Te, jotka olette kuvanneet vauvanne joulukorttiin, niin minkälainen "asetelma" tai lavastus teillä on kuvassa ollut? Tai oletteko nähneet jotakin hyvännäköisiä asetelmia? Meillä on tonttupuku- ja lakki vauvalle hankittuna mutta muuten onkin ihan auki, millainen kuva otetaan...
Vauvakuva-joulukortti?
7
1062
Vastaukset
- näin....
Mä laitan sitteriin lampaantaljan päälle ja vauvan siihen paketti kädessä tonttupuvussa... ehkä kuusi taakse jos jostain sellaisen ehtii saada.
- mariastuart
Kuvasin meidän 10 kk vanhaa poikaa sängyn päällä istumassa tonttulakki päässä (valkoiset tekstiilit sängyssä ja valkoinen seinä takana) ja laitoin hänen viereensä kuusenkoristepalloja, joita hän sitten siinä alkoi tutkimaan käsissään ja sain ikuistettua tuon hetken joulukortiksi.
- määäää-ä
pihalle lampaantaljan päälle istumaan tonttulakkipäässä keskelle hankea. Ulkovaatteet siis tietenkin päällä. Ihana kuva!
- gumma
Olen aina ripustanut keittiön jouluverhot roikkumaan ja ottanut sitä vasten kuvat. Tonttuhatut päähän ja kuusenpalloja käsiin.
Muista tiukka rajaus ja hyvä valaistus, ettei salama anna turhan kovaa valoa.
Tuo ajatus kuvata ulkona on myös hyvä, edellyttäen ettei sada räntää. Vaikka illalla on tunnelmallista, niin kannattaa silti aloittelijana kuvata päivällä ettei salaman kanssa tule ongelmia, eli valkoiset nenät pimeässä.
Malttia kuvauksiin, lasten kanssa se ei ole ikinä helppoa. Räpsi paljon kuvia ja editoi niitä sitten koneella ennen lähetystä. Valitse vain tarkat kuvat kortteihin. - pitää?
Olen itsekin neljäkuukautisen esikoisvauvan äiti, mutta en silti aio laittaa lapseni kuvaa joulukorttiin - miksi pitäisi? Koskaan en sitä ole ymmärtänyt. Miksi omalla vauva-asialla pitää hieroa tuttavapiirissä varmasti olevien lapsettomien pariskuntien nenää? Ja tuputtaa lasta muillekin sukulaisille, joita ei välttämättä kiinnosta!?
Joulu jouluna, joulukorttiin joulukuva.
Laita samassa kuoressa joillekin tutuille, joiden intressiin vauvasi kuuluu, erikseen lisäkuva.- ap
Kiitos ideoista! Täytyypä miettiä. :)
Hmm, ei ole tullut mieleenkään että vauva-kortti jotenkin olisi paha juttu, kuulostaa tosi oudolta! Mä olen saanut sekä vauva- että koirajoulukortteja ja kummatkin olleet yhtä ihania. Ja jos ei halua niin ei sitten tartte itse lähettää vauvakorttia. Eli ei minkään takia PIDÄ, vaan voi tehdä niin jos haluaa. - entinen_lapseton
Pikkasen pipo kireellä jos ei voi vauvakuvaa sulattaa. Itse kärsin lapsettomuudesta 12 vuotta ja en todellakaan olisi ajatellut noin! Kyllä suku ja tuttavat haluavat nähdä yleensä lapsen kuvan ja joulukortissa se on kätevä niin ei tarvitse erikseen kuvia lähetellä. Tynnyriin sellaiset joita joku vauvakuva kirpaisee! Miksi lapsettomat leimataan joksikin hulluksi jotka vetävät ranteet auki joulukorttikuvan vuoksi??? Voihan se seimi ja jeesusvauva tai pikkuiset kerubienkelit ahdistaa myös... heh. Oma kuva on kivempi kuin joku valmiskortti. Niitä saa tusinan! Pitäisikö niille tuttaville sitten sanoa että varoittakaa etukäteen kun tulette meille niin piilotamme vauvan lelut ja viemme vauvan hoitoon...? Enemmän luulisi aidon vauvan kirpaisevan kuin pelkän kuvan! Huh huijaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663422Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463242Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1423068- 502663
- 311983
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271880- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871555Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k401445- 391350