En ymmärrä miksi bernhardinkoira porukan pitää olla aina sotajalalla toisiaan kohtaan. Itse olen usean ihmisen mustallalistalla vain koska minulla on väärän kasvattajan koira. Ei ollut ensimmäisissä näyttelyissä kiva kuunnella vierestä kun ystäväni esitti koiraani ja koira mollattiin kehän laidalla. Ollen tästä huolimatta ERI1. Otettiin siinäkin hyvin vastaan rodun uusi harrastaja. Tai kun kerran menin avoimesti juttelemaan bernhardinkoirista erään kasvattajan kanssa ja kun mainitsi oman koirani nimen niin juttelu päättyi siihen hänellä ei ollut minulle enää mitään sanottavaa. En ole lietsonut riitaa kenenkään kanssa, enkä haluakkaan tapella. Mutta silti minua kohdellaan kuin täyttä pas'***. Joten olkaa hyvät ihmiset avoimia varsinkin rodun uusia harrastajia kohtaan vaikka heillä olisi kenen tahansa kasvattama koira. Ja koettakaa tehdä yhteistyötä toistenne kanssa vaikka se olisikin niin prkl. vaikeaa. Ihmisiä me kaikki olemme ja meitä yhdistää rakkaus Bernhardinkoiriin. Mielipide eroja saa ja tuleekin olla mutta pakkoko niitä on aina kärjistää. Emmehän kukaan ole täydellisiä. Ja ainahan voisimme oppia uutta tai parhaimmassa tapauksessa opettaa. Joten lopettakaa tuo ainainen tappelu ja kuunnelkaa toisianne, se on ainoa tie eteenpäin. Tai voittehan te jatkaa samaa linjaa kuin tähänkin asti saamatta mitää muuta kuin pahan mielen ja ihmisten naurut niskaanne. Tiedän nimittäin monia eri rotujen harrastajia jotka käyvät ihan säännöllisesti täällä lukemassa juttujanne ja nauravet niille, ajatellen "onneksi meidän asiat eivät ole näin huonosti"
Kasvattajan vastuu
5
930
Vastaukset
- Kiitos paljon
keskustelu jäi VÄÄRÄN otsikon alle. ANTEEKSI!!!
- wind-84
on todella huonoa käytöstä uusia ja toisia harrastajia kohtaan.Kyseessä afgaaninvinttikoira.
- asianta
Lue toisesta ketjusta viimeinen kirjoitus
http://keskustelu.suomi24.fi/node/5310504
ehkä silloin ymmärrät mistä kenkä puristaa, tai sitten et
joku on osannut kirjoittaa kerrankin asiaa- harmissani
vaan sitä, että kenen kennelin koira saa muka noin huonoa kohtelua kun katsoo kenneleiden linkkejä on sielä monien muidenkin kasvattajien koti sivuja.
harmi, että sinut on otettu noin huonosti vastaan... ettei ihmiset olisi vaan olleet kateellisia koirastasi? - meillä kans
harmissani kirjoitti:
vaan sitä, että kenen kennelin koira saa muka noin huonoa kohtelua kun katsoo kenneleiden linkkejä on sielä monien muidenkin kasvattajien koti sivuja.
harmi, että sinut on otettu noin huonosti vastaan... ettei ihmiset olisi vaan olleet kateellisia koirastasi?Bokseriporukassa sama juttu.Tapellaan sen minkä ehtii :) Eipä taida rotua olla missä moista ei harrasteta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387745Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381955Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1061004- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4889Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812