Olen seurustellut mieheni kanssa reilut 2 vuotta ja odottelen kosintaa. Olen kuitenkin tietämätön sormus asian suhteen.. Mikä on yleinen käytäntö sormusten ostamisten suhteen? Onko yleisintä, että mies maksaa kummankin sormukset? Vai noudatetaanko tällaisessa asiassa tasa-arvo asiaa eli, että sormukset maksetaan puoliksi? Mieheni on varakas, mutta siltikin minua mietityttää, että tuntuuko hänestä ikävältä, että joutuu ostamaan myös oman sormuksensa..
Kumpi maksaa kihlasormukset?
6
1758
Vastaukset
- on monia
Yleisimmästä käytännöstä en tiedä, kun tämmöisiä ei tilastoida. Mutta fiksuinta on puhua asiasta miehen kanssa, ja tehdä päätökset yhdessä. Kyllä sen useimmiten huomaa ihan selkeästi, jos mies on sen verran perinteistä sorttia, että haluaa ehdottomasti hoitaa kosinnan ja sormuskulut itse (ja siis myös tehdä jotain asian eteen eikä käyttää perinteisyyttä vetkuttelukeinona häähullun morsiankandidaatin hillitsemiseksi). Ja kun kysyt asiaa suoraan tai hiukan kierrellen, niin huomaat varmaan, tuntuuko juuri sinun miehestäsi ikävältä, jos joutuu maksamaan koko potin yksin. Sitä kannattaa kuitenkin kysyä vasta sitten, kun se varsinainen kysymys on jo ratkaistu (eli kosinta on esitetty joko sinun tai miehen aloitteesta ja siihen on saatu myöntävä vastaus).
- Tietämätön31
Kiva juttu, kun vastasit! Kuulosti järkevältä tuo mitä sanoit. Nää kihlaus ja aviolitto asiat ovat sellaisia herkkiä asioita, ettei kehtaa ihan keneltä vain kysyä. Nyt tiedän kuinka minun on järkevintä toimia. Odotan tässä vain kosintaa.. heh, heh.. toivottavasti sitä ei joudu odottamaan hirmuisen kauaa:)
- Näin meil
Mies sinun!
- Absoluts
voihan olla ettei sitä tulekaan.
- Naimisissa 25vuotta.
Olispas komee kosinta, jos siitä esitettäisiin vielä laskukin siihen päälle. Kaikkea te nuoret kysyttekin.
Pissis kihlauksessa ei ole väliä kuka maksaa. Voi tyttö maksaa vaikka molemmatkin sormukset, niin halutessaan. - 9786
Puoliksi maksettiin, kun oltiin köyhiä opistekelijoita molemmat. Ja hyvin on liitto kestänyt!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167150- 1972510
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1021947En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761517Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911069- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46949- 77853
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708