Kasvattajan vastuu

Kiitos kaikesta

En ymmärrä miksi bernhardinkoira porukan pitää olla aina sotajalalla toisiaan kohtaan. Itse olen usean ihmisen mustallalistalla vain koska minulla on väärän kasvattajan koira. Ei ollut ensimmäisissä näyttelyissä kiva kuunnella vierestä kun ystäväni esitti koiraani ja koira mollattiin kehän laidalla. Ollen tästä huolimatta ERI1. Otettiin siinäkin hyvin vastaan rodun uusi harrastaja. Tai kun kerran menin avoimesti juttelemaan bernhardinkoirista erään kasvattajan kanssa ja kun mainitsi oman koirani nimen niin juttelu päättyi siihen hänellä ei ollut minulle enää mitään sanottavaa. En ole lietsonut riitaa kenenkään kanssa, enkä haluakkaan tapella. Mutta silti minua kohdellaan kuin täyttä pas'***. Joten olkaa hyvät ihmiset avoimia varsinkin rodun uusia harrastajia kohtaan vaikka heillä olisi kenen tahansa kasvattama koira. Ja koettakaa tehdä yhteistyötä toistenne kanssa vaikka se olisikin niin prkl. vaikeaa. Ihmisiä me kaikki olemme ja meitä yhdistää rakkaus Bernhardinkoiriin. Mielipide eroja saa ja tuleekin olla mutta pakkoko niitä on aina kärjistää. Emmehän kukaan ole täydellisiä. Ja ainahan voisimme oppia uutta tai parhaimmassa tapauksessa opettaa. Joten lopettakaa tuo ainainen tappelu ja kuunnelkaa toisianne, se on ainoa tie eteenpäin. Tai voittehan te jatkaa samaa linjaa kuin tähänkin asti saamatta mitää muuta kuin pahan mielen ja ihmisten naurut niskaanne. Tiedän nimittäin monia eri rotujen harrastajia jotka käyvät ihan säännöllisesti täällä lukemassa juttujanne ja nauravet niille, ajatellen "onneksi meidän asiat eivät ole näin huonosti"

5

906

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos paljon

      keskustelu jäi VÄÄRÄN otsikon alle. ANTEEKSI!!!

    • wind-84

      on todella huonoa käytöstä uusia ja toisia harrastajia kohtaan.Kyseessä afgaaninvinttikoira.

    • asianta
      • harmissani

        vaan sitä, että kenen kennelin koira saa muka noin huonoa kohtelua kun katsoo kenneleiden linkkejä on sielä monien muidenkin kasvattajien koti sivuja.
        harmi, että sinut on otettu noin huonosti vastaan... ettei ihmiset olisi vaan olleet kateellisia koirastasi?


      • meillä kans
        harmissani kirjoitti:

        vaan sitä, että kenen kennelin koira saa muka noin huonoa kohtelua kun katsoo kenneleiden linkkejä on sielä monien muidenkin kasvattajien koti sivuja.
        harmi, että sinut on otettu noin huonosti vastaan... ettei ihmiset olisi vaan olleet kateellisia koirastasi?

        Bokseriporukassa sama juttu.Tapellaan sen minkä ehtii :) Eipä taida rotua olla missä moista ei harrasteta...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2793
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2370
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2150
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1934
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1786
    6. 141
      1762
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1501
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe