjoitti:
Ilmastointilaitteen vikaa haettiin kolme vuotta joka huollossa, ja laitetta täytettiin kaksi kertaa vuodessa. Mm. kompressori vaihdettiin kun sen epäiltiin vuotavan. Lopulta vika löytyi takaa, vuoto jossain takakennon lähistöllä. Takuuna tekivät, mutta olihan tuosta runsaasti vaivaa.
taas volvon moottorilla mennään. galaxsyssä on volvon viisisylinterinen moottori.jota urpot täällä kehuu jopa vähäruokaiseksi.on se volvo vaan pojille tärkee. nyt on kaikissa uusissa fordeissa volvon suunnittelema moottori.
- Ruskon Mikko
jj kirjoitti:
onko muilla ollut ongelmia vuotavan takaosan ilmastoinnin kanssa. Katoaa kylmäaineet, nyt kesti yhden kesän ja taas on aineet hävinneet. Vaihdettu jo kerran repullinen tavaraa taakse. Saksalaisilla keskustelupalstoilla ainakin valittavat samasta ongelmasta.
Meillä galaxyssä (vm 2007 ja kilsoja nyt mittarissa 56 th): kaksi kesää sitten ilmastointia korjattiin fordilla vain KOLME kuukautta, touko, -kesä ja heinäkuut! Sitten kesä jo mukavasti loppuikin ja saatiin viilennystä ihan luonnostaan. He, viime kesän toimi ja nyt huomasin eilen, kun oli eka lämmin päivä, että ei sitten viilennykkään. Taitaa mennä auto vaihtoon, vaikka takuuna korjaisivatkin.
- keteP
Galaxyn tila riittää kirjoitti:
Ilmastointilaitteen vikaa haettiin kolme vuotta joka huollossa, ja laitetta täytettiin kaksi kertaa vuodessa. Mm. kompressori vaihdettiin kun sen epäiltiin vuotavan. Lopulta vika löytyi takaa, vuoto jossain takakennon lähistöllä. Takuuna tekivät, mutta olihan tuosta runsaasti vaivaa.
Ihan sama tilanne. Kompura vaihdettiin ja lopuksi takakenno. Tästä on reilu vuosi. Nyt on taas nesteet poissa, saapi nähdä, vieläkö antavat takuuseen...
taas volvooo kirjoitti:
taas volvon moottorilla mennään. galaxsyssä on volvon viisisylinterinen moottori.jota urpot täällä kehuu jopa vähäruokaiseksi.on se volvo vaan pojille tärkee. nyt on kaikissa uusissa fordeissa volvon suunnittelema moottori.
vitun ääliö!mä haluan nähdä sen fordin missä on volovon moottori!!!ota ny pikkusen asioista selvää jurpo
- Galaxy 2006
Ruskon Mikko kirjoitti:
Meillä galaxyssä (vm 2007 ja kilsoja nyt mittarissa 56 th): kaksi kesää sitten ilmastointia korjattiin fordilla vain KOLME kuukautta, touko, -kesä ja heinäkuut! Sitten kesä jo mukavasti loppuikin ja saatiin viilennystä ihan luonnostaan. He, viime kesän toimi ja nyt huomasin eilen, kun oli eka lämmin päivä, että ei sitten viilennykkään. Taitaa mennä auto vaihtoon, vaikka takuuna korjaisivatkin.
Saitko korjauksen takuuseen? Tappelen itse Fordin kanssa samasta asiasta, heidän mukaansa tuota vain korjataan heidän korjausohjeidensa mukaan, eivätkä myönnä, että tuossa takaosan ilmastoinnin rakenteessa olisi mitään vikaa. Paska homma maksaa vuoden välein 300-500 € ns. ilmastointi huollosta.
- Iso F
Galaxy 2006 kirjoitti:
Saitko korjauksen takuuseen? Tappelen itse Fordin kanssa samasta asiasta, heidän mukaansa tuota vain korjataan heidän korjausohjeidensa mukaan, eivätkä myönnä, että tuossa takaosan ilmastoinnin rakenteessa olisi mitään vikaa. Paska homma maksaa vuoden välein 300-500 € ns. ilmastointi huollosta.
Itellä 2006 Galaxy .Taaksejohtavat kylmäaineputket vaihdettu 2 kertaa,oli käsijarruvaijeri kuluttanu puhki.Merkkihuollossa käytetty ym.Ite oon maksanu.Kerran valutti ilmastoinnin kondensiovettä hanttimiehen jalkatilaan,korjasivat
- vai volvoo
taisi tuo viispyttynen olla ainoo, jota Ford käytti malleissaan. Volvoista sitten löytyykin paljon kattavampi paletti Fordin moottoreita.
- vai vitonen vaan
millos fordi on moottoreita käyny tekee kun ei osaa kestävää autookaan tehrä.viimone fordin kone oli taunuksen mylly.sen jälkeen on aina joku muu padat piirtäny.välillä kyllä huonolla menestyksellä tosin.
- kallure
Ei ne muut ainakaan Volvon pöydältä ole tullut. Ketäs on sun mielestä fordin 4 sylinteriset bensakoneet (zetec ja duratec) piirtänyt?
- mazdalla vaan
pitäs tuon jo tyhmemmänkin urpon tietää.mazda teki nuo myllyt. uusimmassa mustangissakin on maxdan pata puhtaasti.
- ilmastoinnin hinta
jos ilmastoinnin kunnossa pito maksaa 500 egee joka vuosi ja muut vikojen korjaukset päälle,niin kannattaa galaxsy jättää muiden harmiksi.
- osta niin tiedät
ilmastoinnin hinta kirjoitti:
jos ilmastoinnin kunnossa pito maksaa 500 egee joka vuosi ja muut vikojen korjaukset päälle,niin kannattaa galaxsy jättää muiden harmiksi.
heh heh, lopettakaa jo paskan puhuminen.
Mulla on vm. 2006 galaxy ollut reilu 2 vuotta eikä mitään vikaa ilmastoinnin kanssa. Eikä muutenkaan ollut mitään murheita. Auto on 2,0 tdci, kilometrejä on jo 160tkm, mutta se ei näy eikä tunnu missään. Tarkoituksena on ajaa ainakin 500tkm. Tämä on paras auto mitä minulla on koskaan ollut.
ps. muuten dieselkoneet on tehty yhteistyössä peugeotin ja citroenin kanssa, erittäin luja ja vähän kuluttava kone. Päihittää nykyisin kestävyydellään volkkarin vastaavat.
- kallure
Kyllä se nyt vaan on taas niinpäin, että mazdassa on fordin myllyt. Ei käännetä asioita väärinpäin.
- tinapurkka
http://www.bild.de/auto/service/gebrauchtwagen/autobild-tuev-report-2013-tops-flops-27547974.bild.html
Älä paskolla aja, listan hännillä.- niin 8-9 vuotisissa
Ford Galaxy eikä S-max keiku sen uudemmissa. Galaxy uudistui täysin vuonna 2006. Ensimmäiset uuden korin galaxyt tuli markkinoille lokakuussa 2006.
Nyt nuo autot ovat 6 vuotta vanhoja. Kun olen seurannut niiden sijoittumista vikatilastoissa, niin ne ovat todella korkealla, paras iso tila-auto.
Tuo aikaisempi malli joka noissa tilastoissa näkyy oli yhteistyön hedelmä volkkarin ja seatin kanssa. Sen jälkeen tiet erosi ja foordi lähti tekemään ihan omaa isoa tila-autoa ja se on kannattanut. Laatu on ihan eri tasolla.
Nyt Galaxysta on jälleen tulossa uusi malli. Pysyykö laatu yhtä hyvänä vai mennäänkö takapakkia ? - Korpelanvoima the voima
niin 8-9 vuotisissa kirjoitti:
Ford Galaxy eikä S-max keiku sen uudemmissa. Galaxy uudistui täysin vuonna 2006. Ensimmäiset uuden korin galaxyt tuli markkinoille lokakuussa 2006.
Nyt nuo autot ovat 6 vuotta vanhoja. Kun olen seurannut niiden sijoittumista vikatilastoissa, niin ne ovat todella korkealla, paras iso tila-auto.
Tuo aikaisempi malli joka noissa tilastoissa näkyy oli yhteistyön hedelmä volkkarin ja seatin kanssa. Sen jälkeen tiet erosi ja foordi lähti tekemään ihan omaa isoa tila-autoa ja se on kannattanut. Laatu on ihan eri tasolla.
Nyt Galaxysta on jälleen tulossa uusi malli. Pysyykö laatu yhtä hyvänä vai mennäänkö takapakkia ?Heh. Pari vuotta kulunut viimeisestä 'jonkun' viestistä.
Hauskasti lähtee lapasesta keskustelu:)
Enivei, ajan Galaxyllä.
- Teeeemu
Mites konepellin saa auki kun kahvasta ei aukea
- Galaxyn_tila_riittää
2007 Galaxyllä (diesel automaatti) kilometrejä 350.000, edelleen briljantti ajaa. Alun takailmastointiongelma tuli aikanaan takuuseen korjattua. Ei siinä sitten muuta ole ollutkaan. Tuli hankittua toinenkin, 2012-mallinen diesel automaatti, jolla nyt ajettu 190.000. Molemmat edelleen päivittäisessä ajossa. Seuraavakin auto on Galaxy.
- Anonyymi
Todella vanha ketju, mutta kommentoin jos siitä olisi jollekin apua. Meillä ollut 2006 2.0TDci nyt 9 vuotta. Lasikattoinen malli. 6 henkinen perhe.
Miinukset:
kylmä; moottori lämpiää hitaasti ja myös matkustamo. Webasto meni parin vuoden käytön jälkeen vikatilaan kun karsottui (lisälämmitin, ei parkkilämmitin). Talvella saa useimmiten ajaa takki päällä pitkätkin matkat.
Sähkövaiva/akku; akku vaihdettu pariin kertaan. Talvella lyhyttä (1-2km) pätkäajoa joten jännite hiipuu. Pitää ladata vähintään kerran viikossa.
Avaintyperyys; Ovien avaaminen vaatii kaksi painallusta
Perusradio on aika kökkö, en ole vaihtanut.
200 000km jälkeen on mennyt kaikenlaista osaa alustaan; jarrut käyty läpi, kaikenlaista tukivartta, kumeja jne. Normaalia kulumista.
plussaa: Moottori on aivan loistava isolle autolle. Ei syö paljoa ja tuntuu jopa sporttiselle. Ollaan vedetty 6 hengen porukalla myös isoa asuntovaunua ilman ongelmia.
Tilat; Nyt 15v alkaa valittaa että takariviin ei huvittaisi, mutta pienemmille viimeinenkin rivi on varsin sopiva. Meillä on joskus 7 henkeä kyydissä. Silloin menee vielä kaksi isoa matkalaukkua paksiin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511248Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä14892- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 39832