En ymmärrä miksi bernhardinkoira porukan pitää olla aina sotajalalla toisiaan kohtaan. Itse olen usean ihmisen mustallalistalla vain koska minulla on väärän kasvattajan koira. Ei ollut ensimmäisissä näyttelyissä kiva kuunnella vierestä kun ystäväni esitti koiraani ja koira mollattiin kehän laidalla. Ollen tästä huolimatta ERI1. Otettiin siinäkin hyvin vastaan rodun uusi harrastaja. Tai kun kerran menin avoimesti juttelemaan bernhardinkoirista erään kasvattajan kanssa ja kun mainitsi oman koirani nimen niin juttelu päättyi siihen hänellä ei ollut minulle enää mitään sanottavaa. En ole lietsonut riitaa kenenkään kanssa, enkä haluakkaan tapella. Mutta silti minua kohdellaan kuin täyttä pas'***. Joten olkaa hyvät ihmiset avoimia varsinkin rodun uusia harrastajia kohtaan vaikka heillä olisi kenen tahansa kasvattama koira. Ja koettakaa tehdä yhteistyötä toistenne kanssa vaikka se olisikin niin prkl. vaikeaa. Ihmisiä me kaikki olemme ja meitä yhdistää rakkaus Bernhardinkoiriin. Mielipide eroja saa ja tuleekin olla mutta pakkoko niitä on aina kärjistää. Emmehän kukaan ole täydellisiä. Ja ainahan voisimme oppia uutta tai parhaimmassa tapauksessa opettaa. Joten lopettakaa tuo ainainen tappelu ja kuunnelkaa toisianne, se on ainoa tie eteenpäin. Tai voittehan te jatkaa samaa linjaa kuin tähänkin asti saamatta mitää muuta kuin pahan mielen ja ihmisten naurut niskaanne. Tiedän nimittäin monia eri rotujen harrastajia jotka käyvät ihan säännöllisesti täällä lukemassa juttujanne ja nauravet niille, ajatellen "onneksi meidän asiat eivät ole näin huonosti"
Kasvattajan vastuu
5
942
Vastaukset
- Kiitos paljon
keskustelu jäi VÄÄRÄN otsikon alle. ANTEEKSI!!!
- wind-84
on todella huonoa käytöstä uusia ja toisia harrastajia kohtaan.Kyseessä afgaaninvinttikoira.
- asianta
Lue toisesta ketjusta viimeinen kirjoitus
http://keskustelu.suomi24.fi/node/5310504
ehkä silloin ymmärrät mistä kenkä puristaa, tai sitten et
joku on osannut kirjoittaa kerrankin asiaa- harmissani
vaan sitä, että kenen kennelin koira saa muka noin huonoa kohtelua kun katsoo kenneleiden linkkejä on sielä monien muidenkin kasvattajien koti sivuja.
harmi, että sinut on otettu noin huonosti vastaan... ettei ihmiset olisi vaan olleet kateellisia koirastasi? - meillä kans
harmissani kirjoitti:
vaan sitä, että kenen kennelin koira saa muka noin huonoa kohtelua kun katsoo kenneleiden linkkejä on sielä monien muidenkin kasvattajien koti sivuja.
harmi, että sinut on otettu noin huonosti vastaan... ettei ihmiset olisi vaan olleet kateellisia koirastasi?Bokseriporukassa sama juttu.Tapellaan sen minkä ehtii :) Eipä taida rotua olla missä moista ei harrasteta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.525350- 854042
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3422383Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2671952Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1171818Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain571410Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951300- 701242
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331207Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2971190