halvin tapa viettää kuukausi??

karkulainen

kaukoitään, interrailille vai minne? Pitäisi karistaa Suomen tomut jaloista yksin. Mukavuuksista en juurikaan välitä, jos nyt paikalliseen kulttuuriin ja ihmisiin perehtyisi sekä saisi ennen kaikkea pääkopan tyhjäksi, tietysti ei olisi muutamasta bileillastakaan haittaa mutta ei todellakaan päätarkoitus. Jos vaikka kokonaisbudjetiksi lasketaan alle 2000 €.

4

369

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karolus51

Keskisessä Euroopassa on maa, jonka hintatasoa voi vieläkin äimistellä ja joka ei ehkä ensimmäisenä tule mieleen. Slovakia nääs. Moni kaupunki on kuin karamelli, mutta ei semmoisella piinallisen siistillä tavalla, ymmärrät varmaan mitä tarkoitan. Banska Bystrica jäi päällimmäisenä mieleen. Ja kun neljä ihmistä menee konditoriaan, ottaa neljät leivokset kahveineen ja maksaa siitä 6.30 euroa niin jostain se kertoo. Kun bileilloista puhuit niin Bratislava on sitten jo pieni suurkaupunki pintapaikkoineen ja muineen. Ajateltu budjettisi on enemmän kuin realistinen.

• Vaihtoehtoja on monia. Siinä piileneekin vaikeus. Täältä Azoreilta, São Miguelin saarelta Ponta Delgadasta Suomen tomut (tai loat) ovat noin 4500 kn:n päässä. Valittavanasi on yhdeksän saarta, joista São ja Miguel ja Terceira ovat kehittyneimmät. Kauneutta ja rauhaa riittää kaikilla saarilla. Ympäristö on leuto ympäri vuoden. Koskaan ei ole kuuma eikä kylmä.

Lentoihin on varattava noin 500 e, kämpän vuokraukseen yhdelle hengelle noin 300 e. Ruokaan menee tuksin enempää kuin noin 100 e per viikko.

Azorit ovat turvallinen paikka asua ja oleskella.

Tervetuloa!

• Olemme viettäneet kaksi kertaa (2006, 2008) kuukauden Indonesiassa, eri saaria kierrellen. Lennot maksoivat noin 1000€ per lurjus ja kuukaudessa saimme kulumaan kaikkineen yhteensä 1000€, eli noin 500 per lurjus. Säästöä syntyi toki siitä, että jaoimme yhteisen majoituksen, mutta halvimmat yösijat (esim. oma bungalovi rannalla Gili Trawanganilla) maksoi vain 3,5€/yö aamiaisineen.

• 4VIIKKOA OLLUT

KESÄ AIKANA HIENO PAIKKA

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1632
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1468
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      874
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      839
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      37
      770
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      756
    7. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      708
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      700
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      42
      699
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      663
    Aihe