Puhallinkansi on erittäin vähän käytetty, taatusti ehjä, eli mitään korjausvinkkejä en tarvitse. Onko ketään keksinyt millä tuota saisi edes hiukan hiljaisemmaksi? Käykö tuohon esim. uusien mallien puhallinmoottorit suoraan jotka specsien mukaan kuluttaa vähemmän virtaa ja varmaan pyörivät siis hiljempaa? Puhallinkannen sähkönsyötön lähettyvillä on jokin etuvastus. Voiskohan sen korvata suurempi arvoisella jolloin kansi saisi vähemmän virtaa?
Ihmetyttää kun kaikki valittaa kannen metelöinnistä ja vaikuttaa siltä ettei mitään olisi tehtävissä. Eikö ketään tosiaan ole hiljentänyt tuota?
Wallas 200 puhallinkannen hiljentäminen?
8
1584
Vastaukset
- Hhh112
Jokohan joku olisi hiljentänyt omansa ja jakaisi vinkkejä?
Eipä tuolle kovin paljon ole tehtävissä. Jos vastusta suurentamalla pienennetään puhaltimien kierroslukua seuraa siitä ylikuumenemisongelma ts. ylilämpösuoja laukeaa ja jos ei laukeaisikaan joutuvat puhallinmoottorit entistäkin kuumempaan ympäristöön. Ne eivät muutenkaan ole kovin pitkäikäisiä siinä mielessä että kuumassa niiden laaketien öljy häviää ja siitä seuraa just tämä kyseinen kilkutus ja rilkutus. Uudempien liesien kansien suunnittelussa ollaan oltu fiksumpia, moottorit eivät enää ole kuumassa.
- yksi_tapa
Itse hiljensin sen siten että heitin sen pois. Jo riitti kitinä. En ole katunut yhtään vaihtoa oikeaan lämmittimeen.
- Janpertti
Mulla vähän sama homma mietinnässä. Pieni purkkari jossa kansi pöhisee melkein pään vieressä ja pitäis saada hiljasemmaksi. Puhaltimien vaihtoa olen miettinyt ja samalla isontais aukkoja mistä ilma kulkee.
- Vainyksitapa
Ei riitä. Se huutaa ja kolisee ja vinkuu kuitenkin taas kohta. Luovuta suosiolla ja vaihda se oikeaan lämmittimeen. Et kadu.
- Janpertti
Eipä tuo kummoinen homma ollut pistää lämmön kestävää rasvaa laakereihin. Sitten kun webasto tai planar on yhtä hiljainen 18 jalkasessa purkkarissa nii katsellaan vaihtoa. 30 vuotta vanha liesi puhallinkannella toimii moitteetta. Mites tuon ikäinen webasto?
- kivatietää
Janpertti kirjoitti:
Eipä tuo kummoinen homma ollut pistää lämmön kestävää rasvaa laakereihin. Sitten kun webasto tai planar on yhtä hiljainen 18 jalkasessa purkkarissa nii katsellaan vaihtoa. 30 vuotta vanha liesi puhallinkannella toimii moitteetta. Mites tuon ikäinen webasto?
Mitä rasvaa ja kuinka kauan on pyörinyt hiljaisena?
- Näppylöitäujelluksesta
Janpertti kirjoitti:
Eipä tuo kummoinen homma ollut pistää lämmön kestävää rasvaa laakereihin. Sitten kun webasto tai planar on yhtä hiljainen 18 jalkasessa purkkarissa nii katsellaan vaihtoa. 30 vuotta vanha liesi puhallinkannella toimii moitteetta. Mites tuon ikäinen webasto?
Ei mitään tietoa, mutta hermot varmasti paremmassa kunnossa, kuin että olis 30 vuotta kuunnellut tuota ujellusta. Kaikkea ei kannata ajatella rahassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 392040
- 49846
- 85844
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7721Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35691Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27610- 66606
- 43477
Porukkaa ku pipoa
Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel28469Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap78467