Induktioliesi - lasi- vai metallikehys?

ekkope

Hei!

Onko millaisia kokemuksia induktioliesista, nimenomaan kehykset kiinnostaa. Onko fasettihiottu lasireuna käytössä kestävä? Vai kannattaako suosiolla ottaa metallikehyksinen? Missä hintaluokassa normaalin kokoiset induktioliedet on?
Jossain oli hyvännäköinen fasettihiotulla lasiraunalla 699, onko ok hinta?

Kiitokset!

10

6031

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei vielä käyttökok.

      Itse kilpailuttelin juuri kodinkonepaketin ja otin induktiotason myös. Keskustelin eri myyjien kanssa tuosta fasettihiottu reuna vs. kehys -aiheesta ja kommentteja tuli puolesta ja vastaan. Yksi myyjä piti kehyksellistä hankalampana pitää puhtaana kuin fasettia, toinen myyjä väitti että fasettireuna murtuu pienestäkin kolhusta - kolmas taas sanoi, että ei varmaan sen tason turvalasi kyllä ihan noin vain ala murtumaan. Tulin siihen tulokseen että tavan käytössä tavan varovaisuudella ja tavan siisteydellä molemmat varmaan ajavat asiansa ihan yhtä lailla. Itselläni kuitenkin ratkaisi se, että halusin sellaisen tason, jossa jokainen keittoalue tunnistaa keittoastian koon automaattisesti ja että laitteessa on käytettävissä booster joka antaa lisätehoa tarvittaessa esim. nopeaan kiehautukseen. Koitin tsekata myös että käytettävyys eli se, millä periaatteella kosketusnäppäimillä ohjataan eri keittoalueita, olisi suht simppeliä eikä tarvitsisi kovin paljon näpytellä ympäriinsä. Eri merkeillä näkyi olevan tässä suhteessa aika paljon eroja. Mulla vaikutti myös se että otin kaikki kodinkoneet samaa merkkiä joten en sikäli osaa tuosta merkki - hinta -asiasta sanoa. Mulla maksoi jotain 850 euroa se taso.

      • Kehystä kehiin

        Ei kehyksellistä ole mitenkään vaikea puhtaana pitää!
        Ei pala mikään kehyksen reunoihin kiinni. Tuollaista puhuvat luulevat tuossa käyvän samalla lailla kuin vanhoilla teräslevyillä, joissa oli se kehys suoraan kuumassa levyssä kiinni ja josta sai helpolla raaputella mustaa karstaa pois.

        Itse otin kehyksellisen juuri kestävyyssyistä ja se sopi ehkä myös hitusen paremmin vanhan tason paikalle.
        Etenkin ohutreunaiseksi fasettihiotut lasin reunat ei isoa kolhua välttämättä kestä.


      • samase..
        Kehystä kehiin kirjoitti:

        Ei kehyksellistä ole mitenkään vaikea puhtaana pitää!
        Ei pala mikään kehyksen reunoihin kiinni. Tuollaista puhuvat luulevat tuossa käyvän samalla lailla kuin vanhoilla teräslevyillä, joissa oli se kehys suoraan kuumassa levyssä kiinni ja josta sai helpolla raaputella mustaa karstaa pois.

        Itse otin kehyksellisen juuri kestävyyssyistä ja se sopi ehkä myös hitusen paremmin vanhan tason paikalle.
        Etenkin ohutreunaiseksi fasettihiotut lasin reunat ei isoa kolhua välttämättä kestä.

        vähän niinku kitkat vs. nastat..

        Makuasia.

        Toki on mahdollista, että fasetti tai suorareuna voi lohjeta, mutta kuten yllä todettu, normikäsittelystä ei mene rikki. teräsreunaan voi sitten tulla lommo..


      • ei oo ihan sama!
        samase.. kirjoitti:

        vähän niinku kitkat vs. nastat..

        Makuasia.

        Toki on mahdollista, että fasetti tai suorareuna voi lohjeta, mutta kuten yllä todettu, normikäsittelystä ei mene rikki. teräsreunaan voi sitten tulla lommo..

        Ostimme hiotun ulkonäkö ja (myyjän suosituksesta) puhtaanapidollisista syistä. Kuitenkin, kuinka ollakaan, ekan viikon aikana putosi viereisestä yläkaapista kulho ja osui lieden kulmaan. Kulma sirpaleina ja myöhemmin halkeama edennyt koko liesitason halki..

        Nyt kun hankimme uuden, olen reunuksellisen kannalla..

        p.s. Onneksi on kotivakuutus. Emme ottaneet sitä myyjän niin suosittelemaa induktioliesivakuutusta, mistä olisi jo pitänyt jotain ymmärtää tuotteen järkevyydestä. Olemme hyvin siistejä ja huolellisia keittiössä ja silti vahinkoja sattuu..


      • ei oo ihan sama! kirjoitti:

        Ostimme hiotun ulkonäkö ja (myyjän suosituksesta) puhtaanapidollisista syistä. Kuitenkin, kuinka ollakaan, ekan viikon aikana putosi viereisestä yläkaapista kulho ja osui lieden kulmaan. Kulma sirpaleina ja myöhemmin halkeama edennyt koko liesitason halki..

        Nyt kun hankimme uuden, olen reunuksellisen kannalla..

        p.s. Onneksi on kotivakuutus. Emme ottaneet sitä myyjän niin suosittelemaa induktioliesivakuutusta, mistä olisi jo pitänyt jotain ymmärtää tuotteen järkevyydestä. Olemme hyvin siistejä ja huolellisia keittiössä ja silti vahinkoja sattuu..

        Mitenkä tuossa fasettihiotussa tuo puhtaanapito on helpompaa? Pikemminkin luulisi, että on päinvastoin... Jotain nestettä kun pääsee enemmän tasolle valumaan (syystä tai toisesta), reunat pitävät nesteen mukavasti helposti puhdistettavalla levyllä. Luulisi että tuossa fasettihiotussa valuisivat levyltä tasolle ja siitä lattialle, yms...

        On nimittäin pariin kertaan mennyt uppopaistaessa vähän liikaa öljyä kattilaan. Helppo sitten levyltä pyyhkiä pois ylimääräiset. :D

        Sinänsä kestävyyteen vaikuttaisi ehkä kuitenkin huolellisuutta enemmän keittiön sijoittelu. Meillä ei taida olla mitään kovin raskasta tipahtavaa lähelläkään tuota induktiotasoa... Kestäisi varmaan kumpikin.


      • Kokemus-K
        The_Rat kirjoitti:

        Mitenkä tuossa fasettihiotussa tuo puhtaanapito on helpompaa? Pikemminkin luulisi, että on päinvastoin... Jotain nestettä kun pääsee enemmän tasolle valumaan (syystä tai toisesta), reunat pitävät nesteen mukavasti helposti puhdistettavalla levyllä. Luulisi että tuossa fasettihiotussa valuisivat levyltä tasolle ja siitä lattialle, yms...

        On nimittäin pariin kertaan mennyt uppopaistaessa vähän liikaa öljyä kattilaan. Helppo sitten levyltä pyyhkiä pois ylimääräiset. :D

        Sinänsä kestävyyteen vaikuttaisi ehkä kuitenkin huolellisuutta enemmän keittiön sijoittelu. Meillä ei taida olla mitään kovin raskasta tipahtavaa lähelläkään tuota induktiotasoa... Kestäisi varmaan kumpikin.

        Meillä ollut nyt vähän aikaa metallireunainen AEG:n induktio käytössä. Ainakin näin aluksi on teräsreunaisen puhtaanapito ollut todella helppoa. Pyyhkäisy vain niin taso on ollut puhdas. Ovathan ne reunat tietysti vähän koholla, joten jos sattuu läikyttämään isot määrät jotain liedelle ja antaa kuivahtaa niin varmaan tuosta reunan vierestä saa hinkata vähän tarkemmin. Mutta toisaalta fasettihiotusta valuu sitten taas vastaavassa tilanteessa pöytätasolle, jossa se jää lasireunan ja pöytätason väliin. Eli sama puhdistujuttu sitten siellä.
        Mutta alunalkaen valitsin teräsreunaisen juuri varmuuden maksimoimiseksi kun meillä lapsetkin kokkailevat innokkaasta ja saattavat kyllä kolhia kattiloilla ja pannuilla reunoja.


    • Hemmetti

      Heissan!
      Näin parin vuoden vanhan fasettikehyksen omistajana on sanottava, että ulkonäöllisistä syistä halusin fasetin. No tuli kalliiksi! Eilen lipesi lasinen maustepurkkikädestä (ihan peruspurkki niitä pieniä) ja reunus hajosi! Hieman ketuttaa! Maustepurkki pysyi ehjänä! Hemmetti!
      Fasetin reunuksen alle menee helposti likaa ja sieltä se myös hankala puhdistaa. Silti edelleen olen sitä mitä, että fasetti on ulkonäöllisesti paremmin näköinen. Mutta seuraava taso on kehyksellinen.

    • induktiotason reuna

      Tippui sitten viinipullo ylösalaisin fasetin reunan päälle. Pullo tippui vielä lattialle ja säilyi ehjänä. Fasetin kulma halkesi. Olis varmasti tullut metalliinkin lommo. Nyt odottelen vak.yhtiön päätöstä, paljonko onkaan ikävähennys per vuosi...

    • Fasetti

      Minä en ole saanut fasettihiottua rikki 6 vuoden käytöllä, mutta kaikki lienee mahdollista.

    • Anonyymi

      mikä on fasetti,minulla on vain fasaani,käy ulkona kuumana koko ajan,kimpoilee ihmisten kimppuun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9479
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      392
      4017
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2790
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2554
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      178
      2538
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1803
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1632
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe